Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Switchback Energy

8 Posts
Tonydwi
1
SBE is een onlangs goedgekeurde SPAC door de SEC, die in wezen representatief is voor Chargepoint, een bedrijf gespecialiseerd in oplaadpunten voor elektrische voertuigen.
Er is een gebrek aan voldoende informatie om een ??volledige analyse te maken, maar de impliciete prijs / verkoopprijs, achterblijvende prestaties ten opzichte van vergelijkbare elektrische auto's en een lage marktkapitalisatie maken SBE tot een aantrekkelijke koop.
Laadinfrastructuur vraagt ??om schaal, die SBE al heeft als marktleider en ervaren voorloper.
Dit artikel is op 13-1-2021 gewijzigd om verduidelijkingen weer te geven over het verschil tussen marktkapitalisatie en pro forma eigen vermogen. Er werd een extra link naar de SEC-indiening verstrekt om de pro forma-vermogenswaarde van $ 3 miljard, zoals gerapporteerd, verder te bewijzen. Ter verduidelijking werd ook een beschrijving gegeven van de marktkapitalisatie van de gecombineerde entiteit.

De SEC heeft onlangs de fusie tussen Switchback Energy ( SBE ) en Chargepoint goedgekeurd en het is de moeite waard om dit aandeel opnieuw te bekijken, gezien de rage van elektrische voertuigen (EV) en het positieve momentum van de sector. Switchback Energy is de naam van de Special Purpose Acquisition Company (SPAC) voorafgaand aan de op handen zijnde naamswijziging in Chargepoint Holdings na de fusie, die vervolgens op de NYSE zou handelen onder het symbool "CHPT". De status van Chargepoint zou het helpen om op de elektrische auto-boom te rijden, belangrijk voor de financiering van zijn uitbreidingsplannen.
De rol van oplaadpunt in de EV-ruimte
Chargepoint is het grootste bedrijf in zijn soort als infrastructuuraanbieder van oplaadpunten voor elektrische voertuigen. Het is sinds 2007 ook een primeur in deze ruimte en is daarom een ??ervaren speler met daadwerkelijke verkoopcijfers, wat een goed onderscheidend punt kan zijn in de opgefokte EV-ruimte. Het bedrijf is een specialist in deze branche, met meer dan 86,8 miljoen kosten en 60% van de Fortune 50-bedrijven zijn ChargePoint-klanten, waaronder grote namen als BMW, LinkedIn en Best Western. Chargepoint is een multinational met zijn belangrijkste inkomstenbasis uit Noord-Amerika en Europa.

Uitstekende groeivooruitzichten
Chargepoint had in 2018 54.000 laadpunten en streeft ernaar om dit tegen 2025 te verhogen tot 2.500.000 laadpunten. In september 2019 had Chargepoint 100.000 laadpunten. Als we deze cijfers analyseren, kan de impliciete omzetgroei in de toekomst exponentieel zijn (mogelijk meer dan 100%). Het bedrijf noemt echter een potentiële groei van 60% per jaar in de komende zeven jaar. Net als in 2018 had Blink Charging ( BLNK ) slechts 1.680 oplaadpunten, wat een idee geeft van het schaalvoordeel dat Chargepoint heeft ten opzichte van BLNK. Ondertussen heeft TSLA 6.372 superchargers wereldwijd, die behalve dat ze kleiner zijn in vergelijking met Chargepoint, ook langzamereoplaadpunten. Schaal is een belangrijk onderdeel van elke infrastructuurstrategie, en daarom verwacht de CEO van Chargepoint dat de sector uiteindelijk zal consolideren met slechts drie of vier spelers, en Chargepoint zal waarschijnlijk de leiding nemen bij deze inspanning vanwege de omvang van zijn bestaande netwerk.

Het doel van Chargepoint van 2,5 miljoen oplaadpunten lijkt redelijk gezien een rapport van Wood Mackenzie dat tegen 2030 voorziet dat er 8,6 miljoen oplaadpunten voor elektrische voertuigen geïnstalleerd zullen zijn in Europa, 9,8 miljoen in China en 10,8 miljoen in Noord-Amerika, aangedreven door de elektrificatiemandaten van de overheid. en betaalbaarheid van EV's in de toekomst. Dit vertaalt zich in een enorme vertienvoudiging tegen 2030.

