(ABM FN-Dow Jones) De CEO van Prosus, Fabricio Bloisi, gelooft dat de beurswaarde van het bedrijf in waarde kan verdubbelen ten opzichte van de huidige 100 miljard dollar door te bouwen en te investeren in snelgroeiende en winstgevende bedrijven. Dat stelde de CEO in een brief na zijn eerste honderd dagen bij het bedrijf.
De topman wees in zijn brief op een nieuw managementmodel en nieuwe "rituelen" om medewerkers daarbij te betrekken.
Prosus wil meer connectiviteit tussen de bedrijven in zijn portefeuille creëren, bijvoorbeeld met behulp van kunstmatige intelligentie. Zo zou de succesvolle technologie van maaltijdbezorger iFood ook bij andere bedrijven nuttig kunnen zijn, meent Bloisi.
Daarnaast blijft Prosus zijn portefeuille actief beheren. De aangekondigde beursgang van Swiggy in India kan de voorbode zijn van meer beursgangen van Indiase belangen van Prosus in de komende twaalf tot achttien maanden, denkt Bloisi
De CEO zei te verwachten dat de verbetering van het EBIT-resultaat van de Ecommerce-tak vorig boekjaar met meer dan 400 miljoen dollar, dit jaar kan worden herhaald. In de eerste helft van het jaar zou er al ongeveer drie keer zo veel aangepaste EBIT zijn gerealiseerd als in heel het voorgaande boekjaar dankzij een versnelling van de omzetgroei.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.