Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Steef89
3
quote:

kassa! schreef op 27 maart 2023 11:19:

[...]

Dus Steef is je achternaam, verrassend.
Helaas ben ik ietsjes ouder en beleg ik met ietsjes meer geld. ;-)

Dat ik TKWY te duur heb gekocht klopt wel...
De dagkoers
7
quote:

Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 27 maart 2023 11:20:

[...]

Is het euroteken een type en moet het stuks zijn of is deze studentje echt een kleine belegger? Sorry het moest er even uit!!
Je maakt veel tikfouten vandaag. Het denigrerende blijft. Zie het liever andersom.

Zondag bij het vragenuurtje gaan alle forumleden een screenshot van je vragen, met je gak.

Toch?
Anna91
0
quote:

Steef89 schreef op 27 maart 2023 11:25:

[...]

Helaas ben ik ietsjes ouder en beleg ik met ietsjes meer geld. ;-)

Dat ik TKWY te duur heb gekocht klopt wel...
Haha dacht precies hetzelfde; heb er helaas veel meer in gestoken.
Steef89
2
quote:

Anna91 schreef op 27 maart 2023 11:33:

[...]
Haha dacht precies hetzelfde; heb er helaas veel meer in gestoken.
Haha, denk dat er wel meer mensen hier rondlopen met dat probleem.
Maar als ik het goed herinner heb je vandaag in ieder geval een leuke winst bij Pharming.
Long_term_investor
1
quote:

Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 27 maart 2023 11:20:

[...]
of is deze studentje
Real?

Het doet pijn aan mijn ogen man, jouw enorme fouten!
NS-GB
4
quote:

Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 27 maart 2023 11:20:

[...]

Is het euroteken een typefout en moet het stuks zijn of is deze studentje echt een kleine belegger? Sorry het moest er even uit!!
Vandaag heb ik deze tasje aan?
Long_term_investor
0
quote:

NS-GB schreef op 27 maart 2023 11:53:

[...]
Vandaag heb ik deze tasje aan?
Opvallend wie die fouten altijd maakt, "deze geld", "deze huis"... heb er een bepaald beeld bij.
Anna91
1
quote:

Steef89 schreef op 27 maart 2023 11:36:

[...]

Haha, denk dat er wel meer mensen hier rondlopen met dat probleem.
Maar als ik het goed herinner heb je vandaag in ieder geval een leuke winst bij Pharming.
Yes. Daarmee is op dit moment 12% van het verlies met JET goed gemaakt.

Maar sta nu nog op 43% verlies totaal portfolio.
Niet zo mooi dus.

Denk nog steeds wel eens terug aan die piek van laatst bij JET. Toen stond ik heel even nog maar een paar procent in de min. Helaas toen gedacht dat het vanaf daar beter zou gaan met JET.
zonsverduistering
7
quote:

Long_term_investor schreef op 27 maart 2023 11:56:

[...]

Opvallend wie die fouten altijd maakt, "deze geld", "deze huis"... heb er een bepaald beeld bij.
Helaas is een echte taalgigant van ons weggenomen. Veel plezier daarboven heer de BIE.
Long_term_investor
0
quote:

Anna91 schreef op 27 maart 2023 12:01:

[...]
Maar sta nu nog op 43% verlies totaal portfolio.
Niet zo mooi dus.
Ik weet niet wanneer je ermee begonnen bent, maar dit is inderdaad niet goed.
Kleine hap
0
quote:

Anna91 schreef op 27 maart 2023 12:01:

[...]
Yes. Daarmee is op dit moment 12% van het verlies met JET goed gemaakt.

Maar sta nu nog op 43% verlies totaal portfolio.
Niet zo mooi dus.

Denk nog steeds wel eens terug aan die piek van laatst bij JET. Toen stond ik heel even nog maar een paar procent in de min. Helaas toen gedacht dat het vanaf daar beter zou gaan met JET.
Ja klopt, ik had toen ook moeten uitstappen,.
Eagle1959
14
quote:

Champ89 schreef op 27 maart 2023 10:20:

[...] Waarom denk je dit? Ben oprecht benieuwd naar je gedachtengang.
Ik denk al langer dat JET veel te laag gewaardeerd is. Met mij denken vele forumleden dat, maar ook heel veel analisten die niet altijd onzin uitbraken. Doordash is mijn referentiepunt en de cashburn daar is fors hoger dan in 2021/2022, terwijl die van JET daalt. Doordash koopt groei en betaalt daar minstens een half miljard per jaar voor. Met de hoger wordende rentes verwacht je dat cashflow belangrijker gaat worden. Beiden ondernemingen zijn goed gefinancierd waarbij JET waarschijnlijk eerder cashflow positief zal zijn. Verder weet je dat dit een nieuwe sector is met forse groei de komende jaren maar ook consolidaties anders gaan ze allemaal kapot. Alles overziend zou je de laatste maanden na de jaarcijfers een hogere koers van JET versus DD verwachten. Maar dan is er nog een andere factor die je niet moet onderschatten en dat zijn de grote investeerders en hedgefondsen. En die maken op dit moment het verschil. Just Eat wordt enorm geshort, ergens tussen de 15 en 20%. Verder zit 70% van de JET in handen van grote investeerders. Dat betekent dat je met weinig middelen de koers kunt maken en breken. Bovendien hebben die hedgefondsen enorm veel geld en zouden ze JET zomaar richting de 10,- kunnen duwen. Maar wat is dan het verdienmodel? Als tientallen analisten van grote banken koersdoelen van 30 tot 40,- hebben, waarom drukken die hedgefondsen dan bij 17,- gewoon door naar beneden. Ergens is de bodem zou je denken, dan kan er ook door hedgefondsen geen geld meer verdiend worden. En waar dat is is lastig te bepalen. Maar als het alleen verdienen is door lager terug te kopen dan ga je dat toch niet doen bij een club waar de koers al naar benden getrapt is. Dat kun je beter doen bij een veel hoger gewaardeerd fonds bijv. DD. En omdat dat niet gebeurt denk ik dat er wat anders speelt. We zullen zien maar daar gok ik op. Even de cijfertjes in de periode dat de rentes fors omhoog zijn gegaan: Koersverloop Doordash over 6 mnd + 18,61% JET + 5,58% en over 1 mnd Doordash + 11,96% en JET - 18%. Een discount van 30% in het voordeel van Doordash terwijl je met de verbeterde cashflow van JET eerder het omgekeerde zou verwachten. Dat en mijn mening dat consolidatie nodig is om de sector te redden doe mij denken dat er achter de schermen wat speelt.
Champ89
0
quote:

