rene l schreef op 18 maart 2014 10:53:
[...]
Volgens mij zijn het juist de grootste profiteurs die er in Europa rondlopen met al hun domme ideeen.
Al die vreemde regels rond bijtelling, subsidie etc. maken juist dat autofabrikanten die gewoon willen verkopen bewust de verbruikscijfers mooier maken dan wat ze zijn en de burgers bedrogen worden.
Gewoon de testbank op, de bandjes wat harder opgepompt dan normaal, dunnere olie om de wrijving lager te maken, gestroomlijnde wieldoppen, een afgeplakte gril, en zo valt er nog genoeg te manipuleren, het wordt blindelings geaccepteerd.
In de praktijk gaat het er juist heel anders aan toe. Mensen met een zuinige auto, meestal van de zaak, nemen het niet zo nauw. Alles doen ze met zo'n ding, bewust hard rijden, moeders gebruik hem om het kroost naar de school om de hoek te brengen, boodschappen bij het winkelcentrum op fietsafstand etc.
Pa zelf die vertegenwoordiger is ligt in de zomer tussen de middag met de motor stationair en de airco voluit een uurlang te ronken met de stoel in de slaapstand.
In de herfst gaan de winterbanden er onder, een hoger verbruik en kale velgen zonder stroomlijn.
Zelf ken ik ook iemand met zo'n Outlander, werkt voor een milieubedrijf. Rijdt voornamelijk gewoon op benzine en zegt ik ben niet gek, thuis doe ik dat ding in ieder geval niet in het stopcontact, dat kost mij geld.
Laten we zelf maar nadenken, zelf heb ik een oude Slopel van zo'n 10 jaar oud, een 1,4. Ik gebruik hem in principe alleen voor de wat langere afstanden, probeer eventueel ritten te combineren en doe zoveel mogelijk op de fiets. Rij zelf nooit meer te hard, heeft me in het verleden al genoeg gekost, probeer het nieuwe rijden toe te passen, hou de banden goed op spanning etc.
Volgens mij kun je hier voor jezelf en het milieu de grootste slag slaan.