RB positiever over groei dankzij vraag naar hygiëne-producten

Door AFN op 20 oktober 2020 09:46 | Views: 1.503

SLOUGH (AFN) - De Britse producent van consumentengoederen RB is positiever gestemd over de omzetgroei voor heel dit jaar. Het bedrijf doet vooral goede zaken met zijn tak voor hygiëne die onder meer schoonmaakproducten maakt van merken als Dettol, Cillit Bang en Lysol omdat vanwege corona vaker handen worden gewassen en oppervlakten worden schoongemaakt.

RB, voorheen bekend als Reckitt Benckiser, rekent nu voor dit jaar op een vergelijkbare omzetgroei met dubbele cijfers, terwijl eerder op enkelcijferige groei werd gerekend. In de eerste negen maanden van dit jaar nam de vergelijkbare omzet, dus exclusief wisselkoersen, overnames en desinvesteringen, met 12,4 procent toe tot 10,4 miljard pond, omgerekend 11,4 miljard euro.

Ook bij de gezondheidstak, met merken als Clearasil anti-acneproducten, Durex-condooms en geneesmiddelen als Gaviscon, Nurofen en Strepsils, zat de verkoop in de lift. Eerder dit jaar stond de verkoop van condooms juist nog onder druk door de sociale beperkingen tegen het coronavirus, maar nu trekt de verkoop van Durex weer aan, aldus RB.

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.