TomTom « Terug naar discussie overzicht

augustus afwachtingsmaand

877 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
boem!
1
omdat de koers in mijn stellige overtuiging wordt bepaald door het toekomstig rendement verwacht ik GEEN grote uitslagen voor de koers in augustus.

de markt heeft de koers de afgelopen maand opgekrikt van 7,50 naar 8,50 euro.

Deze bijstelling heeft plaatsgevonden door de info verstrekt door TT bij de Q2 cijfers.

Op basis van wat men volgens TT mag verwachten aan FCF in 2023 is de nieuwe koers rationeel bepaald door de markt.

omdat er geen nieuwe input wordt verwacht is het wachten op Q3 cijfers dan wel de CMD om de markt opnieuw te laten bepalen wat zij aan toekomtige rendementen redelijk acht.

de koers zal daarom slechts bepaald worden door het algemeen sentiment en bewegen tussen 7 en 10 euro.
ketchup
0
klopt Boem, denk dat dit dan ook de nieuwe range kan worden, een verbetering van 1 euro
... het aandeel toont thans kracht en weet voor het eerst sinds lange tijd een rally vast te houden sinds cijferdag , het helpt wel dat de beurzen het beduidend beter deden in juli
boem!
0
Het is voor mij niet verwonderlijk, dat de professionele analisten meer en meer aandacht besteden aan de vrije kasstroom.

De oplopende rente is daar voor een groot gedeelte debet aan.

Het aan aandeelhouders toekomende deel zal verdeeld moeten worden tusesn schuldreductie dan wel aandeelhoudersuitkeringen.

Bij TT speelt dit niet, de oplopende rente zal de operationele cashflow juist goed doen.
tatje
0
De restructering costs zijn toch gemaakt en gefinancierd met current liabilities provision 30 miljoen hoger.

Daardoor is de FCF in Q2 toch 0,2.

Taco:

Then over to free cash flow. In the quarter, the free cash flow was neutral compared with an outflow of EUR 16 million in the same quarter last year.
Positive working capital development and a higher Automotive operational revenue contributed to the year-on-year increase in free cash flow.

Op de belgische TV maakten ze me gisteren aant lachen.

Annemiek van Vleuten rijdt iedereen naar de kleuten.

Gelukkig heet ze geen van Vloten.

Dan zouden er hier wel leden zijn, die niet oke zouden drukken, oh ja iedereen zijn meug.

Tot morgen maar weer, doei.
Gvv2024
0
quote:

boem! schreef op 30 juli 2022 08:14:

omdat de koers in mijn stellige overtuiging wordt bepaald door het toekomstig rendement verwacht ik GEEN grote uitslagen voor de koers in augustus.

de markt heeft de koers de afgelopen maand opgekrikt van 7,50 naar 8,50 euro.

Deze bijstelling heeft plaatsgevonden door de info verstrekt door TT bij de Q2 cijfers.

Op basis van wat men volgens TT mag verwachten aan FCF in 2023 is de nieuwe koers rationeel bepaald door de markt.

omdat er geen nieuwe input wordt verwacht is het wachten op Q3 cijfers dan wel de CMD om de markt opnieuw te laten bepalen wat zij aan toekomtige rendementen redelijk acht.

de koers zal daarom slechts bepaald worden door het algemeen sentiment en bewegen tussen 7 en 10 euro.
De koers kan alleen worden beinvloed daar macroeconomische effecten. TT heeft zelf geen enkele invloed daarop.
boem!
0
TT herbevestigt haar outlook.

