Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Anoniempje
0
Kleine voorspelling voor morgen. Kijken of hij uitkomt op basis van de trend van de afgelopen weken:

We openen op 7,95 doordat er nog 27K stuks zijn verkocht na het sluiten van de beurs.
In de ochtend komen hier nog een aantal kleinere orders bij waardoor we voor de middag rond de 8,05 uitkomen als piek.
Vanaf 12:00 beginnen de eerste shorters alweer met de verkoop en zal de koers uiteindelijk terugzakken naar 7,80.
Anoniempje
0
quote:

Unimog schreef op 30 mei 2023 21:42:

waarom zou je nu net dit aandeel willen shorten
Omdat deze aan het einde van de dag meestal 15 tot 20 cent lager staat dan de ochtend erna.
Koop je 5000 stuks en verkoop je deze een paar uur later dan maak je 1000 euro per dag winst.
Er zijn dagen waarop ik dit niet verdien.
mvdp
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 30 mei 2023 16:02:

[...]

Vanmorgen heb ik ook al gekeken naar of en hoe dit grofweg te kwantificeren is.

Google leert mij dat een container met 1MWh aan opslagcapaciteit een jaar of 2 geleden kennelijk iets van 4 ton kostte:

www.solar365.nl/nieuws/container-lost...

Een binnenvaartschip met 36 containers aan batterijen leek me wat veel van het goede, dus het persbericht van Ebusco er maar eens bijgepakt:

Deurne, 30 May 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS) has signed a framework agreement to provide Oechies Elektrotechniek with maritime battery packs for inland shipping for one year. Initially, the deal involves the delivery of 36 battery packs for the WEVA Antonie 1, the first-ever new-build hydrogen-powered inland vessel. In total, the agreement includes over 10 megawatts of battery capacity.

For the delivery of maritime batteries, Ebusco builds on years of experience in large-scale battery and battery management systems (BMS). The first delivery of 36 battery packs and 6 BMS systems accounts for a total capacity of 1,089 kWh, enabling the full substitution of a large diesel generator.


Kortom, begrijpend lezen leert me dat het equivalent van 1 container (1 MWh = 1000 Kwh), in dit geval bestaande uit "36 battery packs", van dus naar schatting een paar ton volstaat voor het betreffende binnenvaartschip. De totale opdracht (framework agreement) is tien keer zo groot. Ebusco betrekt de hardware van derden, maar qua omzet zal het dus voor de totale opdracht om enkele miljoenen gaan, waarbij het overigens nog maar de vraag is wat de toegevoegde waarde (marge) van Ebusco is.

Best wel enthousiast om de marktkapitalisatie daar tientallen miljoenen voor op te tillen, aangezien dit op zich al in de pijplijn zat.
Ik vermoedde ook zoiets, maar met dit soort - technisch gesproken - zeer onduidelijke/slordige/vage persberichten weet je het nooit helemaal zeker.

Maar achteraf klopt de info op dit leaflet
nprc.eu/wp-content/uploads/2022/04/We...
dus wel en dan past het qua omvang ook weer in een 'gewone' opzet van een aandrijving op waterstof - net zoals bij een bus/auto/etc. (De accu vormt slechts een buffer voor het leveren van (piek)vermogen zodanig dat je de brandstofcel zo stationair mogelijk kunt bedrijven).
Drs P.
2
quote:

Unimog schreef op 30 mei 2023 21:42:

waarom zou je nu net dit aandeel willen shorten
er komen geen nieuwe shorters bij, Otus Capital heeft al sinds begin maart hun short positie en een beetje uitgebreid begin mei van 0.83 naar total 0.91%. Daar ruim 80% vd aandelen vast zit bij slechts een paar partijen zoals we weten, moesten zij het in eerste instantie hebben van de vd Valk verkoop begin dit jaar en nu van Piet Particulier om hun positie te coveren. Bij een stroom van goed nieuws welke ik oa. in de loop van juni en juli verwacht en uiteraard 1H 2023 cijfers (die niet zullen tegenvallen mi.) in Augustus en outlook FY 2023 zullen zij gecoverd willen zijn, mn. omdat Add Value hun positie wat wilt vergroten (bij de concurrentie van IEX vorige week aangegeven) en nogmaals zo'n 80% niet vrij verhandelbaar is.
Drs P.
1
quote:

mvdp schreef op 30 mei 2023 22:33:

[...]

Ik vermoedde ook zoiets, maar met dit soort - technisch gesproken - zeer onduidelijke/slordige/vage persberichten weet je het nooit helemaal zeker.

