Unilever neemt huidverzorgingsmerk Tatcha over | Beursonline.nl

Unilever neemt huidverzorgingsmerk Tatcha over

Gepubliceerd op 10 jun 2019 om 19:20 |

ROTTERDAM (AFN) - Unilever neemt het huidverzorgingsmerk Tatcha over, zonder daarbij financiële details te vermelden. Tatcha is een merk dat is gebaseerd op Japanse schoonheidsrituelen.

De overname moet in het derde kwartaal van dit jaar afgerond worden. Tatcha werd in 2009 in San Francisco opgericht door Victoria Tsai, met een innovatiecentrum in Japan, genaamd het Tatcha Institute. Het merk wordt hoofdzakelijk verspreid via exclusievere retailers, voornamelijk in de Verenigde Staten en heeft volgens Unilever een uitstekende aanwezigheid op sociale media en digitaal.

Het is de bedoeling dat Tatcha onder de vleugels van Unilever wereldwijd gaat groeien. Het bedrijf houdt zich bezig met natuurlijke huidverzorgingsproducten op basis van groene thee, rijst en algen. Unilever stelt dat Tatcha tot de best presterende schoonheidsmerken in Noord-Amerika behoort.

Persbureau Bloomberg meldde dat volgens industriebronnen met de overname een bedrag van bijna 500 miljoen dollar is gemoeid. Tatcha zou op koers liggen voor een omzet van 100 miljoen dollar in 2019.

Er zijn (nog) geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.