De regering-Biden in combinatie met de Overeenkomst van Parijs inzake klimaatverandering zou de acceptatie van elektrische voertuigen versnellen en daarmee de groei voor Chargepoint versnellen. Nu Democraten zowel de senaat als het huis hebben gewonnen, zou het groene energiebeleid verder worden versneld met een grotere kans dat de uitgaven in dit opzicht worden aangenomen.

Ten slotte zullen oplaadinstallaties waarschijnlijk toenemen in 2021 naarmate vaccins worden ingezet en naarmate de pandemie wegebt, waardoor de wereldeconomie langzaam weer normaal wordt. Daarom zal de verwachte omzetgroei in 2021 voor Chargepoint waarschijnlijk versnellen in 2021 vanaf 2020.

Sterke aandeelhouders zouden de interne markt kunnen ondersteunen
Chargepoint zal waarschijnlijk veel profiteren van potentiële captive-markten, aangezien Siemens, BMW en Daimler tot de eigenaren behoren. Dit zijn beslist grote namen in de branche en je zou verwachten dat ze voorafgaand aan de investering een zeer uitgebreide due diligence op Chargepoint zouden uitvoeren. Met hun steun betekent dit ook dat het onwaarschijnlijk is dat Chargepoint op zelfstandige basis zal werken en zou kunnen samenwerken met grote autofabrikanten die ook hun aandeel in de EV-productie vergroten. Daarom zou Chargepoint kunnen profiteren van een interne markt die wordt gegenereerd door EV-producenten die ook eigenaar zijn van het bedrijf. Afgezien van eigenaren die waarschijnlijk ook zakenpartners zijn, zijn de investeerders onder meer durfkapitaalbedrijven Linse Capital, Rho Capital Partners en Braemar Energy Ventures. Afgezien daarvan is er weinig bekendgemaakt over de exacte eigendomsstructuur.

Tonydwi
0
Waardering heeft enorme vooruitzichten
Zoals uitgelegd in de SEC- indiening , werd de pro forma vermogenswaarde van Chargepoint geschat op $ 3 miljard. Het bedrijf heeft de afgelopen 13 jaar $ 660 miljoen opgehaald bij gerenommeerde investeerders zoals de GIC van de regering van Singapore en het Canada Pension Plan. De marktkapitalisatie van SBE is $ 1,7 miljard, hoewel de geschatte pro forma marktkapitalisatie van meer dan $ 10 miljard voor de gecombineerde entiteit suggereert dat het bedrijf nog meer speelruimte heeft, aangezien de totale vermogenswinst in EV-aandelen in meerdere vouwen loopt. Op basis van de marktkapitalisatie zouden initiële institutionele beleggers verschillende keren rendement hebben behaald, maar dit is niet ongewoon groot, vergeleken met het bijna 8-voudige rendement van NIO ( NIO ) sinds het voor het eerst verhandelde. Tesla's ( TSLA) 212-voudig rendement, en een nog kleinere concurrent BLNK heeft het afgelopen jaar 26 keer geretourneerd. Bovendien wordt SBE op prestatiebasis ondergewaardeerd, zoals blijkt uit de onderstaande grafiek, en heeft ze veel ruimte om bij te benen in de EV-sector. Het bedrijf verwacht een omzet van meer dan $ 2 miljard in 2027 en een omzetgroei van 60% per jaar in de komende jaren. Op basis van 147 miljoen inkomsten in 2019 vertaalt dit zich dus naar potentieel $ 376 miljoen aan inkomsten tegen eind 2021. Dit zou een lage en goedkope prijs-omzetverhouding van één cijfer impliceren, in vergelijking met BLNK, die handelt tegen 329 keer de TTM-prijs-omzetverhouding. De koers-winstverhouding is niet zinvol voor laadbedrijven als BLNK en Chargepoint die nog geen winst hebben gemaakt.

