Bols (Lucas Bols N.V.) « Terug naar discussie overzicht

Lucas Bols - 2022: lekker mixen

134 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
DeZwarteRidder
1
Het bedrijf

Lucas Bols is het oudste gedistilleerd merk ter wereld en een van Nederlands oudste nog actieve bedrijven. In de afgelopen 440 jaar is Lucas Bols meester geworden in de kunst van het extraheren van smaken uit natuurlijke ingrediënten en het creëren van geweldige cocktailervaringen. Wij hebben een portefeuille van premium en superpremium merken die in meer dan 110 landen over de hele wereld verkrijgbaar zijn. Onze portefeuille bevat ruim 20 merken in een scala aan gedistilleerde producten die gebruikt worden voor het maken van cocktails, waaronder likeuren, jenevers, gin en vodka.

Lucas Bols is wereldwijd (met uitzondering van de VS) de nummer één likeuren range en de grootste speler ter wereld in het jeneversegment. Vele van onze andere producten hebben een leidende positie in hun markt of categorie.

Ook onder bartenders zijn wij een vooraanstaande speler. Onze House of Bols Cocktail & Genever Experience en de Bols Bartending Academy, de grootste bartendersopleiding van Europa, bieden inspiratie en training voor zowel bartenders als consumenten. Lucas Bols wordt gezien als wereldwijde autoriteit in de cocktail community.

Het businessmodel van Lucas Bols

Productontwikkeling

Bij Lucas Bols werken wij nauw samen met professionele bartenders vanuit de hele wereld om nieuwe producten te ontwikkelen, nieuwe smaken te creëren en oude recepturen aan te passen aan de cocktailtrends van nu. Dit heeft tot diverse productinnovaties geleid, waaronder onze Bols Cucumber likeur wat tijdens de Wold Liqueur Awards 2018 een Gold Award won. Daarnaast is Bols Genever, naar het originele recept uit 1820, onder andere tijdens de Wine & Spirits Wholesalers of America convention 2018 bekroond met Double Gold en uitgeroepen tot Best of Show.

Distillatie en maceratie

In 2014 werd de distilleerderij van Lucas Bols heropend in het centrum van Amsterdam. Hier worden de essentiële smaakdistillaten voor verschillende Bols Genevers, diverse Bols Likeuren, voor Damrak Gin en voor andere merken uit onze portfolio gemaakt. In de moderne maar tegelijkertijd authentieke distilleerderij van Lucas Bols wordt het vakmanschap van het distilleren, percoleren en macereren om smaken aan natuurlijke ingrediënten te onttrekken al ruim vier eeuwen lang op dezelfde wijze beoefend.

Mengen en bottelen

Voor de meeste landen waar onze producten worden verkocht, wordt het mengen en bottelen van de distillaten en extracten uitbesteed aan onze joint venture Avandis. Bols Likeuren voor de Amerikaanse markt worden in de VS geproduceerd door Brown-Forman Corporation.

Verkoop en distributie

Onze producten worden naar ruim 110 landen over de hele wereld gedistribueerd en daar verkocht. Wij onderhouden langdurige relaties met onze distributiepartners en in de VS distribueren wij onze producten via onze eigen dochtermaatschappij, Lucas Bols USA Inc. In Nederland worden onze producten door onze joint venture Maxxium gedistribueerd.
Missie en strategie
Missie Lucas Bols

We streven ernaar de onbetwiste autoriteit in bartending te worden en over de hele wereld voor geweldige cocktailervaringen te zorgen. Dit doen we door onze 440 jaar lange geschiedenis te gebruiken als inspiratie voor de ontwikkeling van ons merk en door onze leidende positie op het gebied van innovatie te behouden.

Strategie Lucas Bols

Lucas Bols wil haar wereldwijde merken– zoals Bols en Galliano - op de internationale cocktailmarkt – versterken en verder laten groeien. Tegelijkertijd streven wij ernaar de concurrentiepositie van onze regionale merken als Pisang Ambon en Bokma op regionale en lokale markten te behouden. Om dit te realiseren richten wij ons op de volgende vier strategische pijlers:
1. Versterken van onze merken

Uitbouwen van de marktpositie van onze wereldwijde merken en tegelijkertijd de concurrentiepositie van de regionale merken behouden.

