Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
hvb
0
quote:

Ruval schreef op 3 februari 2023 23:04:

Bij Q3 cijfers is bevestigd dat ze uitkomen op een omzet gebaseerd op 285 bussen. Gemiddeld 500/k per bus maakt een omzet van 143/mln. Marge is ook relevant.

Als deze verwachting niet wordt gehaald zou dat een forse teleurstelling zijn. Daarnaast zal er met belangstelling worden gelet op orderboek en ontwikkelingen Deurne en Rouen.
Er zijn mogelijk wat bussen te laat geleverd in Berlijn, die zullen dan in 2023 in de omzet belanden in plaats van 2022.

Dan zal de omzet in 2022 'lager dan verwacht' zijn, alhoewel iedereen dat volgens mij al wel weet.

Daarentegen zou de outlook voor 2023 dan omhoog kunnen gaan t.o.v. eerdere ramingen.
Drs P.
2
quote:

hvb schreef op 4 februari 2023 00:13:

[...]

Er zijn mogelijk wat bussen te laat geleverd in Berlijn, die zullen dan in 2023 in de omzet belanden in plaats van 2022.

Dan zal de omzet in 2022 'lager dan verwacht' zijn, alhoewel iedereen dat volgens mij al wel weet.

Daarentegen zou de outlook voor 2023 dan omhoog kunnen gaan t.o.v. eerdere ramingen.
het gaat mn. om de outlook 2023 en verder, die zal denk ik zeker sterk zijn, ik verwacht eind Q2 weer niveaus van 24-26€, we gaan het meemaken
Ruval
1
quote:

Drs P. schreef op 4 februari 2023 18:06:

[...]
het gaat mn. om de outlook 2023 en verder, die zal denk ik zeker sterk zijn, ik verwacht eind Q2 weer niveaus van 24-26€, we gaan het meemaken
Mooi perspectief drs!

Persoonlijk lijkt me dit wat ambitieus, maar het kan snel gaan als vooruitzichten concreet en goed zijn!
Horse power
1
Opschaling is gaande naar 500 bussen per jaar. Het is een beetje verontrustend dat het aantal gemelde orders afgelopen tijd ( laatste 3 maanden) deze opschaling niet lijkt bij te houden . Er moeten 50 bussen per maand verkocht worden. Ik vind het te stil. Wel wat lichte zorg wat mij betreft.
Ruval
4
quote:

Horse power schreef op 5 februari 2023 12:46:

Opschaling is gaande naar 500 bussen per jaar. Het is een beetje verontrustend dat het aantal gemelde orders afgelopen tijd ( laatste 3 maanden) deze opschaling niet lijkt bij te houden . Er moeten 50 bussen per maand verkocht worden. Ik vind het te stil. Wel wat lichte zorg wat mij betreft.
Denk dat dit ook wel een beetje met elkaar te maken heeft, iig bij de 3.0. -> als je nu nog niet maximaal kunt produceren, kun je ook niet maximaal verkopen, je kunt moeilijk pas over 3-4 jaar leveren.

Belangrijk dat we bij de aanstaande cijfers inzicht krijgen in opschaling productie. En ten aanzien van de verkoop: als die 3.0 bus daadwerkelijk alle concurrentie wegblaast (dat stelt Ebusco), dan moet het product zichzelf verkopen. We gaan het zien
Fagor
1
Bij ebusco op de site zien we de substancial holdings ( tot dec 22)

Nog steeds weing free float. Ik hou de mijnes stevig vast vanaf maart met de franse bestelcontract optie kon het wel eens gaan spoken en gaan alle pijlen bewust op Frankrijk en zijn niet alle nieuwe orders nu even niet welkom
Jokeltje
0
quote:

Horse power schreef op 5 februari 2023 12:46:

Opschaling is gaande naar 500 bussen per jaar. Het is een beetje verontrustend dat het aantal gemelde orders afgelopen tijd ( laatste 3 maanden) deze opschaling niet lijkt bij te houden . Er moeten 50 bussen per maand verkocht worden. Ik vind het te stil. Wel wat lichte zorg wat mij betreft.
Dat lijkt mij een correcte inschatting. Het is toch een veeg teken dat een groot order (500 bussen) gemist werd bij De Lijn in Vlaanderen. Ik verwacht om die reden en omwille van de stijgende capex dit jaar een verder dalende koers en pas een herstel op langere termijn (maar het mag natuurlijk vlugger ...)
Boekenbelegger1
0
Die grote order ging naar Iveco, een bijzonder laag gewaardeerd bedrijf. Wellicht ook een interessante speler om te bekijken. Het is een spinoff van CNH. Ze hebben elektrische bussen en ook nog Heuliez, een ander elektrisch busmerk (feitelijk dezelfde bussen neem ik aan).

