TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom april 2017

2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 19 april 2017 09:43:

[...]

Er is ook geen bear case meer. En Q1 altijd het moeilijkste kwartaal is nu achter de rug.

Enige bear case imho zijn kim jong-un, marine le pen, etc. Maar dat is van later orde. Theresa may en Jeremy Corbyn gaan op hun kloten krijgen van LibDem. Mark my words.
Jeremy wel, Theresa niet (sterk als Margaret, maar vriendelijkere verschijning).

Automotive idd sterk, zoals de bedoeling is.

Kan iemand aan Harold c.s. vragen de leut van vanmiddag af te gelasten? Koers onmiddellijk "freezen" en morgen weer verder? Garandeert de mooie winst dan namelijk en niks kan verknoeid worden.
hvasd2
0
quote:

Grovert schreef op 19 april 2017 09:47:

corporate.tomtom.com/analysts.cfm
ING Marc Zwartsenburg 19-Apr-17 € 15.50 Buy
Marc Zwartsenburg 14-Feb-17 € 15.50 Buy
ING weet vaak koersen te trickeren.

7 dagen Koers Verschil Datum
Hoogste koers 9,188 -1,10% 12-4-2017
Laagste koers 8,611 5,53% 19-4-2017
30 dagen
Hoogste koers 9,188 -1,10% 12-4-2017
Laagste koers 8,411 8,04% 22-3-2017
52 weken
Hoogste koers 9,188 -1,10% 12-4-2017
Laagste koers 6,006 51,30% 6-7-2016

9,188 is het eerste doel !
[verwijderd]
0
quote:

Grovert schreef op 19 april 2017 09:03:

Andrew Gardiner 11-Apr-17 € 6.25 Underweight
Die man heeft ook jaren voor Lehman Brothers gewerkt, dus aan zijn advies zou ik niet teveel waarde hechten.
dipity
0
Als we het optellen dan is de sector redhot en liggen er grote kansen voor TomTom bij:
Seren: GM, Nissan, Chrysler
Jelle Brinkhuis: Ford bij California Connected Car (TomTom headline sponsor)
Valt op dat er ook veel Mercedes R&D bij California Connected Car is?!
Xynix / Tatje: Bosch in China (Autonavi, Baidu, Navinfo)
[verwijderd]
0
quote:

siepels schreef op 19 april 2017 09:49:

[...]

May en kloten???
Trouwens, fijn dat je weer bent.
Je kunt May ook geen vrouw noemen
dipity
0
@Tatje: en ook nog dat bedrijfje uit Cupertino met wat geld over op de bank en een plannetje...
Juun
0
Erg chebbi
0
Gister de boodschapjes op tijd in huis. Nu maar hopen dat de nw.stoploss in stand blijft.
Het is en blijft tenslotte T2. Verkocht..!
Beperktedijkbewaking
3
Hoezo, dalende omzet?

De defrev steeg naar 210,7 mio, vanaf 183,3 een jaar geleden en 204,4 eind 2016.
In 2017-Q1 groeide de defrev dus met 6,3 mio. Het is voor het eerst sinds TT e.e.a. op kwartaalbasis begon te rapporteren (2013) dat de defrev in het eerste kwartaal stijgt.

En dat heeft leuke gevolgen voor de 'virtuele' omzet = officiële omzet + defrevgroei.
Defrev is namelijk al gefactureerde en betaalde omzet.

2016-Q1: 217,2 - 3,6 = 213,6 mio
2017-Q1: 212,7 + 6,3 = 219,0 mio

De 'verkochte omzet' is in Q1 dus met 5,4 mio gestegen vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar!

Grovert
1
corporate.tomtom.com/analysts.cfm
ABN AMRO Marc Hesselink 19-Apr-17 € 14.00 Buy
Marc Hesselink 08-Feb-17 € 14.00 Buy
Degroof Petercam Marcel Achterberg 19-Apr-17 € 8.00 Hold
Marcel Achterberg 08-Feb-17 € 8.00 Hold
[verwijderd]
0
www.greencarcongress.com/2017/04/2017...

Volvo Cars announced at Auto Shanghai that it will build its first fully electric car in China. The all-new model will be based on Volvo’s Compact Modular Architecture (CMA) for smaller cars, and will be available for sale in 2019 and exported globally from China, Volvo said.

