MAARSSEN (AFN) - Specsavers heeft recordomzet behaald in zijn Nederlandse winkels dankzij aanhoudende vraag naar hoortoestellen en het aanbod van professionele oogzorgdiensten. De oog- en hoorzorgketen groeide in de Nederlandse markt, de grootste na het Verenigd Koninkrijk en Australië, sneller dan wereldwijd.
De opbrengsten van Specsavers in Nederland bedroegen in het afgelopen gebroken boekjaar 150 miljoen euro. Op jaarbasis groeide de optiekketen met 7 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het gehele bedrijf, dat actief is in tien landen, zette inkomsten van 3 miljard euro in de boeken, wat een groei van 6 procent vergeleken met de vorige zomer voorstelde.
De hoordivisie was de voornaamste drijfveer achter de groei. De afzet van hoortoestellen ging in de meetperiode met 20 procent omhoog. Volgens Specsavers is de stijging vooral te danken aan de eigen verkoopstrategie. Klanten kunnen twee hoortoestellen afnemen zonder bijbetaling, ongeacht hun verzekering.
Ook bij de optiektak gingen de zaken goed. Specsavers trok klanten aan met het aanbieden van oogonderzoek door optometristen. Daar maakten inmiddels zo'n 20.000 mensen gebruik van, aldus de onderneming.
Top resultaten en alle lof naar vooral alle werknemers in de diverse filialen die, ondanks de veelal onnavolgbare "acties" vanuit het hoofdkantoor opgelegd, tot deze resultaten zijn gekomen.
Waarschijnlijk is het echter "de managementlaag" welke, middels extra bonussen voor behaalde resultaten, zal worden beloond en zullen de werknemers "op de vloer" het met een welgemeend complimentje moeten doen.
Schaamt U zich Specsavers en investeer eens in uw werkelijke kapitaal, Uw werknemers in de filialen welke het daadwerkelijke contact tot de klant zijn wat uiteindelijk tot deze recordomzet heeft geleid !!