De zes maanden durende prestatie van SBE is achtergebleven bij de EV-ruimte, waardoor er veel ruimte is voor opwaartse kracht ten opzichte van die van rijkere leeftijdsgenoten zoals BLNK, NIO, TSLA, Plug Power ( PLUG ) en FuelCell Energy ( FCEL ).

Bron: Alpha zoeken

Conclusie
Omdat het een SPAC is, is het belangrijkste risico voor beleggers dat ze niet over de volledige informatie beschikken die nodig is om een ??uitgebreide fundamentele analyse van SBE uit te voeren. Chargepoint / SBE is echter DE marktleider op het gebied van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen en dit is absoluut een subsector van de EV-ruimte die schaal vereist om winstgevend te zijn. De belangrijkste stellingen voor Chargepoint kunnen het beste worden omschreven als een visie op de toekomst (denk aan benzinestations in de openbare ruimte maar ook in je eigen huis), vergelijkbaar met de beursintroducties van veel andere techbedrijven en eenhoorninvesteringen. Door rond te graven, ben ik erin geslaagd om een ??paar cijfers te verzamelen voor de kwantitatief ingestelde, zoals groeipercentages die de komende jaren naar verwachting meer dan 60% per jaar zullen bedragen, terwijl de marktkapitalisatie nog steeds veel kleiner is in vergelijking met vergelijkbare bedrijven, ondanks dat het een markt is leider, en de aandelenprestaties hebben veel ruimte om tegenhangers in de EV-industrie in te halen. Een ander goed nieuws is dat het bedrijf al daadwerkelijke verkoopcijfers heeft en sinds 2007 actief is in de branche, met inkomstenbasis voornamelijk in Europa en Noord-Amerika, voortvarend op de inkomende blauwe EV-golf.
Tonydwi
0
Waarom Switchback-energie naar nieuwe hoogtepunten kan leiden
De langverwachte omgekeerde fusie van SBE met ChargePoint is bijna hier
Door Chris Tyler , InvestorPlace-bijdrager 4 februari 2021, 15:45 uur EST
Aandelen van Switchback Energy (NYSE: SBE ) waren een geschenk voor beleggers in 2020. Maar kan de SPAC-on-tap de portefeuilles van beleggers blijven stimuleren? Laten we eens kijken naar wat er gebeurt op en in de prijsgrafiek van SBE-aandelen, en vervolgens een voor risico gecorrigeerde bepaling aanbieden die is afgestemd op die bevindingen.

een oplaadpunt laadstation
Bron: Michael Vi / Shutterstock.com
Te midden van de golf van special purpose acquisitiebedrijven (of SPAC's) die vorig jaar EV-gerelateerde aandelen op de openbare markt brachten, was SBE een hoogtepunt. Zeker, auto-aandelen Tesla (NASDAQ: TSLA ) en Nio (NYSE: NIO ) brachten grotere premies voor hun investeerders met winsten van respectievelijk ongeveer 700% en 1.100%. Toch hadden SBE-investeerders uiteindelijk weinig te klagen.

Vanaf het moment dat de omgekeerde fusie van SBE met ChargePoint in september werd aangekondigd, stegen de aandelen met ongeveer 300% in aandelenkoers. Op zich is het een solide prestatie. Maar met waardering, in een waanzinnige thematische handel die ook getuige was van kanarie-achtige aandelenwaarschuwingen in QuantumScape (NYSE: QS ), Nikola (NASDAQ: NKLA ), Hyliion Holdings (NASDAQ: HYLN ) en anderen, zijn de aandelenprestaties van Switchback nog indrukwekkender.

Maar dat is toch in de achteruitkijkspiegel? Belangrijker nog: zijn aandelen nog steeds een proefrit waard of goed voor langdurig bezit? Deze strateeg blijft genoeg redenen zien om op korte termijn strategisch in te kopen in het SBE-verhaal.

