TomTom « Terug naar discussie overzicht

Woensdag 22 Mei Door de 4 of een stapje terug?

79 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

benerweer schreef op 22 mei 2013 10:52:

Hoe wist de markt dat dit speelde??
de markt is alwetend...nee dat ook weer niet.
Maar er zijn altijd mensen die een goede kijk hebben op de zaak.
Neem nu Cor Boonstra. Gisteren nog op tv. Die wist gewoon dat het ging vliegen bij Endemol. Content! altijd belangrijk...
jan6307
0

Door Andre Sterk
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--AND International Publishers nv (AND.AE) meldt woensdag in een persbericht dat een derde partij zich heeft gemeld om verkennende gesprekken te voeren over een verregaande vorm van samenwerking.
De gesprekken bevinden zich op dit moment nog in een pril stadium. Nadere mededelingen volgen, zodra daar aanleiding voor is, aldus AND.
Het aandeel noteert woensdag sinds circa 09.30 uur al flink hoger en noteert rond 10.45 uur inmiddels 39,4% hoger op EUR2,53 bij een ASX die 0,3% inlevert.
AND heeft inmiddels al verschillende samenwerkingsverbanden lopen. In november 2012 werd een gesprek over samenwerking stilgelegd, die in augustus waren gestart. Dat hield verband met personeelswijzigingen bij de gesprekspartner. Toen was nog niet duidelijk of deze gesprekken zouden worden voortgezet.
Chief executive officer Hugo van der Linden was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar in verband met een verblijf in Canada, aldus de onderneming, in een eerste commentaar. Meer details geeft het bedrijf woensdag niet.
Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; andre.sterk@dowjones.com; +31-20-571 5201
(END) Dow Jones Newswires
May 22, 2013 04:59 ET (08:59 GMT)
© 2013 Dow Jones & Company, Inc.

AAND AND INT PUBLISHERS @ EUR 0.75 FNM
NL0000430106
[verwijderd]
0
Ik denk dat Apple de gesprekspartner is van AND.

AND levert (beperkt) kaarten aan Apple.

Net zoals Waze dat doet voor 1 land (Waze heeft de beste kaarten van Israel), daar staat AND ook vermeld als partner van Apple. Weliswaar in de voetnoten, maar toch.

bert190
0
Na overname van Waze bleef er maar 1 bedrijf over, namelijk TT. Waren ze AND vergeten, die Amerikanen?
[verwijderd]
0
quote:

bert190 schreef op 22 mei 2013 11:42:

Na overname van Waze bleef er maar 1 bedrijf over, namelijk TT. Waren ze AND vergeten, die Amerikanen?
AND telt niet echt mee. 4 miljoen omzet, beperkte coverage. In Afrika bijvoorbeeld een paar landen en per land alleen de hoofdstad. En ik vraag me af of ze die updaten.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 mei 2013 11:40:

Ik denk dat Apple de gesprekspartner is van AND.

AND levert (beperkt) kaarten aan Apple.

Net zoals Waze dat doet voor 1 land (Waze heeft de beste kaarten van Israel), daar staat AND ook vermeld als partner van Apple. Weliswaar in de voetnoten, maar toch.

Dat NEVER,hadden ze wel wereldkundig gemaakt denk je niet
[verwijderd]
0
Mocht het toch Apple zijn, wat voor gevolgen heeft dit dan voor TT Justin?
Is dat dan een signaal dat Apple geen (overname) interesse heeft in TT ?
[verwijderd]
0
quote:

mr$ schreef op 22 mei 2013 11:55:

Mocht het toch Apple zijn, wat voor gevolgen heeft dit dan voor TT Justin?
Is dat dan een signaal dat Apple geen (overname) interesse heeft in TT ?
Zie bericht dat ik hieronder ga plakken.
Komt uit het AND forum waar ik het gepost heb.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 mei 2013 11:52:

Het is Apple denk ik. TomTom is hofleverancier. Maar er zijn ook wat andere leveranciers.

