Beeld: ABM Financial News
(ABM FN-Dow Jones) Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2023 gestegen. Dit meldde het onderdeel van Ahold Delhaize woensdag.
In Nederland steeg het marktaandeel van 36,7 procent in 2022 naar 37,1 procent in 2023, vooral dankzij een toename van het aantal klanten. Dat betekent dat het marktaandeel voor het vijfde jaar op rij groeide.
Nieuwe vestigingen van AH to go en winkels in Nederland en België zoals de 44 Jan Linders-winkels die zijn omgebouwd naar de Albert Heijn-formule hebben eveneens een positieve bijdrage geleverd aan het resultaat, aldus het dochterbedrijf van Ahold Delhaize.
Concurrent Jumbo meldde eerder deze maand juist dat het marktaandeel vorig jaar is teruglopen naar "ruim 21 procent".
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Is toch niet zo moeilijk. Ah kan schuiven met kapitaal, overnames doen al gaat het eerst geld kosten komt later dubbel en dwars terug.
Het thuis bezorgen kost klauwen met geld (prestige) mag wat kosten, en miepen over diefstal. Zet meer mensen op de vloer.