Vooruit opladen
Later deze maand zullen de aandelen van SBE, na lang wachten, beginnen te handelen onder de CHPT-ticker wanneer de omgekeerde fusie is afgerond. Het is al lang geleden. Belangrijker, en in tegenstelling tot veel van zijn conceptuele collega's, is ChargePoint de marktleider in laadtechnologie.

7 Blue Chip-aandelen om u voor te bereiden op uw pensioen
Het overkoepelende ChargePoint van SBE biedt al thuislaadeenheden aan. Het bedrijf blijft ook zijn zelfbenoemde, broodnodige oplaadinfrastructuur voor elektrische voertuigen uitbouwen, zodat consumenten op een dag auto's net zo gemakkelijk kunnen opladen als hun voorgangers op fossiele brandstoffen. Mooi toch? Maar er zijn mogelijke obstakels voor groter en langduriger commercieel succes.

Om een ??niet-partijgebonden wandeling door het gangpad te maken, is ChargePoint verre van de enige in deze noodzakelijke EV-niche. Er is concurrentie van Blink Charging (NASDAQ: BLNK ) en EVGo's blanco alter ego Real Impact 1 Acquisition Corp (NYSE: CLII ). Laten we ook de eigen in-house laadstations van Tesla niet vergeten. Er zijn ook ongetwijfeld anderen die hun stempel willen drukken op deze opkomende markt.

OK, dus SBE's ChargePoint kan niet op zijn lauweren rusten met de bijna 110.000 laadstations van vandaag? Correct. Maar de inspanningen van het bedrijf om de concurrentie af te weren, zijn misschien niet de grootste uitdaging.

Als alternatief bestaat er simpelweg het risico dat de stijgende vraag naar batterijlaadstations de weg gaat naar VHS of cd-roms. Het punt is dat andere technologie van waterstof of zelfs een Jesus-batterij SBE en de huidige door vloeibare elektrolyt aangedreven EV's zou kunnen verstoren voordat ze ooit in de buurt komen van het veranderen van de verbrandingsmotor van de transportmarkt.
Tonydwi
0
ChargePoint en Switchback gefuseerd

De fusie tussen oplaadnetwerk voor elektrische voertuigen (EV) ChargePoint en Switchback Energy Acquisition Corporation is afgerond. Switchback is een beursgenoteerd gericht acquisitiebedrijf met een strategische focus op de energiesector.

De bedrijfscombinatie is op 25 februari 2021 goedgekeurd door de aandeelhouders van Switchback en afgerond op 26 februari 2021. Aandelen van de nieuwe gecombineerde onderneming, die wordt hernoemd naar ChargePoint Holdings, worden voortaan verhandeld op de New York Stock Exchange (NYSE) onder het tickersymbool “CHPT”. ChargePoint blijft onder leiding van Pasquale Romano, President en Chief Executive Officer en zijn leiderschapsteam. In Europa blijft Christopher Burghardt aan als Managing Director Europa.

“Als eerste beursgenoteerde laadbedrijf voor elektrische voertuigen, behoudt ChargePoint zijn positie als branchepionier”, zegt Pasquale Romano, President en CEO bij ChargePoint. “Het beursdebuut van ChargePoint versterkt de verduurzaming van de sector, een trend die wordt ondersteund door steeds strenger klimaatbeleid, groeiende voorkeur voor duurzame mobiliteit en de ontwikkeling van meer nieuwe elektrische voertuigen dan ooit tevoren. Ik heb er alle vertrouwen in dat ons bedrijfsmodel en de ongeveer 480 miljoen dollar die deze beursnotering heeft opgebracht ervoor zorgen dat ChargePoint klaar is voor verdere groei in Europa en Noord-Amerika, zeker nu elektrische mobiliteit wereldwijd toeneemt.”
Tonydwi
0
De omzetgroei van ChargePoint ligt op schema om de voorraad te verhogen
CHPT-aandelen zijn minstens 39% meer waard op basis van de omzetprognoses

20u geleden · Door Mark R. Hake , CFA
Laadstation voor elektrische voertuigen (EV) ChargePoint (NYSE: CHPT ) ligt op schema voor hogere groei na de publicatie van de resultaten over het tweede kwartaal van het boekjaar op 1 september. Als gevolg hiervan zal het aandeel van de CHPT stijgen na een verder matig jaar. ver.

