AB InBev « Terug naar discussie overzicht

Proost!

5.281 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 » | Laatste
JdeFL
0
quote:

JdeFL schreef op 8 augustus 2023 13:26:

[...]

Maar, gingen ze niet net in die richting om meer toegevoegde waarde te realiseren? Premium, bovenste klasse bieren. Hogere marges.
Vind het vreemd. ....
Die marges waren toch helemaal anders:

09:45 Jefferies over AB InBev: 'Meer focus op rest bierportefeuille'
Met een prijskaartje van 85 miljoen dollar is de deal met de cannabisproducent Tilray rond artisanale bieren, euhm, klein bier voor AB InBev. 'Het management van AB InBev kan nu meer tijd vrijmaken voor de resterende portefeuille artisanale bieren, zoals Goose Island', zegt Jefferies-analist Edward Mundy. Hij wijst ook op de lage winstmarge van de verkochte bieren: zo'n 8 procent, tegenover ruim 30 procent voor alle Noord-Amerikaanse activiteiten. De verkoop zal dus de winstmarge een bescheiden boost geven.

Mundy merkt ook op dat AB InBev in de Verenigde Staten probeert in te spelen op de populariteit van 'ready-to-drinks'. Dat zijn kant-en-klare cocktails in blik, waarvan AB InBev onder meer het merk Cutwater in huis heeft (Tijd.be)
Leefloon
0
quote:

JdeFL schreef op 8 augustus 2023 17:39:

[...] de lage winstmarge van de verkochte bieren: zo'n 8 procent, tegenover ruim 30 procent voor alle Noord-Amerikaanse activiteiten. De verkoop zal dus de winstmarge een bescheiden boost geven.

Mundy merkt ook op dat AB InBev in de Verenigde Staten probeert in te spelen op de populariteit van 'ready-to-drinks'. Dat zijn kant-en-klare cocktails in blik, waarvan AB InBev onder meer het merk Cutwater in huis heeft (Tijd.be)
Uit oud (2020), vertaald onderzoek. De groei zou eruit kunnen zijn:

SoapBoxSample vroeg consumenten die geen cannabisdrank hadden geprobeerd naar hun interesse in 13 verschillende soorten dranken. De enige drank die lager scoorde dan bier, waren aperitieven. Slechts 33% toonde interesse in het proberen van alcoholvrij bier met cannabis. Ter vergelijking: 79% zei dat ze graag een cannabislimonade wilden proberen.
...
Over het algemeen is de merkbekendheid laag. Ongeveer 60% van de consumenten zei dat ze niet bekend waren met alle 23 merken die in dit onderzoek werden getest, wat aangeeft dat er ruimte is voor cannabismerken om marktaandeel te winnen door de naamsbekendheid te vergroten.


Origineel: mgmagazine.com/press-releases/soapbox...
Vertaald en verrijkt: cannabisindustrie.nl/cannabisdranken-...

Één van de meest zielige, modieuze subsectoren. Cannabis Producers. Geen mais, geen Oekraïens graan, geen soja, geen koffie,geen palmolie, geen hop. Zo zie je maar weer dat ook deftige instellingen vatbaar zijn voor wat er op een bepaald moment "populair" of stoer was. De subsector valt onder de sector Pharmaceuticals and Biotechnology, Stap je als teler over van de nichemarkt cannabis naar de wereldmarkten van o.a. Sipef, dan valt dat allemaal onder "overig" (Farming, Fishing, Ranching and Plantations).

Geen producenten bij Euronext. Wel een peer van o.a. Tubize, waarvan de koers of verkoopcijfers (beperkte) indicatoren kunnen zijn van een hype of trend:

live.euronext.com/nl/product/equities...