Zij geeft aan, dat de prodomzet zal stijgen,

daarnaast heeft zij een IFRS omzet afgegeven van 228 mio in 2022 en 247 mio in 2023 op basis van reeds verworven deals per 1 jan 2022.

ook gaf men aan, dat de toevoeging vanuit prod aan de ifrs omzet afneemt doordat de SAAS-omzet een steeds groter gedeelte uitmaakt van die prod.omzet.

incl nieuwe deals schat ik de iFRS omzet in op 228 mio in 2022 en 256 mio in 2023.

de ifrs omzet is een samengestelde omzet bestaande uit vrijval deferred plus het gedeelte vanuit de prodomzet.

het vrijval gedeeltee loopt op van 127 mio in 2021 naar resp 138 en 150 mio in 2022 en 2023.

ik reken voor de prodomzet op een bijdrage van 30% (2020 42% en 2021 36%) waardoor de prodomzet uitkomt op 305 mo in 2021 en 350 mio in 2023.
Wereldbelegger
0
quote:

NewKidInTown schreef op 1 augustus 2022 09:59:

Je kunt zeggen wat je wilt, maar tt staat wel mooi 1 cent hoger.
In het begin van de handelsweek!
Dat belooft wat.
SimonCA
0
Visteon Announces Second-Quarter 2022 Results

Visteon launched 11 new products in the second quarter bringing the first half total to 27 new launches. Key second quarter launches include a 12-inch all-digital cluster for the Ford Everest and Ranger and a curved multi-display module on the Maserati Grecale, the all-new flagship crossover SUV for Maserati. The company also launched a SmartCore™ cockpit domain controller with Geely on their new all-electric SUV under the Smart Brand as well as a 10.25-inch infotainment system and display on PSA’s Citroen C3 supporting Apple CarPlay and Android Auto in the South American market.

The company won $3.1 billion of new business through the first half of the year, with more than 50% of programs on electric vehicle variants. Second quarter wins included our latest generation SmartCore™ cockpit domain controller on an all-electric SUV platform for a European OEM, our first cockpit domain controller with this automaker. Visteon also won a 12-inch display for a luxury German OEM, also our first center information display win with this OEM.

www.globenewswire.com/news-release/20...
NewKidInTown
0
quote:

Odessadream schreef op 1 augustus 2022 11:05:

brokkel, brokkel, brokkel, ....
Toch geen leedvermaak, mag ik hopen ?
Gvv2024
0
quote:

NewKidInTown schreef op 1 augustus 2022 13:10:

[...]
Toch geen leedvermaak, mag ik hopen ?
nee heb ik nooit, wat mij betreft maakt het niet uit welke kant de koers uitgaat als het maar significant is.
Wereldbelegger
0
De schrijver van dit artikel, Bernd Maier-Leppla, ziet niet gebeuren dat de Porsche CEO, Oliver Blume Caraid weer op de rails zet. Ik ben benieuwd wie en wanneer Cariad gaat leiden.

Duitse autofabrikanten begrijpen niet hoe je software moet ontwikkelen

Snelle omschakeling lijkt hopeloos in Duitsland
Alleen de tijd zal leren of de omschakeling naar elektromobiliteit werkelijk “zonder alternatief” is, ook al wijzen alle tekenen daar momenteel op. Met zijn beslissing om alles op de kaarten te zetten van de elektrische auto, heeft Diess ’s werelds op één na grootste OEM-tanker in ieder geval in de goede richting gestuurd. Maar de andere houding van zijn opvolger en Porsche CEO, Oliver Blume, zal er waarschijnlijk niet voor zorgen dat het bedrijf snel het digitale tijdperk instapt. De tekorten bij VW zijn daar te groot voor.

Digitalisering blijkt moeilijk
CARIAD, de digitale task force waarop een beroep is gedaan, is tot dusver een tandeloze tijger gebleken. De herschikkingen (en herbenoemingen) sinds 2019 tonen vooral één ding aan: autofabrikanten begrijpen niet hoe software wordt ontwikkeld. Er zijn veel te weinig digitale grootheden in de Duitse auto-industrie. En als die er zijn, migreren ze naar plaatsen waar hun ideeën op meer vruchtbare grond vallen. De Duitse “blikslagers” hebben hun innerlijke afscheid van het verbrandingsmotor-denken nog niet voltooid.

Chinese business en infotainment
Direct hiermee verbonden is de slechte gang van zaken in China. De Chinezen zijn digitaal zo veel verder dat het infotainmentsysteem van de ID Stromer een reminiscentie uit het vorige decennium moet lijken. Degenen die de systemen van NIO, XPENG en BYD kennen, accepteren niet graag een stap terug.
Zal de Porsche-CEO het oplossen? Het is moeilijk te zeggen. Zijn kwaliteiten liggen niet op digitaal gebied, maar bijvoorbeeld op het gebied van eFuels.