EV-aandelen: een close-up van een ChargePoint (CHPT)-laadstation.
Bron: YuniqueB / Shutterstock.com
Year-to-date (YTD) is het aandeel WKK momenteel met ongeveer 49% gedaald. Eigenlijk bereikte het aandeel op 13 mei een dieptepunt van $ 20,21. Sindsdien is het echter 3% gestegen tot $ 20,83 vanaf het einde van 28 september.

Op basis van de groeivooruitzichten van het bedrijf, zou CHPT het uiteindelijk beter kunnen doen dan het in een tijdje heeft gedaan. Mijn nieuwe schatting voor de koersdoelwaarde van het aandeel is $29 per aandeel, of ongeveer 39% boven de huidige prijs. Hier is hoe ik dit veelbelovende koersdoel heb afgeleid.

17 REDDIT PENNY STOCKS OM NU TE KOPEN

Waar de zaken staan ??voor CHPT-aandelen

Als we CHPT-aandelen gaan waarderen, laten we dan beginnen met de recente Q2-resultaten. De omzet voor het kwartaal eindigend op 31 juli steeg met ongeveer 61% op jaarbasis (YOY) tot 56,1 miljoen. Dit bracht het bedrijf ertoe zijn omzetverwachting voor het hele jaar met 15% te verhogen tot tussen $ 225 miljoen en $ 235 miljoen. Vóór het tweede kwartaal was de verwachting $ 195 miljoen tot $ 205 miljoen voor het fiscale jaar eindigend op 31 januari 2022.

Het niet-GAAP netto-inkomensverlies van ChargePoint was echter ook hoger op jaarbasis, op $ 40,4 miljoen versus $ 22,6 miljoen (pagina 11). Bovendien verliest het bedrijf nog steeds geld op basis van de vrije kasstroom (FCF).

Bijvoorbeeld, voor de zes maanden eindigend op 31 juli bedroegen de operationele kasstroomverliezen $ 61,2 miljoen. Na capex-uitgaven van $ 7,8 miljoen, bedroeg de totale FCF-cashburn $ 30,4 miljoen voor de eerste twee kwartalen van 2021. Dit is te zien op pagina 9 van de fiscale Q2-diapresentatie van het bedrijf .

Dit houdt in dat de jaarlijkse cash burn, tenzij het bedrijf de omzet en winst blijft laten groeien, wel 60 miljoen dollar kan bedragen. Aangezien ChargePoint echter meer dan $ 618 miljoen in contanten op de balans heeft staan, zal het niet snel zonder geld komen te zitten.

Hoe ChargePoint te waarderen

De constant groeiende inkomsten uit laadpoorten en gerelateerde abonnementen van dit bedrijf kunnen over meerdere jaren worden geprojecteerd. De beste manier om CHPT-aandelen te waarderen, is door de prognoses van analisten in de toekomst te gebruiken, aangezien EV-laadpoorten ongetwijfeld zullen blijven groeien.

Bijvoorbeeld, Alpha- voorspelt dat in januari 2026 de verkoop worden naar verwachting bereiken $ 1170000000 . Dit is 4,25 jaar in de toekomst. Het verdisconteren van die omzet naar het heden tegen een tarief van 10% betekent een factor 66,69%. Dat betekent dat de omzet van $ 1,17 miljard vandaag de dag $ 780 miljoen waard is.

Vervolgens kunnen we een 12-voudige prijs-naar-verkoop (P/S)-factor toepassen op de huidige waarde-inkomsten om de marktwaarde van $ 9,36 miljard te verkrijgen. Waarom gebruik ik een 12 keer P/S veelvoud? Dit is een korting van een derde op het P/S-veelvoud van 18 keer de omzet , zoals blijkt uit analisten van Seeking Alpha .

Dus, op basis van de geschatte waardering van $ 9,36 miljard, betekent dit dat ChargePoint een aanzienlijk voordeel heeft ten opzichte van zijn recente marktwaarde van $ 6,72 miljard. Dit betekent een potentiële winst van 39,3%.