Autonavi: kaarten van China (niet-Chinezen hebben geen vergunning om China te mappen)
Waze: kaarten van Israel
AND: kaarten van xxx

Ik denk niet dat het veel voorstelt wat AND nu levert aan Apple, gezien de outlook van slechts 4 miljoen omzet in totaal voor het hele jaar 2013.

Maar als AND voor 1 bepaald land de kaarten levert, zal de samenwerking er mogelijk in bestaan om die kaarten te blijven updaten.

AND heeft namelijk in de strategische herorientatie aangegeven dat ze geen kaarten meer onderhouden, mits op verzoek. Dus eerst betalen, dan onderhouden. In plaats van duur kaarten onderhoud en dan maar eens kijken wie ze wil hebben.

Als gevolg daarvan zou het kunnen dat er nu gesprekken zijn gestart over een onderhoudscontract voor 1 (of misschien een paar) landen in opdracht van Apple. Aangezien AND ze niet zonder klandizie wil blijven updaten.

De global maps deal van tomtom werd door analisten geschat op 30 miljoen + de data die van Apple naar TomTom gaan, zodat TT ze kan updaten. Dus een betaling deels in natura.

Wat zou het AND dan kunnen opleveren om een onderhoudscontract aan te gaan voor bijvoorbeeld 1 land? Misschien een miljoen euro. Lijkt niet veel, maar voor AND is dat 25% van hun jaaromzet...
[verwijderd]
0
Ik denk dus dat AND voor een bepaald land een onderhoudsdeal sluit. AND gaat zich meer als dienstverlener gedragen. Ze onderhouden alleen kaarten in opdracht van een specifieke klant, tegen een kostprijs + marge. Dus gewoon op basis van onderhoudsuren. Omdat AND maar 4 miljoen omzet per jaar maakt, dus daar kunnen ze geen kaarten van onderhouden met een grote dekking. Nu hoeven ze geen kaarten te onderhouden in gebieden waar ze geen betalende klanten hebben.

Ik denk dat dit soort gesprekken ook met TomTom gaande kunnen zijn. Een zak geld ter intensivering van het kaarten onderhoud. Maar dan voor de rest van de wereld. (Waze doet Israel, Autonavi doet China, AND doet een Europees land denk ik en TomTom doet de rest van de wereld).

[verwijderd]
0
quote:

mr$ schreef op 22 mei 2013 11:55:

Mocht het toch Apple zijn, wat voor gevolgen heeft dit dan voor TT Justin?
Is dat dan een signaal dat Apple geen (overname) interesse heeft in TT ?
Apple zou praten met een clubje als AND ???
Verhouding komt overeen met een olifant en molecuul.

[verwijderd]
0
quote:

benerweer schreef op 22 mei 2013 12:04:

[...]

Apple zou praten met een clubje als AND ???
Verhouding komt overeen met een olifant en molecuul.

Klopt, maar dat geeft toch niet. Ik denk dat ze met alle leveranciers praten over het verder professionaliseren van de maps. Als AND 1% van de totale maps aan Apple levert, dan praat Apple dus ook met hen, voor dat specifieke onderdeel.

Ik denk dat Apple ook met TomTom praat. Tijdens de AvA werd het terloopt nog gevraagd. Toen zei Goddijn dat Apple flinke investeringen wil doen om de maps te verbeteren. Maar hij wilde niet loslaten of TomTom daarbij betrokken is.

Aangezien TomTom (en alle anderen) altijd geheimzinnig doen, zodra ze WEL een opdracht of gesprekken hebben met Apple, schat ik de kans hoog dat er ook tussen Apple en TomTom gesproken wordt over diepergaande samenwerking. Moet haast wel, want TomTom is de hofleverancier.

[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 mei 2013 12:01:

Ik denk dus dat AND voor een bepaald land een onderhoudsdeal sluit. AND gaat zich meer als dienstverlener gedragen. Ze onderhouden alleen kaarten in opdracht van een specifieke klant, tegen een kostprijs + marge. Dus gewoon op basis van onderhoudsuren. Omdat AND maar 4 miljoen omzet per jaar maakt, dus daar kunnen ze geen kaarten van onderhouden met een grote dekking. Nu hoeven ze geen kaarten te onderhouden in gebieden waar ze geen betalende klanten hebben.