Terzijde, maar "het entourage effect" uit dat verhaal is op z'n minst dubieus te noemen. Om een titel van een onderzoek te citeren:

The ‘entourage effect’ or ‘hodge-podge hashish’: the questionable rebranding, marketing, and expectations of cannabis polypharmacy

Zou kunnen dat de koper van de kleine cannabis-biermerken er teveel voor heeft betaald, of er teveel in moet investeren. Lage marges, en over of nabij de top? Het product of ingrediënt heeft veel kenmerken van een tijdelijke trend. "Questionable marketing", aldus:

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32116073
stockholder
0
quote:

JdeFL schreef op 8 augustus 2023 13:27:

[...]

Denk ook dat ze dat daar in die middens nooit vergeten.
Wie denk er nog aan de sinaasappel Out span boycot van AH.
Of de milieu rampen van olietankers van de oliemaatschappijen.
De boodschappen worden weer bij AH gedaan en aan de pomp gooien we ons tankje vrolijk weer vol.

Ja je hebt gelijk, Buckler bier van Heineken bestaat niet meer
stockholder
0
De problemen ontstonden in april toen AB InBev in zee ging met transvrouw Dylan Mulvaney, die op TikTok en Instagram

Dom, je moet je als bedrijf niet met dit soort dingen bemoeien.
Helemaal omdat je weet hoe de politiek in US in elkaar steekt.
De Aldi of de Lidl zal in verkiezingstijd ook geen posters van de VVD op de ramen plakken.
Leefloon
2
quote:

stockholder schreef op 9 augustus 2023 18:13:

Buckler bier van Heineken bestaat niet meer
Je hebt er kijk op.

www.youtube.com/watch?app=desktop&...
Leefloon
2
quote:

stockholder schreef op 9 augustus 2023 18:17:

De problemen ontstonden in april toen AB InBev in zee ging met transvrouw Dylan Mulvaney, die op TikTok en Instagram
Niet alleen AB InBev, maar ook het in zo'n achteraf-verhaal ontbrekende Niké. Als je eerlijk bent, dan zou je ooit hebben kunnen inzien dat toentertijd zo'n ander wereldmerk iemand brand safe maakte. Of leek te maken. Je zou vraagtekens hebben kunnen plaatsen bij betrokkene, maar dan waren andere merken een goed tegenargument. Daarom is het geen grove fout. Als het met Niké goed ging, waarom zou het dan met AB InBev zo fout gaan? Andere bedrijven gingen AB InBev voor, en toen ging het wel goed. En laten we ook niet gaan doen alsof bierreuzen vooroplopen bij maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Leefloon
0
Ondertussen in het op de schaal van AB InBev kleine Nederland:

Faillissementen in de horeca en detailhandel

Al sinds het uitbreken van de coronacrisis is het de grote vrees: een golf aan faillissementen. Maar uit nieuwe cijfers van het CBS blijkt vandaag dat het aantal faillissementen zelfs licht gedaald is. Toch is dat niet het hele verhaal: een combinatie van sterk gestegen kosten en de molensteen van belastingschulden brengt steeds meer ondernemers in grote problemen. Vooral in de horeca en de detailhandel schuilt veel verborgen leed.


nos.nl/nieuwsuur/artikel/2486271-vana...

Mooi zo. Het is al wat langer een zieke sector. Je struikelt soms over de al dan niet gratis ter beschikking gestelde, excessieve ruimte voor terrassen en kutevenementen, met foute bierreuzen en de lobby als trekkers. Een sanering en normalisatie kan geen kwaad.
Altijd
0
Tja. Dank Leefloon. Leuke clip op YT. Ik dacht dat ik uit ABInbev was gestapt, maar opende een andere portefeuille en wat zien ik? Nog meer Ab Inbev. En na de kwartaalcijfers ook maar weer calls aangeschaft. Ik ben eigenlijk nooit nuchter geweest dus. Aandeel mag wel iets meer schwung krijgen. Zoals een dienblad bier op een vol terras. Met een kutevenement dan graag..
voda
0
Deutsche Bank herhaalt advies voor AB InBev

Gepubliceerd door Trivano.com op 16 augustus 2023 om 11:15

De analisten van Deutsche Bank hebben zich woensdag opnieuw positief uitgelaten over AB InBev. Deutsche Bank herhaalde het advies kopen voor de aandelen van AB InBev.

