AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
christo1
0
Hierbij een artikel waarbij ik reeds waarschuwde dat de transitie in horten en stoten zal verlopen die toch ook mijn mening deelt.

Het zou me ook nog niet verwonderen dat we onder de 30 euro gaan de komende maanden.

Het nieuws dat het early adopter-tijdperk van elektrische auto’s op zijn eind loopt, komt van Axios. De Amerikaanse nieuwssite baseert zich vanzelfsprekend op de autoverkopen in de Verenigde Staten, maar automerken wereldwijd merken de gevolgen.

Bovendien herkennen we de bedenkingen van autokopers die Axios aanstipt. Zo zijn de volgende mensen die in de denkbeeldige rij staan om te switchen naar elektrisch rijden prijsbewuster. Ze zitten er helemaal niet op te wachten om de hogere meerprijs van een elektrische auto ten opzichte van een gewone benzineauto te betalen. Ook vinden ze het opladen een gedoe en denken ze dat er binnenkort betere EV’s op de markt komen.

Klinkt heel herkenbaar allemaal. Wij zouden ook wachten tot in 2025 de stroom van goedkope elektrische auto’s op gang komt.
christo1
0
quote:

christo1 schreef op 11 augustus 2023 20:48:

Hierbij een artikel waarbij ik reeds waarschuwde dat de transitie in horten en stoten zal verlopen die toch ook mijn mening deelt.

Het zou me ook nog niet verwonderen dat we onder de 30 euro gaan de komende maanden.

Het nieuws dat het early adopter-tijdperk van elektrische auto’s op zijn eind loopt, komt van Axios. De Amerikaanse nieuwssite baseert zich vanzelfsprekend op de autoverkopen in de Verenigde Staten, maar automerken wereldwijd merken de gevolgen.

Bovendien herkennen we de bedenkingen van autokopers die Axios aanstipt. Zo zijn de volgende mensen die in de denkbeeldige rij staan om te switchen naar elektrisch rijden prijsbewuster. Ze zitten er helemaal niet op te wachten om de hogere meerprijs van een elektrische auto ten opzichte van een gewone benzineauto te betalen. Ook vinden ze het opladen een gedoe en denken ze dat er binnenkort betere EV’s op de markt komen.

Klinkt heel herkenbaar allemaal. Wij zouden ook wachten tot in 2025 de stroom van goedkope elektrische auto’s op gang komt.
Dit stukje kwam er nog voor.

Automerken moeten meer hun best doen om automobilisten te overtuigen elektrisch te gaan rijden, want de early adopters zijn inmiddels voorzien. De doelgroep die hierna komt, switcht niet zo makkelijk …
mercurius-adept
1
quote:

DeJef schreef op 11 augustus 2023 20:41:

www.polencapital.com/perspectives/vot...

Toch nog eens een interessante link die het verschil aangeeft tussen korte termijn en lange termijn beleggen :)
"While even the strongest businesses can experience bouts of indiscriminate selling as the voting machine overlooks the long-term potential of these companies, Warren Buffett believed that in the long run, the market would act as a weighing machine.

By this, Buffett meant that equity prices would eventually reflect the fundamental characteristics of a business, including a company’s earnings growth potential, financial strength, competitive advantages, and management quality."
BEAR-BULL
0
Voor 110 M euro kan AMG 10% van de eigen aandelen inkopen dit jaar. Kan zonder toestemming van de aandeelhouders.
Het geld staat op de bank. Het zou een krachtig signaal naar de markt zijn
Goudmijn64
3
Bij de huidige koers zou het mij niet verbazen als er één activistische belegger instapt en gaat aandringen op opsplitsen van amg.

Dit koersverloop slaat nergens op als je het van een afstand bekijkt.
In 1 streep 1/3 vd beurswaarde verdampt… en dat in deze markt
nine_inch_nerd
1
quote:

christo1 schreef op 11 augustus 2023 20:56:

[...]
........

Dit stukje kwam er nog voor.

Automerken moeten meer hun best doen om automobilisten te overtuigen elektrisch te gaan rijden, want de early adopters zijn inmiddels voorzien. De doelgroep die hierna komt, switcht niet zo makkelijk …
Met alle respect.
Ik geloof er helemaal niks van. Ook uw complete verhaal in de niet zichtbare quote.
Ik kijk gewoon naar de praktijk.
Ik woon in een dorp. Als ik zie wat er afgelopen 2 jaar getransformeerd van fossiele naar elektrische auto.
Geen lineaire verhoging naar elektrisch, maar parabolisch. Iedereen stapt steeds meer over op elektrisch. Enkelen op hybride.
Het zet door.

