Wessanen « Terug naar discussie overzicht

Wessanen 2016

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
[verwijderd]
0

www.biojournaal.nl/artikel/21349/Wess...

Wessanen Benelux presenteert de vernieuwde Tartex op Bio-beurs

Op de Bio-beurs (20 en 21 januari in Zwolle) introduceert Wessanen Benelux de vernieuwde Tartex. Tartex is al sinds jaren het meest vertrouwde hartige en vegetarische broodbeleg. Na uitgebreid consumentenonderzoek en proeverijen is de gehele lijn Tartex vegetarische paté vernieuwd. Alle recepturen zijn aangepast, de verpakking is gemoderniseerd en worden er 2 nieuwe smaken, Rozemarijn en Bieslook, toegevoegd.

De vernieuwde Tartex is nu zeker het lekkerste hartige, vegetarische broodbeleg voor iedereen. Of je nu volledig vegetarisch eet of af en toe voor minder vlees kiest, Tartex past in elk voedingspatroon. Deze lekkere paté is niet alleen geschikt voor de broodmaaltijden, maar ook zeker lekker op een toastje bij de borrel. Daarnaast is de verpakking gemoderniseerd. De 125 gram zit nu een in modern, hersluitbaar potje.

Tijdens de Bio-beurs is er de gelegenheid om de nieuwe smaken en receptuur zelf te komen proeven en ervaren. Op de Wessanen Benelux stand, nummer 145, kunnen alle bezoekers hun eigen lekkerste broodje maken. Het sales- en marketingteam ontvangt u graag en kan u alles vertellen over de komende introductie.

Voor meer informatie: Rob Persoon, Trade Marketeer HFS, 020 3122134, rob.persoon@wessanen.com.

Publicatiedatum: 18-1-2016
[verwijderd]
0
Ondertussen zijn ze goed bezig daar bij wessanen!

www.profnews.nl/1048333/zonnatura-gro...

Zonnatura groentespreads spreken breed publiek aan
143 keer gelezen
wo, 13/01/2016 - 11:37

Tweet Widget
E-mailE-mail

Distrifood.nl

De vorig jaar door Wessanen geïntroduceerde Zonnatura groentespreads worden een `waardevolle aanvulling van het assortiment` genoemd. Zonnatura groentespread wordt gepositioneerd als een `heerlijke en verantwoorde keuze voor op brood, maar het is ook lekker op een toastje of door salades en pasta`. De groentespreads bevatten meer dan 60% groenten en dat is veel meer dan vergelijkbare producten in de supermarkt, aldus de producent.

Met de Zonnatura groentespreads wordt ingespeeld op de trends `een dagje zonder vlees` en `bewuster met vlees omgaan`. Hierdoor spreekt Zonnatura met de spreads een breed publiek aan en dat leidt er tevens toe dat er meer consumenten naar het assortiment van Zonnatura worden getrokken. Wessanen verwacht dat de consument bewust blijft kiezen voor pure producten en daarbij let op natuurlijke ingrediënten. Ook is er sprake van een toename van de groep flexitariërs.

Het komende jaar wordt Zonnatura intensief ondersteund met een nieuwe televisiecampagne, waarvan ook de groentespreads onderdeel zijn. Verder wordt de consument door de fabrikant geïnspireerd via social media en print. Informatie: tel. 020-3122122, www.zonnatura.nl.
[verwijderd]
0
Mijn vriend werkt bij wes. Het is volgens hem echt niet normaal druk en giga omzet. Bio Producten niet aan te slepen. Vraag is groter dan aanbod. Dit zien we niet echt aan de koers.... (understatement).
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Miss, wat ouder bericht, maar aardige herinnering waar wessanen mee bezig is

5 succesfactoren achter de wederopstanding Wessanen

Amsterdam, 3 juli 2015 13:30 | Maurice de Jong

Lange tijd was Wessanen het zorgenkindje van de Nederlandse levensmiddelenindustrie. Het bedrijf wist maar geen winst te maken en leidde een aantal jaar een kwijnend bestaan. De laatste twee jaar is een positieve kentering zichtbaar. Afgelopen jaar maakte het bedrijf eindelijk weer winst. 5 succesfactoren achter de voorzichtige wederopstanding van Wessanen.

Focus, focus, focus

“Wessanen bood een te divers portfolio aan. We wilden expert zijn op ieder gebied”, zei de Franse topman Christophe Barnouin tijdens een bijeenkomst ter gelegenheid van Wessanens 250-jarig bestaan. In 2010 kondigde Wessanen aan zich te willen richten op de Europese markt van biologische en gezonde voeding. Nu alle onderdelen die niet in deze strategie passen, zijn verkocht, kan Wessanen zich eindelijk volop focussen.

Ondanks een verlies van €6,4 miljoen in het vierde kwartaal van 2014 sloot Wessanen het jaar goed af met een nettowinst van €45 miljoen en een omzet van €433 miljoen, een stijging van 6%. Het bedrijf is van plan deze stijgende lijn door te trekken. De markt heeft er in ieder geval vertrouwen in, de beurskoers is onveranderd hoog. “We willen de duurzame voedselrevolutie in Europa leiden”, aldus Barnouin.

2. Winstgevendheid als prioriteit

Barnouin haalt zijn schouders op bij de constatering dat Wessanen flink gekrompen is qua omzet. In 2009 bedroeg deze nog zo’n €700 miljoen en verder terug was deze zelf hoger dan €1 miljard. Tegenwoordig komt deze uit op €434 miljoen. “Grootte maakt niet uit. We richten ons op winstgevendheid.” Wessanen wil eerst zijn eigen merken verder laten groeien en doet alleen aankopen als deze echt binnen Wessanens missie passen en deze kunnen versnellen.