Ook het koersdoel van 65,00 EUR werd door de analisten herhaald. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van AB InBev met 28% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 50,80 EUR.
Lepre Chaun
1
Opluchting bij AB InBev: Amerikanen weer positiever over Bud Light

Amerikaanse bierdrinkers worden weer positiever over Bud Light van AB InBev. Dit blijkt uit een recent consumentenonderzoek van Deutsche Bank.

Het nieuws: In vergelijking met juli is het aantal bierdrinkers dat het merk Bud Light niet meer koopt, gedaald van 21 procent naar 19 procent, aldus het onderzoek. Daarnaast daalde het percentage consumenten dat het biermerk minder zegt te kopen ook, terwijl het percentage Amerikanen dat zei meer Bud Light te kopen juist steeg.

Nog meer cijfers: Een belangrijke uitkomst van het onderzoek is dat veel consumenten die Bud Light hebben afgezworen na de reclame met transgender influencer Dylan Mulvaney waarschijnlijk binnen 3 tot 6 maanden zullen terugkeren naar het merk. Het aantal consumenten dat zei de komende 3 tot 6 maanden hoogstwaarschijnlijk geen Bud Light te kopen, is namelijk fors gedaald van 18 naar slechts 3 procent.

Boycot

Uitgezoomd: Ondanks het herstel van Bud Light, blijven Corona en Heineken het meest profiteren van de boycot die Bud Light trof, aldus de analisten van Deutsche Bank, al waren deze winsten in augustus minder groot dan in juli.

Op de beurs: Momenteel wordt het aandeel AB InBev verhandeld tegen een koers-winstverhouding van 15,3 voor 2024, wat een korting van 28 procent betekent ten opzichte van Europese sectorgenoten. Maar Deutsche Bank blijft optimistisch over de lange termijn vooruitzichten van de brouwer en herhaalde dan ook het koopadvies met een koersdoel van 65,00 euro.
Buffalo1974
0
Toch raar dat dit aandeel niet vooruit gaat....had gedacht dat na de Q2 resultaten (beter dan verwacht) het snel terug naar 60 EUR zou gaan.
stockholder
0
[quote alias=Lepre Chaun id=14955951 date=202308171109]
Opluchting bij AB InBev: Amerikanen weer positiever over Bud Light

Amerikaanse bierdrinkers worden weer positiever over Bud Light van AB InBev. Dit blijkt uit een recent consumentenonderzoek van Deutsche Bank.

Het nieuws: In vergelijking met juli is het aantal bierdrinkers dat het merk Bud Light niet meer koopt, gedaald van 21 procent naar 19 procent, aldus het onderzoek. Daarnaast daalde het percentage consumenten dat het biermerk minder zegt te kopen ook, terwijl het percentage Amerikanen dat zei meer Bud Light te kopen juist steeg.

Nog meer cijfers: Een belangrijke uitkomst van het onderzoek is dat veel consumenten die Bud Light hebben afgezworen na de reclame met transgender influencer Dylan Mulvaney waarschijnlijk binnen 3 tot 6 maanden zullen terugkeren naar het merk. Het aantal consumenten dat zei de komende 3 tot 6 maanden hoogstwaarschijnlijk geen Bud Light te kopen, is namelijk fors gedaald van 18 naar slechts 3 procent.