Daarom is het CHPT-aandeel een impliciete 39,3% waard ten opzichte van de prijs van 28 september van $ 20,83 op 28 september, waarbij de doelwaarde wordt vastgesteld op $ 29 per aandeel. Dit is gebaseerd op een contante waardefactor van 10% op de toekomstige verkopen van 4,25 jaar in de toekomst na toepassing van een 12 keer P/S-multiple. Met een hoger multiple kan het aandeel nog meer waard zijn.
Tonydwi
0
Het is tijd om aandelen toe te voegen terwijl analisten opwarmen tot ChargePoint
David Moadel
ma 1 november 2021, 21:48· 4 minuten lezen
In dit artikel:

CHPT
-5,46%

De elektrificatie van 's werelds voertuigen - en de uitbouw van de noodzakelijke infrastructuur - wordt geleid door een klein handjevol bedrijven. Onder hen is ChargePoint (NYSE: CHPT ). Nu kunnen ondernemende beleggers deze kans grijpen met een positie in CHPT-aandelen.

WKK een laadpunt laadstation
WKK een laadpunt laadstation
Bron: Michael Vi / Shutterstock.com

Scroll om verder te gaan met inhoudAdvertentie

Polestar 2. 100% elektrisch.
Poolster
Polestar 2. 100% elektrisch.
La joie de faire party d'un avenir électrique. Ervaar maximale. Impact minimaal.
PLUS
Eerlijk gezegd is het verbijsterend dat de koers van het CHPT-aandeel zo laag is als nu. Natuurlijk is er geen gebrek aan haters en nee-zeggers op sociale media. Maar wat heeft het bedrijf gedaan om de haat te verdienen?

In dit artikel nodig ik aandeelhouders uit om deze frustratie om te zetten in motivatie. Als de aandelenkoers nog steeds laag is, is dat alleen een koopsignaal als u op de lange termijn optimistisch bent over het bedrijf.

InvestorPlace - Beursnieuws, aandelenadvies en handelstips

De vraag naar oplaadpunten voor elektrische voertuigen (EV) verdwijnt niet en ChargePoint begeeft zich op meer dan één regionale markt. Bovendien heeft niet iedereen een hekel aan CHPT-aandelen. Inderdaad, sommige Wall Street-experts werpen nu een glans op het bedrijf.

Een nadere blik op CHPT-aandelen

Alleen al dit jaar is de koers van het ChargePoint-aandeel aanzienlijk gestegen. In feite bereikte het CHPT-aandeel meerdere sluitingen van $ 44 in januari en een sluiting van $ 35 in juni. Dat bleken echter geen goede tijden om een ??longpositie in te nemen.

7 winkelaandelen om te kopen, ongeacht aanbodtekorten

Toch is hier iets dat de interesse van technische handelaren zou moeten wekken. Het aandeel heeft een zeer sterk ondersteuningsniveau van $ 20. Zie dit als een prijsbodem.

Met name de CHPT-aandelen raakten $ 20 in maart, april, mei en oktober - en kaatsten vervolgens elke keer terug.

Natuurlijk hoop ik dat je me hier niet verkeerd begrijpt. Er is geen garantie dat het aandeel in de toekomst niet onder de $ 20 zal crashen. Toch draait het allemaal om het observeren en respecteren van de belangrijke prijsniveaus.

Dus als je de kans hebt om wat CHPT-aandelen te pakken in de lage tot midden $ 20, wil je misschien op die "koop" -knop drukken voordat de kans sluit.

Meer opladers op meer plaatsen

ChargePoint is zeker niet de enige openbaar verhandelbare fabrikant van EV-oplaadpoorten op de markt. Het zou echter moeilijk zijn om er een te vinden met een breder netwerk van reeds gevestigde laadstations.

Bekijk bijvoorbeeld dit stukje trivia: ChargePoint heeft tot nu toe meer dan 98 miljoen oplaadsessies geleverd . Geloof het of niet, EV-stuurprogramma's worden "elke twee seconden of minder" op het CHPT-netwerk aangesloten.

