Nel ASA « Terug naar discussie overzicht

Nel ASA - 2023

239 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
De kwartaalcijfers zijn natuurlijk weer superslecht.

Het wordt steeds duidelijker dat 'waterstof' een ander woord is voor verlies.
Colorful
1
Alles loopt volgens plan.!

Deel 1: Nel ASA: Financiële resultaten eerste kwartaal 2023 DO 27 APRIL 2023 07:00 CET Rapporteer deze inhoud (27 april - 2023, Oslo, Noorwegen) Nel ASA (Nel, OSE:NEL) rapporteerde een omzet van NOK 359 miljoen in het eerste kwartaal van 2023, een stijging van 68% ten opzichte van NOK 213 miljoen in hetzelfde kwartaal van 2022. De orderontvangst bedroeg NOK 580 miljoen, een stijging van 105% jaar-op-jaar, positief beïnvloed door bestellingen voor HH2E (EUR 34 miljoen) en HyCC (EUR 12 miljoen). Aan het einde van het eerste kwartaal bedroeg het orderboek 2.913 miljoen NOK, een stijging van 126% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2022. Aan het einde van het kwartaal bedroeg de beschikbare contanten NOK 4.621 miljoen. news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--fi...,c3743908

Deel 2: Kwartaalhoogtepunten Nel rapporteerde een omzet en bedrijfswinst van NOK 359 miljoen in het eerste kwartaal van 2023, een stijging van 68% vergeleken met het eerste kwartaal van 2022 (Q1 2022: 213). Alle segmenten, fuelling, PEM electrolysers en alkaline electrolysers, kenden een sterke groei in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. De orderontvangst in het kwartaal bedroeg NOK 580 miljoen (96% van elektrolysers), 105% meer dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar (Q1 2022: 283). Aan het einde van het kwartaal had Nel een recordorderboek van NOK 2.913 miljoen (88% gerelateerd aan elektrolysers), 126% meer dan in het eerste kwartaal van 2022 en 12% meer dan in het voorgaande kwartaal. EBITDA van -121 miljoen NOK (Q1 2022: -152), gedreven door hoge brandstofverliezen, lage marges op elektrolyserprojecten ondertekend in 2020/2021 en hogere personeelskosten om grote projecten voor te bereiden. Nettoverlies van -192 miljoen NOK (Q1 2022: 84), voornamelijk gerelateerd aan bedrijfsverliezen en een negatieve netto niet-gerealiseerde reëlewaardeaanpassing van investeringen van -76 miljoen NOK. In hetzelfde kwartaal vorig jaar was er een positieve niet-gerealiseerde aanpassing van de reële waarde van investeringen van NOK 270 miljoen. Kassa van 4.621 miljoen NOK (Q1 2022: 3.940) na een succesvolle onderhandse plaatsing in het kwartaal, wat een bruto-opbrengst van 1.609 miljoen NOK opleverde. news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--fi...,c3743908

Deel 3 Fragmenten: De bouw van de tweede productielijn van Nel in Herøya verloopt volgens plan, waardoor de totale productiecapaciteit op 1 GW komt. Daarnaast bereidt het bedrijf zich voor om het productieproces van zijn PEM-elektrolyzertechnologie te automatiseren en breidt het zijn productiecapaciteit uit tot ~500 MW in zijn fabriek in Wallingford, Connecticut. Bovendien bevindt het selectieproces voor de locatie van Nel's nieuwe gigawatt alkaline- en PEM-productiefaciliteit in de Verenigde Staten zich nu in de laatste fase en zal het bedrijf binnenkort bekendmaken in welke staat deze faciliteit zal worden gevestigd. news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--fi...,c3743908
Colorful
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 april 2023 09:53:

De kwartaalcijfers zijn natuurlijk weer superslecht.

