(ABM FN-Dow Jones) Ondanks zorgen over een recessie en de hoge inflatie in de Verenigde Staten, verwacht Adobe Analytics dat de omzet op Black Friday 1 procent is gestegen ten opzichte van vorig jaar, naar 9 miljard of mogelijk zelfs 9,2 miljard dollar. Dit bleek zaterdag uit actuele data.
Populaire items zijn de Apple Watch en AirPods, maar ook computerspelletjes.
De online-omzet op Thanksgiving Day komt volgens Adobe uit op 5,3 miljard dollar, een stijging van bijna 3 procent op jaarbasis.
De grootste winkelomzet moet echter nog komen. Adobe rekent voor Cyber Monday op een online omzet van ruim 11 miljard dollar in de VS, een toename op jaarbasis van ruim 5 procent.
Kijkend naar "Cyber Week", van Thanksgiving tot en met Cyber Monday in de VS, voorspelt Adobe een totale omzet van bijna 35 miljard dollar, zo'n 3 procent meer dan een jaar eerder.
De National Retail Federation verwacht verder dat Amerikanen tijdens het feestdagenseizoen tussen de 943 en ruim 960 miljard dollar uit zullen geven, wat een stijging op jaarbasis zou betekenen van 6 tot 8 procent.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Een beetje misleidend, gecorrigeerd voor inflatie is dat een volumedaling
Happy zoekt al maanden naar argumenten om zijn doemscenario’s kracht bij te zetten. De koersen moeten omlaag koste wat kost. Echter blijkt de beurs veerkrachtiger dan voorzien en de Amerikaanse consument laat hier zien dat de recessiesoep niet zo heet gegeten wordt als dat hij wordt opgediend. Noem het positieve strohalmen maar de start van een nieuwe opgaande cyclus staat voor de deur.
Nou, ik hoop dat je gelijk krijgt, Dividend Collector, maar wat Littletycoon schrijft is natuurlijk 100% waar, als we inflatie vergeten, dan kunnen we veel cijfers veel mooier maken, dan ze zijn, dit incorrecte beeld zie je echt wel bij veel cijfer rapportages op de beurs!!
Altijd gemakkelijk om een andere mening weg te zetten als onzin. Als ik om me heen kijk zie ik nog altijd volle winkelstraten, cafe's en restaurants. Er is nog veel spaargeld dat zijn weg zoekt. Vooral de luxe producten blijven massaal gekocht worden (zie o.a. update LVMH). De werkloosheid is laag en het dieptepunt van de lichte recessie zien we in de 1e helft van 2023.
In de 2e helft komt de inflatie onder controle, gaan de centrale banken de rente weer verlagen en zal de groei weer aantrekken. Ja, ik zie het wel positief in. Mogelijk komt er in 2023 ook een einde aan de oorlog wat dit alles zal versnellen.
Zoek maar op, als de centrale banken de rente gaan verlagen, is dat nog nooit goed geweest voor de beurs.