Eagle1959 schreef op 27 maart 2023 12:41:

[...]
Ik denk al langer dat JET veel te laag gewaardeerd is. Met mij denken vele forumleden dat, maar ook heel veel analisten die niet altijd onzin uitbraken. Doordash is mijn referentiepunt en de cashburn daar is fors hoger dan in 2021/2022, terwijl die van JET daalt. Doordash koopt groei en betaalt daar minstens een half miljard per jaar voor. Met de hoger wordende rentes verwacht je dat cashflow belangrijker gaat worden. Beiden ondernemingen zijn goed gefinancierd waarbij JET waarschijnlijk eerder cashflow positief zal zijn. Verder weet je dat dit een nieuwe sector is met forse groei de komende jaren maar ook consolidaties anders gaan ze allemaal kapot. Alles overziend zou je de laatste maanden na de jaarcijfers een hogere koers van JET versus DD verwachten. Maar dan is er nog een andere factor die je niet moet onderschatten en dat zijn de grote investeerders en hedgefondsen. En die maken op dit moment het verschil. Just Eat wordt enorm geshort, ergens tussen de 15 en 20%. Verder zit 70% van de JET in handen van grote investeerders. Dat betekent dat je met weinig middelen de koers kunt maken en breken. Bovendien hebben die hedgefondsen enorm veel geld en zouden ze JET zomaar richting de 10,- kunnen duwen. Maar wat is dan het verdienmodel? Als tientallen analisten van grote banken koersdoelen van 30 tot 40,- hebben, waarom drukken die hedgefondsen dan bij 17,- gewoon door naar beneden. Ergens is de bodem zou je denken, dan kan er ook door hedgefondsen geen geld meer verdiend worden. En waar dat is is lastig te bepalen. Maar als het alleen verdienen is door lager terug te kopen dan ga je dat toch niet doen bij een club waar de koers al naar benden getrapt is. Dat kun je beter doen bij een veel hoger gewaardeerd fonds bijv. DD. En omdat dat niet gebeurt denk ik dat er wat anders speelt. We zullen zien maar daar gok ik op. Even de cijfertjes in de periode dat de rentes fors omhoog zijn gegaan: Koersverloop Doordash over 6 mnd + 18,61% JET + 5,58% en over 1 mnd Doordash + 11,96% en JET - 18%. Een discount van 30% in het voordeel van Doordash terwijl je met de verbeterde cashflow van JET eerder het omgekeerde zou verwachten. Dat en mijn mening dat consolidatie nodig is om de sector te redden doe mij denken dat er achter de schermen wat speelt.
Erg bedankt voor je uitgebreide reactie, Eagle. Dit klinkt aannemelijk en ik kijk vol spanning uit naar evt. nieuws en natuurlijk de verdere koersontwikkeling. Ik sta, zoals velen, in het rood en koop heel af en toe een beetje bij.
Beursgoeroe Geert
0
quote:

Long_term_investor schreef op 27 maart 2023 11:56:

[...]

Opvallend wie die fouten altijd maakt, "deze geld", "deze huis"... heb er een bepaald beeld bij.
Je weet tog?
bezinteergebelegt
0
Koers dalend, omzetten dalend, interesse in JET dalend en interesse in dit forum (zwaar) dalend.

Zou er een verband zijn ?
Beurs goeroee
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 27 maart 2023 14:07:

Koers dalend, omzetten dalend, interesse in JET dalend en interesse in dit forum (zwaar) dalend.

Zou er een verband zijn ?
Zeker, een faillissement
[verwijderd]
0
quote:

Eagle1959 schreef op 27 maart 2023 12:41:

[...]
Koersverloop Doordash over 6 mnd + 18,61% JET + 5,58% en over 1 mnd Doordash + 11,96% en JET - 18%. Een discount van 30% in het voordeel van Doordash terwijl je met de verbeterde cashflow van JET eerder het omgekeerde zou verwachten. Dat en mijn mening dat consolidatie nodig is om de sector te redden doe mij denken dat er achter de schermen wat speelt.
Dit is natuurlijk complete onzin. Misschien was JET wel overgewaardeerd tov DD. Kijk je naar het koersverloop over de laatste 12 maanden gaan ze gelijk op.
SHI
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 27 maart 2023 14:07:

Koers dalend, omzetten dalend, interesse in JET dalend en interesse in dit forum (zwaar) dalend.

Zou er een verband zijn ?
'depression' stage, bodemvorming van de market cycle?
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 14:15
Koers 13,975
Verschil -0,105 (-0,75%)
Hoog 13,995
Laag 13,600
Volume 610.256
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 3.436.901