Het wordt steeds duidelijker dat 'waterstof' een ander woord is voor verlies.
3 maanden niet meer hier gelezen en gelukkig zit jij hier nog, momenteel zit ik in forums waar alles goed onderbouwd besproken wordt. doe mij een plezier en blijf hier voorlopig.
InvestoPedia
0
Zo deze gasten gaan hard hey ?? Waterstof in plaats van batterijen gaat de toekomst zijn voor mobiliteit. Het zal beide blijven bestaan en elkaar versterken, maar tot het moment dat ik gewoon weer in 2 min kan tanken zie ik mijzelf nog geen "groene" auto kopen, maar ja ik ben ook maar 1 uit velen natuurlijk;)
DeZwarteRidder
0
quote:

Sander_zwi schreef op 27 april 2023 11:17:

Zo deze gasten gaan hard hey ?? Waterstof in plaats van batterijen gaat de toekomst zijn voor mobiliteit. Het zal beide blijven bestaan en elkaar versterken, maar tot het moment dat ik gewoon weer in 2 min kan tanken zie ik mijzelf nog geen "groene" auto kopen, maar ja ik ben ook maar 1 uit velen natuurlijk;)
Watersof is zelfs zonder belastingen veel te duur en waterstofvoertuigen zijn onbetaalbaar.

Er is nu al krankzinnig veel stroom nodig voor elektrische auto's en warmtepompen, dus voor waterstof is geen stroom beschikbaar.

Waterstof zal de geschiedenis ingaan als de grootste mislukking uit de moderne geschiedenis.
Katsjinggg
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 april 2023 12:01:

[...]

Watersof is zelfs zonder belastingen veel te duur en waterstofvoertuigen zijn onbetaalbaar.

Er is nu al krankzinnig veel stroom nodig voor elektrische auto's en warmtepompen, dus voor waterstof is geen stroom beschikbaar.

Waterstof zal de geschiedenis ingaan als de grootste mislukking uit de moderne geschiedenis.
De hele groene transitie (zoals nu uitgevoerd) is gewoon te duur, en de gekozen wegen afhankelijk van wie de grootste groene gekkies (ik bedoel de grootste groene guru's) zijn...en wie hen in hun macht heeft/macht over hen heeft ..

tot nu toe heeft de waterstofsector ze dus te weinig op de juiste paarden ingezet (de juiste influencers gekocht/ beiïvloed /brainwashed)
Colorful
0
quote:

Katsjinggg schreef op 27 april 2023 12:33:

[...]

De hele groene transitie (zoals nu uitgevoerd) is gewoon te duur, en de gekozen wegen afhankelijk van wie de grootste groene gekkies (ik bedoel de grootste groene guru's) zijn...en wie hen in hun macht heeft/macht over hen heeft ..

tot nu toe heeft de waterstofsector ze dus te weinig op de juiste paarden ingezet (de juiste influencers gekocht/ beiïvloed /brainwashed)
Ik heb mij zojuist schuldig gemaakt aan het lezen van geestdodende rotzooi moet ik u bekennen...
Colorful
1
Uit de cijfers blijkt dat Nel zijn werk doet, de omzet stijgt en de verliezen langzaam dalen. Ondanks alle onheilsprofetieën!
Rockfather
2
voor de transitie is nog heel veel extra zonne- en windenergie nodig. Die worden bijgeplaatst...
Dan zullen er ook heel veel uren met een overschot zijn aan energie zijn.
Ipv. van zoals nu windmolens stil te leggen kunnen ze tegen minimale kost waterstof maken...
kan gemakkelijker opgeslagen worden dan electriciteit...
Zit er aan te komen volgens mij de volgend jaren, technieken verbeteren.
DeZwarteRidder
0
quote:

Rockfather schreef op 27 april 2023 14:45:

voor de transitie is nog heel veel extra zonne- en windenergie nodig. Die worden bijgeplaatst...
Dan zullen er ook heel veel uren met een overschot zijn aan energie zijn.
Ipv. van zoals nu windmolens stil te leggen kunnen ze tegen minimale kost waterstof maken...
kan gemakkelijker opgeslagen worden dan electriciteit...
Zit er aan te komen volgens mij de volgend jaren, technieken verbeteren.
Zelfs het opslaan en opgeslagen houden van waterstof kost belachelijk veel energie.
Sirlander
0
quote:

Sander_zwi schreef op 27 april 2023 11:17:

Zo deze gasten gaan hard hey ?? Waterstof in plaats van batterijen gaat de toekomst zijn voor mobiliteit. Het zal beide blijven bestaan en elkaar versterken, maar tot het moment dat ik gewoon weer in 2 min kan tanken zie ik mijzelf nog geen "groene" auto kopen, maar ja ik ben ook maar 1 uit velen natuurlijk;)
Tanken met waterstof kan je ook in 2 minuten.
Enige probleem is dat de installaties nog veel geld kosten.
Vandaar dat men vanuit NEL ASA bezig is om deze installaties aan de lopende band te produceren.
Automatisering en op grote schaal zodat de prijs daalt en het toegankelijk wordt.

