Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Dividend en bronbelasting

30 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Kees2023
0
Ik heb aandelen RDS-A bij Degiro en bij Binck. Bij Degiro wordt geen dividendbelasting ingehouden en bij Binck wel. Ook is de koers is gunstiger bij Degiro. 0,399 vs 0,3985 bij Binck.

Ik snap niet goed waarom ze geen 15% inhouden bij de giro. Er staat wel een ISIN code bij GB00B03MLX29, maar er staat tevens bij dat het op de Amsterdamse beurs genoteerd staat en niet London, want dan zou ik het kunnen begrijpen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
DeZwarteRidder
0
quote:

Kees2016 schreef op 30 december 2017 10:47:

Ik heb aandelen RDS-A bij Degiro en bij Binck. Bij Degiro wordt geen dividendbelasting ingehouden en bij Binck wel. Ook is de koers is gunstiger bij Degiro. 0,399 vs 0,3985 bij Binck.

Ik snap niet goed waarom ze geen 15% inhouden bij de giro. Er staat wel een ISIN code bij GB00B03MLX29, maar er staat tevens bij dat het op de Amsterdamse beurs genoteerd staat en niet London, want dan zou ik het kunnen begrijpen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Bij deGiro zijn ze niet zo slim, dus er gaat daar een hoop fout.
objectief
0
quote:

Kees2016 schreef op 30 december 2017 10:47:

Ik heb aandelen RDS-A bij Degiro en bij Binck. Bij Degiro wordt geen dividendbelasting ingehouden en bij Binck wel. Ook is de koers is gunstiger bij Degiro. 0,399 vs 0,3985 bij Binck.

Ik snap niet goed waarom ze geen 15% inhouden bij de giro. Er staat wel een ISIN code bij GB00B03MLX29, maar er staat tevens bij dat het op de Amsterdamse beurs genoteerd staat en niet London, want dan zou ik het kunnen begrijpen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Even nagekeken...heb per 28/9 dividend ontvangen onder inhouding van 15% dividendbelasting bij DeGiro. (naar wisselkoers heb ik niet gekeken)

Lammetod
0
Bij mij wordt er door Degiro gewoon altijd dividend belasting in gehouden op alle aandelen die ik bezit, zelfs op de Amerikaanse wordt dit in gehouden en krijg ik gewoon terug met de belasting aangifte , staat ook op hun jaaropgave hoeveel belasting er is ingehouden. Verder bij geld terug boeken staat het er de volgende dag gewoon netjes op mijn rekening .
[verwijderd]
0
quote:

Kees2016 schreef op 30 december 2017 10:47:

Ik heb aandelen RDS-A bij Degiro en bij Binck. Bij Degiro wordt geen dividendbelasting ingehouden en bij Binck wel. Ook is de koers is gunstiger bij Degiro. 0,399 vs 0,3985 bij Binck.

Ik snap niet goed waarom ze geen 15% inhouden bij de giro. Er staat wel een ISIN code bij GB00B03MLX29, maar er staat tevens bij dat het op de Amsterdamse beurs genoteerd staat en niet London, want dan zou ik het kunnen begrijpen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Volgens mij klopt niet wat je 'denk' is gebeurd. Mocht je het 'echt' meegemaakt hebben dan neem ik aan dat je eerst bij Degiro heb gevraagd van hoe het zit.
Kees2023
0
[verwijderd]
0
Ik weet, die 15% gaat verdwijnen, maar tot die tijd, is die dividendbelasting eerder terug te vragen ? RD gaat tenslotte over op cash dividend. Dan kan ik 15% een behoorlijke tijd niet herinvesteren.
DeZwarteRidder
0
quote:

rryn schreef op 31 december 2017 13:30:

Ik weet, die 15% gaat verdwijnen, maar tot die tijd, is die dividendbelasting eerder terug te vragen ? RD gaat tenslotte over op cash dividend. Dan kan ik 15% een behoorlijke tijd niet herinvesteren.
Dan koop je toch de Engelse aandelen; daar hebben ze geen dividendbelasting.
[verwijderd]
0
DeZwarteRidder
0
quote:

rryn schreef op 31 december 2017 14:13:

Even uitzoeken. Moet daar wellicht een pond rekening voor openen.
Natuurlijk niet.
[verwijderd]
0
Vind het best nog een gedoe. Zit bij Lynx. Bel ze vandeweek wel op hoe dit het beste aangepakt kan worden. Maar het is een slimme tip, dank. Signing off. Aan den oliebollen. Tot volgend jaar.
Wilbar
0
quote:

Kees2016 schreef op 30 december 2017 10:47:

Ik heb aandelen RDS-A bij Degiro en bij Binck. Bij Degiro wordt geen dividendbelasting ingehouden en bij Binck wel. Ook is de koers is gunstiger bij Degiro. 0,399 vs 0,3985 bij Binck.

