TomTom « Terug naar discussie overzicht

Nokia HERE te koop

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
[verwijderd]
0
Tomtom doet er zeer verstandig aan om de toko snel te verkopen. Ze denken straks de engste onafhankelijke kaartendienst te zijn, no way!
shaai
0
quote:

R8GT schreef op 21 juli 2015 17:13:

TT leeft op krediet en dat kan, maar enkel als je een gemotiveerd verhaal voor outlook hebt, niet als je die wortel elke keer maar blijft bengelen en nooit eens hapt.

Herstel, de TT-koers, oftewel TT als aandeel leeft op krediet. Datgene waar wij, incl ik, allemaal elke dag mee bezig zijn, daar heeft het bedrijf TT niets mee te maken, die hebben hele andere dingen te doen en aan hun hoofd, en die houden hun eigen broek op, em hebben helemaal geen krediet nodig. Alles wat voor ons mega-belankrijk is, zal hun imho aan hun reet roesten, min of meer, en imo HG al helemaal. Dagkoersen, pffff, die kijkt naar bedrijf, legacy en misschien naar exit ooit over paar jaar, en ook dan bij een ooit exit is de koers meer een spel of een ego ding. Ik denk niet dat ie nu al bijna baalt bij het idee dat ie over 10 jaar slechts een jacht van 100 ipv 200 mln kan kopen. Wel natuurlijk of ooit je bedijf bijv groter of kleiner dan Ik noem maar wat Oracle ofzo is. HG voelt vast ook mee met LT buy n hild aandeelhouders, maar wat kan hem nou die KT speculanten schelen. En waarom zouden wij nu belangrijker zijn als aandeelhouder van nu tot eind dec, dan de dan-speculant die het van ons koopt van 1 jan tot dan paar maanden later.

Ondertussen zit ik ook met de gebakken peren, en baal ik, maar niet iedereen imo denkt en doet in ons straatje. Ik blijf gewoon, want door het forum heb ik ok veel geleerd over de goede LT perspectieven, en af en toe als ik het beter zie dan vandaag, dan probeer ik wat om mijn huidige positie heen te traden.
bezinteergebelegt
0
quote:

pwijsneus schreef op 21 juli 2015 19:31:

[...]

Dit heb ik al eens eerder gehoord; een open platform voor automotive. Weet niet in hoeverre dit gerealiseerd kan worden, maar met de Europese Unie voorop heeft het best kans van slagen. In het kader van veiligheid.

In dat geval; slecht nieuws voor TomTom.
En Harold stond erbij en keek er naar en dacht: "welke kleur moet ik mijn bootje nu geven".
dipity
0
@DZR AB voor nuchtere reactie. Er is tot nu toe maar een officieel bericht en dat is dat Nokia strategische opties voor Here onderzoekt. Sindsdien vele artikelen, vaak herhaling van zetten na publicatie van 1 medium met een bron 'dichtbij de onderhandelingen'. Valt dus nog helemaal niets over te zeggen, kan morgen klaar zijn of nog heel lang duren.
[verwijderd]
0
quote:

10€ schreef op 21 juli 2015 19:48:

Ben jij ingestapt? Je reageert zo onrustig..

Jij bent iig zeker uitgestapt, gezien je opmerkingen. ...
[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 21 juli 2015 19:51:

[...]

Je produceert heel veel nietszeggende posts. Duidelijk is dat je geen aandelen hebt en je geniet van het leed van een ander.
Inderdaad ben ik blij dat ik net voor sluit niet ben ingestapt. Het was te makkelijk. Gratis geld krijg je . Nee ik geniet helemaal niet van verlies van anderen.

Ik schrijf wat ik denk en wat ik elders lees.
Hoezo nietszeggend.? Dat jij niet wilt horen of lezen (struisvogel) is aan jou.
Wat is nietszeggend dan?
[verwijderd]
1
www.ft.com/intl/cms/s/0/85b3ee7e-2fb6...

Nokia has entered into exclusive talks with
three German carmakers over the sale of its high-definition maps unit as the manufacturers seek to gain a foothold in the technology.
BMW, Daimler and Audi — part of the Volkswagen group — are set to clinch Nokia Here for more than €2.5bn, according to three people familiar with the situation.
A final deal has not been agreed and the price could yet be pushed higher by negotiations over intellectual property licensing and warranties. Bankers have said previously that the unit was worth €2.5bn-€3.5bn.