Vergeet niet dat dit bedrijf al sinds 2007 bestaat, dus het heeft voldoende tijd gehad om zijn netwerk uit te bouwen. En dat is niet alleen in Noord-Amerika. Het bedrijf heeft ook stations in Europa. Bovendien zou ik zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat het bedrijf een belangrijke rol heeft gespeeld bij het versnellen van de invoering van elektrische voertuigen in Europa.

Daarom kondigde ChargePoint onlangs ook een verdere versnelling in de Europese EV-markt aan. Het heeft met name een overname afgerond van het toonaangevende Europese platform voor elektrische mobiliteit Has·to·be. Deze stap zal ChargePoint in staat stellen om de gefragmenteerde Europese laadmarkt mogelijk te consolideren door middel van wijdverbreide laadstations en e-mobiliteitsdiensten.

Alles bij elkaar versterken de vooruitzichten van het bedrijf in Europa alleen maar de argumenten voor WKK-aandelen.

Buitengewoon groot potentieel

Maar dat is niet alles. Er zijn andere acquisities die pleiten voor WKK-aandelen.

Zo heeft ChargePoint onlangs de overname afgerond van ViriCiti, een leverancier van elektrificatieoplossingen voor e-bus- en commerciële vloten. Belangrijk is dat ViriCiti een aanzienlijk klantenbestand heeft in zowel Europa als Noord-Amerika.

Deze ontwikkelingen hebben waarschijnlijk indruk gemaakt op Needham-analist Vikram Bagri, die beweert dat de markt voor vlootelektrificatie een “groot potentieel” heeft. Bagri houdt van ChargePoint en noemt het een 'toonaangevend wagenparkproduct'. De analist merkte ook het volgende op:

"[ChargePoint] biedt [s] een kant-en-klare elektrificatieservice voor het wagenpark met geïntegreerde software, geavanceerde hardware, ontwerp-/bouwservices evenals technische ondersteuning en O&M via hun toonaangevende Assure-platform"

Bagri heeft CHPT een 'koop'-advies gegeven, samen met een optimistisch koersdoel van $ 35. Ondertussen begon Stifel-analist Stephen Gengaro zijn dekking van het aandeel met een nieuwe "koop" -rating en een koersdoel van $ 29. Gengaro noemde het bedrijf een " marktleider in de EV-oplaadindustrie, met een marktaandeel van 73% van netwerkniveau twee opladen." Hij merkte ook op dat dit marktaandeel "meer dan zeven keer groter is dan de naaste concurrent."

De bottom line op CHPT-aandelen

Dus als het erop aankomt, hoeft u niet gefrustreerd te zijn door de aanhoudend lage prijs van WKK-aandelen. De beste reactie is eerder om gewoon iets aan uw positie toe te voegen als u nog steeds in het bedrijf gelooft.

En waarom zou je niet? Met een breed laadnetwerk en de steun van enkele prominente Wall Street-experts, wordt de optimistische stelling voor ChargePoint met de dag sterker.
Tonydwi
0
ChargePoint-voorraad: speculatief met sterk opwaarts potentieel
Samuel Smith
Samuel Smith
30 dec. 2021
EEN
EEN

ChargePoint Holdings ( CHPT ) is een Amerikaans bedrijf dat, in tegenstelling tot andere EV-aandelen , actief is in de infrastructuur van elektrische voertuigen.
Ik ben optimistisch over ChargePoint Holdings, aangezien de sterke steun van Wall Street-analisten en het opwaartse potentieel ten opzichte van het consensusprijsdoel het het overwegen waard maken.
Sterke punten
Het bedrijf werd in 2007 opgericht in Californië en exploiteert momenteel het grootste online netwerk van onafhankelijke oplaadstations voor elektrische voertuigen.
ChargePoint ontwerpt, ontwikkelt en produceert zijn eigen hardware- en softwareoplossingen. Het verkoopt aan eigenaren van onroerend goed om een ??netwerk voor laadstations te creëren waar automobilisten naar kunnen zoeken en produceert ook thuisladers.
De laadstations zijn verbonden met chauffeursdiensten, evenals mobiele en web-apps.

