Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Justitie onderzoekt emissiefraude bij Renault

Lees over dit aandeel ook

  1. 21 mrt ACEA: Europese autoverkoop verder omhoog
  2. 05 feb Elkann: "Stellantis niet op zoek naar fusie"

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 januari 2017 12:55
    Ze hebben de strategie omgegooid. Ze gaan alle merken aanklagen. Dat is het beste voor de business.

    Alle merken hebben gesjoemeld dus iedereen zit in het zelfde schuitje.
    Niemand is meer benadeeld dan een ander.

    Dus: alle claims gaan van tafel: er wordt niets uitgekeerd, VW gaat een tegemoetkoming* ontvangen voor de geleden verliezen t.o.v. de andere merken.

    * uit een of ander noodfonds dat door belastingbetalers is opgehoest.
  2. forum rang 7 innicksname 13 januari 2017 13:17
    @ $euri: Nope, ik pretendeer zeker niet alles te weten. Ik streef er wel naar om zoveel mogelijk te weten te komen, maar het zal bij een streven blijven. Op de man spelen wil ik dit niet noemen, maar het was wel een poging om aan te geven dat jou/jullie reacties niet veel toevoegden aan het artikel. Tip: probeer eens iets toe te voegen in de vorm van een type auto/motor en waarom je denkt dat je zelf een sjoemelbak hebt.
    Overigens denk ik dat de kans bij veel merken groot is dat ze wat te verbergen hebben. Maar het is door de heren overheden / controleurs ook wel makkelijk gemaakt om iets te verbergen. Daar nu enorme boetes voor uitdelen vind ik zelf een beetje flauw. Ze hadden bij het op de markt toelaten van modellen gewoon eerst even grondig moeten checken of de doorgegeven data klopte.
  3. aw.nl 13 januari 2017 13:44
    quote:

    Text2Business schreef op 13 januari 2017 13:17:

    @ $euri: Nope, ik pretendeer zeker niet alles te weten. Ik streef er wel naar om zoveel mogelijk te weten te komen, maar het zal bij een streven blijven. Op de man spelen wil ik dit niet noemen, maar het was wel een poging om aan te geven dat jou/jullie reacties niet veel toevoegden aan het artikel. Tip: probeer eens iets toe te voegen in de vorm van een type auto/motor en waarom je denkt dat je zelf een sjoemelbak hebt.
    Overigens denk ik dat de kans bij veel merken groot is dat ze wat te verbergen hebben. Maar het is door de heren overheden / controleurs ook wel makkelijk gemaakt om iets te verbergen. Daar nu enorme boetes voor uitdelen vind ik zelf een beetje flauw. Ze hadden bij het op de markt toelaten van modellen gewoon eerst even grondig moeten checken of de doorgegeven data klopte.
    Eens met je voorafgaande opmerking over kwaliteit inbreng.
    Eveneens gelijk dat de overheden beter zouden moeten testen, neemt niet weg dat auto producenten niet moet willig regels kunnen overtreden. Vraag me alleen af wanneer de EU boetes gaat uitdelen, grote bedragen gaan nu naar USA terwijl het VW & .. autopark in Europa groter zou moeten zijn.
  4. forum rang 7 innicksname 13 januari 2017 14:30
    Zeker mee eens. Bewust de regels overtreden is geen optie. Is de norm niet haalbaar, dan moet je als fabrikant aan de bel trekken.
    Wat betreft die boetes: ik denk dat Europa ook een grotere markt is, maar de regels over overtredingen zullen de hoogte van de boetes bepalen. Mijn gevoel zegt dat de eisen lager (zullen komen te) liggen dan in de VS. En de boetes zouden (wat mij betreft0 ook niet in de staatskassen terecht moeten komen, maar in een fonds waarmee duurzame initiatieven zijn op te zetten.
  5. [verwijderd] 13 januari 2017 20:48
    quote:

    Text2Business schreef op 13 januari 2017 13:06:

    @ optimu: jij plaatst ook een sterke reactie. Geef eens 1 voorbeeld waarin jouw denkwijze in de praktijk is gebracht?
    Over dit onderwerp heb ik gisteren en eergisteren ook hier op IEX gereageerd. Zie

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-120117-213/Ook-...

    www.iex.nl/Nieuws/ANP-110117-241/Volk...

    Mijn reactie van vandaag is gewoon voortborduren op de eerdere reacties. Je kan het ook als een ironische speculatie op dit ijsberg-debacle zien.

    Inhoudelijk zou ik ook in kunnen gaan op emissie-eisen en de mogelijkheid om er technisch aan te voldoen, maar dat voert hier te ver.

    Heel kort door de bocht kan ik wel wat inhoudelijk correcte informatie verstrekken:

    1) Milieu eisen en subsidies koppelen aan CO2 uitstoot is volstrekt waanzinnig. CO2 is niet schadelijk, we ademen het zelf volop uit.
    2) Stikstof-oxiden NOx zijn wel giftige stoffen, hieraan zouden subsidies gekoppeld moeten worden maar dat is niet gebeurd.

    Waarom gebeurde dat niet, hoe kon dat gebeuren?

    Een kenmerk van diesel- en benzine-motoren is: hoe hoger het thermisch rendement des te zuiniger de motoren en dus minder CO2 de motoren uitstoten. Maar helaas een hoger thermisch rendement betekent ook hogere NOx uitstoot.

    De regelgevers (op aandringen van lobbyisten van automobielfabrikanten) hebben gekozen om het over CO2 te hebben en het publiek niet te vermoeien met NOx wetenswaardigheden.
    Ook nu is voor bijna niemand duidelijk dat het dieselschandaal gaat over de NOx waarden die niet gehaald worden. Dat zegt toch wel genoeg neem ik aan. De gemiddelde burger kent in deze alleen het woord sjoemelen.

    Kortom, het publiek wordt dom gehouden, met kluitjes het riet in gestuurd en/of met een zwets verhaaltje dat logisch klinkt tevreden gehouden.

    Dat is overigens, kort door de bocht, een gangbare werkwijze waar onze hoger geplaatsten in allerlei organisaties erg bedreven in.
    Met dit debacle is dat niet anders.
  6. forum rang 7 innicksname 17 januari 2017 14:20
    @ optimu:
    Dank voor je post! Dit is zeer leesbaar en ben het grotendeels met je eens. Wat mij betreft moeten we sowieso toe naar een situatie waarin de gebruiker betaalt voor hetgeen hij/zij produceert. Subsidie op aanschaf afschaffen en goed werkende meetapparatuur in voertuigen inbouwen. Dan hebben consumenten pas echt een keuze en zal een (deel) best kiezen om op een andere (en milieuvriendelijkere) manier te gaan rijden.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Renault

48,290 17 apr
+0,100 +0,21%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links