Unilever past definitie omzetgroei aan

Door AFN op 18 september 2019 15:56 | Views: 2.978

Unilever past definitie omzetgroei aan

ROTTERDAM (AFN) - Unilever hanteert vanaf het lopende kwartaal een nieuwe definitie voor de onderliggende omzetgroei. De maker van levensmiddelen en verzorgingsproducten doet dat omdat in een aantal landen als Argentinië en Venezuela al lange tijd hyperinflatie heerst.

Unilever gaat nu uit van een jaarlijkse prijsstijging die uitkomt op ongeveer 2 procent per maand of ongeveer 27 procent per jaar. Prijsstijgingen die hoger dan dat percentage uitkomen worden niet meegerekend in de onderliggende omzetgroei.

Volgens de nieuwe definitie groeide de omzet van Unilever in de eerste helft van dit jaar met 3,6 procent. In de gerapporteerde cijfers over de eerste zes maanden was dat 3,3 procent.

Reacties

5 Posts
Jopie1962
1
Goed idee.
Ik pas de definitie van "goed bedrijf" aan …. en ineens is Unilever een goed bedrijf!!

Tssssss
Jopie1962
1
quote:

Marcel van Hooijdonk schreef op 18 september 2019 16:44:

Het is een prachtbedrijf!
Als ik de definitie nóg een keer aanpas, is het een prachtbedrijf !
Erny
0
Mr.Windows
0
Een bedrijf (en zeker de grote jongens) doen nooit zomaar iets ;).
Ik vind het ook wel grappig als er een bedrijf/product wordt verkocht en dat dan geen cijfers genoemd worden...is het winst of is het bedrijf blij dat ze van het product af zijn. Denk bijv. aan Chickentonight
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.