TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom in onderhandelingen met Tesla

346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 14 15 16 17 18 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

mjmj schreef op 12 augustus 2016 18:45:

@ justin & ozzyman. Zou het kunnen zijn dat Google inzet op SDC in steden?
Het belangrijkste is dat het gebied 'controlled' is. Dat kan een deel van een stad zijn of een industrieterrein of een logistiek centrum. Als er maar invloed (controle) is op de omgeving.

Stel dat je met een stad afspreekt dat er zelfrijdende taxi's in een bepaald gebied rijden. Dan moet er nauwe samenwerking zijn met de betreffende stad om een gecontroleerde omgeving te creëren. Dus dat er niet onaangekondigd wegwerkzaamheden komen. En dat er misschien op bepaalde plaatsen ook sensoren komen in de infrastructuur van de stad zelf die communiceert met de auto (net zoals je communicerende stoplichten gaat krijgen). Of je spreekt bijvoorbeeld met de stad af dat alleen bepaalde wegen toegankelijk zijn voor de SDC. Vergelijkbaar met hoe dat nu gaat bij busbanen.

De locatie moet zich er wel voor lenen. Een SDC in hartje Amsterdam bij de grachten slaat (volgens Nissan) helemaal op hol van alle fietsers. Je kent zo'n situatie ook wel dat je wilt afslaan en minuten lang fietsen moet voorlaten die van achter je komen en rechtdoor gaan. Dus ik denk niet dat elke omgeving zich goed kan lenen voor de SDC.

Ik denk dat ridesharing partijen zoals UBER en Lyft die uitgangspositie hebben, omdat zij natuurlijk zelf de keuze kunnen maken op welk moment ze op welke locatie een zelfrijdende taxi willen lanceren en dan samen met de lokale autoriteiten de omgeving kunnen proberen te creëren waarin dat mogelijk is. Dat is ook waar General Motors op mikt samen met Lyft waar ze 500 miljoen in hebben gestoken. Die willen een SDC pilot in een specifieke wijk van een specifieke stad.

Maar de meeste autofabrikanten (en ook GM behoudens hun Lyft avontuur) willen toch vooral iets maken dat je massaal kunt lanceren in meerdere landen en werelddelen.
svenhedin
0
Volg de discussies al enige tijd en zit vol in TT.
Met compliment aan Justin en anderen die mij zeer welgevallig zijn met hun informatie.

Ik mis in de discussies de kaarten van AND INTERNATI0NAL PUBLISHERS.

Spelen zij een rol of is dat van (geheel) andere orde ?
Tiekoes1
0
ik denk dat meerdere partijen met TomTom aan het onderhandelen zijn.
Te gek als dat eens waarheid gaat worden.
Prettig weekend.
[verwijderd]
0
Merci Justin voor deze informatie!
Binnenkort gaat de koers en mij. dec 2017 7 calls helemaal los :-))))
[verwijderd]
1
quote:

paulta schreef op 12 augustus 2016 14:06:

Een lange lijst van genot, persoonsverheerlijking, aanbidding, waardering, hosanna, en wat dies meer.
Geen enkel NB-tje, weerspreking, onder voorbehoud, twijfeltje, de Goegemeente is dronken van geluk en zit in hogere sferen......
Ik denk dat de opener van dit lijntje abuis is, ik denk dat het niet waar is, sterker nog! het is een fabel, een gotspe.

Zo werkt Tesla helemaal niet, in de States zijn er elke dag bedrijfjes die willen meeliften op het succes van......collectief geheugenverlies.

Uber komt er aan....
Natuurlijk is het een onzin verhaal, maar dat weet iedereen hier stiekem ook wel :).
Advocaat van de Duivel
0
quote:

paulta schreef op 12 augustus 2016 14:06:

Een lange lijst van genot, persoonsverheerlijking, aanbidding, waardering, hosanna, en wat dies meer.
Geen enkel NB-tje, weerspreking, onder voorbehoud, twijfeltje, de Goegemeente is dronken van geluk en zit in hogere sferen......
Ik denk dat de opener van dit lijntje abuis is, ik denk dat het niet waar is, sterker nog! het is een fabel, een gotspe.

