WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen heeft geen interesse om een belang in branchegenoot Tesla te nemen. De automaker liet dat weten na een bericht in het Duitse tijdschrift Manager Magazin. Daarin stond dat VW-topman Hubert Diess aandelen Tesla zou willen kopen om toegang te krijgen tot de accutechniek en de software van het Amerikaanse bedrijf.
Volgens Manager Magazin, dat zich baseert op ingewijden, zou Diess liever vandaag dan morgen instappen bij Tesla. Tesla-topman Elon Musk zou de toenaderingspogingen van de Duitser echter steeds hebben afgewezen.
Door de geruchten ging Tesla's aandeel in de zogeheten voorbeurshandel omhoog. Na de ontkenning van VW daalde de koers weer.
Volkswagen zet steeds meer in op elektrische auto's en wil af van het imago van de sjoemeldiesels dat nog altijd aan het bedrijf hangt. De Duitse automaker maakte daarom bekend binnenkort een aangepast logo en een nieuwe huisstijl te onthullen. Volgens het bedrijf is de nieuwe koers met elektrische auto's een nieuw begin.
Waar rook is, is vuur. En is het niet Volkswagen is het misschien 'n andere autoconstructeur. Was wel vreemd dat de koers van VW na de bekendmaking omhoog ging. Meestal gaat die van de prooi omhoog en die van de koper omlaag, zeker wanneer er nog geen prijs is van gekend.
ach, al zo vaak verschenen er berichten en geruchten dat iemand tesla wilde overnemen. bleek nooit waar. en waarom zou volkswagen 40, 50 of 60 miljard of zelfs maar 1 euro voor tesla willen betalen? een slecht geleide onderneming, waar tal van managers weg vluchten en waar de medewerkers klagen over uitbuiting. no way!
@zwaard
Het is precies andersom, vanwege de redenen die Jaguar noemt
Gewoon wachten totdat Tesla het loodje legt, dan kun je de boedel voor een habbekrats oppakken
ik denk inderdaad dat een faillissement van tesla niet ver weg is. dan kun je de software en/of de batterijen voor een paar miljard kopen in plaats van de huidige 40 miljard (+ eventuele premie) die tesla nu op de beurs waard is
ik houd ze, met het nieuwe klimaatplan zijn ze niet aan te dragen en de grootste investeringen (china) bijna gedaan. De duitse automobielindustrie loopt ver achter bij de oosterse en tesla. Vroeger kocht je een duitse auto om geen panne te krijgen, nu is dat andersom, om over jaguar maar niet te spreken
Tesla is een dood paard. Een vervoermiddel voor de korte afstand en zeer duur, meer is het niet.
@ EVadmiror: Eindelijk eens iemand die verder ziet dan zijn neus lang is. Bravo! Ik bekijk Tesla zoals een Bio farmaceutisch bedrijf met veel kennis maar dat nog niet 'n product heeft afgeleverd waar het veel heeft mee verdiend, en bijgevolg al jaren met verlies draait. Na verloop van tijd haken sommige aandeelhouders dan af, zeker zij die geloofde dat ze op korte tijd een goudhaantje hadden ingezien.
Gevolg het aandeel zakt en komt in het vizier van analisten en beleggers die er van dag één er niet in geloofden. Tot op 'n dag, out of the blue er 'n grote speler er een fors bedrag op tafel voor legt. Plots gaan dan vele beleggers er weer terug in geloven. Zo'n bedrijf gaat nooit failliet en er zal altijd wel 'n concurrent op dagen die er veel geld wil voor neertellen.