TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

RESEARCH schreef op 20 februari 2017 20:57:

Heb de vraag gelijk maar gesteld aan IR.

Geachte heer/mevrouw,

Ik lees in het jaarverslag over 2016 dat u een vergelijking maakt met de peers en de op basis hiervan de long-term incentive miv 2017 gaat verhogen.

Tot op heden hebben wij als aandeelhouders nog nooit dividend ontvangen en de ontwikkeling van de resultaten, koers en de vooruitzichten voor 2017 zijn erg matig. Als je ziet welke resultaten bijvoorbeeld NXP heeft laten zien in vergelijking met TT dan begrijp ik niet waarom u de long-term incentive gaat verhogen op basis van deze vergelijking.

Kunt u dit svp nader toelichten.

Bij voorbaat dank.

RvB heeft geen bonus gekregen in 2016...

Daar pakt de RvC wel zijn rol! Volgend jaar moet HG een EBITDA minus Capex Target halen, prima plan!
[verwijderd]
0
Wel vreemd dat T2 het risico op falen in Consumer gelijk (medium) acht als falen in Automotive...

Weer geen woord over de bepaling van de conversiekoers van de jaarlijkse opties...
[verwijderd]
0
quote:

battumboy schreef op 20 februari 2017 20:22:

files.shareholder.com/downloads/TOMTO...
Is ook weer typisch the founders staan vermeld de rest is free fload is in principe ook zo ,maar toch zijn de grote floaters die de koers bepalen op de beurs ''''als ze niet mee spelen met het flash traden'''en als het echt moet ook in het bedrijf.

Grootaandeelhouders moeten vermeld worden in het jaarverslag John de mol is geen free float en zo heb je nog meer grootaandeelhouders die spelen met de echte free float .
11% dat heb je zo bij een koers van 7.88 euro
Kazoo
0
Uit het jaarverslag, pagina 17:
'A large majority of the leading global OEMs and suppliers are working with our HD maps already'

Verder gewoon een mooi positief verhaal dat jaarverslag.

Gewoon rustig blijven zitten, komt wel goed.
harrysnel
0
quote:

RESEARCH schreef op 20 februari 2017 20:45:

Lees in het jaarverslag ook dat men een vergelijking maakt met de peers en de op basis hiervan de long-term incentive miv 2017 te verhogen. Als zij nu zorgen voor dezelfde koersstijging die we hebben gezien bij een aantal van de peers dan kan ik het nog begrijpen,nu echter niet.

The Committee defined a new peer group in 2015, which serves as an essential yardstick to determine the overall competitiveness of the company's Management Board remuneration and gives an appropriate reflection of the competitive markets in which TomTom is operating. The peer group consists of the following 22 companies: Wolters Kluwer, Harman, Garmin, ASM International, Temenos Group, Imagination Technology Group, SimCorp, CompuGroup Medical, Arris Group, Kudelski, GoPro, Trimble Navigation, Fleetmatics, Elektrobit, Telenav, Mix Telematics, Fitbit, LoJack, HERE, ASML, Philips, and NXP Semiconductors.

In 2015, the Committee concluded that the annual long-term incentive award levels continued to be below market median level, i.e. are the least competitive remuneration component. In 2016, the Committee reviewed and discussed the outcome of a study performed on long-term incentive structures against prevalent practice in the Netherlands, Europe and the US among the peer group companies as well as in the high-tech and general industry sectors overall. The Committee concluded to recommend to the Supervisory Board to bring the long-term incentive component more in line with the market, by increasing the percentage of the fixed salary of the Management Board members that determines the annual stock option grants. The Supervisory Board supported the recommendation of the Committee and concluded to increase, with effective date 1 January 2017, the long-term incentive grant level to 140% (was 100%) for the CEO, and to 100% (was 60%) for the other two members of the Management Board. This will be reflected in the 2017 long-term incentive grant.

Zat het ook net te lezen. Er worden dus meer opties toegekend en........het uitoefenen is niet verbonden aan het behalen van bepaalde doelstellingen. Het is voldoende om de tijd bij TomTom uit te zitten om dit te kunnen cashen.