Ze zijn vooral actief in het maken van waterstofcentrales.
Hier hebben ze al verschillende grote koop orders voor.
Zo zullen ze op termijn een 4 gigawat (= 4 kernreactoren) fabriek plaatsen in de VS.

Energie die daarvoor nodig is komt van zonne- en windenergie.
Zo zal de Noordzee (grootste windmolenpark van de wereld) binnenkort de grootste leverancier van energie om deze waterstof te produceren.

Alles zit in een stroomversnelling dankzij de Russen.
tinus
1
alle nieuwigheden kosten altijd veel bij meer gebruik daalt het altijd pessimisme is van alle tijden,
en vooral van de zwarte ridder.

quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 april 2023 15:40:

[...]

Zelfs het opslaan en opgeslagen houden van waterstof kost belachelijk veel energie.
DeZwarteRidder
0
quote:

Sirlander schreef op 27 april 2023 17:13:

allesoverwaterstof.nl/waterstof-en-aa...,weer%20van%20elkaar%20te%20scheiden.
Waterstof voor huisverwarming is helemaal belachelijk.
Colorful
0
De eerste toepassingen van groene waterstof op grote schaal zullen in de zware industrie plaatsvinden
tinus
0
in de bouw word het ook al gebruikt.

quote:

Colorful schreef op 27 april 2023 17:38:

De eerste toepassingen van groene waterstof op grote schaal zullen in de zware industrie plaatsvinden
Sirlander
0
news.financial/comments/analysts-in-f...

NEL ASA - ANALYSTS EXCITED
While Enphase Energy suffered several downgrades, the financial experts are more positive about the Norwegian hydrogen specialist Nel ASA after the publication of the figures for the first quarter. The US investment bank Goldman Sachs raised the price target from NOK 20.60 to NOK 21. The investment rating remains "buy". The hydrogen company has exceeded expectations. In particular, the record order backlog and a significant increase in margins stand out. According to analyst Michele della Vigna, the recent price correction offers a good entry opportunity.

The private bank Berenberg also reiterated its "buy" rating. The specialists for hydrogen electrolysis had a solid start to the year. As a result, the price target was raised from NOK 18 to NOK 19. On the other hand, the Canadian bank RBC reiterated its price target of NOK 22 and continues to see the Norwegians as an outperformer.

Nel ASA posted a 68% YOY increase in revenues to NOK 359 million in the first 3 months of 2023. Analysts' consensus was for revenues of NOK 323 million. The loss of NOK 121 also beat analysts' forecasts, which had expected a loss of NOK 190 million. The main positive was the increase in order intake by more than 100% to NOK 580 million.
DeZwarteRidder
0
quote:

Colorful schreef op 27 april 2023 17:38:

De eerste toepassingen van groene waterstof op grote schaal zullen in de zware industrie plaatsvinden
Helaas is dit alleen mogelijk met enorme subsidies.

Tata Hoogovens wil 1 miljard subsidie hebben, want anders moet de tent gesloten worden.
cdbe
0
Dat zijn pas subsidies. Jij blijft maar met oogkleppen rondgaloperen.

Het Internationaal Energieagentschap heeft er bij wereldleiders op aangedrongen om geld uit te geven aan schone energieoplossingen in plaats van aan subsidies voor fossiele brandstoffen.

Overheden gaven in 2022 meer dan 900 miljard euro uit aan subsidies voor fossiele brandstoffen, het hoogste cijfer ooit geregistreerd.

Volgens een nieuw rapport van het International Energy Agency (IEA) is de oogstrelende som meer dan het dubbele van het totaal van 2021.
239 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 feb 2024 09:16
Koers 5,668
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 21.963