Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

DeWalt
3
Mag ik alle jankers oproepen om gewoon te verkopen?

Grow a pair of durf verlies te nemen en switch naar een fonds waar u wel in geloofd!
bp5ah
1
quote:

DeWalt schreef op 1 juni 2023 23:59:

Mag ik alle jankers oproepen om gewoon te verkopen?

Grow a pair of durf verlies te nemen en switch naar een fonds waar u wel in geloofd!
Lees dit stukje eens, nog geen 2 maanden terug.

www.iex.nl/Beleggingsidee/IG-Markets/...
knutselsmurf
0
Ben na de opmerking van GAKGAK op 15,80 tijdelijk uit JET gesprongen en Sandstorm gold van gekocht. Die is deze week lekker aan het stijgen. Hoop dat Sandstorm volgende week doorstijgt en JET (sorry forumleden) mag van mij nog wel even zakken. Ben van plan om ergens eind volgende week weer vol in JET te springen. Bij JET kan het voor mijn gevoel kneiterhard twee kanten op, of de koers ploft geheel in elkaar of explodeerd omhoog. Ik denk niet dat we blijven aanmodderen rond de 15 euro komend jaar. Het is de vraag wat de trigger zal zijn.
daanh
1
Gaat 20 % omlaag en dan weer 10 % omhoog en weer 20 % omlaag. Staan nu op -20% van het vorige hoge punt. Kijken of deze theorie weer klopt, dan zouden we vandaag een stijging kunnen zien.
GakGak
3
quote:

knutselsmurf schreef op 2 juni 2023 06:35:

Ben na de opmerking van GAKGAK op 15,80 tijdelijk uit JET gesprongen en Sandstorm gold van gekocht. Die is deze week lekker aan het stijgen. Hoop dat Sandstorm volgende week doorstijgt en JET (sorry forumleden) mag van mij nog wel even zakken. Ben van plan om ergens eind volgende week weer vol in JET te springen. Bij JET kan het voor mijn gevoel kneiterhard twee kanten op, of de koers ploft geheel in elkaar of explodeerd omhoog. Ik denk niet dat we blijven aanmodderen rond de 15 euro komend jaar. Het is de vraag wat de trigger zal zijn.
.
Deze vreemde ganseend-in-de-bijt hier vindt het wel leuk dat er in ieder geval 1 forumlezer is, die
wel eens meeleest wat er nog meer in de boze beurswereld speelt dan alleen Jet.
SAND is echter nog maar nauwelijks op weg naar wat herstel, maar het is er wel en de goudkoers is
onnavolgbaar en redelijk onvoorspelbaar.
Dit typische aandeel is echter wat minder risicovol dan veel vd goudmijners zelf en mogelijk dat dat
zelfs een knutselsmurf aansprak.

BYD deed het inderdaad (zoals gisteren verwacht) prima op de markt van HKG en grote twijfel of ik er alweer uitmoet.
(zijn weer hefboom turbo´s natuurlijk).

En dan Jet zelf, wat moeten we ermee ?
Ik weet dat er een onverwacht moment komt dat je erin moet, maar niet voor hoelang.
En soms gaat het dan van dik hout en mis je de eerste signalen en de 1e winst.

Teveel signalen de laatste weken dat het bijna zover was en steeds sloeg de depressie nog harder toe.
Daar word je voorzichtig van.

Een interessante dag vandaag, dat denk ik wel.
Rise
2
Om toch nog een positieve noot te plaatsen. Het sharebuybackprogram wordt met deze lage koersen wel optimaal benut. Als het zo blijft of nog lager gaat dan kan JET bijna 5% van zn eigen aandelen inkopen. Alleen die wekelijkse aankopen moeten de koers toch ergens gaan stutten....
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

SEVA_ schreef op 1 juni 2023 22:40:

[...]

Ze hadden naar mij moeten luisteren ;)
SEVA goed dat je weer terug bent, oprecht! IK heb goed news voor jou want Euronext laat een openingsprijs zien van 14 euro! Dus een groene start! BNP daarentegen komt iets lager uit namelijk op 13,834!!
Happy
0
Voor de korte termijn niet leuk deze lage koers maar voor JET natuurlijk een meevaller om zo het inkoopprogramma aantrekkelijk af te ronden. Wat uiteindelijk de aandeelhouders weer ten goede komt.
€URO-Trader
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 1 juni 2023 20:32:

Bij JET nemen ze nu alvast een voorschot op een aankomende stevige recessie zo lijkt het ook. Met zakenbank Goldman sachs gaat het ook al heel drastisch minder , tja daar worden aandelen zoals JET die het moeten hebben van groei al helemaal niet meer vrolijk van, zeker ook al niet omdat ze nog steeds vet verlies draaien ! Ben erg blij dat ik deze aandelen maar 1 dag ( zo'n 24 uur in bezit) gehad heb en gisteren goedkoop kon verruilen voor dividend-aandeel Signify ! Ik heb eerder de neiging om bij wat terugstijging JET dit aandeel es behoorlijk te gaan shorten van nog aardig wat overgebleven cash !
[verwijderd]
0
quote:

Steef89 schreef op 2 juni 2023 07:45:

Seinen staan in ieder geval op groen vandaag.
Hahahahahahahaha ja voor JET ook; drama drama drama Sjitske...afzetten die onbetrouwbare vlegel
[verwijderd]
1
quote:

Rise schreef op 2 juni 2023 07:57:

Om toch nog een positieve noot te plaatsen. Het sharebuybackprogram wordt met deze lage koersen wel optimaal benut. Als het zo blijft of nog lager gaat dan kan JET bijna 5% van zn eigen aandelen inkopen. Alleen die wekelijkse aankopen moeten de koers toch ergens gaan stutten....
Lagere koers en steeds minder uitstaande aandelen doet me denken aan de film The Incredible Shrinking Man
€URO-Trader
1
quote:

beleggertje2020 schreef op 1 juni 2023 20:32:

Bij JET nemen ze nu alvast een voorschot op een aankomende stevige recessie zo lijkt het ook. Met zakenbank Goldman sachs gaat het ook al heel drastisch minder , tja daar worden aandelen zoals JET die het moeten hebben van groei al helemaal niet meer vrolijk van, zeker ook al niet omdat ze nog steeds vet verlies draaien ! Ben erg blij dat ik deze aandelen maar 1 dag ( zo'n 24 uur in bezit) gehad heb en gisteren goedkoop kon verruilen voor dividend-aandeel Signify ! Ik heb eerder de neiging om bij wat terugstijging JET dit aandeel es behoorlijk te gaan shorten van nog aardig wat overgebleven cash !
niet mee eens. Men heeft het slim gedaan. Koers opgedreven en een te hoge waarde gecreëerd in verhouding met de werkelijke waarde. Vervolgens overnames gedaan op basis van aandelen ruil. Stel dat de werkelijke waarde €30 is en men heeftn €75 gewaardeerd. .... Gewoon een kwestie van heel veel marktaandeel creëren. Grubhub was tevens te hoog ingeschaald, en de werkelijke waarde met een beetje minder wordt er straks voor betaald. De som opgeteld komt men gemiddeld in de plus uit. Verdienmodel: de mensen zijn gewend aan luxe, bestellen blijft een gemak. Zie het vliegen, na de pandemie wederom booming (wel 10% minder vluchten, edoch.), men vervalt in het oude gewoon. ((Het nieuwe gewoon is alweer passé)).
Steef89
0
quote:

Happy schreef op 2 juni 2023 08:13:

Zelfde teksten hier als bij Shell toen het op een tientje stond.
Grootste spijt ooit, zat in Shell in het ritje omhoog met een gak van 14 met 13k stuks. Uiteindelijk gestaffeld verkocht tot aan 19.
Jeksel
0
quote:

Steef89 schreef op 2 juni 2023 08:22:

[...]

Grootste spijt ooit, zat in Shell in het ritje omhoog met een gak van 14 met 13k stuks. Uiteindelijk gestaffeld verkocht tot aan 19.
Hier hetzelfde. Gekocht op 10.20 eruit op 15.
Happy
0
quote:

Steef89 schreef op 2 juni 2023 08:22:

[...]

Grootste spijt ooit, zat in Shell in het ritje omhoog met een gak van 14 met 13k stuks. Uiteindelijk gestaffeld verkocht tot aan 19.
Laten we deze fout dus niet bij JET maken. Gestaffeld bijkopen en straks gestaffeld weer verkopen vanaf de 18 en hoger.
Hendrik Roo
2
Het effect van het inkoopprogramma is groot. Stel dat er aan het einde van het jaar voor het luttele bedrag van 150 miljoen euro 5% van de aandelen zijn terugekocht en er op dat moment opnieuw 150 miljoen wordt klaargezet ?
Als de koers dan nog steeds zo laag staat, gaan we op weg naar 10% minder uitstaande aandelen. Het wordt dan steeds aantrekkelijker om in JET te stappen. Hoe later short hierop reageert des te beter. Dat is de strategie van JET. En ik vind dat een goede strategie. Vraagt alleen geduld. En dat is in deze tijd een eigenschap die nog maar weinig mensen beheersen. Voor alle platforms komt er een moment dat er winst gemaakt moet worden. Deze winst wordt verdeeld onder de zittende aandeelhouders. Een partij als DD moet gigantisch veel meer winst maken om voor aandeelhouders tot een aantrekkelijk rendement te komen. Met relatief weining overgebleven aandeelhouders is een klein beetje winst voor JET al voldoende. Hierdoor kunnen ze langdurig scherp aan de wind blijven varen. Dit aspect wordt niet onderkend omdat er geduld voor nodig is. En omdat geduld ontbreekt, daalt de koers waar JET dan weer van profiteert zo is de cirkel weer rond. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Gewoon blijven uitbreiden en op de plank die aandelen. Morningstar heeft gelijk.
Steef89
0
quote:

Happy schreef op 2 juni 2023 08:38:

[...]

Laten we deze fout dus niet bij JET maken. Gestaffeld bijkopen en straks gestaffeld weer verkopen vanaf de 18 en hoger.
Haha, ik zit er zo diep in op dit moment.

Als ik mijn optiehandel niet meetel en even kaal reken sta ik op 110k verlies met JET.
Met optiehandel nog 40/45k.
Erik9400
0
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 13,970
Verschil +0,420 (+3,10%)
Hoog 14,135
Laag 13,650
Volume 2.106.904
Volume gemiddeld 2.412.010
Volume gisteren 1.673.762