"The long-term incentive scheme, laid down in the TomTom NV Management Board Stock Option Plan, is aimed at attracting and retaining key talent in order to ensure the company's continued high performance in line with common practices within international companies in the technology sector.

With regard to the Management Board Stock Option Plan, options shall be granted conditional to continued employment of the Management Board member. The vesting of the options is not subject to the achievement of pre-determined performance criteria. The options will vest three years after the grant date..."


Waanzinnig. Dat dit normaal gevonden wordt door een Goddijn geeft aan dat de man contact met de realiteit verloren is.

Edit: dank voor het mailen naar IR. Ben benieuwd naar het antwoord.
[verwijderd]
0
quote:

RESEARCH schreef op 20 februari 2017 20:45:

Lees in het jaarverslag ook dat men een vergelijking maakt met de peers en de op basis hiervan de long-term incentive miv 2017 te verhogen. Als zij nu zorgen voor dezelfde koersstijging die we hebben gezien bij een aantal van de peers dan kan ik het nog begrijpen,nu echter niet.

...,,

The Supervisory Board supported the recommendation of the Committee and concluded to increase, with effective date 1 January 2017, the long-term incentive grant level to 140% (was 100%) for the CEO, and to 100% (was 60%) for the other two members of the Management Board. This will be reflected in the 2017 long-term incentive grant.

Goed nieuws voor Taco en HG...

En daarmee een extra incentive om de koers nog niet teveel te laten oplopen, want dan krijgen ze ook een hogere conversiekoers voor de kiezen...

Bah wat een slecht optieplan. Ze hadden het moeten maximeren op 3% vd uitstaande aandelen en bij begin van bestuurder in 1x moeten toekennen. Weet je als bestuurder ook waar de lat ligt.
[verwijderd]
0
quote:

Lord of the flies schreef op 20 februari 2017 21:04:

www.thefix.com/teslas-new-autopilot-d...

Als ik dit soort artikelen lees heb ik het gevoel dat Tesla geen HD-maps gebruikt!
Geen tesla deal? OMG nou dan gaat het hele koersdoelenplan van GB in rook op.
DerksVisie
0
quote:

harrysnel schreef op 20 februari 2017 21:44:

[...]

Waanzinnig. Dat dit normaal gevonden wordt door een Goddijn geeft aan dat de man contact met de realiteit verloren is.

Edit: dank voor het mailen naar IR. Ben benieuwd naar het antwoord.

Ja het is even door de zure appel heen bijten maar uiteindelijk is het toch beter dat dit wordt gedaan. Hierdoor blijven waardevolle spelers voor TomTom werken en stappen ze niet over naar een concurrent. Op de lange termijn zou dit zich moeten gaan uitbetalen.
[verwijderd]
0

Meryntje 20 feb 2017 om 21:33

0







quote:

battumboy schreef op 20 feb 2017 om 21:12:

www.tomtom.com/en_gb/traffic-news/

Dank !!

Groet uit Grunn.

2.744 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 133 134 135 136 137 138 | Laatste
Battum boy laat zien dat hij weet dat ik in antwerpen zit Meryntje wist dat al ken hem al een paar jaar .
Is leuk om te weten maar jullie centen is belangrijker the founders zijn aandeelhouders de rest is ? .
iK moet zeggen dat Tatje MET ZIJN 104% nog niet de plank mis slaat aandelen worden her verpakt in opties sprinters en wat dan ook verhandeld over de HELE wereld .
Zodat de zaak 2 keer verkocht wordt op de virtuele beurs en de werkelijke waarde van de vaste waarde er weer moet voor opdraaien .
Energy
0
Wellicht de link niet geopend speurneus.Kan natuurlijk ook zo zijn dat het geschreven is in een hele vreemde taal voor je....

quote:

de speurneus schreef op 20 februari 2017 21:54:

[...]
Geen tesla deal? OMG nou dan gaat het hele koersdoelenplan van GB in rook op.
JLE2
1
quote:

Accuboor schreef op 20 februari 2017 21:49:

[...]
Goed nieuws voor Taco en HG...

En daarmee een extra incentive om de koers nog niet teveel te laten oplopen, want dan krijgen ze ook een hogere conversiekoers voor de kiezen...