Wellicht een interessante speler om wat verder te bekijken. Iveco is ook nog sterk in - met name - kleinere vrachtwagens. Behoorlijke omzet maar wel lage marges. Als ze dat kunnen verbeteren zit er veel upside in het aandeel maar het blijft wel een kwetsbare speler met de huidige snel veranderende markt.
Ruval
4
Weer een dagje ‘risk off’ en ondanks de relatief stabiele sector waarin Ebusco opereert (aanbestedingen van bussen door lokale overheden) is het logisch dat we als risicovol worden gezien. Niet zozeer omdat Ebusco enorm geleveraged is, maar omdat een faire waardering feitelijk momenteel niet goed te maken is. (Omzet, tegenvallers, marge, concurrentie etc)

Daarom gaat de koers ‘lekker’ mee met sentiment. Op dit soort dagen is het gewoon accepteren en berusten. Ik verwacht dat we nog wel verder naar beneden gaan. Als de pijn echt begint te irriteren, dan is de stijging meestal nabij. Focus houden op LT en vertrouwen hebben in bedrijf. Hopelijk worden we bij jaarcijfers gerustgesteld dat fundament goed is. Dan kan het komende jaren heel leuk gaan worden….
Jokeltje
0
quote:

Ruval schreef op 6 februari 2023 18:33:

Weer een dagje ‘risk off’ en ondanks de relatief stabiele sector waarin Ebusco opereert (aanbestedingen van bussen door lokale overheden) is het logisch dat we als risicovol worden gezien. Niet zozeer omdat Ebusco enorm geleveraged is, maar omdat een faire waardering feitelijk momenteel niet goed te maken is. (Omzet, tegenvallers, marge, concurrentie etc)

Daarom gaat de koers ‘lekker’ mee met sentiment. Op dit soort dagen is het gewoon accepteren en berusten. Ik verwacht dat we nog wel verder naar beneden gaan. Als de pijn echt begint te irriteren, dan is de stijging meestal nabij. Focus houden op LT en vertrouwen hebben in bedrijf. Hopelijk worden we bij jaarcijfers gerustgesteld dat fundament goed is. Dan kan het komende jaren heel leuk gaan worden….
Mee eens !
Jokeltje
1
quote:

Boekenbelegger1 schreef op 6 februari 2023 14:58:

Die grote order ging naar Iveco, een bijzonder laag gewaardeerd bedrijf. Wellicht ook een interessante speler om te bekijken. Het is een spinoff van CNH. Ze hebben elektrische bussen en ook nog Heuliez, een ander elektrisch busmerk (feitelijk dezelfde bussen neem ik aan).

Wellicht een interessante speler om wat verder te bekijken. Iveco is ook nog sterk in - met name - kleinere vrachtwagens. Behoorlijke omzet maar wel lage marges. Als ze dat kunnen verbeteren zit er veel upside in het aandeel maar het blijft wel een kwetsbare speler met de huidige snel veranderende markt.
Ebusco wou geen toelichting geven bij het mislopen van dit order maar ik vermoed dat het mogelijk te maken heeft met de productiecapaciteit, de afhankelijkheid van China en de termijnen waarbinnen moet geleverd worden. Iveco en Van Hool zijn op dit moment grotere spelers die beschikken over een grotere productiecapaciteit. Van Hool opende onlangs ook een vestiging in de VS om te kunnen meedingen naar orders in de VS (wat niet mogelijk is als je er geen vestiging hebt). Ebusco staat dus eigenlijk nog aan het begin. Geduld lijkt mij de boodschap te zijn want ik verwacht minder goede cijfers voor 2022 die mogelijk (hopelijk) wel gecompenseerd worden door een betere outlook.
Fagor
0
Geduld...stelletje prutsers. Van hele herstel markt laatste maanden alleen maar naar beneden. Nooit geen ebusco meer. Hopelijk stijgen ze nog een keer naar 15 en dan donder die ellende eruit. Dood geld
[verwijderd]
0
Pffffff zeurt steeds over alle beleggingen. Is niet gelukkig in zijn keuzes. Zielig.
JoopVisser1
0
Anoniempje
5
@ Fagor: "Geduld...stelletje prutsers. Van hele herstel markt laatste maanden alleen maar naar beneden. Nooit geen ebusco meer. Hopelijk stijgen ze nog een keer naar 15 en dan donder die ellende eruit. Dood geld"

Weinig verstand van beleggen als je deze ooit hebt gekocht om snel winst te maken.
Dit is een aandeel wat je voor de LONG run moet nemen. Kopen en 2-3 jaar laten staan.
Als je dit dood geld vind dan had je je beter in moeten lezen.
Drs P.
0
quote:

JoopVisser1 schreef op 7 februari 2023 17:53:

En mijn Ebusco aandelen zijn weer uitgeleend. Komt er slecht nieuws aan?
waarom laat je je gebruiken om shortsellers aka parasieten rijker te maken..?
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 2,544
Verschil -0,006 (-0,24%)
Hoog 2,590
Laag 2,526
Volume 123.312
Volume gemiddeld 339.459
Volume gisteren 282.485