TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom December 2016

3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 » | Laatste
Juun
0
quote:

xynix schreef op 30 december 2016 11:47:

[...]

Een suggestie mijnerzijds: stop met posten als je jezelf het wooord Xynix ziet typen.
Zoals al eerder aangehaald door mij: het heeft er een beetje de schijn van dat *Justin* en jij elkaar niet helemaal goed liggen. En daar zijn jullie naar elkaar toe redelijk open over zo mogen wij allemaal lezen.

Je suggestie om te blijven posten zou ik zeer waarderen, want beide zijn jullie gewaardeerde posters. Maar doe dat dan WEDERZIJDS niet als dat een reactie is op elkaar.

En verder wens ik jullie beide een heel goed 2017. Dat voor jullie beide wat betreft de koersontwikkeling in 2017 maar uit mogen komen voor TomTom wat jullie voor TomTom wensen. Want wat dat betreft zitten jullie naar mijn idee perfect op 1 lijn.
[verwijderd]
0
quote:

PGV schreef op 30 december 2016 11:28:

[...]

Ik lees hier vaak op het forum dat HERE zoveel achterloopt etc. Die Duitsers hebben echt geen kat in de zak gekocht, en ze hebben diepe zakken qua geld, wat TT dus niet heeft, en dat kan toch de doodsteek worden.
Ik denk dat Here op zoek is naar partners, en dan is de vraag wat levert dit op. En tomtom wordt ge raad, en hoeft niet op zoek.
harrysnel
16
quote:

Hik schreef op 30 december 2016 10:22:

[...]

Maar goed, als het tot in lengte van dagen alleen maar in kleine kring bekend is met wie TomTom zaken doet, dan raakt het aandeel nooit uit het slop. Maar ondertussen rijdt iedereen met TomTom technologie in de auto rond of zitten ze aan de directietafels te onderhandelen met de groten der aarde? Onbegrijpelijk dat ze alles maar onder de pet moeten houden. Ik zie dat eigenlijk bij geen enkel ander bedrijf terug. Het lijkt me onderhand meer een keuze (strategisch?) van de founders zelf. Iedere Mobileye of HERE scheet wordt toch ook breed uitgemeten? Dat zijn toch ook grote OEM's waar we het over hebben?
Waarom mag uitgerekend TomTom dan weer niets naar buiten brengen?
[/quote]
[quote alias=Hik id=9796704 date=201612301022]
[...]

Maar goed, als het tot in lengte van dagen alleen maar in kleine kring bekend is met wie TomTom zaken doet, dan raakt het aandeel nooit uit het slop. Maar ondertussen rijdt iedereen met TomTom technologie in de auto rond of zitten ze aan de directietafels te onderhandelen met de groten der aarde? Onbegrijpelijk dat ze alles maar onder de pet moeten houden. Ik zie dat eigenlijk bij geen enkel ander bedrijf terug. Het lijkt me onderhand meer een keuze (strategisch?) van de founders zelf. Iedere Mobileye of HERE scheet wordt toch ook breed uitgemeten? Dat zijn toch ook grote OEM's waar we het over hebben?
Waarom mag uitgerekend TomTom dan weer niets naar buiten brengen?
Wat ik al het hele jaar schrijf:

Buit gaat verdeeld worden tussen oprichters/grootaandeelhouders + bevriende partijen (ik denk aan HAL en Bosch). De oprichters/grootaandeelhouders gaan mee in de nieuwe constructie en worden niet alleen beloond via prijs voor hun aandelen. Ze zouden bv mogen participeren in het nieuwe bedrijf zoals bij TenCate onlangs Loek de Vries en Egbert ten Cate mee mochten doen met Gilde. Bij TomTom zouden de oprichters kunnen optrekken met HAL, die dan de "Gilde-rol" vervult, waar al lijntjes lopen. Nieuwe commissaris de Kreij , die in 2017 start bij TomTom, zit al bijna 15 jaar in RvB (CFO) bij Vopak (=HAL). Wat is er dan van belang om dit scenario te realiseren?

