Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Koper Toyota Yaris niet misleid over verbruik

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

14 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 maart 2014 15:23
    Dat er nog steeds van die sufferds zijn die denken dat wat in het boekje (folder) staat ook klopt met de praktijk tjonge jonge jonge.
    Dacht dat dat al decennia's bekend was.
    Ik werkte 22 jaar geleden als automonteur en verkoper bij Daihatsu,
    daar stond in de folder achter het verbruik een sterretje dat verwees naar een regel onderaan de folder waar stond dat het verbruik was gemeten op een rollenbank zonder enige weerstand dus de gunstigste omstandig heden.
    En nog waren er van die sukkels van klanten die 2 weken na het kopen van een nieuwe auto liepen te miepen dat het verbruik niet overeenkwam met de folder, SUKKELS.
  2. berendien 17 maart 2014 15:44
    Makkelijk praten als ex-monteur... Als consument wil je enig houvast hebben over het verbruik en zonder dat je de auto hebt kun je dat alleen doen door af te gaan op de verbruikscijfers van de fabrikant. Als het verbruik dan geen 1:28, maar slechts 1:18 is, nou, dan zou ik me absoluut bekocht voelen, wat een enorm verschil!!! Dat is toch gewoon misleiding, anders kan ik het niet noemen. Kortom, ik sta helemaal achter de stichting en vind de reactie van 'De Leugen' heel vreemd. Niet de consumenten zijn de sukkels, maar de autofabrikanten zijn sukkels. Ze kunnen best een range aangeven wat het praktijkverbuik is en het verbruik op het laboratorium gewoon achterwege laten. Die kloppen toch niet.....
  3. [verwijderd] 17 maart 2014 15:53
    quote:

    berendien schreef op 17 maart 2014 15:44:

    Makkelijk praten als ex-monteur... Als consument wil je enig houvast hebben over het verbruik en zonder dat je de auto hebt kun je dat alleen doen door af te gaan op de verbruikscijfers van de fabrikant. Als het verbruik dan geen 1:28, maar slechts 1:18 is, nou, dan zou ik me absoluut bekocht voelen, wat een enorm verschil!!! Dat is toch gewoon misleiding, anders kan ik het niet noemen. Kortom, ik sta helemaal achter de stichting en vind de reactie van 'De Leugen' heel vreemd. Niet de consumenten zijn de sukkels, maar de autofabrikanten zijn sukkels. Ze kunnen best een range aangeven wat het praktijkverbuik is en het verbruik op het laboratorium gewoon achterwege laten. Die kloppen toch niet.....
    Volgens mij kun je als niet monteur de folder ook goed lezen, lukt dit niet dan is mijn laatste woord van toepassing.
    Het zou misleidend zijn als er in de folder zou staan dat dit over de weg gemeten is, maar ik weet zeker dat dat in geen 1 folder (boekje)het geval is.
    Tegenwoordig kan iedereen google en kan men zien wat men bedoeld met de manier van meten die in de folder word aangegeven.
    Je geeft zelf al aan dat u weet dat de lab. metingen niet kloppen wat is dan het probleem.
  4. berendien 17 maart 2014 16:33
    Het probleem is dat ik wil weten wat het verbruik is. Wat je als consument kwijt bent aan brandstof. Ik heb er echt niets aan om te weten wat er op het lab wordt gemeten. Echt helemaal niets. De afwijking met de praktijk is zó groot, dat het lab-verbruik geen richtlijn voor je portemonnee is!!! Ga dat eens met andere producten vergelijken. De koelkast verbruikt op het lab 500 KW per jaar. Oh ja, maar daar staat is in een gekoelde ruimte, er zitten geen etenswaren in, het lampje is er uit gehaald en hij gaat nooit open en dicht. Thuis blijkt ie 100 KW per haar te verbruiken. Dan voel je je als consument toch enorm bekocht????
  5. Da Freeze 17 maart 2014 16:39
    quote:

    berendien schreef op 17 maart 2014 16:33:

