PostNL « Terug naar discussie overzicht

POSTNL AUGUSTUS 2016

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
jefkedeboskabouter
0
Zou het artikel niet eerder bedoeld zijn om druk te zetten op de Belgische regering?
jefkedeboskabouter
0
Een vriendelijke overname wordt ook wel eens fusie genoemd. Een fusie onder gelijken is bijna niet mogelijk in dit geval: waardering Bpost is 4.7 miljard... Postnl zou voor zulke waardering rond de 10 euro moeten noteren...
DWB Happy
0
quote:

manske1983 schreef op 13 augustus 2016 12:13:

Een vriendelijke overname wordt ook wel eens fusie genoemd. Een fusie onder gelijken is bijna niet mogelijk in dit geval: waardering Bpost is 4.7 miljard... Postnl zou voor zulke waardering rond de 10 euro moeten noteren...
Zie bijlage, dit is wat ik bedoel.
Met dank aan accuboor.
Bijlage:
paul66
0
‘Een fusie met PostNL? Never say never'

bpost bestuursvoorzitter Koen Van Gerven. Foto: Nicolas Maeterlinck / HH
Zijn de fusieplannen van Bpost met het Nederlandse PostNL, drie maanden na de spaak gelopen deal, dan toch niet van de baan? ING-analisten voedden de geruchtenmolen na een toelichting van het Bpost-management bij de resultaten van het tweede kwartaal. ‘Het PostNL-hoofdstuk is voorlopig van de baan,’ luidde het. Maar volgens ING zou zo’n fusie begin volgend jaar al op tafel kunnen komen, mits een paar Nederlandse regelgevingskwesties van de baan zijn.
‘Dat is echt niet aan de orde’, reageert Bpost-ceo Koen Van Gerven afgemeten, in zijn kantoor in de Brusselse hoofdzetel. ‘Na de mislukte deal van eind mei hebben we dat hoofdstuk afgesloten. Sindsdien spraken we elkaar niet meer.’ Tegelijkertijd doet Van Gerven de deur niet helemaal dicht. ‘Never say never’. Ik blijf trouwens overtuigd van de ijzersterke industriële logica achter zo’n deal.’
Overtuig ons ook eens.
Koen Van Gerven: ‘Het zou verder gaan dan een consolidatie. Terwijl brieven bij uitstek een nationale markt zijn, is e-commerce veel internationaler. De helft van wat de Belgen online kopen, komt uit het buitenland en veel daarvan komt uit Nederland. In zo’n logica is een Belgisch-Nederlandse thuismarkt zinvol. Qua internationale activiteiten is er geen grote overlap.'
'Bpost en PostNL zijn erg complementair, samen zouden we een groter bereik hebben. Dankzij zo'n platform kan je technologie sneller introduceren en heb je een betere aankooppositie. Bovendien zou het geen verhaal van synergie zijn. We zouden niet onmiddellijk enorme personeelsbesparingen kunnen doen. Een postbode in Aarlen, bijvoorbeeld, gaan we niet plots vanuit Groningen laten vertrekken.’
Toch panikeerden de Belgische vakbonden over de fusieplannen.