1 Het Consortium is grootste klant van Bosch. Als een deel van TomTom naar Bosch gaat dan is het onverstandig om je af te zetten tegen Here waar de Duitsers nu eigenaar van zijn. Ook in de toekomst wil Bosch business blijven winnen van de drie Duitsers. Hier zijn al gesprekken over geweest bleek uit persberichten over mogelijke deelnemingen in Here: het initiatief in de gesprekken tussen Bosch en Consortium zou bij Bosch hebben gelegen die zich wilde verzekeren van toekomstige business bij de eigenaren van Here. Dat gesprek ging dus niet zozeer over een deelneming in Here door Bosch.

Voordat deel van TT naar Bosch gaat moet Here nog wat (financiële) partijen aan zich binden om de aankoopsom van het Consortium deels terug te verdienen. Bosch zwijgt (en kan dat want is niet beursgenoteerd) op verzoek van de Duitsers. Goddijn zegt: het is afwachten wat de Duitsers nu precies met Here willen. Wachten op de witte rook. Hij bedoelt m.i.: ik weet allang wat de Duitsers met Here gaan doen maar ik heb geen belang bij een hoge koers van TomTom dus ook ik houd mijn mond. Brengt me bij de koers....

2 De koers is in 2016 voortdurend naar beneden gestuurd om een exit/instap van partij tegen premie X op huidige koers mogelijk te maken. Stond de koers nu E12 of hoger dan is het niet meer haalbaar financieel voor oprichters + HAL. Daarom is er nieuws achter gehouden (Harman), nieuws onhandig getimed (preliminary cijfers), low profile gebracht (Technology Day ipv Investor Day), is de publiciteit in VS niet gezocht waardoor niemand daar TomTom kent etc. Hedgefunds hielpen mee met het in bedwang houden van de koers en TT helpt mee met timing van persberichten + voortijdig lekken. Analisten deden middels Barclays en Den Drijver ook duit in het zakje met koersdoelverlaging en focus op PND/Consumer. Het optreden van Goddijn en Taco was van een ongekend hoog stuntel niveau; totaal geen voorbereiding op webcast of de bereidheid om misverstanden over bv MobilEye of de inspanningen van Uber weg te nemen.

3 Er wordt door Justin gesteld dat Goddijn niet zo met de koers bezig is. Ik zeg: de man heeft in 2016 niet anders gedaan dan koers sturing. Het hameren op zelfstandig scenario, de focus op PND (BNR interview), het gezucht/gestuntel......is bewust zo gedaan. Werknemers met enig gevoel voor eerlijkheid wensen niet aan dit toneelstukje mee te doen en hebben de tent verlaten. Daarvoor in de plaats een afwezige commissaris, zus Tammenoms Bakker en dan binnenkort de Kreij van Vopak (HAL).

Goddijn is begonnen als bankier in Londen. Heeft een IPO gedaan die hem vermogend heeft gemaakt. Heeft met Goldman Sachs extra geld opgehaald middels emissie, dat ivm reductie schuld na overname Tele Atlas, waarbij GS haar koersadvies + koersdoel en Goddijn het nieuws vanuit TomTom uitstekend op elkaar afgestemd hebben. Goddijn wilde met vrienden een deel van Imtech kopen. Hij trekt op met partijen als Janivo en Blokker waarmee hij in baggeraar Van Oord stapte. Goddijn wilde eerder al TomTom van de beurs halen op lager niveau maar dat lukte niet. Goddijn wijt op CNBC de daling van TomTom aan "volatiliteit en doet overkomen alsof de koers hem niet interesseert. Kijk naar het verleden van deze man en je bent wel heel naïef om dan te denken dat geldelijk gewin/eigenbelang bij hem niet op nr1 staat. Bij TomTom worden alle lasten zoveel mogelijk genomen, de onderneming wordt niet met vreemd vermogen gefinancierd.....alles wijst er voor mij op dat het bedrijf rijp gemaakt wordt om van de beurs geplukt te worden.

Dat dit zomaar kan komt door het meerderheidsbelang en de slapende AFM.

Mijn hoop: enig ethisch besef of rechtvaardigheidsgevoel bij Goddijn. De man moet zich schamen voor zijn handelen maar wat doet hij: een commissariaat accepteren bij Coolblue.......= HAL. Als de koers van het aandeel TomTom dit jaar met 30% is gedaald dan moet je meer inzet tonen als CEO om dit te veranderen. Wat doet meneer Goddijn? Even lekker wat anders erbij en nog minder aandacht voor TomTom. Prima.......maar stap dan ook op bij TomTom en zet je dubieuze praktijken elders voort.