Bah wat een slecht optieplan. Ze hadden het moeten maximeren op 3% vd uitstaande aandelen en bij begin van bestuurder in 1x moeten toekennen. Weet je als bestuurder ook waar de lat ligt.
Arrogant management heeft volledig schijt aan de aandeelhouders.
Deze houding gaat ze op een gegeven moment de kop kosten.
TT blijft op deze manier nog jarenlang favoriete shortersaandeel van Londense graaiers.
[verwijderd]
0
quote:

DerksVisie schreef op 20 februari 2017 22:05:

[...]

Ja het is even door de zure appel heen bijten maar uiteindelijk is het toch beter dat dit wordt gedaan. Hierdoor blijven waardevolle spelers voor TomTom werken en stappen ze niet over naar een concurrent. Op de lange termijn zou dit zich moeten gaan uitbetalen.
Daar zit wat in, maar dat geldt niet voor Harold, zijn belang is duidelijk, maar hij zou solidair met de kleine investeerders kunnen zijn die niet weglopen en toch geen vergoeding daarvoor krijgen.

Tini

DerksVisie
0
quote:

Misschien schreef op 20 februari 2017 22:11:

[...]

Daar zit wat in, maar dat geldt niet voor Harold, zijn belang is duidelijk, maar hij zou solidair met de kleine investeerders kunnen zijn die niet weglopen en toch geen vergoeding daarvoor krijgen.

Tini

Daar ben ik het ook mee eens, en uitkering van dividend zou een mooie handreiking naar de loyale belegger zijn geweest. Alhoewel ik betwijfel of de koers hier niet ook door omlaag zou zijn gegaan...
[verwijderd]
0
Misschien een domme vraag, maar wat is er eventueel negatief aan voor een bedrijf als Tomtom als de koers van het aandeel laag is? Zouden ze dan eventueel minder krediet bij een bank krijgen? Ze zijn natuurlijk een gemakkelijker prooi voor een overname. Maar wat zou er nog meer negatief zijn voor het bedrijf? Andersom ook: wat zou het voordeel zijn voor het bedrijf Tomtom als de koers hoog is?
[verwijderd]
0
quote:

db8r schreef op 20 februari 2017 22:21:

Misschien een domme vraag, maar wat is er eventueel negatief aan voor een bedrijf als Tomtom als de koers van het aandeel laag is? Zouden ze dan eventueel minder krediet bij een bank krijgen? Ze zijn natuurlijk een gemakkelijker prooi voor een overname. Maar wat zou er nog meer negatief zijn voor het bedrijf? Andersom ook: wat zou het voordeel zijn voor het bedrijf Tomtom als de koers hoog is?
Als zich de kans voordoet tot een (middel-)grote overname die niet cash afgewikkeld kan worden, kun je beter aandelen uitgeven tegen 12 dan tegen 8 euri.
DerksVisie
0
Eindelijk antwoord op TomTom in nieuwe Mitsubishi modellen:

We also entered a number of new
contracts with Tier1 and Tier2 suppliers, including Digen,
through which TomTom components appeared in models from
Mitsubishi.

Energy
0
Digen levert ook samen met tt aan ssang
Yong.

quote:

DerksVisie schreef op 20 februari 2017 22:42:

Eindelijk antwoord op TomTom in nieuwe Mitsubishi modellen:

We also entered a number of new
contracts with Tier1 and Tier2 suppliers, including Digen,
through which TomTom components appeared in models from
Mitsubishi.

harrysnel
0
Het transcript van Q3 2016 staat nu alsnog op de website. Ze hebben de Nissan verspreking als volgt opgelost:

"I think we will see more of that. We've seen last year [correction: Subaru] coming our way, which was a new one. I think that that will continue; the trend will continue, in 2017 and beyond..."

Pagina 11
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 21 februari 2017 00:25:

Het transcript van Q3 2016 staat nu alsnog op de website. Ze hebben de Nissan verspreking als volgt opgelost:

"I think we will see more of that. We've seen last year [correction: Subaru] coming our way, which was a new one. I think that that will continue; the trend will continue, in 2017 and beyond..."

Pagina 11
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...
Geen gebrek aan inventiviteit. Zou men ook eens aan moeten wenden voor beter bestuur/beleid zodat de koers wat euro's omhoog kan.
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397