Energie « Terug naar discussie overzicht

zuiniger rijden met conventionele benzine auto

7 Posts
[verwijderd]
0
Ik heb een idee, en nu toegepast
Het werkt, plus dat het leuk is

Conventionele benzine motor
Veel schraler(minder inspuiting) afstellen

De choke, in dit geval uitgevoerd met een electrisch geschakelde verstuiver, in het lucht inlaat gedeelte, uitgevoerd met een rood knopje op het dashbord

Zodat je je choke kunt activeren door een rood knopje

Resultaat:
Normaal rijd je veel schraler, de motor wordt heter, je verbruikt minder benzine, maar leverd ook minder vermogen(soort permanenete economy stand)

Boven de 3000 toeren op de snelweg op het knopje drukker treed de choke in werking, met als resultaat, meer brandstof in een warmere motor, net iets meer zelfs dan vol gas normaal

Je gaat dan als een raket weg

Ik ga een stickertje onder het rode knopje plakken met "launch"LOL
[verwijderd]
0
Ik druk er maar niet te lang op
Het is zo een schakelaartje wat weer terug veert
Ik weet namelijk niet of mijn luchtinlaat vol met benzine stroomt
Wat brand kan veroorzaken
voda
0
quote:

zzzaai schreef op 18 juni 2012 14:40:

Ik heb een idee, en nu toegepast
Het werkt, plus dat het leuk is

Conventionele benzine motor
Veel schraler(minder inspuiting) afstellen

De choke, in dit geval uitgevoerd met een electrisch geschakelde verstuiver, in het lucht inlaat gedeelte, uitgevoerd met een rood knopje op het dashbord

Zodat je je choke kunt activeren door een rood knopje

Resultaat:
Normaal rijd je veel schraler, de motor wordt heter, je verbruikt minder benzine, maar leverd ook minder vermogen(soort permanenete economy stand)

Boven de 3000 toeren op de snelweg op het knopje drukker treed de choke in werking, met als resultaat, meer brandstof in een warmere motor, net iets meer zelfs dan vol gas normaal

Je gaat dan als een raket weg

Ik ga een stickertje onder het rode knopje plakken met "launch"LOL
Ik begrijp het niet zzzaai.

a) hoe wil/kan je de moderne (electronica) van een computer gestuurde inspuiting veranderen? Praat je nog over een oude moter met carberateur?

b) hoe heter de motor, des te "onzuiniger" je rijdt. Immers, brandstof wordt in hitte omgezet, in plaats van bewegingsenergie.

c) ik zie niet in hoe het 3000 toeren principe dus moet bijdragen tot een brandstof efficientie?

d) choke? Ja, dertig jaar geleden (of langer) had je nog auto's met een al dan niet automatische choke. Kocht al meer dan 34 jaar geleden mijn eerste auto. Een Opel Ascona (met automatische choke, was toen al een meer dan 10 jaar oude auto). Heb ooit eens, in een oude Simca 1000, van mijn oom gereden (toen). Ja, die had een hand choke. Rare ervaring.
Als de motor warm werd, moest je hem snel uit doen, anders gierde de motor. Deed je het te vroeg, kon de motor afslaan. Wat een tijd toen !!!

^___^:-)

[verwijderd]
0
Rijden boven de 3000 toeren met de verstuiver aan is natuurlijk niet zuiniger, maar die druk je maar heel even in, als je moet inhalen of optrekken

a)Moderne autos met computers en catalisators heb ik geen idee hoe
Het is een principe voorstelling

b)Ok hoe heter de motor hoe onzuiniger, zit wat in, maar hij wordt heter omdat je er minder inspuit, je hebt ook minder vermogen, niet alleen omdat ie heter wordt

c)Ik wel

d)Ja zelfde verhaal, ik heb het uitgevoerd met zeg maar een motorblok van een oude golf GTI, maar dan van BMW
Tsja, nu regelt de computer alles voor je maar daar vind ik niets aan
Overigens, als je te weinig inspuit wordt de motor zo heet dat je de kleppen kunt verbranden, pas dus op
Da Freeze
0
quote:

zzzaai schreef op 19 juni 2012 12:14:

Tsja, nu regelt de computer alles voor je maar daar vind ik niets aan
Overigens, als je te weinig inspuit wordt de motor zo heet dat je de kleppen kunt verbranden, pas dus op
Voor dat eerste deel heb je OBD computers, die de ingangswaarden van de boordcomputer manipuleren. Hierdoor kan je toch de auto afstellen, de boordcomputer heeft daar dan geen sjoege van.
Weinig inspuiten kan je wel doen, het blok loopt dan dus arm. Dit merk je snel genoeg, want je blok loopt ontzettend beroerd.
[verwijderd]
0
Ah leuk, iemand met verstand van computers in auto's
Idd beroerd, het trek niet echt meer, harder dan 120, zonder op het knopje te drukken gaat niet echt

Wel zuiniger

Ik moest elke dag van Amsterdam naar Philips Hilversum
Met deze truuk had ik elke dag gratis lunch!
7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,69%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%