Zo werkt Tesla helemaal niet, in de States zijn er elke dag bedrijfjes die willen meeliften op het succes van......collectief geheugenverlies.

Uber komt er aan....
Jij moet alleen lijntjes trekken....of staat die ta alleen voor totale onzin.
wat een gelul hiervoor net zoals je eerder bij kpn onzinnige teksten plaatste.
zal wel een doel hebben .....
tatje
0
Het zonnetje voelt goed aan in het zuiden van La Douce France.

Ja,ja die Justin.

Heb 2 linker handen en ben totaal niet technisch.

Maar roep al tijden, Apple, Tesla, Tom Tom en Bosch.

Dus de stelling van Justin, Tom Tom in onderhandeling met Tesla, versterkt mijn vermoeden.

Verwacht zelfs voor webcast Q3 en Parijs, veel uitsluitsel over goednieuws bij TT.

Ben al altijd aanhanger geweest van Elon Musk een visionair pur sang :-)

nl.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk

In 30 minuten van Los Angeles naar Sant Francisco is 644km, met de hyperloop.

nl.wikipedia.org/wiki/Hyperloop

Tesla, Elon Musk, wat een visionair, een grote stap voor Tom Tom lijkt me en een bevestiging van het "" goede, juiste pad "".

Justin ook vanuit zuid Frankrijk een AB.

Maar niets is zeker op deze aardkloot.

tatje
0
Tja, je moet toch goed weten, met WIE je eventueel zaken gaat doen.

Niet waar Harold :-)
[verwijderd]
0
Justin doet me denken aan Flosz van het Crucell forum. Iemand met een onuitputtelijke kennis, speurwerk en archief.
Niet hypen maar echte research

Ik volgde Haar blindelings en dat heeft mij geen windeieren gelegd.

Dikke AB Justin

Dirk (vandaag geen handtekeningen)
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 12 augustus 2016 20:14:

[...]

Het belangrijkste is dat het gebied 'controlled' is. Dat kan een deel van een stad zijn of een industrieterrein of een logistiek centrum. Als er maar invloed (controle) is op de omgeving.

Stel dat je met een stad afspreekt dat er zelfrijdende taxi's in een bepaald gebied rijden. Dan moet er nauwe samenwerking zijn met de betreffende stad om een gecontroleerde omgeving te creëren. Dus dat er niet onaangekondigd wegwerkzaamheden komen. En dat er misschien op bepaalde plaatsen ook sensoren komen in de infrastructuur van de stad zelf die communiceert met de auto (net zoals je communicerende stoplichten gaat krijgen). Of je spreekt bijvoorbeeld met de stad af dat alleen bepaalde wegen toegankelijk zijn voor de SDC. Vergelijkbaar met hoe dat nu gaat bij busbanen.

Interessant dat je dit zegt. Google geeft aan dat het juist niet nodig is om een gebied 'controlled' te hebben. Zij beaamen dat hun technologie reactief en real-time op obstakels en verkeer kan reageren. Ze promoten zelfs in onderstaande video dat wegwerkzaamheden e.d. automatisch worden gedetecteerd en de auto hier correct op kan reageren.

Bron: youtu.be/bDOnn0-4Nq8?t=28

Ze hebben ook al meer dan 1,8 miljoen miles gereden. Hoe ver is TT met daadwerkelijke SDC in de praktijk, zitten we op vergelijkbare miles/KM? Dit lijkt mij een uitstekende indicatie voor de voortgang van de technologie bij Google.

