TomTom « Terug naar discussie overzicht

Conference call 14-10-2021

48 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Knife Catcher
0
Fijn! Ik heb helaas geen tijd om te volgen.

Zou ook goed zijn om hier de feiten te plaatsen, niet de interpretaties;-)
boem!
1
Ik bedank @JustMe alvast voor zijn toezegging om verslag te doen van de CC.

Voor @Knife Catcher het advies om na het transscript gelezen te hebben van het feitelijke relaas van de CC ons te verblijden met ZIJN interpretatie wat hij gehoord/gelezen heeft.
*JustMe*
1
Zal hier zoals altijd feitelijk posten en als iets een interpretatie is of gekoppeld wordt aan eerdere uitspraken dan zet ik dat erbij.

Als Goddijn zich opnieuw (erg) positief uitlaat, dan kunnen we dat 8 jaar slepende delisting verhaal dat zo nu en dan van stal wordt gehaald definitief begraven. Voor mij is dat al lang passé.

Ik weet dat dit een decennium geleden echt speelde, maar is lang verleden tijd. Bovendien gaat Coolblue niet naar de beurs, dus HAL kan TomTom nu ook niet uitkopen. :)
*JustMe*
1
Sterke groei in data samenwerkingen


- Floating car data

- large volumes, large scale sensor data processing

- Map editing partnerships

Allemaal geautomatiseerd door het platform
*JustMe*
1
*JustMe*
1
Geen bijzondere lasten of baten dit kwartaal. De 81% marge is daardoor een goede maatstaf voor 'normale' tomtom marge
nr36
1
quote:

*JustMe* schreef op 14 oktober 2021 14:10:


Anderen mogen ook mee doen hè :-)


Je doet het prima JustMe :-)
*JustMe*
1
Marc Hesselink: wat betekent de betere relatie met OEMs?


Verandert niet de pricing / economics, maar verbetert wel de efficiency in de samenwerking en de waardecreatie voor de eindgebruiker. Concurreert beter met mobile phone gebruik.

Gunstige trends:

- meer scherm real-estate, gunstig tov phone
- ADAS vraagt om diepere integratie
- EV vraagt om diepere integratie


Het normale RFQ proces moet op de schop en is ook op de schop. Meer intieme samenwerking op ontdekken en innoveren, dat reduceert de kosten aan beide kanten. En relaties waarin het niet alleen om geld gaat.

ketchup
1
*JustMe*
1
Wat is de verwachting van normalisatie van de auto industrie?

Na covid en chiptekorten.

Komen de take-rates weer terug?


Het echte antwoord is: er is een lage zichtbaarheid. Er is undersupply, dat zie je aan hoge tweedehands prijzen.

Nog geen easing te zien in de marktonderzoeken voor dit jaar. Men zoekt naar wat het betekent voor 2022
*JustMe*
1
Vraag of 2023 outlook nog steeds mogelijk is.

Ja, als de boel weer normaal is, dan is de doelstelling van 550 miljoen mogelijk en mogelijk ook extra rugwind in plaats van tegenwind, omdat de gemiste omzet in 2021 en mogelijk deels in 2022 wordt ingehaald.
*JustMe*
1
2022 wordt nu gevraagd ipv 2023

Gevraagd omdat IHS tweecijferige groei in autovolumes verwacht.


Taco geeft antwoord:
Dubbelcijferige groei voor Automotive sowieso. Ergens tussen de 20-30% groei automotive komend jaar
48 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 dec 2021 17:35
Koers 7,605
Verschil -0,125 (-1,62%)
Hoog 7,840
Laag 7,465
Volume 358.175
Volume gemiddeld 471.518
Volume gisteren 473.823