3. Juiste mensen op de juiste plaats

Niet iedereen voelt zich even happy als een bedrijf een andere weg inslaat. Met de komst van de nieuwe topman Christophe Barnouin, een nieuw managementvoor de Benelux en ook een andere directeur Supply Chain waaide er een andere wind door het bedrijf.

Algemeen directeur Jeroen Mustert van Wessanen Benelux: “Veel mensen rolden deze wereld in door ideologie. Maar het ontbrak aan het commerciële. Het leek soms wel of het resultaat minder belangrijk was dan het ‘groene.’ Nu combineren we de twee.” Mensen die zich niet konden verenigen met Wessanens nieuwe strategie zijn dan ook vertrokken. “Er kwamen nieuwe mensen bij de pasten bij wat we deden en bij onze mentaliteit”, vertelt Mustert.

4. Nieuwe innovatiestrategie

Het is niet vreemd dat de introducties van Zonnatura massaal de markt instromen. Dit is het gevolg van de nieuwe innovatiestrategie. Gemengde teams waarinvertegenwoordigers van verschillende afdelingen zitten, werken samen op een gecoördineerde manier aan innovatie. “Vroeger deed iedere afdeling zijn eigen ding en ontbrak coördinatie. De afdelingen wisten van elkaar niet waar ze mee bezig waren”, zegt Mustert. Dit moet ertoe leiden dat introducties sneller hunweg naar de markt vinden: in zes maanden in plaats van een half jaar zoals voorheen het geval was.

5. Intensieve samenwerking supermarkten

De retail is blij met Wessanen. Supermarkten groeien niet zo hard meer, maar de markt van gezonde en biologische voeding wel, signaleert Mustert. De retail ziet dat ook. Ze doen maar al te graag zaken met Wessanen die veel expertise heeft op dit gebied. Jaarlijks schuiven vertegenwoordigers van Wessanen en de supermarkten bij elkaar aan tafel om te bespreken hoe ze samen de categorie van gezonde en biologische producten verder kunnen laten groeien.

Een heel verschil met hoe dat een aantal jaar geleden ging. “Toen ging het vooral om de centjes”, zegt Mustert. De producten van Wessanen zijn weer volop aanwezig in het schap. Het aantal Zonnatura-producten steeg met 40% vergeleken met twee jaar geleden, geeft Mustert aan.

www.vmt.nl/Nieuws/5_succesfactoren_ac...
Kroq
0
7,35 belangrijke steun. www.lynx.be/kennis/analyses/20160112-...

Verwacht nog wel een tikkie verder naar beneden, helemaal als sentiment slecht blijft. Is lang stabiel gebleven, tijdens hevige bewegingen, maar keldert in vertraging ook fors op hoog volume.
[verwijderd]
0
Ik ben net met zeer beperkt onderzoek ingestapt op 7,62.

Dit mn. op basis van 25% koersdaling en goede vooruitzichten als bedrijf en sector.

Een WPA vraag. Wat is een realistische schatting hiervan voor '16 en '17?
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Ik denk dat de groei die afgegeven is door de CEO, langdurig op 5% gewoon gehaald gaat worden.
Een simpele berekening aan de hand van WPA geeft een koers nu van rond de 7.
Blijkbaar ging de markt eerder uit van een hogere groei dan door de CEO aangegeven, of van een overname. Er is nu wat lucht uit de koers gelopen maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Vanaf hier kan Wessanen wel wat consolideren en mogelijk wat herstellen. Ik heb ze nog niet.
[verwijderd]
0
Ik denk dat er wel meer speelt, Laatste 2 weken was het volume kenmerkend hoger.
dan gebruikelijk. Maar we zullen zijn wat koersje doet naar de cijfers toe.
[verwijderd]
0
quote:

el pato loco schreef op 19 januari 2016 12:52:

Ik denk dat er wel meer speelt, Laatste 2 weken was het volume kenmerkend hoger.
dan gebruikelijk. Maar we zullen zijn wat koersje doet naar de cijfers toe.
-Er kan een belang afgebouwd zijn.
-Wessanen doet zelf een hele dure overname.
-Er kan een overname van Wessanen spelen, is er een partij bereidt 12 te betalen? Moet de koers van Wessanen daarvoor dan ook helemaal tot onder de 8, 50%+ premie is wel fors.
-Er kan een tegenvallende operationale factor zijn, maar die zie ik zelf niet.

My best guess, zou de eerste zijn.
RVV
0
Koers wordt duidelijk gedrukt.
Dat is meestal een voorbode voor een overname.
Zie USG.
[verwijderd]
0
www.telegraph.co.uk/food-and-drink/dr...

10 of Britain's favourite brands of tea, ranked from best to worst
15 December 2015 • 6:28pm

Goed nieuws voor wessanen.

[verwijderd]
0
Denk dat het koersje gewoon is gedrukt.
om goedkoop aandeeltjes op te kunnen vissen.
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,00  -0,02  0,00%  13:10
 Germany40^ 17.949,40 -0,77%
 BEL 20 3.867,87 -0,41%
 Europe50^ 4.947,94 -0,84%
 US30^ 38.306,52 -0,12%
 Nasd100^ 17.343,23 -1,03%
 US500^ 5.036,94 -0,70%
 Japan225^ 37.692,64 -0,81%
 Gold spot 2.328,88 +0,55%
 EUR/USD 1,0725 +0,26%
 WTI 82,89 -0,01%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +6,01%
Flow Traders +5,38%
NX FILTRATION +4,17%
Fugro +3,05%
Accsys +1,83%

Dalers

ADYEN NV -12,07%
WDP -4,62%
Alfen N.V. -2,29%
TomTom -1,92%
VIVORYON THER... -1,90%