TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM maart 2023

830 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 » | Laatste
Jaap
0
quote:

dachthetniet schreef op 28 maart 2023 16:53:

[...] onzin jaap. Tomtom heeft nooit een opwaartse beweging gemaakt ttv het ‘gratis’ geld.
Daar heb je wel gelijk in , maar beleggers willen rendement tov de rente.
Als die rente 0 is, kun je met TT spelen (koers up &down).

Nu wil je gewoon rendement zien tov de rente
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 27 maart 2023 12:55:

14 handelsdagen voor Q1 cijfers.
+ positieve berichten over autoverkopen
+ tussentijdse koersdoel-aanpassing van ABN

Iets meer koersopdrijving mag toch wel beginnen.
Waar zijn de (kopende) supporters als je ze nodig hebt.
De supporters melden zich weer, maar (bij)kopen om hun geliefde aandeel te steunen?
Vergeet het maar. Zien blijkbaar een lagere koers aan de horizon.
hvasd2
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 28 maart 2023 16:59:

[...]

De supporters melden zich weer, maar (bij)kopen om hun geliefde aandeel te steunen?
Vergeet het maar. Zien blijkbaar een lagere koers aan de horizon.
Die wordt om de twee maanden op een presenteerblaadje aangeboden
JustRevisited
0
In het persbericht staat ook dat meer dan éénderde van alle auto’s met veiligheidsfeatures / semi-autonoom rijden weg de weg op gaat met TomTom ADAS maps aan boord.

Dat is een hoger marktaandeel dan momenteel het geval is. Voor 2025 heeft TT een doel van 40% Europa en 20% USA. Waarbij USA een iets grotere markt is. Voor ADAS zit tomtom dus op zeker 35% voor de automarkt als geheel.
Vici
2
quote:

bert190 schreef op 28 maart 2023 17:03:

Nog even en we zijn 10% kwijt in 2 dagen. Belachelijk....
Gaat ze wel lukken vandaag. Ondanks/dankzij een zgn geweldig PB.
Jaap
0
Het verschil met 2008 is dat er nu geen banken gaan omvallen, omdat centrale banken de zooi gaat steunen.
Maar de rente gaat omhoog, en daarmee het risico voor kapitaalintensieve bedrijven (Shell, Akzo, Arcellor,).
En bedrijven die grondstoffen opslaan zoals Vopak.
TT heeft geen schulden dat is goed, maar er moet wel rendement gaan komen, ook naar aandeelhouders.
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 28 maart 2023 16:59:
[...]

De supporters melden zich weer, maar (bij)kopen om hun geliefde aandeel te steunen?
Vergeet het maar. Zien blijkbaar een lagere koers aan de horizon.

quote:

hvasd2 schreef op 28 maart 2023 17:05:

[...]

Die wordt om de twee maanden op een presenteerblaadje aangeboden
Daarom is dit ook zo'n geweldig aandeel voor afgeleide producten.
Schrijven op eigen aandelen of optieconstructie opzetten = rendement maken.
JustRevisited
2
quote:

Jaap schreef op 28 maart 2023 17:24:

Het verschil met 2008 is dat er nu geen banken gaan omvallen, omdat centrale banken de zooi gaat steunen.
Maar de rente gaat omhoog, en daarmee het risico voor kapitaalintensieve bedrijven (Shell, Akzo, Arcellor,).
En bedrijven die grondstoffen opslaan zoals Vopak.
TT heeft geen schulden dat is goed, maar er moet wel rendement gaan komen, ook naar aandeelhouders.
Taco krijgt rente op zijn 350 miljoen
Dutchy Ron
1
The first 100% electric Jeep® Model, now winner of the 2023 European Car of the Year, comes with TomTom's full-stack navigation. With this intuitive solution that responds to drivers’ needs and commands as they drive, TomTom continues its enduring partnership with Stellantis.

The brand-new Jeep® Avenger is the first Stellantis model to boast of a seamless cross-platform experience enabled by TomTom and also the first Jeep® brand vehicle to win the prestigious car of the year award. This unique solution was achieved by bringing both PSA and FCA legacy systems together into a unified platform accessible to drivers via the myJeep companion app.

www.tomtom.com/customers/jeep-avenger...
sniklaas
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 28 maart 2023 18:08:

The first 100% electric Jeep® Model, now winner of the 2023 European Car of the Year, comes with TomTom's full-stack navigation. With this intuitive solution that responds to drivers’ needs and commands as they drive, TomTom continues its enduring partnership with Stellantis.