Jmho

Juun
1
quote:

Bert van M schreef op 30 december 2016 11:49:

Ik blijf toch het gevoel houden dat de industrie straks grotendeels geen Tomtom of Here afneemt maar een pakket bij bv. Bosch met daarin verwerkt de componenten van Tomtom of Here in combinatie met lasers, sensoren, camera's etc. van diverse aanbieders. De auto is een op maat gemaakt assemblage pakket van verschillende leveranciers, met voor elk automerk zijn eigen verpakking met nagenoeg hetzelfde "hart".
100% met je eens, maar omdat het tekstueel om minder dan 50% van de gehele tekst gaat, kan ik er helaas voor je geen AB voor geven.
mjmj
2
quote:

Lord of the flies schreef op 30 december 2016 10:05:

[...]

... De essentie is dat er wel potentie in TomTom zit, maar dat het er niet echt uit wil komen. ... Wat de reden hiervan is ? Ik zou het niet weten. Is het een gebrek aan visie, contacten, geld of wil Tomtom gewoon op teveel borden schaken. Waarschijnlijk een combinatie....

Voor zover ik kan zien gedraagt TT zich naar buiten toe als een oester. Dit betekent dat de directie op dit gebied een autocratische leiderschapstijl erop na moet houden. Leidinggevenden op een lager echelon worden op het gebied van externe communicatie zeer kort gehouden en indien ze hun mond voorbij praten op het matje geroepen worden. Ik denk dat dit intern repercussies heeft. De kans is groot dat ook op andere gebieden een dergelijke leiderschapsstijl wordt uitgeoefend bijvoorbeeld ten aanzien van nieuwigheden. (Herinneren we he taxi-initiatief nog?) Als dat zo is (let op: hypothese) dan is de kans groot dat dat een negatief effect heeft op de cultuur. Het is dan de leiderschapsstijl die TT parten speelt. Dit leidt naar dezelfde conclusie die Harry hierboven noemt.
PGV
0
quote:

harrysnel schreef op 30 december 2016 11:58:

[...]

Wat ik al het hele jaar schrijf:

Buit gaat verdeeld worden tussen oprichters/grootaandeelhouders + bevriende partijen (ik denk aan HAL en Bosch). De oprichters/grootaandeelhouders gaan mee in de nieuwe constructie en worden niet alleen beloond via prijs voor hun aandelen. Ze zouden bv mogen participeren in het nieuwe bedrijf zoals bij TenCate onlangs Loek de Vries en Egbert ten Cate mee mochten doen met Gilde. Bij TomTom zouden de oprichters kunnen optrekken met HAL, die dan de "Gilde-rol" vervult, waar al lijntjes lopen. Nieuwe commissaris de Kreij , die in 2017 start bij TomTom, zit al bijna 15 jaar in RvB (CFO) bij Vopak (=HAL). Wat is er dan van belang om dit scenario te realiseren?

1 Het Consortium is grootste klant van Bosch. Als een deel van TomTom naar Bosch gaat dan is het onverstandig om je af te zetten tegen Here waar de Duitsers nu eigenaar van zijn. Ook in de toekomst wil Bosch business blijven winnen van de drie Duitsers. Hier zijn al gesprekken over geweest bleek uit persberichten over mogelijke deelnemingen in Here: het initiatief in de gesprekken tussen Bosch en Consortium zou bij Bosch hebben gelegen die zich wilde verzekeren van toekomstige business bij de eigenaren van Here. Dat gesprek ging dus niet zozeer over een deelneming in Here door Bosch.

Voordat deel van TT naar Bosch gaat moet Here nog wat (financiële) partijen aan zich binden om de aankoopsom van het Consortium deels terug te verdienen. Bosch zwijgt (en kan dat want is niet beursgenoteerd) op verzoek van de Duitsers. Goddijn zegt: het is afwachten wat de Duitsers nu precies met Here willen. Wachten op de witte rook. Hij bedoelt m.i.: ik weet allang wat de Duitsers met Here gaan doen maar ik heb geen belang bij een hoge koers van TomTom dus ook ik houd mijn mond. Brengt me bij de koers....