Als het niet goed gaat met een aandeel verschijnen complottheorieën en worden onverklaarbare externe krachten naar voren gehaald.
BEAR-BULL
1
quote:

nine_inch_nerd schreef op 11 augustus 2023 22:26:

[...]

Ik geloof er helemaal niks van. Ook uw complete verhaal in de niet zichtbare quote.
Ik kijk gewoon naar de praktijk.
Ik woon in een dorp. Als ik zie wat er afgelopen 2 jaar getransformeerd van fossiele naar elektrische auto.
Geen lineaire verhoging naar elektrisch.
Het zet door.

Als het niet goed gaat met een aandeel verschijnen complottheorieën en worden onverklaarbare externe krachten naar voren gehaald.
Tja je woont in een dorp. Dat dor pis vooral een referentie wat er op wereldniveau aan het gebeuren is, toch?
Vergeet je de EU wetgeving dat er vanaf 2035 alleen nog maar V of iets zonder uitstoot verkocht mag worden. Wat mag er in e VS, is ongeveer gelijk maar hangt af van de staten. Oa Californië moet helemaal over naar auto's zonder uitstoot.

Zie China, waar ook alleen maar V auto's worden toegestaan in steden met 10 M inwoners met luchtvervuiling.

Kom jij aan met in je dorp...
christo1
1
quote:

BEAR-BULL schreef op 11 augustus 2023 21:53:

Voor 110 M euro kan AMG 10% van de eigen aandelen inkopen dit jaar. Kan zonder toestemming van de aandeelhouders.
Het geld staat op de bank. Het zou een krachtig signaal naar de markt zijn
Denk wel dat ze hun geld kunnen gebruiken voor hun uitbreiding in Brazilië om lithium carbonaat te maken van hun spodumene en op termijn hun modules uit te breiden.

AMG moet nu door een dal van hun belangrijkste activiteit spodumene concentrate, alleen zitten de prijzen momenteel tegen en de productieverhoging wordt daardoor deels tenietgedaan.

Ik verwacht nog een verdere daling van de prijzen en dit is dan al voor het resultaat van het einde van het jaar en begin volgend jaar.

Later zie ik de prijzen weer aantrekken wat dan weer gunstig kan uitpakken maar dit is ook maar gevoelsmatig ik kan ook niet in de toekomst kijken maar de trend is momenteel negatief.

De chinese regering heeft zelfs moeten ingrijpen omdat op de chinese markt een prijzenoorlog was onstaan onder EV bouwers met risico dat sommige naar het faillissement gedreven werd wat dan weer schadelijk was voor de ambities van de chinese regering om de EV markt te proberen domineren wereldwijd op termijn.

Laat Europa niet naïef zijn en hun markt afschermen zoals in de US voor chinese auto's die enkel geproduceerd worden in China, China heeft trouwens ook de westerse autofabrikanten verplicht indertijd om in China te produceren om te mogen verkopen met verbrandingsmotoren.

Maar laat het wel wezen de dominantie en marktaandeel van de Duitse/Japanse/Amerikaanse/Koreaanse..... merken zal volgens mij nooit meer zo groot zijn als het huidige omdat er nu Chinese merken ook een stuk van de wereld willen bevoorraden met EV, verbrandingsmotoren blijven wel nog de dominantie voor Duitse/Japanse/Amerikaanse/Koreaanse..... merken waar de energietransitie nog niet klaar is in de wereld en dat is nog een heel aantal landen.

Ik wil het nog wel eens zien of Tesla zijn positie kan behouden in China, de chinese regering zal wel ijveren om hun eigen chinese autoconstructeurs doelbewust maar proberen ongemerkt voor te trekken, zolang Tesla voldoende werk verschaft worden ze misschien getolereerd zoals anderen westerse merken, je mag de chinezen niet onderschatten in hun economische oorlogsvoering.....

Maar sowieso is er lithium nodig of het nu Chinese of Westerse merken zijn, maar liefst geproduceerd dan toch in elk hun betreffende werelddeel zodat de werkgelegenheid gelijk verdeeld is.