Mocht het zo zijn dat je aangeeft dat Google deze technologie niet gaat inzetten voor andere automakers (en TomTom dit wel doet omdat het hun primaire afnemersgroep is) hoor ik graag waarom je denkt dat dit zo zal blijven op de lange termijn. Gezien de geschiedenis is het Google's werkwijze om iets op te zetten (middels betetesters/interne projectteams) om vervolgens commercieel om markt te (proberen) dominieren. Net als Android waren ze hier hier erg disruptief in.

Graag het verzoek om bij de beantwoording van dit bericht, mijn eerder berichten (12 aug 2016 om 18:19 en 12 aug 2016 om 19:22) in acht te nemen.
p1woord
0
Op de opendag van TT in Eindhoven waren alleen volvo's en tesla's te zien heb ik gehoord dit zegd mij genoeg .je gaat geen reclame maken alleen voor je klanten of toekomstige.Later werd ook met Volvo een contract getekend en zo zal het ook met tesla gaan is mijn bescheiden mening.
Dutchy Ron
0
Google SDC
www.azcentral.com/story/money/busines...

Krafcik said 35,000 people die annually in U.S. car accidents and 1.25 million die globally, the equivalent of a 747 crashing every hour of every day.

"We accept that, and we really shouldn't, " he said.

Ducey added that 94 percent of those accidents are caused by human error, something Google hopes to eliminate from the roadways

Krafcik said self-driving cars can change transportation "in a big way." The company hopes to one day give mobility to people who have lost the ability to drive because of physical impairments such as poor vision or epilepsy.
Dutchy Ron
1
Miljarden business die in een stroomversnelling zit

The total value of automotive-supplier deals in 2015 and 2016 was $74.4 billion, according to data compiled by Bloomberg, with each of those years far exceeding the $17.7 billion annual average in the previous 10 years. The number of transactions valued at $500 million or more also skyrocketed to 18 last year, triple the level of the previous decade. There have been 11 such deals so far this year.

"If a company isn't innovative and its products aren't unique, they won't survive in the shark tank that is the auto supply sector,"
www.crainsdetroit.com/article/2016081...
Dutchy Ron
0
"If you don't buy now, and boost your capabilities for autonomous driving and for connected cars, there's no second chance," said Dietmar Ostermann, who leads an annual study of supplier deals as director of the automotive practice at PwC. "Because the others will."

Waarvan akte!
Dingding Go
0
Een deal met Tesla zou natuurlijk prachtig zijn, laat dat duidelijk lijk.
Maar mocht er dan weer een keer een dodelijk ongeluk plaats vinden met een Tesla, dan lijkt mij Eton Musk wel degenen die als eerste de beschuldigende vinger naar derden uitsteekt, en dat is dan zeker ook Tomtom.
Een beetje als Apple indertijd met de kaarten.
Het kan een mooie deal zijn, maar wel eentje die goed overwogen moet worden gemaakt.
Je bent nog niet gelukkig met een mooie vrouw.
[verwijderd]
2
quote:

Dingding Go schreef op 14 augustus 2016 04:29:

Een deal met Tesla zou natuurlijk prachtig zijn, laat dat duidelijk lijk.
Maar mocht er dan weer een keer een dodelijk ongeluk plaats vinden met een Tesla, dan lijkt mij Eton Musk wel degenen die als eerste de beschuldigende vinger naar derden uitsteekt, en dat is dan zeker ook Tomtom.
Een beetje als Apple indertijd met de kaarten.
Het kan een mooie deal zijn, maar wel eentje die goed overwogen moet worden gemaakt.
Je bent nog niet gelukkig met een mooie vrouw.
Een ongeluk wordt primair 'voorkomen' door sensoren die de weg af scannen. De HD kaart is een aanvullende 'sensor' die verder weg kan kijken (stel dat er een vrachtwagen voor je rijdt, dan weet de kaart nog steeds hoe de weg loopt) en voor positie bepaling (tot 5cm nauwkeurig weten waar de auto zich bevindt).

