Stellantis « Terug naar discussie overzicht

Forum Stellantis geopend

424 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
SBMD
0
quote:

Endless schreef op 29 mei 2023 10:18:

Vandaag ingestapt LT jammer dat dividend pas betaald is.
Daar heb je niks van gemist, de koers is harder gezakt dan het dividend dat is betaald.
Altijd
0
Voor mijn pensioenrekening nog maar eens stevig aangekocht (ten nadele van CTP). Het blijft een risico om een bedrijf te kopen met een 'te mooi om waar te zijn' dividend en winstpercentage. Maar ik heb wel vertrouwen in het bedrijf (minder in de auto's, maar hoe vaker ze kapot gaan hoe hoger de servicekosten, voila!). 1 risico: door Covid waren onderdelen schaars en zijn de prijzen opgedreven. Als dat terugvalt, kan de winst aanmerkelijk slinken. We gaan het zien, aandeel op de plank leggen en kijken wat het over 5 jaar is geworden. Leuk aandeel om te volgen ook...26 juli jaarcijfers.
Endless
0
Nog maar wat bij gekocht kreeg vandaag RBC nog koopadvies idd een sterke dividend hopelijk kunnen ze dat volgend jaar handhaven met een k/w van 3-4 lijkt het idd zeer laag geprijsd
Endless
0
STELLANTIS
The Moody's ratings agency on Wednesday upped the outlook for the Italo-Franco-American carmaker to positive from stable, citing its "continued progress in terms of margins and leverage improvements".
It also said a long-term rating upgrade to Baa1 from Baa2 is "likely" if the company is able to sustain adjusted EBITA margins of more than 8% and keep its debt/EBITDA ratio below 2.0x.
florida_tower
0
Stellantis moet eerst maar eens bewijzen dat ze winst kunnen maken op elektrische auto's. Tesla en Volkswagen hebben al wel laten zien dat ze toekomstbestendig zijn. De dividend-yield is weinig waard als het niet gehandhaafd kan worden
'belegger''
1
"May 30, 2023
Stellantis, together with TotalEnergies and Mercedes-Benz, celebrated today the inauguration of Automotive Cells Company’s (ACC) battery gigafactory in Billy-Berclau Douvrin, France, the first of three planned in Europe."

www.stellantis.com/en/news/press-rele...

"May 25, 2023
Stellantis Invests in Lyten’s Breakthrough Lithium-Sulfur EV Battery Technology
Lyten is a Silicon Valley-based pioneer.....
Lithium-Sulfur batteries have the potential to deliver more than twice the energy density of lithium-ion and represent an alternative, non-nickel-manganese-cobalt cathode solution"

www.stellantis.com/en/news/press-rele...

In Europa betreft het fabriek(en) om de komende jaren batterijen te produceren. In Amerika gaat het om de ontwikkeling van nieuwe technologie voor efficiëntere batterijen zonder bepaalde materialen die je er liever niet in wilt hebben zoal kobalt.
'belegger''
1
quote:

florida_tower schreef op 1 juni 2023 10:09:

Stellantis moet eerst maar eens bewijzen dat ze winst kunnen maken op elektrische auto's. Tesla en Volkswagen hebben al wel laten zien dat ze toekomstbestendig zijn. De dividend-yield is weinig waard als het niet gehandhaafd kan worden
Wat heeft Volkswagen dan bewezen?
N audio
0
quote:

'belegger'' schreef op 1 juni 2023 11:13:

[...]
Wat heeft Volkswagen dan bewezen?
Niet heel veel volgens mij. Cijfers an sich wel netjes. Maar Tesla? Echt?
Altijd
0
Nog een promo-artikel van IEX: www.iex.nl/Premium/Adviezen/774147/St... Gaat over de prestaties van Stellantis als geheel. Koersdoel conform IEX 22 euro in 12-18 maanden, kw van 3 extreem laag.

Mijn mening over bovenstaande vergelijking over de ommezwaai naar EV: Klopt hoor, er liggen altijd beren op de weg te slapen. Dat heb je nu eenmaal als autoconcern in een dynamische wereld. Hier komt alles bij elkaar; van grondstoffen tot valuta, wereldpolitiek, oorlogen, concurrentie, chipstekorten. Daarom geen KW van 30 of 100 (zoals bij AI).
Endless
0
N.a.l Iex artikel bijgekocht met name dat ze met nieuwe batterij betere prestaties krijgen en de schadelijke stoffen hierbij niet nodig. Natuurlijk 3 x kw helpt ook
'belegger''
0
Die nieuwe batterij met betere prestaties en minder of geen schadelijke stoffen klinkt nog als toekomstmuziek. Het gaat om een investering van het "Corporate Venture Fund" van Stellantis.
Endless
1
quote:

florida_tower schreef op 1 juni 2023 10:09:

Stellantis moet eerst maar eens bewijzen dat ze winst kunnen maken op elektrische auto's. Tesla en Volkswagen hebben al wel laten zien dat ze toekomstbestendig zijn. De dividend-yield is weinig waard als het niet gehandhaafd kan worden
Tesla is extreem duur, geen mooie afgewerkte auto zoals Mercedes VW of fiat /Citroën etc Deze koers is nl nog steeds gebaseerd dat ze als eerste elektrische auto op de markt brachten , werd een hype maar nu ook traditionele (lees jarenlange) automerken hun auto’s verduurzamen tegen een k/w van 3. Zelf kijk ik naar product zou ik tesla kopen of van een goed afgewerkte bekende auto bouwer , daarom vrees ik dat Tesla’s het zeer moeilijk krijgen ondanks verlaging van de prijs op de Tesla. Zelfs dat laatste is voor de huidige bezitters denk ik moeilijk te verteren want zij krijgen bij inruil minder en of ze dan opnieuw voor Tesla’s kiezen ik waag het te betwijfelen.
florida_tower
0
quote:

'belegger'' schreef op 1 juni 2023 11:13:

[...]
Wat heeft Volkswagen dan bewezen?
Vorig jaar gaf volkswagen aan vrijwel dezelfde marge op EVs als op ICE autos te maken.
'belegger''
0
quote:

florida_tower schreef op 1 juni 2023 15:25:

[...]
Vorig jaar gaf volkswagen aan vrijwel dezelfde marge op EVs als op ICE autos te maken.
Op een standaard polo is dat niet zoveel. Voor alle merken geldt dat we moeten afwachten hoe het gaat uitpakken met de grote aantallen die Jan Modaal kan betalen. Ik zeg niet dat je beter Stellantis kunt hebben, maar andersom is het ook afwachten.
florida_tower
0
quote:

'belegger'' schreef op 1 juni 2023 19:34:

[...]
Op een standaard polo is dat niet zoveel. Voor alle merken geldt dat we moeten afwachten hoe het gaat uitpakken met de grote aantallen die Jan Modaal kan betalen. Ik zeg niet dat je beter Stellantis kunt hebben, maar andersom is het ook afwachten.
volgens de laatste VW presentatie: 3% winstmarge op VW, maar bijvoorbeeld 18.5% op porsche. En porsche verkoopt ook al 11% elektrisch
Sir Piet
0
quote:

Endless schreef op 31 mei 2023 18:48:

Nog maar wat bij gekocht kreeg vandaag RBC nog koopadvies idd een sterke dividend hopelijk kunnen ze dat volgend jaar handhaven met een k/w van 3-4 lijkt het idd zeer laag geprijsd
Inderdaad neer waards risico lijkt laag.
Endless
0
quote:

florida_tower schreef op 2 juni 2023 08:47:

[...]

volgens de laatste VW presentatie: 3% winstmarge op VW, maar bijvoorbeeld 18.5% op porsche. En porsche verkoopt ook al 11% elektrisch
Ik rij zelf 911 dus Porsche fan maar de marge moet wel hoger zijn want op de ene of andere manier kom ik meer VW tegen dan Porsche. Om met dat shit programma te spreken Massa is Kassa
O ja dagelijks rij ik fiat 500 ;-)
'belegger''
1
quote:

florida_tower schreef op 2 juni 2023 08:47:

[...]

volgens de laatste VW presentatie: 3% winstmarge op VW, maar bijvoorbeeld 18.5% op porsche. En porsche verkoopt ook al 11% elektrisch
Bij DeGiro zie ik (TTM):

Bruto marge Stellantis 19,64% (VW 19,17%)
Operationele marge Stellantis 11,14% (VW 6,68%)
Netto marge Stellantis 9,20% (VW 4,73%)

Gegevens via dataleveranciers kunnen fouten bevatten en het is natuurlijk hoog over. Welke marges Stellantis op elektrisch maakt, weet ik zo ook niet.
objectief
0
Het sentiment voor elektrische auto's is gedaald o.a. particulieren haken af vanwege de hogere kosten voor stroom/oplading.
Bovendien heeft Stellantis een fabriek in de V.S. wegens verliesgevende productie moeten sluiten; de koers is daarom terecht gedaald.
424 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:36
Koers 24,325
Verschil +0,070 (+0,29%)
Hoog 24,480
Laag 24,085
Volume 1.776.480
Volume gemiddeld 2.301.484
Volume gisteren 1.794.146