The decision to make its first electric car in China highlights the central role China will play in Volvo’s electrified future and underlines China’s growing sophistication as a manufacturing center for the automotive industry, the company said.

China is the world’s largest sales market for electrified cars and has ambitious targets to expand sales of fully electric and hybrid cars in order to address congestion and air quality issues in its cities.

Volvo has a commitment to sell a total of 1 million electrified cars—including fully electric cars and hybrids—by 2025. It is also developing a fully electric car on its Scalable Product Architecture (SPA). The company also plans to offer plug-in hybrid versions of every model.

Volvo has three manufacturing facilities in China in Daqing, which makes its 90 series cars; Chengdu, which makes its 60 series cars; and Luqiao, which will make its 40 series cars.

Volvo Cars has been under the ownership of the Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) of China since 2010. It formed part of the Swedish Volvo Group until 1999, when the company was bought by Ford Motor Company of the US. In 2010, Volvo Cars was acquired by Geely Holding.
dipity
0
@bdb AB, voor het verstrekken van dit inzicht. Revenue groeit dus, en exponentieel in automotive met hoge marge.
MichaT.
0
quote:

aandeeltje! schreef op 15 april 2017 23:13:

[...]

Ik koop ook wat putjes, gewoon om te verdienen. De koers is hoog zat.
En kwa loterij: nou die valt niet.
oeps....zal wel pijn doen
[verwijderd]
0
10:18 *S&P Equity Research handhaaft advies TomTom op Houden
10:18 *S&P Equity Research verhoogt koersdoel TomTom van 8,20 naar 9,00 euro
[verwijderd]
0
@ speurneus
Ja, transitie is rond
Consumer heeft geen verdere weging voor pt ( price targets ) natuurlijk nog wel voor
Cijfers

Zit in Londen, verwacht veel vd CC
Denk dat ik nog kans maak met mijn 12, 5% :)
boem!
1
quote:

*Justin* schreef op 19 april 2017 09:34:

[...]

Ik heb een positie in tomtom maar 'handel' daar niet meer omheen. Daarom maakt het mij persoonlijk niet zoveel uit of een bepaald nieuwtje op moment x komt of op moment y.

Ik kijk liever naar de grote lijnen. Automotive orderboek, komen er nieuwe merken binnen, de positie in autonomous driving en de voortgang rond het geautomatiseerd mapmaking (hogere kwaliteit maps tegen gelijke of lagere kosten).

Consumer heeft ook wel een beetje mijn aandacht; is niet van strategisch belang maar moet ook niet helemaal door het putje gaan. -12% exclusief de auto hardware vond ik OK.
Ik kan me goed vinden in jouw algemene beschouwing tav q1.
Imho wordt de stijging in Automotive echter ondergewaardeerd doordat bij facturering van automotive direkt 25% onder deferred wordt geboekt. Zie je ook terug bij deferred long die stijgt met 4,5 mio tov 4q2016.
Op basis wat TT verantwoordt in q1-17 mbt Automotive komt de jaaromzet eerder op 200 mio te liggen dan op 175 mio.

Ik vind de TTT cijfers over 1q-17 zwaar teleurstellend. Het is in mijn ogen opmerkelijk, dat hogere hardwareverkopen het totaalbeeld van deze BU nog enigszins verhullen.De ARPU zakt bijna door zijn hoeven terwijl het aantal abonnees nog niet de marktgroei bij kan houden.

Daarnaast ben ik negatiever over Consumer.
Indien je de verdeling tussen C&S en Hardware-omzet als basis neemt en daar de hardware onderdelen van Automotive en Telematics vanaf haalt resteert er als Consumer-Hardware een bedrag over van 63 mio.[q1-2016 77,7 mio].
Niet het onderdeel Sports compenseert de uitfaserende PND-omzet maar de C&S component in Consumer met een omzet in 1q-17 van 22,2 mio tov 19,3 mio in 1q-2016.

Alles nu overziend: onvoorstelbaar goede prestatie bij Automotive maar Consumer blijkt meer en meer het grote anker.
[verwijderd]
1
Boodschap van vandaag lijkt: beperkt neerwaarts risico bij uitzitten van de strategie met langzaam maar zeker steeds meer rugwind vanuit Automotive.

Consumer is een dweil, maar ja, dat wisten we al. Hopelijk gaan ze nu ook eens stoppen met die niemendalletjes van persberichten over Consumer die alleen maar het beeld verstoren.
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527