Mijn waardering voor JET als Group is naar aanleiding van de Q1-2024 cijfers vrijwel onveranderd gebleven. N.a.v. de FY2023 rekende ik met een GTV groei van 4% voor zowel Noord Europa als voor UK/I. Beiden vallen positiever uit met respectievelijk +4,6% en 10,6%.
Reken je met een GTV groei voor Noord Europa van +4,5% voor de komende kwartalen, dan kom je uit op een bedrijfswaarde van €3,2 miljard op basis van een AEBITDA percentgage van 5% en een EV/AEBITDA multiple van 8.0.
Reken je met een GTV groei voor UK/I van +7,5% voor de komende kwartalen en reken je met eenzelfde multiples, dan kom je uit op een bedrijfswaarde van €2,8 miljard voor de landen UK/I.
Corrigeer je voor het laatste bekende netto schuldpositie van €378 miljoen, dan levert dit een bedrijfswaarde op van €5,7 miljard voor de kernmarkten UK/I en Noord Europa.
In dit scenario zijn de divisies Grubhub (Verenigde Staten), Skip The Dishes (Canada) en Menulog (Australië) nog niet meegenomen, alsmede alle Zuid-Europese markten. Reken je met een netto waarde van €600 miljoen voor deze divisies en landen, dan kom je uit op een totale geïmpliceerde beurswaarde van €6,3 miljard.
Op basis van een AEBITDA outlook van €450 miljoen voor 2024, en een market cap van €2,7 miljard (d.d. 17-04-2024) en een netto schuldpositie geraamd op €378 miljoen, zit je op een EV/AEBITDA-ratio van 6.8 voor JET als Group. Reken je exclusief NA en SEA (ad €600 miljoen geïmpliceerde waarde), dan noteren Noord Europa en UK/I gezamenlijk op een EV/AEBITDA van 3.3 (op basis van 5% AEBITDA / GTV).
Mijns inziens kunnen deze twee kernmarkten op een EV/AEBITDA multiple van 8.0 traden zonder de ballast van NA/SEA(NZ). Hier hoort m.i. een koers van ruim €28 bij, ofwel een upside van 115% op de huidige koers ad €13,90