2 De koers is in 2016 voortdurend naar beneden gestuurd om een exit/instap van partij tegen premie X op huidige koers mogelijk te maken. Stond de koers nu E12 of hoger dan is het niet meer haalbaar financieel voor oprichters + HAL. Daarom is er nieuws achter gehouden (Harman), nieuws onhandig getimed (preliminary cijfers), low profile gebracht (Technology Day ipv Investor Day), is de publiciteit in VS niet gezocht waardoor niemand daar TomTom kent etc. Hedgefunds hielpen mee met het in bedwang houden van de koers en TT helpt mee met timing van persberichten + voortijdig lekken. Analisten deden middels Barclays en Den Drijver ook duit in het zakje met koersdoelverlaging en focus op PND/Consumer. Het optreden van Goddijn en Taco was van een ongekend hoog stuntel niveau; totaal geen voorbereiding op webcast of de bereidheid om misverstanden over bv MobilEye of de inspanningen van Uber weg te nemen.

3 Er wordt door Justin gesteld dat Goddijn niet zo met de koers bezig is. Ik zeg: de man heeft in 2016 niet anders gedaan dan koers sturing. Het hameren op zelfstandig scenario, de focus op PND (BNR interview), het gezucht/gestuntel......is bewust zo gedaan. Werknemers met enig gevoel voor eerlijkheid wensen niet aan dit toneelstukje mee te doen en hebben de tent verlaten. Daarvoor in de plaats een afwezige commissaris, zus Tammenoms Bakker en dan binnenkort de Kreij van Vopak (HAL).

Goddijn is begonnen als bankier in Londen. Heeft een IPO gedaan die hem vermogend heeft gemaakt. Heeft met Goldman Sachs extra geld opgehaald middels emissie, dat ivm reductie schuld na overname Tele Atlas, waarbij GS haar koersadvies + koersdoel en Goddijn het nieuws vanuit TomTom uitstekend op elkaar afgestemd hebben. Goddijn wilde met vrienden een deel van Imtech kopen. Hij trekt op met partijen als Janivo en Blokker waarmee hij in baggeraar Van Oord stapte. Goddijn wilde eerder al TomTom van de beurs halen op lager niveau maar dat lukte niet. Goddijn wijt op CNBC de daling van TomTom aan "volatiliteit en doet overkomen alsof de koers hem niet interesseert. Kijk naar het verleden van deze man en je bent wel heel naïef om dan te denken dat geldelijk gewin/eigenbelang bij hem niet op nr1 staat. Bij TomTom worden alle lasten zoveel mogelijk genomen, de onderneming wordt niet met vreemd vermogen gefinancierd.....alles wijst er voor mij op dat het bedrijf rijp gemaakt wordt om van de beurs geplukt te worden.

Dat dit zomaar kan komt door het meerderheidsbelang en de slapende AFM.

Mijn hoop: enig ethisch besef of rechtvaardigheidsgevoel bij Goddijn. De man moet zich schamen voor zijn handelen maar wat doet hij: een commissariaat accepteren bij Coolblue.......= HAL. Als de koers van het aandeel TomTom dit jaar met 30% is gedaald dan moet je meer inzet tonen als CEO om dit te veranderen. Wat doet meneer Goddijn? Even lekker wat anders erbij en nog minder aandacht voor TomTom. Prima.......maar stap dan ook op bij TomTom en zet je dubieuze praktijken elders voort.

Jmho

AB Harry Snel
[verwijderd]
0
Commissariaat bij Cool Blue is "verkapt loon" voor bewezen diensten .......HAL is de shortpartij geweest die met voorkennis de florijnen heeft opgestreken d.m.v. Shortpositie ....nu tegen deze stevig gereduceerde koers van de wist belang nemen ?
Een kind kan de was doen ........en weg is mijn poen.......
[verwijderd]
0
Hoho heren, wij moeten streng blijven geloven!

At least, if we want to please the honourable men.

(But do we really want to?)
Dutchy Ron
0
@harrysnel, heldere analyse gebaseerd op feiten! De achtergrond en vrienden van HG spreken niet in z'n voordeel.

Slot 31-12-16 de beruchte 8,56?
tatje
0
Hopelijk zullen de houders van bergen personeelsopties meer krijgen dan 12 euro, hier veel genoemd als prijs voor van de beurs halen.