2. Leiden van de ontwikkelingen in de cocktailmarkt

Inzetten van marketingtechnieken en strategische innovatie en hiermee ons productportfolio en de positionering te optimaliseren.

3. Versnellen van de groei van onze wereldwijde merken

Afstemmen van de groeistrategieën voor onze merken op de verschillende markten binnen de vier geografische segmenten.

4. Optimaal benutten van huidige business model

Behouden en optimaliseren van het bestaande business model met zowel eigen als uitbestede middelen.
phu
0
slei
1
Eigenlijk al jaren vooral een overname-kandidaat.
Vooral één met ook nog een aardig dividendrendement
jowi
1
Heb recent een plukje voor € 11,76 opgepakt. Gezien de verschuiving van consumptie in bier naar cocktails en gedestilleerde dranken verwacht ik op de LT verbeterde resultaten voor Lucas B met ms wel een overname door een
grotere partij.
phu
1
voda
0
Lucas Bols rondt overname Tequila Partida af
Financiering was al op orde.

(ABM FN-Dow Jones) Lucas Bols heeft de overname van Tequila Partida afgerond. Dit maakte de destillateur vrijdag nabeurs bekend.

Met de overname is een vaste vergoeding van 10 miljoen dollar gemoeid en daarbovenop een kleiner variabel deel.

Bols kondigde de overname in december vorig jaar aan. Tequila Partida is vooral bekend in de Verenigde Staten en Mexico met tequilamerken als La Familia en Roble Fino. Lucas Bols ziet tequila als één van de snelst groeiende dranken in de Verenigde Staten en wordt veel gebruikt voor de Margarita-cocktail.

De overname is gefinancierd met de uitgifte van 2,5 miljoen aandelen voor 11,58 euro per stuk. Het restant gebruikt Lucas Bols voor het verlagen van de schuld en voor algemene bedrijfsdoeleinden.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Beleggertje Uit Roffa
0
quote:

voda schreef op 4 februari 2022 18:07:

De overname is gefinancierd met de uitgifte van 2,5 miljoen aandelen voor 11,58 euro per stuk. Het restant gebruikt Lucas Bols voor het verlagen van de schuld en voor algemene bedrijfsdoeleinden.
Grappig feitje voor mezelf vind ik wel dat om verwatering tegen te gaan als kleine belegger ik heb bijgekocht op 11,48, iets minder dan de partijen die even snel hebben gelapt voor deze acquisitie, want deze tequila-aankoop wilde ik niet laten leiden tot verwatering van "mijn" aandeeltjes.

Echter, wat ik me afvroeg is waarom dit soort emissies eigenlijk mogen plaatsvinden zonder consultatie van een aandeelhoudersvergadering. Het is toch eigenlijk gek dat retailbeleggers hierdoor verwatering moeten accepteren zonder dat hen ooit wat gevraagd is over een nieuwe emissie ? Maar misschien zie ik iets over het hoofd en is er ooit door een aandeelhoudersvergadering besloten dat Lucas Bols de optie heeft om dit te doen. Wie weet het antwoord op deze vraag ? Alvast bedankt !
handige harry
0
Het antwoord op de vraag is als volgt. Een onderneming heeft een maatschappelijk kapitaal en een deel van het maatschappelijk kapitaal is geplaatst (daadwerkelijk uitgegeven). Voor uitbreiding van het maatschappelijk kapitaal heeft de onderneming toestemming nodig van de aandeelhouders.
Concreet in het geval van Bols. Op p. 114 van het jaarverslag staat (onder 19.):
view.publitas.com/cfreport/lucas-bols...

Daar staat dat het maatschappelijk kapitaal 21 mln aandelen is (maximaal uit te geven aandelen). er zijn echter maar 12.48 mln geplaatst. Dat betekent dat het bestuur van de onderneming het verschil (21-12.48) nog aan aandelen kan geven "verkopen" aan beleggers of bij overname als betaling aanbieden ZONDER toestemming van de AVA.
Henk86
0
Dag allen,

Ik overweeg een positie te nemen in Lucas Bols. Wat ziet een ieder als de belangrijkste kansen (koersaanjagers) en risico’s? De hoge inflatie wellicht en heeft dit mogelijk nog effect op grondstof prijzen, marges e.d.?
134 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 09:00
Koers 14,050
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 14,050
Laag 14,050
Volume 1
Volume gemiddeld 6.645
Volume gisteren 92