An announcement on the sale is expected by the end of the month, almost eight years after Nokia acquired the business — then known as Navteq — for $8.1bn. Nokia reports second-quarter results on July 30.
The Finnish telecoms group is still considering whether to retain a minority stake in the operation, which earns well over half of its €970m in annual sales from the car industry, though this is seem as unlikely.
The unit, considered non-core by Nokia, had reportedly drawn interest from the likes of Uber and several private equity groups, including Silver Lake Partners, the venture capital firm. Nokia has launched a €15.6bn all-share takeover of Alcatel-Lucent as it gradually shifts away from consumer electronics towards telecoms infrastructure.
Nokia, Audi, BMW and Daimler all declined to comment.
Nokia Here is valuable to the three carmakers. As well as powering the navigation systems in vehicles made by almost all of the top 20 manufacturers, it is crucial to the advanced autonomous car features under development that are expected to steer the future of driving.
“Spread three ways, €2.5bn is not a significant burden for any of the carmakers, given net cash positions approaching €15bn-€20bn each,” said Stuart Pearson, analyst at Exane BNP Paribas.
“However, given the lack of profit in Here currently, the transaction is likely to modestly reduce valuation for all three names.”
Shares in VW, BMW and Daimler, owner of the Mercedes-Benz marque, were each down less than 1 per cent in late afternoon Frankfurt trading. Nokia shares were down 2 per cent in Helsinki.
Nokia Here made an operating profit of €19m in the first quarter of 2015, although it was lossmaking in 2014. It is the leading provider of map technology for carmakers, with an 80 per cent market share in North America and Europe.
Apart from Google, Here’s main competitor is TomTom. The Dutch company’s results on Tuesday highlighted its small stake in the vehicle market. It reported just €26m in automotive revenue in the second quarter compared with the €261m generated by Here’s car business.
Here announced on Monday that it was making high-definition map data of public roads in the US, Germany, France and Japan available to all carmakers to support tests for highly automated vehicles.
“The HD map is a crucial component of automated driving technology, helping highly automated vehicles precisely position themselves on the road,” said Ogi Redzic, senior vice-president of automotive at Here. “This highly detailed information helps highly automated cars better plan manoeuvres and make driving
decisions.”
[verwijderd]
0
quote:

Girakian1 schreef op 21 juli 2015 20:01:

[...]

Jij bent iig zeker uitgestapt, gezien je opmerkingen. ...
Gelukkig niet ingestapt net voor sluit.
Inderdaad als Here voor 2,5 mld verkocht is aan Duitse consortium, dan is dat zeker op korte termijn zeer slecht nieuws. Tenzij Nokia voor gedeelte aandeelhouder blijft. Maar dat is niet waarschijnlijk aangezien ze geïnteresseerd waren in complete navigatie pakket staat ergens.

Van mij mag het stijgen naar 15€ ik heb er geen baat bij en ook geen last van, maar als jij zelf niet inziet of wilt inzien dat het niet mooi uitziet voor morgen... Moet je zelf weten.
Succes morgen
TraderRon
0
tja en belangrijkste in deze tekst..

MW, Daimler and Audi — part of the Volkswagen group — are set to clinch Nokia Here for more than €2.5bn, according to three people familiar with the situation.
A final deal has not been agreed and the price could yet be pushed higher by negotiations over intellectual property licensing and warranties. Bankers have said previously that the unit was worth €2.5bn-€3.5bn.


maw het wordt dus sowieso altijd meer als 2,5... het is dus NIET verkocht voor 2,5..
Daarnaast over dat 'open platform' iedereen mag mee doen ALS HIJ BETAALD.
Is niet gratis ofzo verder...
Kosten vallen nog te bezien maar zal niet laag zijn..
Daarnaast is en blijft er veel cash nodig om te groeien.
En of de autobouwers nou de aangewezen personen zijn om er een groot suc6 van te mkaen ik vraag het me af..
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 21 juli 2015 19:31:

[...]