    De koelkast verbruikt op het lab 500 KW per jaar. Oh ja, maar daar staat is in een gekoelde ruimte, er zitten geen etenswaren in, het lampje is er uit gehaald en hij gaat nooit open en dicht. Thuis blijkt ie 100 KW per haar te verbruiken. Dan voel je je als consument toch enorm bekocht????
    Je bedoelt net andersom, maar ik ben het eens met je punt. Dat er een afwijking in de verbruiksgegevens zit, kan iedereen begrijpen. Maar net wat wordt gezegd, 1:28 in de folder en 1:15 in de praktijk is pure oplichting. Je kan dan nog vraagtekens zetten bij het rijgedrag van deze persoon, maar als 1:15 het landelijk gemiddelde is (kijk bij bijvoorbeeld autoweek: www.autoweek.nl/verbruiksmonitor) dan moet hier wel tegen worden opgetreden. Wie weet wordt de auto wel met stationair draaiende motor uit een vliegtuig gegooid. Dan haal je toch 200 km/h met een verbruik van 1:35.
  6. berendien 17 maart 2014 16:55
    ach ja '0' vergeten bij die koelkast. Ik bedoelde 1000 KW.... Ik vind het wel goed dat het nu aan de kaak wordt gesteld en hopelijk gebeurt er iets mee. Ik rij al jaren een (oude) Citroën Berlingo 2.0 HDi en die verbruikt 1:16,5. Zo zeg, wat zou ik me bekocht voelen als ik minder brandstofkosten zou willen hebben en daarom bijv. een VW Polo Blue Motion koop die 1:30 verbruikt (lab) en dat blijkt dat ie 1:20 verbruikt in de praktijk.....
  7. forum rang 7 rene l 17 maart 2014 16:56
    Het is algemeen bekend dat het benzineverbruik op het milieulabel flink afwijkt van de verbruikscijfers in de praktijk, hoe kleiner de auto hoe groter het verschil, en niet alleen bij Toyota.
    Autofabrikanten kunnen hier weinig aan doen, testen worden worden gewoon op een rollenbank onder ideale situatie en met de motor op bedrijfstemperatuur gedaan.

    Deze test is hun opgelegd door domme Eurofielen zonder enig realiteitsbesef, het is gewoon een manier om deze mensen aan het werk te houden en betaald te laten worden door de fabrikanten.

    Eigenlijk dienen deze gasten dus aangeklaagd omdat zij de kopers van deze auto's misleiden.
    Zo zijn er nog vele zaken waarvoor ze aangeklaagd zouden moeten worden.

  8. [verwijderd] 17 maart 2014 17:14
    quote:

    rene l schreef op 17 maart 2014 16:56:

    Het is algemeen bekend dat het benzineverbruik op het milieulabel flink afwijkt van de verbruikscijfers in de praktijk, hoe kleiner de auto hoe groter het verschil, en niet alleen bij Toyota.
    Autofabrikanten kunnen hier weinig aan doen, testen worden worden gewoon op een rollenbank onder ideale situatie en met de motor op bedrijfstemperatuur gedaan.

    Deze test is hun opgelegd door domme Eurofielen zonder enig realiteitsbesef, het is gewoon een manier om deze mensen aan het werk te houden en betaald te laten worden door de fabrikanten.

    Eigenlijk dienen deze gasten dus aangeklaagd omdat zij de kopers van deze auto's misleiden.
    Zo zijn er nog vele zaken waarvoor ze aangeklaagd zouden moeten worden.

    Die eurofielen en testinstituten proberen al jaren eerlijkere tests in te voeren. Autofabrikanten kunnen hier wel wat aan doen, maar kiezen ervoor om te lobbyen om de voor hun gunstigere tests te handhaven. Geld is macht.
  9. Traveler@repair 17 maart 2014 17:41
    Tuurlijk wil je weten hoeveel brandstof je auto gebruikt, maar dat je aangeeft dat je wil weten wat je kwijt bent aan brandstof...dat is onzinnig. Immers als de olieprijs omlaag gaat, dan volgen er sancties van de overheid middels accijnsverhogingen en als de olieprijs omhoog gaat, dan blijven diezelfde accijnzen/milieutoeslagen/energieblasting e.d gewoon staan plus dat de BTW ook gewoon meer wordt, omdat die BTW een percentage is over de brandstofprijs + accijnzen enz.
    Derhalve is het wat naief te denken dat je wilt weten hoeveel je kwijt bent in de toekomst aan brandstofkosten.
    Het beleid van onze al of niet gekozen regering is immers gericht op het kleinhouden van jou, derhalve is beperking van je mogelijkheden om je te verplaatsen daar één van.
    Begrepen ?
    Stem D'66 of VVD ( Mark Rutte of Pechtold ) als je daarmee instemd, immers deze twee waren op de Bilderbergconferentie en moeten samen daarom de grootste worden, samen in de pocket van de elite-bankier.
    Stem SP als je wilt dat we nog meer schulden maken en daarmee nog meer afhaneklijk worden van diezelfde elite-bankier.
    Stem Wilders als je ook zo boos bent, besef echter wel dat als je boos bent je per definitie niet bepaald de waarheid verteld, oftwel je generaliseerd dan nogal eens.
    Stem PvdA als alternatief ( landelijk dan momenteel ), de Den Uil mentaliteit is daar gelukkig weg, die zit bij de SP...echter plaatselijk moet u goed kijken wat er in zit, goed kijken, heel goed.
    Een lokale partij kan daarom een goed alternatief zijn voor ons stemgedrag a.s. woensdag. Ook daarmee straffen we Den Haag goed af.
  10. [verwijderd] 17 maart 2014 21:21
    ik heb de toyota yaris nu een half jaar en ik rijd 1 op 20. je kan wel invloed hebben op het benzinegebruik. als je op benzine rijd en je neemt even gas terug dan rijdt een stuk verder elektrisch. op het display is het duidelijk te zien. alleen met optrekken is het gebruik vrij hoog.
  11. forum rang 7 rene l 18 maart 2014 10:53
    quote:

    The Wall Street Shuffler schreef op 17 maart 2014 17:14:

    [...]

