de gepubliceerde resultaten zij over een gans jaar en vrij moeilijk te interpreteren
Eest en vooral een ernstige 'impairment' op de geconsolideerde rekening: men heeft naar alle waarschijnlijkheid voor bexco heel wat meer betaald dan de boekwaarde. Dit is instonderschatting.
Daarnaast vindt men de opbrengsten van eemshaven en excalibur niet in de vlootopbrengsten, maar onder infrastructuur,
Boverndien zijn ook de opbrengsten van de joint-ventures (20-tal kleinere boten) opr een boekwaarde van 100 miljoen ...32%, na waarschijnlijk overdreven afschrijvingen
Bexco staat nu in de geconsolideerde rekeningen nog maar voor 1 kwartaal, ook eemshaven en eni contracten komen in het jaarverslag niet tot uiting
De leningen en de bankkosten om die terug te kopen bedroegen ruim 40 miljoen geconsolideerd en vallen weg, + positieve cashopbrengst.
die 'Mulder' heeft waarschijnlijk een slag gekregen van een onbekend werktuig(zijn pen?): Waarom zou exmar geen 60 miljoen recurrente nettowinst hebben en zo zijn dividend op peil kunnen houden? De nieuwbouw wordt hoofdzakelijk betaald in 2025-2026, en er komt mogelijks nog een prestatiepremie voor de FLNG tango. Voor 2025 wordt het iets moeilijker, en in 2026 komt dan weer cash van de nieuwe schepen..
Op 12 mei komt een nieuw kwartaalverslag... Dat brengt meer duidelijkheid over de opbrensten van de nieuwe contracten, en ook de zaken van Bexco... en de winst op de verkoop van een boot.
Of de kwartaalwinst zal leiden tot een nieuw dividend? Ik denk eerder eenzelfde dividend halfjaarlijks.
Ik verwacht ook geen impairment meer, en de opbrengsten van de vloot en joint-ventures lijken stabiel of stijgend. Benieuwd...