Air France-KLM overweegt aanschaf Boeing MAX-toestellen

Door AFN op 30 november 2020 15:26 | Views: 4.181

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France-KLM overweegt met de Boeing MAX-toestellen te gaan vliegen. Topman Ben Smith zie in een toelichting tijdens een onlinebijeenkomst dat het concern een reeks van nieuwe toestellen overweegt, waaronder de MAX, maar ook de Airbus A220 en een verlengde versie van de A321.

Smith benadrukte dat als de MAX van Boeing weer is goedgekeurd, dat dit toestel ook een serieuze optie kan zijn. De 737 MAX van Boeing wordt om veiligheidsredenen al ruim anderhalf jaar aan de grond gehouden, na twee crashes in korte tijd. De vliegtuigen staan na een aanpassing voor een terugkeer in het luchtruim.

Smith zei dat er al bestellingen geplaatst zijn voor zestig zogeheten narrow-body jets. Mogelijk dat het bedrijf deze bestellingen gaat aanpassen. Volgens Smith kijkt het bedrijf naar verdere vernieuwing van zijn vloot. Dat geldt dan onder meer voor KLM en Transavia. De Canadees zou het verder "zinvol" vinden als Airbus met een grotere versie van de A220 zou komen.

Reacties

10 Posts
[verwijderd]
1
Van welk geld?
O ja, de staat kan vast nog wel een paar miljard extra uitlenen !
Go Go Go !
0
pietje-2005
0
De Max ! Die gaat klanten trekken ;-)
Geld genoeg bij de regering om nog wat vallers te kopen ;-)
havik of duif
3
Trek de stekker uit KLM er zullen meer dan genoeg maatschappijen op Schiphol vliegen. Je moet Schiphol zien als een opstap of overstap plaats voor reizigers en dan is er voldoende werk in op en rond Schiphol. Misschien is er wat minder onderhoud maar dat weegt niet op tegen die miljarden aan verliezen en het milieu en de enorme overlast die de omgeving ervaart.
Er vliegt niemand minder omdat er geen KLM op het vliegtuig staat.
ramp 2017
1
Lijkt me goed plan ..... als je op faillissement af wil sturen .. maar ja was maar simpel geitenhoudertje met paar honderd geitjes op stal , nu houd ik wat aandelen ... wat die Amerikanen ook stock noemen , net als vee , maar nu hoef ik niet vroeg me bed uit om te voeren en te melken , en en vallen ook af en toe een paar weg ... en rendement ....
SpecuKlaas
0
Men gaat er vanuit dat we binnen 3 jaar weer op 'normaa ' niveau zitten soms ? Lijkt mij stug met de nieuwe manier van werken / remote conferences ed. Voorlopige jaren nog overcapaciteit.
Bullwish
1
Bekijk het vanuit het oogpunt van een airline. Onderhandelingsstrategie.

Dit is puur onderhandelingsstrategie. Je kan moeilijk vooraf zeggen dat je de ene (Boeing) uitsluit, want dan weet de ander (Airbus) dat je hun toestel echt heel graag wil hebben en dan geven ze je minder korting.

Vlootverjonging betekent zuinigere toestellen. Dat bespaart brandstof en dus kosten. Tevens kan de overheid minder commentaar geven in het kader van het gelul over "duurzaamheid".

Al met al zijn deze uitspraken dus niet erg spectaculair, maar zeer begrijpelijk.
handkerchief
0
Tja ze zit in zwaar weer maar boeing ook wie heeft de meest rek op de bankrekening de vliegtuigbouwers wilt wel.
FlashHenk
0
quote:

havik of duif schreef op 30 november 2020 16:02:

Trek de stekker uit KLM er zullen meer dan genoeg maatschappijen op Schiphol vliegen. Je moet Schiphol zien als een opstap of overstap plaats voor reizigers en dan is er voldoende werk in op en rond Schiphol. Misschien is er wat minder onderhoud maar dat weegt niet op tegen die miljarden aan verliezen en het milieu en de enorme overlast die de omgeving ervaart.
Er vliegt niemand minder omdat er geen KLM op het vliegtuig staat.
Het gaat om het netwerk met bestemmingen. Als je Amsterdam en Nederland als internationale speler wil positioneren heb je een luchthaven met veel bestemmingen nodig, en daarvoor helpt het enorm als je een nationale luchtvaartmaatschappij hebt die op veel bestemmingen vliegt. Als Schiohol alleen een uitvliegstation is voor zonvakanties met Easyjet komt er geen hoofdkantoor meer naar Amsterdam.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.