‘Alleszins niet over het industriële project, daarvoor gaven ze me zelfs applaus. Ze waren wel bezorgd dat er vreemde dingen zouden gebeuren als Bpost niet langer een overheidsbedrijf zou zijn, met de overheid als hoofdaandeelhouder, zoals dat nu is. Maar dat zal allerminst het geval zijn. Want de overgang van een overheidsbedrijf naar een gewoon bedrijf is bij wet vastgelegd. Aan de verworven rechten van het personeel zal in zo’n scenario niet geraakt worden.’
De deal liep uiteindelijk spaak omdat oud-minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) in de media gelekt had. Hoe moeizaam verloopt uw samenwerking met uw raad van bestuur, met een sterke PS-aanwezigheid?
‘De houding van de betrokken personen vind ik onverantwoord, maar ik doe niet aan collectieve stigmatisering. Ik begrijp dat de FSMA een onderzoek voert, waar wij onze volledige medewerking aan hebben toegezegd. Ik heb een zeer professionele raad van bestuur die, soms in zeer delicate dossiers, altijd haar verantwoordelijkheid heeft genomen. Dit incident heeft die werking absoluut niet beïnvloed.’
De jongste jaren boekte u flink wat efficiëntiewinst bij Bpost. De postbodes werken aan een strak ritme, soms in onzekere statuten. Toch bewaarde u de sociale vrede. Hoe slaagde u daarin?
‘Die traditie van sociaal overleg bouwden we op in de loop der jaren. Maar laten we er ook niet flauw over doen: het natuurlijke personeelsverloop helpt ons. Heel wat mensen gaan met pensioen, waardoor we efficiëntiewinst kunnen boeken zonder grote sociale problemen.’
Maar op die strategie kan u toch niet eeuwig teren?
‘Oh, maar 38% van onze werknemers zijn ouder dan 50 jaar. (lacht) Mezelf incluis. Los daarvan zijn de vakbonden ook niet gek. Ze beseffen dat de wereld snel verandert. We zijn heel open en nemen hen mee in onze strategie. Uiteraard is het dramatisch nieuws dat de brievenmarkt afkalft en zullen onze mensen flexibeler moeten zijn. Een weekenddag begint meer te lijken op een weekdag bij Bpost. Maar het goeie is dat er nieuwe markten opduiken. We kunnen onze werknemers hoop geven en bewijzen dat dit bedrijf een toekomst heeft.’
De krimp in de brievenmarkt wordt alvast ruim gecompenseerd door de groeiende pakjesmarkt. In het tweede kwartaal leverden jullie 18,3% meer pakjes aan huis dan een jaar geleden, de sterkste volumegroei ooit.
‘Absoluut. We geloven bovendien dat er nog flink wat groeimarge is. In ons land spenderen de Belgen 5% van hun uitgaven via het internet. In Duitsland en Nederland is dat al 10%, in het Verenigd Koninkrijk 20%. Het zal misschien wat meer tijd vergen, maar ik geloof dat de Belgen e-commerce nog meer zullen omarmen.’
Shopt u zelf online?
‘Regelmatig. Elke week koop ik een vijftal zaken. Mijn inktpatronen, bijvoorbeeld, net als mijn printpapier. Ik laat dat meestal thuis leveren. Op dat vlak ben ik een normale gebruiker. Als we mensen vragen hoe ze hun pakje geleverd willen krijgen, antwoordt meer dan 70% ‘aan huis’. Omdat thuislevering nog heel belangrijk is, zijn we gestart met zaterdag-, zondag- en avondleveringen. We weten uit onderzoek dat hoe meer mensen kopen op internet, hoe meer keuze ze willen hebben in de leverwijze.’