The brand-new Jeep® Avenger is the first Stellantis model to boast of a seamless cross-platform experience enabled by TomTom and also the first Jeep® brand vehicle to win the prestigious car of the year award. This unique solution was achieved by bringing both PSA and FCA legacy systems together into a unified platform accessible to drivers via the myJeep companion app.

www.tomtom.com/customers/jeep-avenger...
Inmiddels > 10 mio voertuigen uitgerust met ADAS van TT wat voor financiele bijdrage zou daar tegenover staan....
pwijsneus
1
quote:

Koos99 schreef op 28 maart 2023 16:35:

5 miljoen voertuigen met ADAS erbij afgelopen jaar en maar 260 miljoen euro omzet in automotive….
Heb hier al 84x gevraagd hoeveel % van de automotive omzet afkomstig is van ADAS & HD maps.

Nooit een antwoord op gekregen.

Echter, het aantal voertuigen is verdubbeld, de omzet niet. Desalniettemin goed nieuws.

Blijf Google in de gaten houden overigens; app.handelsblatt.com/unternehmen/indu...
NewKidInTown
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 28 maart 2023 17:42:

quote:

Wereldbelegger schreef op 28 maart 2023 16:59:

De supporters melden zich weer, maar (bij)kopen om hun geliefde aandeel te steunen?
Vergeet het maar. Zien blijkbaar een lagere koers aan de horizon.

Daarom is dit ook zo'n geweldig aandeel voor afgeleide producten.
Schrijven op eigen aandelen of optieconstructie opzetten = rendement maken.
Wat zou je nu het beste kunnen doen, de aandelen die je toch al hebt, houden en er calls op schrijven, maar dan dus wel gedwongen worden de aandelen aan te houden, bij verdere daling ?

OF

simpel weg PUTS kopen ?
beursbeurs
0
quote:

JustRevisited schreef op 28 maart 2023 12:39:

[...]

Het betekent dat het aantal auto's met ADAS kaarten en software aan boord is verdubbeld in een jaar. Dit zijn herhaalinkomsten.

Dus de omzet van TomTom wordt in 2023 ook verdubbeld

Edit: zie dat mijn post per ongeluk zich ook heeft verdubbeld, want al eerder geplaatst vandaag
Dutchy Ron
0
Komkommertijd, er valt niets anders te melden dan een paar nieuwe mijlpalen….. nieuwe deals worden er niet of nauwelijks meer gesloten. De taartpunten zijn verdeeld en het is nu afhankelijk van de bestaande deals hoe snel de volgende mijlpalen kunnen worden gemeld en daarmee de omzet stijgt
Wereldbelegger
0
The now of work: How TomTom is giving TomTom'ers what they need today

How TomTom Supports its Staff Today | TomTom Newsroom

It’s easy to get nostalgic about the past or look ahead to the future. But then there’s the present. While TomTom has a keen eye on building the future of mapmaking, it is also providing TomTom’ers with the tools and environment they need now to make their future (and TomTom’s) a reality.

www.tomtom.com/newsroom/life-at-tomto...

Ik lees ook graag:
How TomTom is giving shareholders what they need today
Wereldbelegger
0
quote:

NewKidInTown schreef op 28 maart 2023 18:39:

[...]
Wat zou je nu het beste kunnen doen, de aandelen die je toch al hebt, houden en er calls op schrijven, maar dan dus wel gedwongen worden de aandelen aan te houden, bij verdere daling ?

OF

simpel weg PUTS kopen ?
Een paar ‘gok puts’ bij dit aandeel alleen doen als je het heel erg zeker weet.
Blijft altijd een risico.
Aandelen houden en calls schrijven levert bijna elke maand rendement op.
Idem voor optie constructies.
Zolang dit aandeel in zijn koersrange voortzet is het leuk om elke keer weer wat centen op te strijken.
hvasd2
0
quote:

NewKidInTown schreef op 28 maart 2023 18:39:

[...]
Wat zou je nu het beste kunnen doen, de aandelen die je toch al hebt, houden en er calls op schrijven, maar dan dus wel gedwongen worden de aandelen aan te houden, bij verdere daling ?

OF

simpel weg PUTS kopen ?
Opties TT zijn altijd erg duur.. blijkbaar omdat veel beleggers het ook zo zien. Zelf een paar keer de mist mee ingegaan en koop nu alleen nog aandelen in.
830 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 15:34
Koers 5,540
Verschil +0,080 (+1,47%)
Hoog 5,560
Laag 5,450
Volume 375.202
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240