Maar achteraf klopt de info op dit leaflet
nprc.eu/wp-content/uploads/2022/04/We...
dus wel en dan past het qua omvang ook weer in een 'gewone' opzet van een aandrijving op waterstof - net zoals bij een bus/auto/etc. (De accu vormt slechts een buffer voor het leveren van (piek)vermogen zodanig dat je de brandstofcel zo stationair mogelijk kunt bedrijven).
er zijn rond de 8000 binnenvaartschepen in NL en Belgie, deze energietransformatie is dus een zeer interessante markt voor Ebusco en voor hun participatie in ZES de komende jaren.
objectief
0
quote:

Drs P. schreef op 30 mei 2023 22:50:

[...]
er zijn rond de 8000 binnenvaartschepen in NL en Belgie, deze energietransformatie is dus een zeer interessante markt voor Ebusco en voor hun participatie in ZES de komende jaren.
Een interessante markt zeker, maar het omzetpotentieel is onbekend. Gaan er in 2023/2024 misschien 5 tot 10 van die 8000 schepen batterijen plaatsen (veel meer zal het niet zijn, want het is mega duur en je doet het enkel bij noodzakelijke vernieuwing) en dan is het nog de vraag hoeveel winst zit erop.
Drs P.
5
quote:

objectief schreef op 31 mei 2023 07:50:

[...]

Een interessante markt zeker, maar het omzetpotentieel is onbekend. Gaan er in 2023/2024 misschien 5 tot 10 van die 8000 schepen batterijen plaatsen (veel meer zal het niet zijn, want het is mega duur en je doet het enkel bij noodzakelijke vernieuwing) en dan is het nog de vraag hoeveel winst zit erop.
Nationaal Groeifonds

Het Nationaal Groeifonds is een initiatief van de ministeries van Economische Zaken & Klimaat en Financiën. Met het Nationaal Groeifonds trekt het kabinet tussen 2021 en 2025 € 20 miljard uit voor projecten. Het gaat om gerichte investeringen voor structurele en duurzame economische groei.

Met de “Green Deal Zeevaart, Binnenvaart en Havens” heeft Nederland zich gecommitteerd aan de doelstelling om in 2030 de CO2-emissies van de Nederlandse binnenvaartvloot met 40% tot 50% te reduceren ten opzichte van 2015. Er moeten in dat jaar ook minimaal 150 schepen zero-emissie varen.

Dus minimaal voor NL 150 schepen volledig emissie vrij in 6 jaar tijd dan praat je over minimaal 20-25 schepen per jaar, tot 2025 ligt er 20 miljard op de plank, zal daarna alleen maar moeten toenemen wil men ooit 8000 binnenvaartschepen emissievrij krijgen, ook kijkende naar de CO-2 emissie reductie met min. 40% tov. 2015 in 2030.
G20 Xdrive
1
Goedemorgen, stonden we gisteren niet op € 8.32 ?
Ik blijf bijkopen bij deze bodemkoers.
Groeneguru
5
Goede analyse van de ware potentie van elektrificatie van de binnenvaart. Absoluut een mega groeimarkt. Zoals gebruikelijk proberen hier een aantal zogenaamde experts op dit forum de boel een beetje te bagatelliseren maar de echte deskundigen en mensen met verstand van zaken snappen natuurlijk dat nu Ebusco, aan de vooravond van een enorme verduurzaming van mobiliteit en (vracht)vervoer zeer goed gepositioneerd is om van deze revolutie veel omzet en winst te genereren. Zou me echt niet verbazen als Ebusco straks gewoon een aandeel is met een aandeelkoers van ca. 100 euro.
Ja en dan lachen de LT believers die hun Ebusco aandelen niet hebben verkocht voor een koopje het hardst.
De geduldige aanhouder wint nu echt!
DeZwarteRidder
2
quote:

Groeneguru schreef op 31 mei 2023 09:19:

Goede analyse van de ware potentie van elektrificatie van de binnenvaart. Absoluut een mega groeimarkt. Zoals gebruikelijk proberen hier een aantal zogenaamde experts op dit forum de boel een beetje te bagatelliseren maar de echte deskundigen en mensen met verstand van zaken snappen natuurlijk dat nu Ebusco, aan de vooravond van een enorme verduurzaming van mobiliteit en (vracht)vervoer zeer goed gepositioneerd is om van deze revolutie veel omzet en winst te genereren. Zou me echt niet verbazen als Ebusco straks gewoon een aandeel is met een aandeelkoers van ca. 100 euro.
Ja en dan lachen de LT believers die hun Ebusco aandelen niet hebben verkocht voor een koopje het hardst.
De geduldige aanhouder wint nu echt!
Met handel in batterijen valt geen rooie cent te verdienen.
Spoorman
1
quote:

G20 Xdrive schreef op 31 mei 2023 09:16:

Goedemorgen, stonden we gisteren niet op € 8.32 ?
Ik blijf bijkopen bij deze bodemkoers.
Dat dachten mensen ook op 12 euro. En 9 euro. En 8 euro. Straks 6 euro.
Unimog
1
quote:

G20 Xdrive schreef op 31 mei 2023 09:16:

Goedemorgen, stonden we gisteren niet op € 8.32 ?
Ik blijf bijkopen bij deze bodemkoers.
Mooie kans voor Wiersma vandaag in te slaan en het in het mei maand overzicht te kunnen plaatsen.
Unimog
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2023 09:22:

[...]

Met handel in batterijen valt geen rooie cent te verdienen.
Zit je soms in Varta
G20 Xdrive
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2023 09:22:

[...]

Met handel in batterijen valt geen rooie cent te verdienen.
Het tegendeel is waar, er worden harde euro's mee verdient.
MOEdig Voorwaarts
0
Aandeel bevindt zich inmiddelsal een maand in "oversold-territory" (RSI) en grafiek ziet er dusdanig treurig uit (glijbaan) dat tijdelijk zijwaarts of een lichte bounce me niet zou verbazen. Daarom wat korte otm-putjes geschreven, hetgeen overigens niet betekent dat ik opeens fundamenteel heel positief ben geworden; het is gewoon een opportunistische acties, "just for fun".

Hopelijk blijft het ook leuk en mag ik de ontvangen premie houden ;-)
K. Wiebes
0
Teslin; AVA:
..."Wel willen wij het bestuur van Ebusco erop wijzen dat de gevolgen van de problematiek van het
afgelopen jaar nog lang kunnen doorwerken. Het opschalen van de productiecapaciteit zal daarom
één van de grootste uitdagingen blijven die de nodige aandacht en ervaring vereist.

Wij zien daarom graag dat deze ervaring ook breder vertegenwoordigd is binnen de Raad van Com-
missarissen van de vennootschap. Wij zien graag dat de Raad van Commissarissen deze overweging meeneemt wanneer het kijkt naar haar toekomstige samenstelling"...

Wat mij betreft - voor wat 't waard is ;) - staat daar tússen de regels door:
"We zouden het het verstandigst vinden om aansluiting te zoeken bij een groter, krachtiger geheel".
Jokeltje
1
quote:

Drs P. schreef op 30 mei 2023 22:45:

[...]
er komen geen nieuwe shorters bij, Otus Capital heeft al sinds begin maart hun short positie en een beetje uitgebreid begin mei van 0.83 naar total 0.91%. Daar ruim 80% vd aandelen vast zit bij slechts een paar partijen zoals we weten, moesten zij het in eerste instantie hebben van de vd Valk verkoop begin dit jaar en nu van Piet Particulier om hun positie te coveren. Bij een stroom van goed nieuws welke ik oa. in de loop van juni en juli verwacht en uiteraard 1H 2023 cijfers (die niet zullen tegenvallen mi.) in Augustus en outlook FY 2023 zullen zij gecoverd willen zijn, mn. omdat Add Value hun positie wat wilt vergroten (bij de concurrentie van IEX vorige week aangegeven) en nogmaals zo'n 80% niet vrij verhandelbaar is.
Als de productie niet opgeschaald geraken en de problemen met China blijven aanhouden, waar het sterk naar uitziet, verwacht ik opnieuw tegenvallende cijfers en een bijstelling naar beneden gelet op toegenomen kosten en de wereldwijde recessie die er zit aan te komen.
Jokeltje
0
quote:

Drs P. schreef op 30 mei 2023 22:50:

[...]
er zijn rond de 8000 binnenvaartschepen in NL en Belgie, deze energietransformatie is dus een zeer interessante markt voor Ebusco en voor hun participatie in ZES de komende jaren.
Blijkbaar denkt de markt daar anders over als ik de koers van vandaag zie. Het bericht van gisteren heeft niet al teveel indruk gemaakt. Het maakt misschien iets goed van de nog altijd te hoge verwachtingen voor de omzet en levering van bussen.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 2,638
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 2,680
Laag 2,624
Volume 59.377
Volume gemiddeld 332.424
Volume gisteren 59.377