Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Nieuws over RDS

5 Posts
[verwijderd]
0
Op 25 februari j.l. hebben 4 kopstukken van RDS, waaronder CEO Ben Van Beurden, 23.779 aandelen van hun eigen bedrijf aangekocht. Bron: Simply Wall St. Na te volgen?
[verwijderd]
0
Gekregen zal je bedoelen ? ? ? Bonus.

Royal Dutch Shell plc announces that each of the following Persons Discharging
Managerial Responsibilities (“PDMRs”) have received the number of shares as
set out below. 50% of the PDMR’s annual bonus is delivered in cash and 50% is
delivered in shares. Shares are subject to a three-year holding period, which
continues to apply after PDMRs leave employment.
[verwijderd]
0
Royal Dutch Shell heeft een marktkapitalisatie van 237,2 miljard met een jaaromzet van 363 miljard wat leidt tot een pure winst van 20,47 miljard (jaarlijks). - Uiteraard zal elk jaar hier verschillende nummers hebben. Halverwege 2014 bereikte het aandeel hun hoogste prijs ooit van ongeveer 83 dollar en heeft dat gebied nooit meer aangeraakt. Het aandeel staat momenteel op $ 58,92 met een dividendrendement van 6,36%.

Als investeerder die graag SPY en VOO koopt, koop ik ook graag wat aandelen die potentieel geweldige langetermijninvesteringen zijn, en Shell is naar mijn mening geen extreem risicovolle keuze.

Shell heeft als doel om tussen 2021 en 2025 $ 125 miljard aan dividenden en het terugkopen van aandelen terug te geven aan beleggers - meer dan de helft van de huidige marktwaarde. Bernstein-analist Oswald Clint ziet een stijging van 50% in de aandelen, die niet hoger handelen dan in 2009.

Royal Dutch Shell zei vrijdag (20 december) dat het in het vierde kwartaal een afschrijving tot 2,3 miljard dollar verwacht. Het is het nieuwste grote energiebedrijf dat zijn ramingen moet verlagen vanwege de zwakkere economische vooruitzichten.

In een trading update voorafgaand aan de jaarresultaten, verlaagde Shell ook de verkoopprognose voor olieproducten - wijzend op de eerste jaarlijkse vertraging van de verkoop sinds ten minste 2014. Het Engels-Nederlandse bedrijf waarschuwde in oktober dat de handelsspanningen tussen de VS en China - de de twee grootste energieverbruikers ter wereld - kunnen de prestaties schaden.

Shell zei dat het voor het kwartaal een belasting na bijzondere waardevermindering tussen 1,7 en 2,3 miljard dollar verwachtte. Sinds oktober hebben rivalen Chevron, Equinor en Repsol in Spanje in totaal ongeveer $ 20 miljard afgeschreven, voornamelijk in Amerikaanse schaliegasactiva als gevolg van lagere gasprijzen op lange termijn. Het aandeel Shell daalde vrijdag ruim een ??procent, vergeleken met lichte stijgingen op de bredere Europese energie-index. De energiegigant, die de winstverwachtingen voor het derde kwartaal van de sterke olie- en gashandel had overtroffen, waarschuwde ook dat de hogere belastingen in het vierde kwartaal de winst zouden drukken.

Wat zijn je gedachten, mede- / investerende vrienden?
Pierreterre
0
Ik ben er helemaal uitgestapt. Zit nu mede in SBM Offshore. Weet natuurlijk niet of ik het goed gezien heb. Dat weet je pas achteraf. Confisqueren door de Staat en of verlagen van het dividend lijkt me ook geen prettig vooruitzicht.
Wilbar
0
quote:

giselegadot3 schreef op 22 maart 2020 07:17:

..
..
Wat zijn je gedachten, mede- / investerende vrienden?
Mijn gedachten: dit is een oud stuk (eind december) en de wereld ziet er na die 4 maanden weer heel anders uit.
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 33,530
Verschil +0,050 (+0,15%)
Hoog 33,675
Laag 33,375
Volume 5.990.833
Volume gemiddeld 7.468.058
Volume gisteren 9.503.336