Ik denk dat dit soort gesprekken ook met TomTom gaande kunnen zijn. Een zak geld ter intensivering van het kaarten onderhoud. Maar dan voor de rest van de wereld. (Waze doet Israel, Autonavi doet China, AND doet een Europees land denk ik en TomTom doet de rest van de wereld).

Dus TomTom krijgt een verbeterd contract met Apple en Apple komt binnenkort met een sterk verbeterde versie van haar maps? Lijkt mij een zeer goede ontwikkeling.

Nu nog een deal van $500 miljoen + jaarlijkse onderhoudsfee met Facebook voor de levering van een social mapping oplossing. Kan TomTom veel beter en met veel hogere kwaliteit dan Waze. Gewoon even Zuckerberg bellen en uitleggen dat ie een voor de helft van het Waze-geld (of spreek je dit uit als Waste-geld?) een superieure oplossing krijgt!
[verwijderd]
0
quote:

exit na cijfers Q1-2013 schreef op 22 mei 2013 12:09:

[...]

Dus TomTom krijgt een verbeterd contract met Apple en Apple komt binnenkort met een sterk verbeterde versie van haar maps? Lijkt mij een zeer goede ontwikkeling.

Nu nog een deal van $500 miljoen + jaarlijkse onderhoudsfee met Facebook voor de levering van een social mapping oplossing. Kan TomTom veel beter en met veel hogere kwaliteit dan Waze. Gewoon even Zuckerberg bellen!

Ik zeg niet dat TomTom een verbeterd contract krijgt, ik weet dat niet.

Maar ik weet wel dat Goddijn zegt dat Apple bereid is tot veel investeringen om maps beter te krijgen, en we weten dat TomTom de hoofdleverancier is. Ik zie wel een goede kans dat Apple bereid is om TomTom wat extra business te geven (en dus geld) om hen vervolgens te helpen met het verbeteren.

Overigens zijn de basiskaarten van Apple maps niet verkeerd.

Hun voornaamste probleem is:

A) de zoekmachine en points of interest. Dat kan TomTom leveren, ook een slimmere zoekmachine, die onderdeel is van de nieuwe Go die wordt gelanceerd. Kijk maar op Youtube. www.youtube.com/watch?v=AAHnPEu3y_w

B) Route software. Kan TomTom ook leveren sinds 17 april van dit jaar. corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... Is dus kort los verkrijgbaar, maar was 2 jaar geleden nog niet, toen de samenwerking tussen Apple en TomTom werd gesloten.

C) Geo coding. Heeft TomTom ook recent een applicatie voor ontwikkeld.
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 mei 2013 12:07:

[...]

Klopt, maar dat geeft toch niet. Ik denk dat ze met alle leveranciers praten over het verder professionaliseren van de maps. Als AND 1% van de totale maps aan Apple levert, dan praat Apple dus ook met hen, voor dat specifieke onderdeel.

Ik denk dat Apple ook met TomTom praat. Tijdens de AvA werd het terloopt nog gevraagd. Toen zei Goddijn dat Apple flinke investeringen wil doen om de maps te verbeteren. Maar hij wilde niet loslaten of TomTom daarbij betrokken is.

Aangezien TomTom (en alle anderen) altijd geheimzinnig doen, zodra ze WEL een opdracht of gesprekken hebben met Apple, schat ik de kans hoog dat er ook tussen Apple en TomTom gesproken wordt over diepergaande samenwerking. Moet haast wel, want TomTom is de hofleverancier.

Just,vergeet ook "Here" van Nokia ff niet,ze trekken ook al samen op tegen Google's patenten(nok+appie) ik pers. denk dus niet And
79 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 5,695
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,605
Volume 246.504
Volume gemiddeld 282.700
Volume gisteren 206.184