De huidige merken met verbrandingsmotoren hebben wel nog het voordeel dat ze nu nog omzet realiseren met beiden, verbrandingsmotoren en EV, waar terwijl enkel EV bouwers enkel kunnen verkopen waar er vraag is naar elektrische wagens, in Afrika,zuid Amerika en Azië ( China buiten beschouwing gelaten) zal de meerderheid van verkochte wagens nog steeds verbrandingsmotoren zijn.

Mvg.
nine_inch_nerd
2
quote:

BEAR-BULL schreef op 11 augustus 2023 22:34:

[...]

Tja je woont in een dorp. Dat dor pis vooral een referentie wat er op wereldniveau aan het gebeuren is, toch?
Vergeet je de EU wetgeving dat er vanaf 2035 alleen nog maar V of iets zonder uitstoot verkocht mag worden. Wat mag er in e VS, is ongeveer gelijk maar hangt af van de staten. Oa Californië moet helemaal over naar auto's zonder uitstoot.

Zie China, waar ook alleen maar V auto's worden toegestaan in steden met 10 M inwoners met luchtvervuiling.

Kom jij aan met in je dorp...
Doe niet zo naïef en arrogant. Iedereen die net hier komt kijken mag zijn mening geven, maar direct met grote woorden spreken vind ik toch wel zeer stoer.

Het was een voorbeeld in relatie en representatief tot de rest van het land en de wereld.
En als je typt kijk dan op je toetsenbord (doe ik ook eens naïef naar jou). -lol-

Een typisch voorbeeld van doomdenken.
Ik ga er van uit als ik je zie schrijven dat wie beiden weten dat de EV revolutie onomkeerbaar is.
Welterusten.
RJ 80
3
Ik denk zelf dat als je het ZELFS in dorpen ziet, de trend nog streerker te noemen is. In de steden moet je al steeds vaker EV rijden, of je weet als stedeling dat het ervan gaat komen dus die doen die investering dan gemiddeld ook eerder.

Dat afgeven op een forum vind ik vervelend. Met mekaar meedenken kan ook he! Kruip eens tegen je vrouw aan zou ik zeggen Bres, dan kan je het overschot aan testosteron hier achterwege late…. Zoiets?
BEAR-BULL
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 11 augustus 2023 22:42:

[...]

Doe niet zo naïef en arrogant.
Het was een voorbeeld in relatie tot de rest van het land en de wereld.
En als je typt kijk dan op je toetsenbord (doe ik ook eens naïef naar jou). -lol-

Een typisch voorbeeld van doomdenken.
Ik ga er van uit als ik je zie schrijven dat wie beiden weten dat de EV revolutie onomkeerbaar is.
Welterusten.
Duim voor jou en ik zal eens kijken naar mijn toetsenbord dat kuren vertoont. De soft touch werkt niet meer zo goed kennelijk.
BEAR-BULL
0
Er is sprake geweest van voorraad afbouw in China en dat heeft de prijzen gedrukt van de lithium producten.
Inmiddels worden de voorraden weer opgebouwd, langzaam, voor Q4-23 en verder.

Maar ook:
De Chinese lithiumhydroxide fabrieken laten de markt een beetje zweten. Zij zijn immers nu nog de enige plek waar lithiumhydroxide gemaakt kan worden. Doelbewust drukken de Chinezen de prijs om daar toekomstig een groot voordeel uit te halen.

Heel Snel, door de AMG fabriek in Bitterfeld wordt dat verhaal anders
T. Edison
0
quote:

Goudmijn64 schreef op 11 augustus 2023 22:10:

Bij de huidige koers zou het mij niet verbazen als er één activistische belegger instapt en gaat aandringen op opsplitsen van amg.

Dit koersverloop slaat nergens op als je het van een afstand bekijkt.
In 1 streep 1/3 vd beurswaarde verdampt… en dat in deze markt
zodra de som van de afzonderlijke delen hoger is dan die van het totaal is dit een niet onwaarschijnlijk scenario
Take a sisi
2
quote:

BEAR-BULL schreef op 11 augustus 2023 22:54:

Er is sprake geweest van voorraad afbouw in China en dat heeft de prijzen gedrukt van de lithium producten.
Inmiddels worden de voorraden weer opgebouwd, langzaam, voor Q4-23 en verder.

Maar ook:
De Chinese lithiumhydroxide fabrieken laten de markt een beetje zweten. Zij zijn immers nu nog de enige plek waar lithiumhydroxide gemaakt kan worden. Doelbewust drukken de Chinezen de prijs om daar toekomstig een groot voordeel uit te halen.