Of krijgen deze mensen contractueel meer.

12 euro lijkt me weinig voor al die topwerkzaamheden.

Staat er nog meer in over toekenning en afhandeling personeelsopties.

Tjonge, der zit me op dit forum toch een berg intelligentie.

Vaak moet ik de betekenis van woorden opzoeken.

maar ja wat is een MO akte vergeleken bij studies die vaak ook over de grenzen gaan.

Ha Micha T.

Kan me vaag herinneren dat ik 1985 in Porto Banus was, weet alleen niet meer met wie.

Zie nu op google Earth dat het achterland ook al allemaal porto Banus is en volgebouwd.
[verwijderd]
0
Ik vrees de Duitse machtige automerken met hun HERE, ze komen nu blijkbaar in een stroomversnelling na maanden van media-stilte.
Als Uber en Tesla ook aanplakken...dan is de Standaard toch echt wel gezet, nummeriek wint altijd!

De cijfers van Q4 zullen zwak zijn, de reorganisatie-lasten gaan gelijk genomen worden, dus een netto-verlies rapportage.
Q1 is altijd zwak in deze bedrijfstak, met een beetje mazzel 3 euroton winst.

De concrete plannen van TT zijn mij nog niet duidelijk, consolideren?
[verwijderd]
0
quote:

Purespeculation# schreef op 30 december 2016 12:07:

Commissariaat bij Cool Blue is "verkapt loon" voor bewezen diensten .......HAL is de shortpartij geweest die met voorkennis de florijnen heeft opgestreken d.m.v. Shortpositie ....nu tegen deze stevig gereduceerde koers van de wist belang nemen ?
Een kind kan de was doen ........en weg is mijn poen.......
Commissariaat bij Cool Blue is verkapt loon????

Wat een flauwekul. Dat is een paar cent voor Goddijn. Het gaat hier veel meer om de relaties. Die paar centen voor het commissariaat zal hem echt wordt wezen. Kijk naar de knaken en niet naar de centen Purecentenpikker.

Het verhaal van Harry Snel dat snijdt hout.

Maar daar zijn de zittende aandeelhouders ook nog zelf bij. Je hoeft je stukken niet aan te bieden.
Juun
0
Zelf doe ik niet in Turbo's en dat soort producten, maar zou het zo kunnen zijn dat de low van vandaag even handig was om aan te tikken om een aantal Turbo's waardeloos af te laten lopen?
Ik heb echt geen idee of dat zo werkt, maar zou dat om die reden in de hand gewerkt kunnen zijn?

En dan kunnen we nu weer omhoog, het liefst met een slot boven de € 8,56, de technische weerstand.

En vergeet maandag niet, de 1e handelsdag van 2017 en tegelijkertijd de laatste handelsdag voor de persdagen van de CES 2017. Ik ga mijn positie niet meer omhoog of omlaag aanpassen, zoals ik erin zit, zo ga ik de CES meebeleven in week 1.

En dan hoop/geloof ik maar dat zoals 2016 hoog begon en daarna alsmaar lager ging, 2017 een omgekeerd patroon laat zien. Technisch (ik loop wat dat betreft achter Nico Bakker aan) wordt het SSHSS patroon in het 1e kwartaal van 2017 afgemaakt met een koers die ca € 12,- zal bedragen, met een foutkans van slechts 4%. Alle voor ons belangrijke beurzen liggen er technisch ook goed bij voor 2017.

Nu hoop ik maar dat TT het met de CES voor elkaar krijgt om ook fundamenteel wat te tonen. Als TT staat te stralen op de CES is er al veel gewonnen voor 2017. Als TT daarentegen niet goed uit de verf komt, de andere deelnemers zullen het niet nalaten om met het nodige mediageweld en zo nodig een redelijke portie bluf positieve aandacht voor zich te winnen.
[verwijderd]
0
Ruwe sensor data komen gewoon 4 sale. Je kunt een autofabrikant rechtstreeks of via de sensor boer betalen voor ruwe map data. Het zijn ruwe data. Daarom zal de prijs goedkoop zijn.

Mobileye zegt zelf (!!!) dat ze er vrijwel niets aan gaan verdienen. Ze vinden die rol strategisch belangrijk om bij autofabrikanten en mapmakers aan tafel te mogen aanschuiven om de kans te vergroten dat hun chips en sensoren te ingekocht worden. Maar voor hen zijn data commercieel gezien een bijproduct.

