Forum: ASML » ASML Turbo | Beursonline.nl

ASML Turbo

13 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
A3aan
0
Ik heb er geen ervaring in. Kan iemand wat voorlichting geven met enkele adviezen die wel geld op moeten leveren?
sluut
0
Ja, die was er nog niet A3aantje.
Ik zit zelf in ASML Binck turbo long 140.506 met financieringsniveau 133,81523
en een hefboom van 7,53
Bij Binck en Alex gratis handelen met hun turbo's, bied en laat liggen niet ver uit elkaar. Met de bewegelijkheid van de ASML koers is er leuk geld in te verdienen.
FelixPartymix
0
quote:

A3aantje schreef op 18 feb 2018 om 14:07:


Ik heb er geen ervaring in. Kan iemand wat voorlichting geven met enkele adviezen die wel geld op moeten leveren?


Tip die overal geldt, maar vooral voor turbo's: verkoop op tijd als je winst hebt :)
Want als de koers ineens de andere kant op schiet, dan schiet de turbo nog veel harder mee en is je winst verdampt.

Hoppschwiiz
0
quote:

A3aantje schreef op 18 feb 2018 om 14:07:


Ik heb er geen ervaring in. Kan iemand wat voorlichting geven met enkele adviezen die wel geld op moeten leveren?

Ik beschouw me zeker niet als een ervaren turbo belegger, maar hierbij wat handvatten die ik hanteer. Ik zit momenteel in de ASML turbo 134,70 van BNP. Deze 134,70 is de stoploss. Voor mijn gemoedsrust ligt deze stoploss ver genoeg weg, zodat ik niet perse elke seconde naar de beurs hoef te kijken. Het financieringsniveau ligt op 125,40. De te betalen prijs voor de turbo is de actuele koers vh aandeel minus het financieringsniveau. Nu dus 155,80 - 125,40 = 30,40. BNP in dit geval financiert de rest en vraagt daar een vergoeding voor. Deze vergoeding wordt geïnd door het financierings niveau telkens te verhogen (dit gaat per cent). Verder loopt deze turbo één op één mee met het aandeel. Vandaar de hefboom van ongeveer 5. Mocht de beurs echt met 15 % en meer crashen dan word je uitgestopt op 134,70. Met aandelen ben je dan minstens het zelfde bedrag kwijt. Je hebt dan alleen nog wel de aandelen zodat je nog opwaarts potentieel blijft houden. Maar: als je in de crash nog steeds blijft geloven in ASML, dan koop je op een veel lager niveau nieuwe turbo’s! De enige extra kosten zijn dan de transactiekosten. De turbo’s met een stoploss dicht bij de actuele koers zijn voor de bravehearts. Je zult met een vinger aan de knop je positie in de gaten moeten houden. Mooi als het goed gaat (je hebt een enorme hefboom), maar een grote kans dat je uitgestopt wordt. Je hebt er ook die in een verhouding van 1 op 10 meelopen. Tip: laat een paar papieren trades meelopen, en kijk wat er gebeurt. Succes!
FelixPartymix
0
quote:

Hoppschwiiz schreef op 18 feb 2018 om 18:10:


[...]
Tip: laat een paar papieren trades meelopen, en kijk wat er gebeurt. Succes!


