Ebusco maakt bandbreedte uitgifteprijs beursgang bekend

Door ABM Financial News op 18 oktober 2021 08:33 | Views: 4.653

Ebusco maakt bandbreedte uitgifteprijs beursgang bekend
Beeld: Ebusco

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft maandag de prijsvork voor de uitgifteprijs van zijn aanstaande beursgang vastgesteld op 21,50 tot 24,50 euro per aandeel.

Dit zou de ontwikkelaar, fabrikant en distributeur van emissievrije elektrische bussen en oplaadsystemen waarderen op ruim 1,3 miljard euro.

Institutionele beleggers kunnen vanaf vandaag tot en met 21 oktober inschrijven op de beursgang.

Ebusco hoopt 300 miljoen euro op te halen. De opbrengsten van de beursgang wil Ebusco gebruiken voor zijn internationale expansie- en groeistrategie, die is gericht op de elektrificatie van de wereldwijde busvloot.

Fondsbeheerder Teslin en Alychlo van de Belgische miljardair Marc Coucke hebben al aangegeven in te willen schrijven op de beursgang.

Ook ING Corporate Investments Participaties heeft laten weten mee te doen aan de beursgang voor een bedrag van 32,5 miljoen euro. Ook enkele andere institutionele beleggers en family offices hebben hun interesse getoond, aldus Ebusco.  

ING heeft momenteel een belang van 25 procent in de onderneming, terwijl Van der Valk Investments circa 30 procent in handen heeft. Bijvelds houdt het resterende belang van 45 procent.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Reacties

4 Posts
suskewiet
0
suskewiet
0
quote:

gkw schreef op 18 oktober 2021 09:59:

Ebusco gebruiken toch accu's ipv waterstof.

Juist daarom die zware batt meesleuren en oplaadtijden
En elektriciteit is niet goedkoop en moet opgewekt worden (milieu )
Groeneguru
0
Ebusco bussen zijn veel lichter qua gewicht dan andere bussen en hebben een actieradius van honderden kilometers.
Het klopt niet om waterstof als beste oplossing aan te prijzen zoals reacties hier voorstellen.
Waterstof maken kost ook veel (vervuilende) fossiele stroom. Want om waterstof te kunnen maken heb je veel stroom nodig.
Daarbij is bij het omzetten van stroom naar waterstof en dan weer stroom halen uit waterstof ook minder efficiënt wat energierendement betreft.
Waterstof bussen zijn nu (nog) niet een effectieve en efficiënte keuze.
Busco aandelen zullen trouwens behoorlijk snel gaan stijgen.
Die mij maar een duizend stuks a 23 euro per stuk
4 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.