Heel Snel, door de AMG fabriek in Bitterfeld wordt dat verhaal anders
Die snelheid lijkt met de huidige prijzen ineens een stuk minder relevant .
AMG binnenkort een fabriek die technologies de prul kan leveren , blijkt dat die Chinezen de prijs gaan drukken om de markt te behouden en te controleren dat betekent dus sterke onderlinge concurrentie strijd .
Je planning is een fabriek te bouwen gebaseerd op verkoopprijzen/T die geweldig hoog waren , blijkt nu ineens dat je het voormalig goud mogelijk tegen de prijs van koper van de hand moet doen .
Just lucky
2
quote:

T. Edison schreef op 12 augustus 2023 07:23:

[...] zodra de som van de afzonderlijke delen hoger is dan die van het totaal is dit een niet onwaarschijnlijk scenario
Dat is het al lang al, wat denk je dat de Vanadium activiteiten waard zijn met een redelijk stabiele ebitda van 80 mln....., dat is alleen al minimaal 600 mln waard, het overige, zonder lithium, ook minimaal 600 mln. Lithiumdeel is dus helemaal gratis.....
Niks is wat het lijkt
6
Ik lees met belangstelling alle fundamentele onderbouwingen waarom de koers zover is weggezakt. Ik zit qua kennis niet zo diep in AMG om goed te kunnen beoordelen wat wel en niet hout snijdt. Het valt mij echter wel op dat er weinig te lezen valt over de invloed van computerprogramma’s/algo’s. De invloed hiervan is de laatste jaren enorm toegenomen. Die algoritmes zoeken naar zwakte of sterkte in een aandeel en gaan dan vaak fors meedoen in de richting waarin het al beweegt. Dat geeft enorme versterking van de bewegingen die je op basis van fundamentele ontwikkeling zou mogen verwachten. Een jarenlang vrij stabiel aandeel als Vopak ging zonder hele grote fundamentele verandering in 1,5 jaar van 50 naar 17(!). Om vervolgens ook zonder grote fundamentele veranderingen in 6 maand weer van 17 naar 35 te gaan. DSM heeft nu weliswaar te kampen met een mindere gang van zaken, maar die joegen ze eerst van 120 naar 200 en nu terug op 86. De uitslagen worden veel en veel groter en zijn verhoudingsgewijs niet altijd meer te verklaren door fundamentele ontwikkeling.
Geeninspiratie
1
quote:

Take a sisi schreef op 12 augustus 2023 09:12:

[...]

Die snelheid lijkt met de huidige prijzen ineens een stuk minder relevant .
AMG binnenkort een fabriek die technologies de prul kan leveren , blijkt dat die Chinezen de prijs gaan drukken om de markt te behouden en te controleren dat betekent dus sterke onderlinge concurrentie strijd .
Je planning is een fabriek te bouwen gebaseerd op verkoopprijzen/T die geweldig hoog waren , blijkt nu ineens dat je het voormalig goud mogelijk tegen de prijs van koper van de hand moet doen .
Het valt nu rauw op ons dak met de dalende prijzen en koers. Maar heb dit al vaker gezegd. Chinezen drukken zo aankomende projecten de kop in om markt te beschermen en schaarste te creëren. Denk dat dit een zeer valide optie is.
RJ 80
0
Het is nu eenmaal commoditity gedreven, door meerderen hier al zo vaak geroepen….. onderliggend is deze tak wel fors groeiende met name in vraag over de tijd gezien. Maar volatiliteit beide kanten op moet je wel verwachten als je in dit soort fondsen zit. Die chinezen ‘regelen’ voor hetzelfde geldt ookw eer dat opwaartse prijs momentum….

Ik probeer met AMG puur qua strategische keuze in deze sector goed te zitten. Dat die koers weer een keer flink af kon komen is altijd een realiteit voor me geweest alleen jammer dat ik niet goed ben in het timen ervan. Buiten een geschreven call heb ik niet van de daling geprofiteerd want alles nog aangehouden. Jammer ergens, maar de gak van ruim 25 heeft me niet tot wanhoop gedreven. Ik ben toendertijd sowieso ingestapt om ze aan te houden en met die positie niet te handelen. Wel dus via opties, maar momenteel een calloptie kopen durf ik ook niet (ook wat duur nu).
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 mei 2024 17:37
Koers 22,640
Verschil -0,760 (-3,25%)
Hoog 23,800
Laag 22,640
Volume 300.221
Volume gemiddeld 241.472
Volume gisteren 371.078