Ik heb het al eerder op dit draadje gezegd: mensen vergeten snel. Dat is maar goed ook. Niet in blijven hangen.
Over een jaar is de stof volledig neergedaald en zullen er weinigen aan hun zogenaamde principes vasthouden.
Blijf het overigens wel een domme actie van verantwoordelijke(n) vinden. Niet met politiek etc. bemoeien. Ongeacht of je met iets eens bent of niet. Ben je ook niet voor ingehuurd.
Superdude
0
Niet vooruit te branden dit aandeel, zeer jammer. Slechte investering geweest, 2 jaar al op verlies. :-(
zafira tourer
0
quote:

Superdude schreef op 18 augustus 2023 18:47:

Niet vooruit te branden dit aandeel, zeer jammer. Slechte investering geweest, 2 jaar al op verlies. :-(
geduld is een mooie deugd
Billy
0
Er is nog 1 renteverhoging te verwachten dit jaar en de oorlog in Oekraiëne zal nog een (minstens) 1 jaar duren. DAN pas klaart het op, en voor de hele beurs, want alles is toch al een paar jaar aan het zwalpen? Buiten die AI firma's misschien. Pas dan zie ik hier +70€ verschijnen.
Leefloon
1
Toch een lijstje gevonden waarin AB InBev bovenaan staat. Het aantal dagen met een opeenvolgende stijging van de slotkoers bij Euronext. Dat is een (zwakke) "rally" van 6 dagen, met een gedeelde eerste plaats voor AB InBev, Robertet en UV Germi. Helaas voor AB InBev betreft het telkens een kleine stijging, en een recent record (van een Franse regionale bank) van 17 dagen met opeenvolgende koersstijgingen is nog ver weg.
MQ666
1
Nederlandse bierbrouwer Heineken verkoopt Russische brouwerijen voor 1 euro
De Nederlandse bierbrouwerij Heineken heeft haar activiteiten in Rusland opgeschort. De Russische Arnest Group neemt alle aandelen over voor het symbolische bedrag van 1 euro. Onder de deal vallen onder meer 7 brouwerijen en 1.800 medewerkers. De brouwerij verwacht een verlies van 300 miljoen euro door de overname.

Anna Durnez
13:38
"Hoewel dit proces veel langer heeft geduurd dan oorspronkelijk verwacht, stelt deze transactie de toekomst van onze medewerkers in Rusland veilig en biedt het ons de gelegenheid om op een verantwoorde wijze uit Rusland te vertrekken." Dat zegt topman van de Nederlandse bierbrouwerij Dolf van den Brink.

Na de Russische inval in Oekraïne in maart 2022, kondigde Heineken al aan dat het Rusland wilde verlaten. Dat duurde langer dan verwacht en leidde tot heel wat kritiek. Er werd gespeculeerd dat het bedrijf niet wilde vertrekken uit Rusland. "Het was een zeer complex proces", zegt Van den Brink. Maar nu is er dan toch een overnemer gevonden: de Arnest Group.

MQ666
1
Dat is een conglomeraat van bedrijven, die onder andere verpakkingen, cosmetica en huishoudelijke producten maken. Van den Brink noemt het een betrouwbare partij. "Het is al jaren een belangrijke leverancier van Rusland en ze staan op geen enkele sanctielijst", zegt hij.

"Complex proces"
Het veiligstellen van de jobgarantie van haar medewerkers en het voorkomen van een faillissement, waren belangrijker voor Heineken dan het financieel verlies dat geschat wordt op 300 miljoen euro. "De Russische wetgeving is daar heel duidelijk over. Als je een bedrijf bewust failliet laat gaan, is dat een criminal offence. Dan loop je twee risico's, het risico van nationalisatie en het risico dat je lokale mensen crimineel vervolgd worden. Dat hebben we altijd willen voorkomen", zegt Van den Brink.

Met de verkoop worden alle zeven brouwerijen overgenomen en de jobs van de werknemers met drie jaar gegarandeerd. In de overeenkomst tussen beide partijen staat dat het niet mogelijk is voor Heineken om op termijn terug te keren. Heineken was al langer niet meer verkrijgbaar in Rusland. De productie van Amstel, een van haar andere producten dat wel nog verkrijgbaar is, wordt in de komende zes maanden stopgezet.
5.281 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:39
Koers 59,480
Verschil +0,520 (+0,88%)
Hoog 59,640
Laag 58,920
Volume 1.568.948
Volume gemiddeld 1.341.889
Volume gisteren 1.812.109