Zij zullen nauwelijks in staat zijn de naald in Europa in beweging te brengen – dit is eenvoudig te wijten aan de ‘markt’ – en zullen falen als gevolg van de plaatselijke energiekosten en energietekorten. En ook in China zullen ze voorlopig geen enkele rol spelen. Dit is verrassend, vooral omdat Blume in 2001 promoveerde aan de gerenommeerde Tongji Universiteit in Shanghai.

Slechte dienst
Diess zelf is er amper slechter van geworden. Overeind krabbelen, je kroon weer recht op je hoofd zetten en nog nog eens dertig miljoen euro incasseren dankzij de ‘gouden handdruk’, ofwel het consultancy contract tot 2025.

VW heeft zichzelf een slechte dienst bewezen met het ontslag van Diess. In China, Korea en bij Stellantis moeten de champagnekurken vorige week geknald hebben, want de transformatieproblemen zijn voor VW alleen maar groter geworden.

bron:
innovationorigins.com/nl/duitse-autof...
Gvv2024
0
zo stonden we op 9,25 en zo weer op 8,715, brokkel, brokkel, brokkel, ....
wachten is op Q3 cijfers, pffffff nog ruim 2 maanden.
Wereldbelegger
0
Volgens de kenner(s) is er dagelijks sprake van volledige koerscontrole.
Anders zou je je toch afvragen welke belegger verkoopt nu zijn TT aandelen?
Gvv2024
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 1 augustus 2022 15:31:

Volgens de kenner(s) is er dagelijks sprake van volledige koerscontrole.
Anders zou je je toch afvragen welke belegger verkoopt nu zijn TT aandelen?
dat is simpele vraag nl. degene die nog wat winst willen nemen sinds de stijging vanaf 7,50 tot de top van 9,25 euro. Nu kan het nog maar spoedig zullen we weer terug op de 7,50 staan wat een realistische koers is.
Wereldbelegger
0
quote:

Odessadream schreef op 1 augustus 2022 15:43:

[...]

dat is simpele vraag nl. degene die nog wat winst willen nemen sinds de stijging vanaf 7,50 tot de top van 9,25 euro. Nu kan het nog maar spoedig zullen we weer terug op de 7,50 staan wat een realistische koers is.
Maar ik lees hier boven:
"de markt heeft de koers de afgelopen maand opgekrikt van 7,50 naar 8,50 euro.
Deze bijstelling heeft plaatsgevonden door de info verstrekt door TT bij de Q2 cijfers."


Dan moet/zal die € 8,50 toch wel de bodem zijn........
Gvv2024
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 1 augustus 2022 16:01:

[...]

Maar ik lees hier boven:
"de markt heeft de koers de afgelopen maand opgekrikt van 7,50 naar 8,50 euro.
Deze bijstelling heeft plaatsgevonden door de info verstrekt door TT bij de Q2 cijfers."


Dan moet/zal die € 8,50 toch wel de bodem zijn........
Koers zal tussen de 7 en 8,50 bewegen en hier en daar een kortstondige uitschieter van half eurootje onder en boven deze grenzen. Overname bod van 8,50 zal het uiteindelijk wel worden als we weer op de 7,50 staan. Meer zit er niet in voor dit al ruim 12 jaar telleurstellende aandeel. Grootste dreiging is dat de TT technologie obsolete wordt en dan is het einde verhaal. Maar zolang er nog voldoende cash is hobbelen we tussen de 7 en 8,50 euro.
boem!
1
Ik zal het je nog sterker vertellen.

Juist omdat de koers altijd een afspiegeling is van wat er voor aandeelhouders wordt verdiend zal bij het waarmaken van een CAGR van 15% in prod omzet A&E met een CAGR van 5% bij de kosten de koers door deze hefboomwerking het volgende patroon laten zien:
ult 2022 10 euro
ult 2023 17 euro
ult 3034 24 euro
ult 2025 33 euro
877 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949