Juist dat!
Ik ben zo'n prutser, die dat niet gedaan heeft en dat heeft me een paar kiloeuro's gekost, omdat ik uiteraard ook meteen gegaan ben voor risicovolle turbo's met een hoge hefboom....
Dan moet je inderdaad met je vingers erop blijven zitten en dat gaat nu eenmaal niet met een normale voltijdbaan, heb ik gemerkt.... :)
Afijn, al doende leert men en ik krabbel daar langzaamaan weer van op. Gelukkig voldoende winst op mijn aandeeltjes en opties.
Mathias kemena
0
Vergeet ook niet op tijd te verkopen! Vlak voor je uitgestopt gaat worden moet je ze hoe dan ook verkopen. Zo behoud je het 'rest bedrag'
Stel je hebt 100 stukken gekocht voor 1 euro. De koers zakt en je Stop loss gaat vermoedelijk geraakt worden op 0.25 cent. Verkoop je ze niet en laat je het gebeuren dan ben je het ' rest bedrag' a 0.25x100 is 25 euro KWIJT. Dus verkoop ze met stoploss op bv 0.26 cent dan houd je iig nog 26 euro over (mits transactie kosten)
fwtinopties
0
Nog een tip, om te leren werken met turbo`s (van opties weet ik wel heel veel, van turbo`s weinig, maar wil het er graag bij) ben ik begonnen met steeds hetzelfde bedrag van 250 euro investering. Ik kies een turbo met vrij lage hefboom (waarvan de stoploss verder weg ligt van de koers van de ow) deel de 250 door de premie en zo kom ik op het aantal welke ik neem, die rond ik af of een rond getal. Ik neem de gewone turbo, niet de XL. Bij een gewone turbo heb je kans na een uitstop op een restwaarde, die restwaarde heb je bij een turbo XL uitstop niet. Ik handel bij Alex en Binck en kies altijd de turbo`s van Binck, dan betaal je geen transactiekosten. Al is de spread dan wel iets wijder (ook Binck moet verdienen) toch scheelt het enorm met de turbo`s van andere aanbieder. En het nodigt uit tot sneller in- en uitstappen, omdat er toch geen kosten zijn.
FelixPartymix
0
quote:

mathias kemena schreef op 18 feb 2018 om 20:09:


Vergeet ook niet op tijd te verkopen! Vlak voor je uitgestopt gaat worden moet je ze hoe dan ook verkopen. Zo behoud je het 'rest bedrag'
Stel je hebt 100 stukken gekocht voor 1 euro. De koers zakt en je Stop loss gaat vermoedelijk geraakt worden op 0.25 cent. Verkoop je ze niet en laat je het gebeuren dan ben je het ' rest bedrag' a 0.25x100 is 25 euro KWIJT. Dus verkoop ze met stoploss op bv 0.26 cent dan houd je iig nog 26 euro over (mits transactie kosten)


Dat klopt niet, want dan zou niemand natuurlijk een turbo kopen met een financieringsniveau onder de stoploss.....
Als de stoploss getriggerd wordt, dan wordt de turbo door de uitgevende instantie uit de markt genomen. De bank moet de dan geldende koers van het aandeel betalen. Als de koers dan onder de stoploss, maar nog boven het financieringsniveau ligt, dan krijg je het gedeelte boven het financieringsniveau dus nog terug.
FelixPartymix
0
quote:

FelixPartymix schreef op 18 feb 2018 om 20:49:


[...]

De bank moet de dan geldende koers van het aandeel betalen.



Correctie: De bank moet de aandelen verkopen uiteraard, niet aankopen.
Mathias kemena
0
Je hebt gelijk.. het is afhankelijk van het financieringsniveau. Vaak zijn het de meest risicovolle en of goedkoopste stukken waarbij je moet oppassen.
IEX - Forummoderator
0
Dit draadje is gesloten met enkele andere overbodige draadjes. IEX heeft de ervaring dat de beste uitwisseling van beleggingsvisies en strategieën plaatsvindt als het aantal draadjes tot een minimum wordt beperkt.

Aangezien het aantal posts over ASML normaliter hooguit enkele tientallen per dag bedraagt, zijn al die draadjes niet nodig.
In het resterende draadje kunnen dus tegengestelde visies en strategieën worden uiteen gezet. Juist de discussie daarover leidt tot een beter inzicht in de kansen en gevaren die een belegging in een aandeel biedt.

Mensen die niet fatsoenlijk met een andere strategie dan de hunne weten om te gaan, zullen worden geschorst. Ook mensen die om te treiteren direct nieuwe draadjes gaan aanmaken, zullen worden geschorst.

Als compromis zal ik ook het koffiepraat draadje laten bestaan voor discussie over aanverwante zaken als de moderatie enz.

Groet Henk
13 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20-sep-19 17:38
Koers 226,050
Verschil -1,950 (-0,86%)
Hoog 228,650
Laag 225,250
Volume 2.358.083
Volume gemiddeld 956.829
Volume gisteren 938.421