Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 » | Laatste
voda
0
Volkswagen Group makes solid start to fiscal year 2023 with strong increase in revenues and underlying operating profit

Strong sales revenue growth in Q1 primarily driven by volume recovery in EU and NAR, up 22 percent to EUR 76 billion

Strong increase in operating profit by 35 percent to EUR 7.1 billion before valuation effects, mainly from commodity hedging; operating return on sales before valuation effects of around 9 percent

Operating profit of EUR 5.7 billion, operating margin stands at 7.5%

Automotive net cash flow at EUR 2.2 billion at end of Q1 2023

BEV deliveries rose 42 percent to 141,000 in Q1 (7 percent share of total deliveries)

The Group continues to see strong demand, with an order backlog of 1.8 million vehicles in Western Europe alone, including 260,000 BEVs

Guided by the Ten Point-Plan, the Group continues to systematically invest in digitization and electrification of the company, both in Europe and in global growth regions, North America and China

Arno Antlitz, CFO & COO, said: “Volkswagen Group has made an encouraging start to 2023. We saw strong growth in revenues and operating profit before the non-cash valuation effects from commodity hedging. With this solid performance and an order book of 1.8 million vehicles at the end of Q1, we confirm our financial outlook for 2023.”

Voor meer, zie link:

www.volkswagenag.com/en/news/2023/05/...
Vavli
0
Ron Kerstens
1
quote:

Bregt14 schreef op 5 mei 2023 10:41:

Wanneer moet je ze exact in bezit hebben? Donderdagochtend?
Je moet ze Donderdagochtend voorbeurs in bezit hebben, ze gaan immers op donderdag ex dividend.

Bruto 8,76 op de prefs (het meest verhandelde aandeel) en 8,70 op de ordinary shares.

8,76 bruto, 2,31 tax en 6,45 netto per aandeel. 1,31 kan je verrekenen met je box3 belasting (moet je dus wel vermogen hebben) en de rest kan je te reclaimen bij de Duitse belastingdienst.
Bregt14
1
Dank u. Ik ben van België. Ik verkoop alles woensdagavond en ik koop alles donderdag terug als het dividend er af is. Anders is de staat met teveel weg.
DeZwarteRidder
1
quote:

Bregt14 schreef op 5 mei 2023 11:46:

Dank u. Ik ben van België. Ik verkoop alles woensdagavond en ik koop alles donderdag terug als het dividend er af is. Anders is de staat met teveel weg.
Heel verstandig....!!!
Ron Kerstens
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 5 mei 2023 11:34:

[...]

Je moet ze Donderdagochtend voorbeurs in bezit hebben, ze gaan immers op donderdag ex dividend.

Bruto 8,76 op de prefs (het meest verhandelde aandeel) en 8,70 op de ordinary shares.

8,76 bruto, 2,31 tax en 6,45 netto per aandeel. 1,31 kan je verrekenen met je box3 belasting (moet je dus wel vermogen hebben) en de rest kan je te reclaimen bij de Duitse belastingdienst.
@Bregt14, Klopt, Belgen betalen nog eens 30% roerende heffing na inhouding van de Duitse tax en ontvangen slechts netto 4,52 euro per aandeel VW. Een vrij bizarre taxheffing.

Inderdaad beter om woensdag te verkopen en donderdag het aandeel ex-dividend terugkopen.
Roonie giant
1
Klopt dat wij Belgen daar nog eens 30% roerende heffing op betalen, die je wel kunt recupereren via de belastingsaangifte (tot maximum 240 euro betaalde RV op één jaar).
En als Belg, verkopen en terugkopen, daar moet je toch ook transactie en tax kosten op betalen (aandeel is nu ca 127 euro, dus ca 2.16 euro per aandeel = 2 x tax 0.35% + 2 bij mij 2x ING fee 0.50% = 1.7 % voor GAK) en dit eigenlijk 2x (want je kocht het eerst in, verkoopt en dan nog eens bij herinkopen en later terug verkopen), dus moet je voor je GAK ca 4.32 euro bijtellen,
hopelijk duidelijk neergeschreven
DeZwarteRidder
0
quote:

Roonie giant schreef op 6 mei 2023 11:35:

Klopt dat wij Belgen daar nog eens 30% roerende heffing op betalen, die je wel kunt recupereren via de belastingsaangifte (tot maximum 240 euro betaalde RV op één jaar).
En als Belg, verkopen en terugkopen, daar moet je toch ook transactie en tax kosten op betalen (aandeel is nu ca 127 euro, dus ca 2.16 euro per aandeel = 2 x tax 0.35% + 2 bij mij 2x ING fee 0.50% = 1.7 % voor GAK) en dit eigenlijk 2x (want je kocht het eerst in, verkoopt en dan nog eens bij herinkopen en later terug verkopen), dus moet je voor je GAK ca 4.32 euro bijtellen,
hopelijk duidelijk neergeschreven
Ik adviseer om naar Nederland te verhuizen....!!!
Ron Kerstens
0
@Roonie Giant Dat is inderdaad ook weer iets om rekening mee te houden, die effecten tax. Het verschil loopt zo wel erg op, ik betaal bij ABNAMRO slechts 0,04% aan en verkoop provisie en kom dan dus uit op 0,08% (verkoop en koop). Bijzonder dat de verschillen zo groot zijn.
'belegger''
1
Naast de kosten van je broker heb je ook de bid-ask spread.