Dit verzin ik niet, dit zegt mobileye zelf tegen morgan stanley op conference.
Ik zie mobileye ook als inkoop kanaal van tomtom. Naast tig andere bronnen van oem tot overheid tot bedrijven in de mobile/internet hoek.

Volgens tomtom is de holy grail uiteindelijk intelligentie in de auto zelf die de onboard map onderhoudt en alleen belangrijke exceptions voor andere weggebruikers communiceert. Dat principe is het hele tomtom platform op gebouwd.

[verwijderd]
0
@ Dutchy Ron, De instappers in NVDA denken een koopje te hebben. Ik denk dat ze weer veel te vroeg instappen. Koers is teveel vooruit gelopen op de toekomst. Ik denk eerder aan 85 a 95 als een redelijke prijs op dit moment. Hoe zie jij dat?
mjmj
0
quote:

bmwr1200gs schreef op 30 december 2016 12:27:

[...]

Commissariaat bij Cool Blue is verkapt loon????

Wat een flauwekul. Dat is een paar cent voor Goddijn. Het gaat hier veel meer om de relaties. Die paar centen voor het commissariaat zal hem echt wordt wezen. Kijk naar de knaken en niet naar de centen Purecentenpikker.

Het verhaal van Harry Snel dat snijdt hout.

Maar daar zijn de zittende aandeelhouders ook nog zelf bij. Je hoeft je stukken niet aan te bieden.
Commissariaten als dekmantel voor het faciliteiten van contacten? Old boys netwerken werd dat vroeger genoemd. Dat is de dood in de pot voor innovatie: kijk maar naar de bestuurdersstructuren van de Zuid Europese landen en vergelijk dat eens met de smeltkroes van Silicon Valley.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 30 december 2016 12:17:

@harrysnel, heldere analyse gebaseerd op feiten! De achtergrond en vrienden van HG spreken niet in z'n voordeel.

Slot 31-12-16 de beruchte 8,56?
Daar is de 8,56 al
[verwijderd]
0
quote:

TromDom schreef op 30 december 2016 11:56:

[...]

Ik denk dat Here op zoek is naar partners, en dan is de vraag wat levert dit op. En tomtom wordt ge raad, en hoeft niet op zoek.
Nu eindigen boven de 8,70 en we hebben een key reversal. Zou ijzersterk zijn. Succes!
mjmj
1
quote:

*Justin* schreef op 30 december 2016 12:31:

..

Volgens tomtom is de holy grail uiteindelijk intelligentie in de auto zelf die de onboard map onderhoudt en alleen belangrijke exceptions voor andere weggebruikers communiceert. Dat principe is het hele tomtom platform op gebouwd.

En waarom schreeuwen ze dat niet van de daken?
[verwijderd]
1
quote:

bmwr1200gs schreef op 30 december 2016 10:55:

[...]

Niet zo zeuren. Dat scheelt weer een hoop vermogensrendementsheffing.
Beter vandaag ff lekker omlaag en volgend jaar omhoog.

Hallo Kwiebus hier. Ik zit hier nog in reces-mode de Kerstkaarten te lezen van de vele ambtenaren die met een afkoopsommetje "afgevloeid" zijn of dit binnenkort zullen doen. Veelal voor hun 67-ste, ehhh 65-ste whatever. Ik zal dit voorbeeld trouwens in 2017 volgen, maar dan met wachtgeld.

Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de peildatum voor het belastingjaar 2016. Die was 1 januari 2016. Stel u had toen 1.000 aandelen TomTom op een koers van rond de 12 euro. Dat maakt 12.000 van de knoeperharde dingetjes. U weet dan dat u dit jaar 4% rendement heeft gemaakt, oftewel € 480. Graag dus 30% afrekenen oftewel € 144. Even afgezien van vrijstellingen en zo en het tussentijdse nieuwe berekeningssysteem waarvan ik zonder ambtenaren niet weet wanneer het ingaat, maar dat op hetzelfde neerkomt alleen veel ingewikkelder is.

Groet en alvast een gelukkig 2017!

Kwiebus
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 15:30
Koers 5,530
Verschil -0,200 (-3,49%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 240.117
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733