Dit heb ik al eens eerder gehoord; een open platform voor automotive. Weet niet in hoeverre dit gerealiseerd kan worden, maar met de Europese Unie voorop heeft het best kans van slagen. In het kader van veiligheid.

In dat geval; slecht nieuws voor TomTom.
Just a thought....

Misschien wordt het wel Apple vs Google vs autofabrikanten... Wat gaan autofabrikanten doen als Apple of Google zegt we stoppen met de koppeling naar onze systemen en creëeren zelf een Total package?

Wat zou men eerder gaan kiezen... Iets wat reeds totaal geïntegreerd is in ons leven... Of een platform dat door autofabrikanten is gecreëerd. Tesla bewijst hoe simpel het kan zijn om de ouderwetse autofabrikanten voorbij te streven.... Er zijn maar een paar autofabrikanten die redelijk kunnen innoveren. Maar kunnen ze op tegen de grootmachten?

We denken nog in het feit dat iedereen zijn eigen autootje bezit, maar waarom als je straks een autootje op bestelling kan krijgen van Uber of Apple a la het huidige verouderde bussysteem.... (Carpool 5.0?)

Toch wel apart dat niemand uiteinduelijk, behalve een auto consortium interesse zou hebben in een kaartendivisie....

Ben benieuwd!
[verwijderd]
0
quote:

TraderRon schreef op 21 juli 2015 20:23:

tja en belangrijkste in deze tekst..

MW, Daimler and Audi — part of the Volkswagen group — are set to clinch Nokia Here for more than €2.5bn, according to three people familiar with the situation.
A final deal has not been agreed and the price could yet be pushed higher by negotiations over intellectual property licensing and warranties. Bankers have said previously that the unit was worth €2.5bn-€3.5bn.


maw het wordt dus sowieso altijd meer als 2,5... het is dus NIET verkocht voor 2,5..
Daarnaast over dat 'open platform' iedereen mag mee doen ALS HIJ BETAALD.
Is niet gratis ofzo verder...
Kosten vallen nog te bezien maar zal niet laag zijn..
Daarnaast is en blijft er veel cash nodig om te groeien.
En of de autobouwers nou de aangewezen personen zijn om er een groot suc6 van te mkaen ik vraag het me af..
De echte deal, of details over de deal, zijn nog niet bekend, gezien allerlei berichten, die afwijken van elkaar. Het is afwachten, wat het uiteindelijk gaat worden. Waar rook is, is vuur....maar op de echte deal moeten we nog even wachten. ....

P.s. ik kan mij niet voorstellen, dat nokia, Here in zijn geheel verkoopt, voor 2,5 miljard aan het consortium, terwijl Uber al 3 miljard bood......
stand alone
0
www.faz.net/aktuell/wirtschaft/wirtsc...

Het lijkt er zelfs op dat het 3 x 700 mln is. Dus nog veel minder 2,5 mrd. Alle overige partijen hebben zich teruggetrokken. Maar het blijven vooralsnog geruchten. Wel uit betrouwbare bron
TraderRon
0
quote:

stand alone schreef op 21 juli 2015 20:45:

www.faz.net/aktuell/wirtschaft/wirtsc...

Het lijkt er zelfs op dat het 3 x 700 mln is. Dus nog veel minder 2,5 mrd. Alle overige partijen hebben zich teruggetrokken. Maar het blijven vooralsnog geruchten. Wel uit betrouwbare bron
Enige wat er staat is dat men ooit heeft aangegeven dat men 700 miljoen per bedrijf wilde betalen.
Kunt zoveel willen..
Daarnaast waren er de nodige kapers op de kust waardoor laag bedrag onmogelijk werd.
Maar kans dat het daarvoor weggaat is nihil
Meest voor de hand liggende is eerder verhaal met een bedrag tussen de 2,5 en 3,5 miljard zal dus wel rond de 3 miljard uitkomen.
[verwijderd]
0

'BMW, Audi en Daimler kopen navigatiespecialist Nokia Here'

Het ziet er naar uit dat een consortium van de Duitse autobouwers BMW, Audi en Daimler (Mercedes) de kaartendivisie van Nokia binnenhaalt. Volgens verschillende media betalen de drie zo'n 2,5 miljard euro voor Nokia Here.