    Die eurofielen en testinstituten proberen al jaren eerlijkere tests in te voeren.

    Volgens mij zijn het juist de grootste profiteurs die er in Europa rondlopen met al hun domme ideeen.
    Al die vreemde regels rond bijtelling, subsidie etc. maken juist dat autofabrikanten die gewoon willen verkopen bewust de verbruikscijfers mooier maken dan wat ze zijn en de burgers bedrogen worden.

    Gewoon de testbank op, de bandjes wat harder opgepompt dan normaal, dunnere olie om de wrijving lager te maken, gestroomlijnde wieldoppen, een afgeplakte gril, en zo valt er nog genoeg te manipuleren, het wordt blindelings geaccepteerd.

    In de praktijk gaat het er juist heel anders aan toe. Mensen met een zuinige auto, meestal van de zaak, nemen het niet zo nauw. Alles doen ze met zo'n ding, bewust hard rijden, moeders gebruik hem om het kroost naar de school om de hoek te brengen, boodschappen bij het winkelcentrum op fietsafstand etc.
    Pa zelf die vertegenwoordiger is ligt in de zomer tussen de middag met de motor stationair en de airco voluit een uurlang te ronken met de stoel in de slaapstand.
    In de herfst gaan de winterbanden er onder, een hoger verbruik en kale velgen zonder stroomlijn.

    Zelf ken ik ook iemand met zo'n Outlander, werkt voor een milieubedrijf. Rijdt voornamelijk gewoon op benzine en zegt ik ben niet gek, thuis doe ik dat ding in ieder geval niet in het stopcontact, dat kost mij geld.

    Laten we zelf maar nadenken, zelf heb ik een oude Slopel van zo'n 10 jaar oud, een 1,4. Ik gebruik hem in principe alleen voor de wat langere afstanden, probeer eventueel ritten te combineren en doe zoveel mogelijk op de fiets. Rij zelf nooit meer te hard, heeft me in het verleden al genoeg gekost, probeer het nieuwe rijden toe te passen, hou de banden goed op spanning etc.
    Volgens mij kun je hier voor jezelf en het milieu de grootste slag slaan.
  12. Da Freeze 18 maart 2014 10:58
    quote:

    rene l schreef op 18 maart 2014 10:53:

    [...]

    Volgens mij zijn het juist de grootste profiteurs die er in Europa rondlopen met al hun domme ideeen.
    Al die vreemde regels rond bijtelling, subsidie etc. maken juist dat autofabrikanten die gewoon willen verkopen bewust de verbruikscijfers mooier maken dan wat ze zijn en de burgers bedrogen worden.

    Gewoon de testbank op, de bandjes wat harder opgepompt dan normaal, dunnere olie om de wrijving lager te maken, gestroomlijnde wieldoppen, een afgeplakte gril, en zo valt er nog genoeg te manipuleren, het wordt blindelings geaccepteerd.

    In de praktijk gaat het er juist heel anders aan toe. Mensen met een zuinige auto, meestal van de zaak, nemen het niet zo nauw. Alles doen ze met zo'n ding, bewust hard rijden, moeders gebruik hem om het kroost naar de school om de hoek te brengen, boodschappen bij het winkelcentrum op fietsafstand etc.
    Pa zelf die vertegenwoordiger is ligt in de zomer tussen de middag met de motor stationair en de airco voluit een uurlang te ronken met de stoel in de slaapstand.
    In de herfst gaan de winterbanden er onder, een hoger verbruik en kale velgen zonder stroomlijn.

    Zelf ken ik ook iemand met zo'n Outlander, werkt voor een milieubedrijf. Rijdt voornamelijk gewoon op benzine en zegt ik ben niet gek, thuis doe ik dat ding in ieder geval niet in het stopcontact, dat kost mij geld.

    Laten we zelf maar nadenken, zelf heb ik een oude Slopel van zo'n 10 jaar oud, een 1,4. Ik gebruik hem in principe alleen voor de wat langere afstanden, probeer eventueel ritten te combineren en doe zoveel mogelijk op de fiets. Rij zelf nooit meer te hard, heeft me in het verleden al genoeg gekost, probeer het nieuwe rijden toe te passen, hou de banden goed op spanning etc.
    Volgens mij kun je hier voor jezelf en het milieu de grootste slag slaan.
    Ben ik met je eens, het grootste verbruik wordt nog altijd bepaald door je rechtervoet. Mijn 16 jaar oude Hyundai (1.8l) haalt 7l/100 km en daarmee zit ik voornamelijk met 100 op de snelweg. Bij 120 is het verbruik al snel 8l/100 km. Opvallend vind ik dat nieuwe benzineauto`s nauwelijks zuiniger zijn. De enige verbetering is dus te vinden in de uitstoot, niet in het verbruik.
14 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links