Dus een ongeluk zal altijd eerder afstralen op ofwel de leverancier van de sensoren (bij Tesla was dat Mobileye) of op de autofabrikant vanwege de manier waarop de sensoren zijn gebruikt.

Daar spitst de discussie tussen Tesla en Mobileye zich ook nu op toe. Zie de onderstreepte delen. Mobileye vond dat Tesla ze gebruikte waarvoor ze niet bestemd waren en distantieerde zich daarmee van het ongeval. Of dat ook lukt is een tweede.

-----

A key supplier of semiautonomous car technology ended a supply agreement with Tesla Motors Inc. following a high-profile traffic fatality in May involving one of the Silicon Valley company’s electric vehicles.

Mobileye NV said it would no longer provide its computer chips and algorithms to Tesla after a current contract ends due to disagreements about how the technology was deployed. Mobileye provides core technology for Tesla’s Autopilot system, which allows cars to drive themselves in limited conditions.

It isn’t clear when Mobileye’s current contract with Tesla ends; a next generation Mobileye system—called the EyeQ4—comes out in 2018 and is expected to improve its ability to detect certain objects. The Tesla Model S involved in the May fatal crash failed to distinguish the white trailer of a truck cutting in front of it from a bright sky, the Palo Alto, Calif., electric car maker said in June.

Mobileye has said its system isn’t designed to always detect vehicles cutting in front of it, but the coming EyeQ4 would be able to do so and would respond to such a maneuver.

The friction between Mobileye and Tesla reflects emerging tension between developers of cutting-edge auto technology and car makers over who owns or directs development of their technology.

“I think in a partnership, we need to be there on all aspects of how the technology is being used, and not simply providing technology and not being in control of how it is being used,” said Mobileye Chief Technical Officer Amnon Shashua during an earnings call with analysts.

Mr. Shashua indicated the fatal crash of a Tesla using Autopilot led to the company cutting ties with the auto maker. The crash triggered a probe by the National Highway Traffic Safety Administration and wider scrutiny of semiautonomous-vehicle technology.

www.wsj.com/articles/mobileye-ends-pa...
[verwijderd]
2
Klasse posts weer Justin.
Net dat webinar weer teruggeluisterd. Echt heel interessant, heel goede uitleg over maps (met plaatjes),voor de niet-technici dus ook boeiend. Inderdaad werd je vraag beantwoord bij Q&A vanaf ongeveer 50 min. Ben benieuwd of je via mail de andere vragen van je beantwoord krijgt.
hvasd2
0
quote:

Dingding Go schreef op 14 augustus 2016 04:29:

Een deal met Tesla zou natuurlijk prachtig zijn, laat dat duidelijk lijk.
Maar mocht er dan weer een keer een dodelijk ongeluk plaats vinden met een Tesla, dan lijkt mij Eton Musk wel degenen die als eerste de beschuldigende vinger naar derden uitsteekt, en dat is dan zeker ook Tomtom.
Een beetje als Apple indertijd met de kaarten.
Het kan een mooie deal zijn, maar wel eentje die goed overwogen moet worden gemaakt.
Je bent nog niet gelukkig met een mooie vrouw.
Maar wel met een stijgende LT trend ….
holenbeer
0
quote:

paulta schreef op 12 augustus 2016 14:23:

Google "Tesla mapping" en lees heel andere feiten op andere forums, het woord 'tomTom" ben ik nog nergens tegengekomen.

Dit forum is eenzijdig en eenkennig, bijna een sekte, best wel eng...

De realiteit mag toch gewoon vermeld worden hier?
Kerel, dan begin jij toch gewoon een draadje waarin je uitlegt en onderbouwt hoe de wereld wel in elkaar zit? Wie houdt je tegen? Of heb je eerst toestemming nodig?
Makkelijk om iemand of een heel forum af te zeiken. Zelf een forum vullen met nuttige info is andere koek.
346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949