Gesponsorde links

Nokia is al geruime tijd in exclusieve onderhandelingen met de drie autobouwers. Zeker nadat de Amerikaanse taxiverhuurdienst Uber en een aantal private equityspelers afhaakten als potentiële kopers. Zowel Bloomberg als The Wall Street Journal melden dinsdag dat een finaal akkoord nakend is. Het Duitse consortium bestaande BMW, Audi en Daimler zou een principeakkoord hebben met Nokia om de kaartendivisie te kopen voor 2,5 miljard euro.

Volgens de Britse Krant Financial Times zal de deal nog voor het einde van de maand beklonken worden. De prijs kan nog de hoogte ingaan na onderhandelingen over octrooien en licenties. Nokia overweegt ook nog om een belang in zijn dochter te houden. Naar verluidt wilde het Finse bedrijf, dat twee jaar geleden zijn mobieltjesdivisie verkocht aan Microsoft, aanvankelijk 4 miljard euro binnenhalen voor zijn navigatiedochter.

Volgens The Wall Street Journal is het niet de bedoeling van de drie kopers om de technologie van Nokia Here uitsluitend voor zichzelf te houden. 'Het is de bedoeling om Nokia Here uit te bouwen tot een open platform en andere autobouwers uit te nodigen om een belang te nemen in het bedrijf.'

Kaartenmakers als Nokia Here en het veel kleinere Nederlandse TomTom zijn essentiële spelers bij de ontwikkeling van de zelfrijdende auto. Zo kondigde TomTom vandaag nog een samenwerking aan met het Duitse Bosch, de belangrijkste toeleverancier voor de autoindustrie. De twee slaan de handen in elkaar om nog meer gedetailleerde kaarten te maken voor het tijdperk van 'autonomous driving'.

Nokia Here claimt ongeveer 80 procent van de autoindustrie als klant te hebben. Dat resulteert jaarlijks in zowat 944 miljoen euro omzet of ruim de helft van de totale verkopen. TomTom heeft dan weer samenwerkingen met onder meer Volkswagen en Apple lopen. Die laatste zou volgens hardnekkige geructhen aan een zelfrijdende auto werken, net als Google.

Dokus
0
2.5 miljard voor here aan de duitsers staat toch gelijk aan 3.5 miljard aan bv Uber?

De duitsers zijn goed voor een groot omzet percentage. Uber en andere zagen dat percentage weglopen naar tomtom als zij HERE zouden kopen. Alleen dat deed de "waarde" van HERE al zakken. Een soort van macht vacuum van de duitsers
[verwijderd]
0
Duitsers staan er om bekend, dat ze altijd dreigen met een advocaat en helemaal als ze hun zin niet krijgen! Deze rode dag hebben we tevens te danken aan onze oosterburen. Daarnaast is pr Tomtom ronduit minimaal.
[verwijderd]
0
Wat ik nog niet heb gelezen is of het de intentie is om ook in HERE verband de HD-kaarten te gaan ontwikkelen, indien de overname van HERE door de Duitsers inderdaad door zou gaan. Een open platform voor iets wat de concurrentiepositie voor de komende tijd zou moeten veilig stellen lijkt wat onwaarschijnlijk. Om van de mogelijk hinderlijke patenten van TomTom en het nog te ontwikkelen realtime platform nog maar te zwijgen.

Ja, en dan is er nog dat PB over de Bosch/TomTom samenwerking met Duitse HD-kaarten nog voor het het einde van 2015. Dat lijkt moeilijk te rijmen met wat we zouden moeten geloven van de Amerikaanse media die eerder nauw betrokken waren bij het "negotiating by media".

Er klopt iets niet, tenzij TomTom al innig is omhelst door de West Coast.
[verwijderd]
0
searchengineland.com/report-nokias-se...

Several outlets are reporting the carmakers will operate HERE as an open platform. It remains to be seen what that means exactly and whether the German companies will continue to invest in HERE to maintain competitiveness with other mapping platforms such as Google Maps and Apple Maps.

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 jun 2024 17:35
Koers 5,440
Verschil -0,045 (-0,82%)
Hoog 5,625
Laag 5,440
Volume 299.900
Volume gemiddeld 298.459
Volume gisteren 348.316