Ik snap niet goed waarom ze geen 15% inhouden bij de giro. Er staat wel een ISIN code bij GB00B03MLX29, maar er staat tevens bij dat het op de Amsterdamse beurs genoteerd staat en niet London, want dan zou ik het kunnen begrijpen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Het is een beetje vreemd verhaal. De dividendbelasting (in Nederland!!)moet namelijk door de onderneming worden ingehouden (en dus niet door je bank/broker) en afgedragen aan de overheid. Ik kan me niet voorstellen dat Shell dat "vergeet" voor rekeninghouders van DEGIRO. Ik zou maar eens even naar DEGIRO bellen als ik jou was.
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
Han de Wit
0
quote:

rryn schreef op 31 december 2017 14:13:

Even uitzoeken. Moet daar wellicht een pond rekening voor openen.
Je hoeft geen pond rekening te openen, je kan gewoon in Amsterdam rds-b kopen (Lokale beurs)
Op rds-b wordt geen dividendbelasting ingehouden. Koos je met rds-b voor stock dividend kreeg je dat wel in rds-a aandelen.

Het moment om voor rds-b te kiezen is al wel lang voorbij.
Je betaald meer dan er wordt ingehouden.
Als je ervan uitgaat dat er nog 5x belasting wordt ingehouden: 5 x 0,47$ x 0,15% = 0,3525 cent.
Maar het verschil tussen rdsb en rdsa is meer dan dat.
Toen het verschil 90 cent was en de eerste berichten van schrappen dividendbelasting kwamen heb ik juist mijn rds-b omgewisseld in meer rds-a aandelen.

objectief
0
quote:

rryn schreef op 31 december 2017 13:30:

Ik weet, die 15% gaat verdwijnen, maar tot die tijd, is die dividendbelasting eerder terug te vragen ? RD gaat tenslotte over op cash dividend. Dan kan ik 15% een behoorlijke tijd niet herinvesteren.
15% niet kunnen herinvesteren...kan ook een voordeeltje opleveren als de koersen dalen, maar....in je voorlopige aanslag kun je die dividendbelasting verwerken zodat het niks uitmaakt.
Kees2023
0
Ik heb dat al nagevraagd, maar ze reageren niet zo snel bij Degiro. Verder ben ik niet blij met die afschaffing van de dividendbelasting, want ik heb ook buitenlandse aandelen en ik vermoed dat ik dan geen 15% meer af kan trekken van de inkomstenbelasting. In Zwitserland is het dividendpercentage 35%. Ik mag 15% inmindering brengen op mijn inkomen, maar zometeen niks meer.
Ik mag natuurlijk de dividendbelasting in Zwitserland terugvragen, maar dat is een heel gedoe.
objectief
0
quote:

Kees2016 schreef op 3 januari 2018 08:55:

Ik heb dat al nagevraagd, maar ze reageren niet zo snel bij Degiro. Verder ben ik niet blij met die afschaffing van de dividendbelasting, want ik heb ook buitenlandse aandelen en ik vermoed dat ik dan geen 15% meer af kan trekken van de inkomstenbelasting. In Zwitserland is het dividendpercentage 35%. Ik mag 15% inmindering brengen op mijn inkomen, maar zometeen niks meer.
Ik mag natuurlijk de dividendbelasting in Zwitserland terugvragen, maar dat is een heel gedoe.
So what...nu of over 1 maand het is toch geen tijdskwestie.
en "ik vermoed"...gewoon de geplande belastingwijziging lezen en het staat er allemaal in.
FORT1944
0
Beste Kees LEG MIJ EENS UIT HOE JE DIE ZWITSERSE DIVIDENDBELASTING TERUGVRAAGT
ZIJN DAAR FORMULIEREN VOOR ??? TOT WIE KAN IK MIJ WENDEN ???
Picton
0
quote:

FORT1944 schreef op 3 januari 2018 16:33:

Beste Kees LEG MIJ EENS UIT HOE JE DIE ZWITSERSE DIVIDENDBELASTING TERUGVRAAGT
ZIJN DAAR FORMULIEREN VOOR ??? TOT WIE KAN IK MIJ WENDEN ???

Gewoon via je standaard belasting formulier.. bij buitenlandse bronheffing!
buy&hold-style
0
quote:

Picton schreef op 3 januari 2018 17:16:

[...]

Gewoon via je standaard belasting formulier.. bij buitenlandse bronheffing!
Op die manier kun je max 15% bronbelasting verrekenen. Het overige deel zul terug moeten vragen bij de betreffende nationale belastingdienst. Voor Zwitserland geldt dat er 35% bronbelasting wordt ingehouden, je kunt 20% terugvragen bij de Zwitserse belastingdienst via dit formulier: www.estv.admin.ch/estv/en/home/verrec...

Het restant van 15% verreken je vervolgens in je IB aangifte bij buitenlands bronheffing.
30 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil -0,060 (-0,18%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.468.058
Volume gisteren 5.990.833