Waar werken jullie nog aan?
‘We zijn net gestart met ‘bringr’, een soort Uber-platform om pakjes te vervoeren. Mensen die pakjes willen verzenden en anderen die ze willen vervoeren, kunnen zich daar registreren en elkaar ontmoeten. We willen disruptie niet alleen als een bedreiging zien, maar ook omarmen.’
Maar op die pakjesmarkt zit de concurrentie ook niet stil. Denk aan de overname van Kiala door UPS.
‘Dat is juist, maar UPS of DHL zijn niet echt grote spelers op de consumentenmarkt, zoals wij. Om daar sterk te zijn, heb je voldoende densiteit nodig. En in die "last mile" zijn wij in ons land relevanter dan die grote kanonnen. Maar als ik zie wat er op ons afkomt, denk ik wel dat ons verdeelnetwerk flexibeler moet worden.’
Hoezo?
‘We hebben nu één robuust verdeelnetwerk, dat elke dag elke brievenbus aandoet. In de toekomst evolueren we naar een ecosysteem van verschillende netwerken. Mensen willen hun pakje niet op een standaard moment krijgen, ze eisen flexibiliteit. Dan kan je niet zeggen: ‘sorry, dat gaat niet, want we passeren alleen om 15 uur aan uw deur.’ Ik geloof in een combinatie van levermethoden. Voor de levering van pakjes op zondag, bijvoorbeeld, werken we met een privépartner.'
'Een ander voorbeeld: er zijn witgoedbedrijven die willen dat we niet alleen wasmachines leveren, maar ze ook aansluiten. Dat kan niet binnen ons standaardnetwerk. Maar als een vraag interessant genoeg is, zullen we een antwoord moeten vinden. Eén van onze filialen levert aankopen bij Vandenborre binnen de twee uur aan huis.'
'Ga eens naar Londen of New York: daar wordt al 24 uur per dag binnen de twee uur geleverd. Ik zeg niet dat dat in ons land de standaard wordt, maar het kan een premium aanbod worden. Kunnen we dat met ons huidige netwerk? Neen. Wil ik dat kunnen, om alle klanten te houden? Ja. We moeten openstaan voor innovatie als we relevant willen blijven.’
Hoe doet u dat?
‘Door af en toe onze neus buiten te steken. Ik was de afgelopen jaren drie keer in Silicon Valley. We hebben in september een studiereis gepland waarbij tien werknemers start-ups bezoeken in New York en Silicon Valley. Niet alleen om ideeën te zien, maar ook om de mentaliteit te beleven.’
Wat viel u het meest op in Silicon Valley?
‘Ten eerste: het belang van snel te starten. Daarom sluiten we ook meer partnerships dan vroeger, zoals met de Hasseltse start-up ‘City Depot’, waar we meerderheidsaandeelhouder zijn. En ten tweede: het belang van snel te stoppen. ‘If it doesn’t work, kill it’. Maar dat is heel moeilijk voor Europeanen. (lacht) We hebben de neiging als iets niet goed gaat toch uit te leggen dat het goed gaat.’
Is Bpost innovatief genoeg?
paul66
0
deel 2

