(ABM FN-Dow Jones) De kwartaalomzet van TomTom was min of meer in lijn met de verwachtingen, maar de kwaliteit van de omzet viel tegen, nu de consumententak meeviel, maar Location Technology tekort schoot. Dit concludeerde analist Marc Hesselink van ING donderdag.
Vooral het onderdeel Automotive viel tegen. Een heel grote verrassing noemde Hesselink dit niet, omdat iedereen weet dat een tekort aan halfgeleiders de autofabrikanten hard treft. De problemen houden volgens TomTom echter wel langer aan dan aanvankelijk voorzien.
TomTom verwacht dit jaar aan de onderkant van de eerder afgegeven omzetdoelstelling uit te komen en rekent verder op een positieve vrije kasstroom van ongeveer 2 procent van de omzet. Die lagere vrije kasstroom noemt Hesselink eveneens geen verrassing. "Dit zat al in de consensus."
ING heeft een Houden advies op TomTom met een koersdoel van 7,50 euro. Het aandeel daalde donderdag 2,6 procent naar 6,25 euro.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Kopen, want linksom ( exit / overname) of rechtsom ( performance) gaan we in 2023 mi de 10 euro wel zien , dat is 50% koersaanwas van het huidige niveau van 6.50 euro
onderkant is zeer beperkt vanwege de aanwas in cash - einde jaar 350 miljoen , ofwel 2.50 euro in het aandeel , dat laat voor ondernemingswaarde aan de beurs 500 mio over , dat is 1/3e van hetgeen de analisten als low asset valuation zien voor TT's bedrijfsonderdelen ( liquidatie waarde 1.5 miljard euro ) en daar zit de cash niet in
het is gewoon een kwestie van tijd voordat iemand langs komt om dit van de beurs te halen, of deze huidige beursnotering moet fiks omhoog
Private Equity barst van het geld en die zijn immer opzoek naar dit soort zwaar ondergewaardeerde bedrijven
enkel HG zit nog in de weg, die moeten ze even onboard krijgen, kwestie van regelen van deelname in "newco" en een vooruitzicht dat eens van de beurs het later voor x2 te verpatsen is.