EDIT: je vergelijkt de brokerkosten. Ik was te snel met mijn reactie over iets dat je zelf ook wel zal weten.
Leefloon
0
quote:

'belegger'' schreef op 6 mei 2023 16:18:

Naast de kosten van je broker heb je ook de bid-ask spread.
En een eventueel eerste goedmaakeffectje bij het terugkopen. Je kunt je echter wel afvragen wat er van de spread overblijft als je zuiver redenerend in Frankfurt tijdens de slotveiling verkoopt, en misschien tijdens de openingsveiling gelimiteerd terugkoopt. Kopers zouden toevallig de slotveiling kunnen domineren door de spread over te steken, en verkopers de openingsveiling. Dan steek je als het ware -100% in plaats van 100% van een (veronderstelde) spread over, en is dat geen tegenwind maar meewind. Bij eventuele verkoopbereidheid, niet terugkopen wanneer de kost netto meer is dan de beoogde besparing, had iemand ook nog voor wat centen synthetic dividend kunnen gaan.
ruud71
1
Dividend wordt aardig ingelopen.
Waarschijnlijk door onze Belgische aandeelhouders. :-))
voda
1
Voormalig Audi-baas bekent schuld in dieselschandaal
Artikel van ANP Producties • Gisteren om 13:24
© ANP

MÜNCHEN (ANP/DPA) - De voormalige topman van Audi, Rupert Stadler, heeft voor de rechtbank schuld bekend voor zijn rol in het grootschalig gesjoemel met dieselauto's van het Duitse merk. Stadler hield jarenlang vol onschuldig te zijn en beweerde zelf te zijn misleid door ingenieurs binnen het bedrijf.

De regionale rechtbank van München had Stadler echter in maart een voorwaardelijke celstraf in het vooruitzicht gesteld als hij een allesomvattende schuldbekentenis zou afleggen en een boete van 1,1 miljoen euro zou betalen. Stadler had begin mei gezegd dat hij de bekentenis zou afleggen om te voorkomen dat hij naar de gevangenis zou moeten.

Audi was net als moederbedrijf Volkswagen betrokken bij misleiding bij metingen van de stikstofuitstoot van diesels, waarbij de emissies bij laboratoriumtests in orde waren maar op de weg te hoog. Vlak nadat in 2015 bekend was geworden dat autofabrikanten in de Verenigde Staten de boel op deze manier bedrogen, zou Stadler volgens aanklagers ook hebben geweten van die praktijken. Toch stopte hij de productie van auto's met speciale sjoemelsoftware pas in 2018.

Beschuldiging

Stadler wordt niet beschuldigd van het aanzetten tot manipulatie van de auto's. Hij liet wel de verkoop van deze voertuigen doorgaan, ook al wist hij dat er gemanipuleerd kon worden met de uitstootwaarden. Met een 'ja' bevestigde hij een verklaring die zijn advocaat dinsdag voor de rechtbank had voorgelezen. Daarin gaf Stadler wangedrag toe. De verklaring erkende dat hij de mogelijkheid had om in te grijpen, maar dit niet deed.

Met de bekentenis die op de 168e dag van het proces werd afgelegd, werd Stadler het eerste lid van het bestuur van de Volkswagen-groep dat voor de rechtbank de beschuldiging van fraude door nalatigheid in het dieselschandaal toegaf.

Andere beklaagden

Voormalig chef motorontwikkeling van Audi, Wolfgang Hatz, die ook wordt aangeklaagd, en twee van zijn senior ingenieurs hebben al bekend dat ze ervoor hadden gezorgd dat de motorsoftware werd ontworpen. Volgens de rechtbank kunnen Hatz en een ingenieur ook een voorwaardelijke straf verwachten. De andere ingenieur werd niet vervolgd in ruil voor een boete.

www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/vo...
Ron Kerstens
0
Die rechtszaken blijven meer schade opleveren dan ik had verwacht, niet lekker voor de koers.
Speedbox
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 17 mei 2023 09:04:

Die rechtszaken blijven meer schade opleveren dan ik had verwacht, niet lekker voor de koers.
Kan er slecht tegen als dit soort zaken maar blijven doorzeuren/dooretteren. Ze waren fout en betalen de flinke boetes en weer door. Net als Bayer lijkt er geen eind aan te komen. Heel vermoeiend en zonde van zulke bedrijven en de koersen natuurlijk.
Speedbox
0
quote:

voda schreef op 17 mei 2023 10:46:

Don't shoot the messenger...
Haha nee hoor en we zijn alleen maar blij als jij het nieuws erop zet, maar nu willen we wel hogere koersen ; )
Bregt14
0
Barclays laat Volkswagen op 'Overweight' staan - Koersdoel 150 euro
08/06/2023 | 10:05
share with twitter
share with LinkedIn
share with facebook
LONDEN (dpa-AFX Broker) - De Britse investeringsbank Barclays heeft de rating voor de preferente aandelen van Volkswagen gehandhaafd op "Overwogen" met een koersdoel van 150 euro. Na de recente terughoudendheid van beleggers ten aanzien van de autofabrikant ziet hij meer opwaarts potentieel dan risico's in het licht van de aanstaande Capital Markets Day op 21 juni, schreef analist Henning Cosman donderdag in een research note. Een overtuigende uitvoering van de strategie zou kunnen leiden tot een herwaardering van het aandeel van de autofabrikant./ck/mis
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 18:09
Koers 120,550
Verschil -1,000 (-0,82%)
Hoog 122,400
Laag 119,600
Volume 3.124
Volume gemiddeld 3.218
Volume gisteren 1.029