‘Ik durf te zeggen dat wij één van de meest innovatieve bedrijven van België zijn, als je ziet welk traject we de laatste jaren aflegden. Kijk bijvoorbeeld naar onze sorteertechnologie. We experimenteren met cobots, de volgende generatie, mensvriendelijke robots. Binnen vijf jaar automatiseren we daarmee een stuk van de postsortering die vandaag manueel gebeurt.'
'Maar innovatie gaat even goed om kleine dingen. Neem nu de ‘Mobile Postcard’, onze app die digitale foto’s omzet in een postkaart, die de volgende dag geleverd wordt. Die is een groeiend succes. Deze zomer worden er tienduizenden verstuurd.’
Waarom slaat die app zo aan?
‘Brieven sturen gaat over emoties. Mensen zetten zo’n postkaart op hun kast, kijken er naar en praten er graag over.’
Verstuurt u er zelf?
‘Jazeker, ik doe dat graag. Ik vind de ‘Mobile Postcard’ vooral een perfect voorbeeld van hoe het digitale en papier kunnen samenwerken.’
Hoe lang duurt het nog vooraleer de Belg zijn laatste papieren brief verstuurt?
‘Ik zal niet beweren dat we dat binnen 500 jaar nog doen, maar ik ben ervan overtuigd dat papieren brieven nog lang relevant blijven. Al zal dat misschien een ‘premium product’ worden. Iets belangrijks willen mensen op papier zien. ‘De brief is dood’, roept iedereen altijd. Maar weet u wel hoeveel brieven wij nog elke dag in België verdelen? Meer dan 9 miljoen.’
Wat zijn, naast de afkalvende brievenmarkt, de grootste bedreigingen voor Bpost?
‘Het leuke, maar soms ook het moeilijke, is dat onze grootste bedreigingen meteen ook onze grootste opportuniteiten zijn. Natuurlijk is digitalisering een bedreiging op de brievenmarkt, maar ze schonk ons ook e-commerce. En ze maakte van de wereld een dorp. Daarom zijn we met Bpost veel meer naar het buitenland getrokken. In de Verenigde Staten doet ons pakjesbedrijf Landmark het goed. En dit jaar deden we acquisities in Polen, Australië en Canada.’
Hoe zou u die buitenlandstrategie uitleggen?
‘We hebben een aanbod voor middelgrote e-tailers, niet de Amazons van deze wereld, vooral in de Verenigde Staten. Het klinkt eigenaardig, maar voor een Amerikaan uit de Midwest stopt de wereld aan de grens. Zij hebben goeie producten en een goeie website, maar ze weten niet hoe ze een pakje naar Canada of Noorwegen moeten sturen. Dan wordt het ingewikkeld.'
'Zo’n pakje moet eerst gededouaneerd worden, internationaal vervoerd worden en geleverd worden aan de klant. Nadien volgt er eventueel een retourdienst. Met onze dochter Landmark Global bieden wij al die diensten aan, bijvoorbeeld voor Canadezen die iets kopen bij Amerikaanse e-tailers. We merken dat die e-tailers ons na verloop van tijd ook andere diensten vragen, zoals het klaarmaken van pakjes of het beheer van een stock in Canada.'
'Willen wij een tweede DHL worden? Neen. We zijn actief op specifieke corridors naar landen waar de e-commerceconsumptie groot is. Dat is een interessante niche. Soms zijn er daarbuiten nog opportuniteiten. Zo behandelen we in de VS bijvoorbeeld ook pakjes voor Amazon, die naar China gaan.’
Hoe belangrijk zijn die buitenlandse activiteiten?
‘Ze zijn goed voor €180 mln op onze omzet van €2,5 mrd. De laatste jaren steeg dat cijfer snel.’
Tot slot: waar krijgt u het zelf warm van, als u in uw glazen bol kijkt?
‘Van de dienstverlening rond pakketten. Daar zit veel innovatie in de pijplijn, elke week zien we mensen met leuke ideeën. Die markt zal veel dynamischer worden, van pick-up-points tot parcel lockers (beveiligde openbare kluisjes, red.). Maar ik ben even enthousiast over de enorme mogelijkheden die de vergrijzing ons zal bieden.’
Legt u dat eens uit.
‘Mensen zullen langer leven en langer thuis willen wonen. Daarrond moet je heel wat diensten organiseren. De dokter zal via zijn smartphone een diagnose maken, maar dan zullen de pillen geleverd moeten worden. (lacht) Tenzij mensen die thuis in 3D zullen printen. Maar dan zal nog altijd iemand die cartouchen moeten leveren. Zolang er zaken zeer fijnmazig verdeeld zullen moeten worden, zijn wij als Bpost relevant.’
[verwijderd]
0
Norges Bank verkleint belang in PostNL
Redactie ABM Financial News - 13 augustus 2016, 11:36
Kapitaalbelang verlaagd tot minder dan 3 procent.
Norges Bank heeft een iets kleiner belang in PostNL gemeld. Dat blijkt uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 11 augustus 2016.
Norges Bank meldde een kapitaalbelang van 2,97 procent bij eenzelfde stemrecht.
Op 10 augustus dit jaar meldde Norges Bank nog een kapitaalbelang van 3,00 procent bij een dito stemrecht.
Wet op het financieel toezicht
De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden.
Door: ABM Financial News.
Info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Damokless
0
quote:

andras schreef op 13 augustus 2016 14:26:

Norges Bank verkleint belang in PostNL
Redactie ABM Financial News - 13 augustus 2016, 11:36
Kapitaalbelang verlaagd tot minder dan 3 procent.
Norges Bank heeft een iets kleiner belang in PostNL gemeld. Dat blijkt uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 11 augustus 2016.
Norges Bank meldde een kapitaalbelang van 2,97 procent bij eenzelfde stemrecht.
Op 10 augustus dit jaar meldde Norges Bank nog een kapitaalbelang van 3,00 procent bij een dito stemrecht.
Wet op het financieel toezicht
De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden.
Door: ABM Financial News.
Info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Spelletje wat ze afgelopen maanden al zeer regelmatig laten zien. Lijkt me niet meer van invloed op de koers door het veelvuldig toepassen. Daarnaast is de afname van het belang natuurlijk minimaal.

Voor het overzicht even de meldingen van Norges Bank van dit jaar:

11 aug 2016 > 2,97%
10 aug 2016 > 3,00%
03 aug 2016 > 2,96% (Achteraf doet die vast pijn ;)) )
20 jul 2016 > 4,04% (Officieel geen meldingsplicht, wel gemeld.)
04 jul 2016 > 3,18%
16 jun 2016 > 2,97%
08 jun 2016 > 3,01%
01 jun 2016 > 2,98%
31 mei 2016 > 3,01%
30 mei 2016 > 2,97%
04 mrt 2016 > 3,07%
26 feb 2016 > 2,88%
24 feb 2016 > 3,02%
16 feb 2016 > 2,88%
12 feb 2016 > 3,45%
03 feb 2016 > 2,88%
01 feb 2016 > 3,08%
26 jan 2016 > 2,88%
22 jan 2016 > 3,02%
13 jan 2016 > 2,88%
11 jan 2016 > 3,06%
07 jan 2016 > 2,88%
06 jan 2016 > 3,02%

Norges was opvallend actief met aan en af melden van de wel/geen 3% deelneming m.b.t. PostNL. Van de 33 melding die er in 2016 bij de AFM zijn gedaan over deelnemingen in PostNL heeft Norges er 23 voor haar rekening genomen.

In de afgelopen 12 maanden heeft Norges 37x een AFM melding gedaan. 36 keer betrof het een aan of afmelding van net wel of net geen 3%. Alleen melding 4,04% van 20 juli 2016 was de uitzondering op die Norges regel... Dat betrof gelijk grootste deelneming die Norges afgelopen 12 maanden op haar naam heeft gehad in PostNL.
gerrit 69
0
Negatief advies volgens technische analyse van Quoteweb
Steun op € 3,59 en weerstand € 4,007 volgens hun analyse.
www.iex.nl/Column/255079/Technische-A...
[verwijderd]
0
quote:

gerrit 69 schreef op 13 augustus 2016 21:13:

Negatief advies volgens technische analyse van Quoteweb
Steun op € 3,59 en weerstand € 4,007 volgens hun analyse.
www.iex.nl/Column/255079/Technische-A...
M.b.t. technische analyse zal Quoteweb gelijk hebben maar overnames kunnen nooit met technische analyse verklaard worden. Uit meerdere reacties op dit forum blijkt wel dat de overname cq fusie op een koers van circa 6 euro eerder binnen enkele dagen wordt bekend gemaakt dan dat het nog weken duurt.

hvasd2
0
Bpost: geen gesprekken met PostNL
Gepubliceerd op 12 aug 2016 om 18:28 | Views: 4.380
ArtikelReacties (2)Gerelateerde instrumenten
PostNL 12 aug
3,97 0,00 (+1,02%)

BRUSSEL (AFN) - Het Belgische postbedrijf Bpost voert momenteel geen gesprekken meer over een fusie met het Nederlandse PostNL, maar houdt de deur voor een overeenkomst wel op een kier. Dat zei Bpost-topman Koen Van Gerven in een interview met de Belgische zakenkrant De Tijd.
Eind mei liepen de fusieonderhandelingen tussen Bpost en PostNL stuk en sindsdien wordt er volgens de topman niet meer gepraat tussen beide bedrijven. Van Gerven blijft echter overtuigd dat een samengaan een goede stap zou zijn. ,,Zeg nooit nooit. Ik blijf overtuigd van de ijzersterke industriële logica achter een fusie met PostNL.''

IEX
DWB Happy
0

Jongens overname of geen overname of fusie, dit aandeel kan makkelijk op eigen kracht
naar de 5 <> 6 euro binnen nu en 1 jaar!

Met als kers op de taart nog een dividend van 0,34 er boven op:)
gerrit 69
0
quote:

R Invest schreef op 13 augustus 2016 21:21:

[...]
M.b.t. technische analyse zal Quoteweb gelijk hebben maar overnames kunnen nooit met technische analyse verklaard worden. Uit meerdere reacties op dit forum blijkt wel dat de overname cq fusie op een koers van circa 6 euro eerder binnen enkele dagen wordt bekend gemaakt dan dat het nog weken duurt.
Ik geloof niet in die overname fantasie en zeker niet op de korte termijn.
Het aandeel PostNL kan trouwens op eigen kracht ook wel stijgen.
DWB Happy
0
quote:

gerrit 69 schreef op 13 augustus 2016 23:09:

[...]
Ik geloof niet in die overname fantasie en zeker niet op de korte termijn.
Het aandeel PostNL kan trouwens op eigen kracht ook wel stijgen.
Gerrit, daar ben ik nog niet zo zeker van, als postnl een gelijke waardering krijgt zoals de Belgische post dan zou een fusie best mogelijk zijn.

