Bedrijf achter Ariel en Pampers verkoopt meer schoonmaakmiddelen

Door AFN op 20 oktober 2020 13:55 | Views: 1.333

CINCINNATI (AFN) - Procter & Gamble (P&G), het moederbedrijf van merken als Pampers, Ariel, Dreft, Braun en Gillette, heeft in het afgelopen kwartaal een hogere omzet en winst geboekt. Dat dankt het Amerikaanse concern onder meer aan een gestegen verkoop van schoonmaakmiddelen voor in en om het huis in verband met de coronacrisis. Maar ook bij de andere divisies voor persoonlijke verzorging en schoonheidsproducten nam de verkoop toe.

De omzet van steeg in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar op jaarbasis met 9 procent tot 19,3 miljard dollar. Er werd een nettowinst behaald van bijna 4,3 miljard dollar, een toename van 19 procent in vergelijking met een jaar eerder.

De sterkste groei kwam voor rekening voor de divisie die zich bezighoudt met wasmiddelen, luchtreinigers en schoonmaakproducten. PG gaf aan zijn verwachtingen voor het gehele lopende boekjaar naar boven bij te stellen.

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.