Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
RAOUL
0
stop toch met die bladvulling:alle geïnteresseerden hebben deze mededeling al lang elders gelezen
Becb
0
Geen info over de Oceana, waarover twitter onlangs berichtte. Dat zal dus een niet correct bericht geweest zijn. In het PB staat dat de aandeelhouders in principe recht hebben op 43 dollarcent per aandeel, maar dit kan ook als aandeleninkoop worden gedaan, afhankelijk van de prijs. Ik veronderstel dat de aandeelprijs nu wel hoog genoeg is om het meeste als dividend uit te keren.

Daarneest doen ze nog niets tot 7 februari ivm de merger. Als CMB wordt weggestemd, dan komt er vermoedelijk een extra devidend datum? Hoe langer gewacht wordt, hoe slechter, want intussen zakt de dollar maar weg tov de euro.
maci
0
quote:

RAOUL schreef op 2 februari 2023 11:16:

stop toch met die bladvulling:alle geïnteresseerden hebben deze mededeling al lang elders gelezen
Alleen al uit bovenstaand bericht blijkt je ongelijk.
Er wordt in het PB een zelfs een hele alinea gewijd aan de dividendbetaling van € 0.03.
mijn gedacht
0
gedachtengang Degroof: zal Fredrikson onder dwang nog 1,45 aandelen willen bieden ? Is CMB scenario gunstig voor Euronav in een markt (bulk, ECO, ..) waarin ze geen ervaring of machtszetting hebben ?
boothram
0
tweedehandswaarden Nat vloot... vgl euronav
hier vind je een waardering van tweedehandsvloot...
86 $ voor nieuwe suezmax ... en voor een suezmax van 2008 dus 43M$.. (boekwaarde bij euronav na 15 jaar afschrijven.. 14 miljoen?
seekingalpha.com/article/4575026-nord...
de nieuwe euronav boten? 3x125 voor vlcc en 5x 86 suezmax.... zullen 620 milj kosten...winst 185milj.
RAOUL
0
boothram
0
zie trnscript van q4/2023 presentatie op finance.yahoo.com
samengevat:
geen discussie ten gronde
alleen hoe verder gaan: zoals bij echtscheiding, boedelscheiding: wat ma al dan niet gebeuren met bezittingen vooraleer die worden 'verdeeld' , in dit geval recht te beslissen over gebruik.
in transcript staat ook, dat voor het eerst ook sociale parameters meegenomen worden voor de duurzaamheidcriteria: wellicht ook voor een betere score...
fibelpar label ...?
Tordan
0
Onlangs weer ingestapt.Er was altijd een site voor de dag-rages voor Vlcc en suezmax.Weet deze niet meer.
Iemand mee bekend?
SB19
0
quote:

Tordan schreef op 6 februari 2023 09:44:

Onlangs weer ingestapt.Er was altijd een site voor de dag-rages voor Vlcc en suezmax.Weet deze niet meer.
Iemand mee bekend?
Poten & Partners
Tordan
0
Tordan
0
quote:

Becb schreef op 6 februari 2023 10:29:

Voor VLCC: www.tradewindsnews.com/, banner bovenaan. Lage VLCC rates op dit moment: 27600 dollar

Helemaal goed.
boothram
0
voor actuele tarieven zegt poten niet al te veel..
de tankers internationaal app, ook op pc, geeft iets meer info.
(o.a. CII - carbon intensity)
de cii gegevens worden belangrijker, omdat men wellicht de toelatingsnormen gaat versnellen en mogelijks algemeen of voor bepaalde shepen 'slow steaming' gaat opleggn. Ook mogelijks voor scrubbers, en dan zijn ze wellicht niet meer intressant.. Betere oplossingen nodig...
De prestaties van euronav en fro liggen in elkaars buurt, voor 2024 een miljard WINST, met een grotere omzet voor euronav, maar met meer scrubbers zou fro meer winst maken.
Evenwel is mogelijks niet meegerekend dat Euronav zijn voorraden in blok aanvoert in singapore op de oceania en daardoor 20-30% kan besparen op gemidelde havenprijzen. En ook geen rekening gehouden met de 'honderdmiljoen?-boete' die frontline moet aan euronav...indien ze daartoe veroordeeld worden. Wat logisch zou zijn, misbruik van vertrouwen toch...Die 6% die hij bijkocht zou hij gewoon moeten afstaan aan euronav aan aankoopprijs...om ze te vernietigen! goede zaak voor iedereen: ook de nadere euronav andelen plots enkele % meer waard . Gezien de reële waarde van die aandelen (cleaves koersdoel 33$)
zou het een logische mooie compensatie zijn. (cleaves weekly is het inschrijven gratis meer dan waard: zeer gedeatailleerde info bv. over langetermijn vooruitzichten voor scheepsklssen en 7 grote tankerbedrijven)
boothram
0
oja de oceania...vraagej is het Eddie die de oceania zal vervangen? die oude ?ex? euronav is geschikt... en die boten maken vooral veel gerucht als ze varen...
Becb
0
btw: handel op eurn ligt stil nu. Wachten op uitspraak van de rechter ivm arbitrage
Becb
0
quote:

Becb schreef op 7 februari 2023 12:46:

btw: handel op eurn ligt stil nu. Wachten op uitspraak van de rechter ivm arbitrage
Uitspraak rechter 'wordt verwacht op 7 februari'. Geen idee om hoelaat dat zou zijn. Indien pas vanavond, dan is de handel pas morgen weer open.

Ik vermoed dat we dan wel weer een koersschommeling kunnen verwachten?
Becb
0
Frontline plc (“Frontline”) (NYSE: FRO – OSE: FRO), formerly Frontline Ltd., announces that the Emergency Arbitration claims filed by Euronav have been fully dismissed by the Emergency Arbitrator.

The decision was issued today, and in addition to fully dismissing the claims, orders Euronav to pay to Frontline all costs of the Emergency Arbitration proceedings, including full compensation for legal costs incurred.

This decision strengthens Frontline’s position that its decision to terminate the combination agreement was entirely lawful.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 15,360
Verschil +0,060 (+0,39%)
Hoog 15,450
Laag 15,320
Volume 25.364
Volume gemiddeld 226.295
Volume gisteren 24.422