Zoals bij AH en Delhaize.

Dit zou mijn inziens een goede strategische zet zijn, ook goed voor de aandeelhouders van postnl.

Mogelijk dat de grootaandeelhouders proberen het hier op aan te sturen.

Aandeel moet nog zo'n 2 euro omhoog dan is het inline tov de Belgische post, dan kunnen
de bedrijven nagenoeg naadloos in elkaar geschoven worden dmv aandelen ruil.

Dit scenario zou in 2017 al mogelijk kunnen zijn.
[verwijderd]
0
quote:

"Be Happy, Don't Worry" schreef op 13 augustus 2016 23:38:

[...]

Gerrit, daar ben ik nog niet zo zeker van, als postnl een gelijke waardering krijgt zoals de Belgische post dan zou een fusie best mogelijk zijn.

Zoals bij AH en Delhaize.

Dit zou mijn inziens een goede strategische zet zijn, ook goed voor de aandeelhouders van postnl.

Mogelijk dat de grootaandeelhouders proberen het hier op aan te sturen.

Aandeel moet nog zo'n 2 euro omhoog dan is het inline tov de Belgische post, dan kunnen
de bedrijven nagenoeg naadloos in elkaar geschoven worden dmv aandelen ruil.

Dit scenario zou in 2017 al mogelijk kunnen zijn.
Mijn gedachte is dat door het bericht van Bpost-topman Koen Van Gerven in een interview met de Belgische zakenkrant De Tijd hierdoor de fusie in een sneltrein (TGV) vaart is gekomen. Komende week zullen we mogelijk meer weten.
Tradertje 2020
0
Het is nu of nooit voor bpost anders zal de koers op eigen kracht de 5 bereiken waardoor overname minder aantrekkelijk wordt dus .......
jefkedeboskabouter
0
quote:

samui schreef op 14 augustus 2016 02:03:

Het is nu of nooit voor bpost anders zal de koers op eigen kracht de 5 bereiken waardoor overname minder aantrekkelijk wordt dus .......

Dat zal nog wel even duren dus Bpost heeft nog wel wat tijd...
prinszicht
0
Geen gesprekken met Bpost. Fusie of overname. Als het moeten zijn, was het ook al gebeurd. Maar men wilde niet. Dus gaat het nooit meer gebeuren. De oorzaak. Of onze RVC of een Belgische minister. Maakt niet uit. Geen Bpost en dat ik vind ik persoonlijk prima. Ik hou niet van de opportunisten die op een lage koers met een nietszeggend bod komen. Dan liever de Engelsen of de Duitsers.
Erik9400
0
quote:

"Be Happy, Don't Worry" schreef op 13 augustus 2016 23:38:

[...]

Gerrit, daar ben ik nog niet zo zeker van, als postnl een gelijke waardering krijgt zoals de Belgische post dan zou een fusie best mogelijk zijn.

Zoals bij AH en Delhaize.

Dit zou mijn inziens een goede strategische zet zijn, ook goed voor de aandeelhouders van postnl.

Mogelijk dat de grootaandeelhouders proberen het hier op aan te sturen.

Aandeel moet nog zo'n 2 euro omhoog dan is het inline tov de Belgische post, dan kunnen
de bedrijven nagenoeg naadloos in elkaar geschoven worden dmv aandelen ruil.

Dit scenario zou in 2017 al mogelijk kunnen zijn.
Als postnl nu zo goedkoop is kan een Duitse post voor die tijd een bod uitbrengen

Weet niet of er zoveel tijd is voor Belgische post...
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 1,233
Verschil -0,008 (-0,64%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 1.157.272
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 949.579