Recente resultaten
Voor het derde kwartaal van 2021 bedroeg de omzet van het bedrijf $ 65 miljoen, een aanzienlijke stijging van 79% sinds dezelfde periode vorig jaar, toen de omzet $ 36,4 miljoen bedroeg. De inkomsten uit Networked Charging bedroegen $ 47,5 miljoen, terwijl de inkomsten uit abonnementen $ 13,4 miljoen bedroegen, een stijging van respectievelijk 47,5% en 24% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Daarnaast is de omzetgroei gericht op Noord-Amerika en Europa.
Het bedrijf boekte een verlies van $ 69,4 miljoen voor het kwartaal, waarbij $ 2,4 miljoen werd toegeschreven aan verplichtingen en $ 16 miljoen aan op aandelen gebaseerde vergoedingen. De brutomarge werd gerapporteerd op 25%, wat een stijging is ten opzichte van het voorgaande jaar, toen het werd gerapporteerd op 20%. Dit kan worden toegeschreven aan verbeteringen in productkosten en acquisities.
Aan het einde van het kwartaal had het bedrijf ongeveer $ 365,9 miljoen in contanten, met ongeveer 331 miljoen uitstaande gewone aandelen.
Voor het vierde kwartaal van 2021 verwacht het bedrijf dat de omzet binnen het bereik van $ 73 tot $ 78 miljoen zal vallen, met de projectie voor het hele jaar voor het jaar eindigend op 31 januari 2022 op $ 235 tot $ 240 miljoen - een stijging ten opzichte van de eerder geprojecteerde jaaromzet van $ 225- $ 235 miljoen.

Waarderingsstatistieken
CHPT-aandelen zijn op dit moment moeilijk te waarderen, gezien het feit dat het forse verliezen lijdt. Hoewel het een hoog opwaarts potentieel heeft, heeft het ook een enorm onzekere toekomst.
Het wordt momenteel verhandeld tegen een redelijke ondernemingswaarde-omzetverhouding van 16x op termijn, terwijl de omzet het komende jaar met ongeveer 60% zal groeien. Als het in de toekomst een zeer hoog groeipercentage kan aanhouden, zal het waarschijnlijk een sterk aandeelhoudersrendement opleveren.
De overname van Wall Street
Wat Wall Street betreft, verdient ChargePoint een gemiddelde koopconsensusbeoordeling, gebaseerd op zes aankopen en drie vastgehouden in de afgelopen drie maanden. Bovendien impliceert het gemiddelde ChargePoint-prijsdoel van $ 30,22 een opwaarts potentieel van 59%.

Samenvatting en conclusie
ChargePoint is een vroege leider in een snelgroeiende markt. Hoewel het nog geen winstgevendheid heeft bereikt (waardoor het enigszins speculatief is), heeft het sterke steun van Wall Street.
Het wordt verhandeld tegen een redelijke verhouding tussen ondernemingswaarde en inkomsten, en het gemiddelde koersdoel impliceert een grote stijging voor het komende jaar. Als gevolg hiervan kunnen beleggers ChargePoint overwegen.
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
865,36  +0,01  +0,00%  18:05
 Germany40^ 17.808,30 +0,22%
 BEL 20 3.826,58 +0,84%
 Europe50^ 4.939,89 +0,52%
 US30^ 38.013,46 +0,76%
 Nasd100^ 17.548,80 +0,25%
 US500^ 5.049,25 +0,59%
 Japan225^ 38.001,71 +0,68%
 Gold spot 2.384,69 +1,00%
 EUR/USD 1,0661 -0,09%
 WTI 82,09 -0,15%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +11,51%
JUST EAT TAKE... +5,71%
Air France-KLM +4,18%
FASTNED +3,00%
RANDSTAD NV +2,65%

Dalers

Pharming -9,63%
ASMI -6,10%
Avantium -6,01%
PostNL -5,84%
TomTom -3,31%