PostNL wil minder vaak bezorgen

Door ABM Financial News op 26 februari 2024 08:25 | Views: 5.774

PostNL wil minder vaak bezorgen
Beeld: PostNL

(ABM FN-Dow Jones) Er is veel minder vraag naar post die de volgende dag wordt bezorgd en daarom moeten de postregels worden aangepast. Die oproep deed CEO Herna Verhagen van PostNL maandag bij de publicatie van de jaarcijfers van het postbedrijf.

Na jaren van aanpassingen en dalende postvolumes ziet PostNL geen ruimte meer om voldoende kosten te besparen om te kunnen blijven voldoen aan de regelgeving die voorschrijft om post binnen Nederland binnen 24 uur te bezorgen. Bovendien is daar ook steeds minder vraag naar, blijkt volgens Verhagen uit onderzoeken.

PostNL wil daarom overstappen naar een servicekader van bezorging in twee dagen en dat zal op termijn naar drie dagen gaan. Daarnaast kunnen stukken tegen een hoger tarief met prioriteit worden verstuurd. Veel andere Europese landen doen het al zo, merkte Verhagen op. 

"Een wijziging in postregelgeving is noodzakelijk om ons netwerk verder te kunnen aanpassen zodat de postdienstverlening ook financieel gezond blijft. Dan kunnen we ook baanzekerheid blijven bieden aan duizenden mensen, nu en in de toekomst", aldus PostNL maandag.

Voor Mail in Nederland verwacht PostNL in 2024 een volumedaling van 7 tot 9 procent. 

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Reacties

2 Posts
hovenier
0
Dat Verhagen eerst maar eens gaat zorgen, dat de postbezorging op de juiste adressen bezorgd wordt en de bezorgers geleerd wordt, dat post geheel door de brievenbus geduwd dient te worden en de brieven niet half uit de brievenbus horen te hangen.
Om de haverklap tegenwoordig post van andere postcodes, maar wel met mijn huisnummer, maar uiteraard niet op mijn naam geadresseerd, ontvangen.
Zeker weten, dat het met mijn eigen post ook regelmatig fout gaat.
Of wel geheel niet ontvangen, dan wel later geopend ontvangen en met plakband weer terug dicht geplakt, zo als onlangs gebeurd is met belangrijke post.
Als men meldingen hiervan wil doen, is werkelijk zeer klantvriendelijk.
Misschien beter, dat mevrouw Verhagen zelf flink salaris gaat inleveren bij het huidige disfunctioneren van het bedrijf, waar ze als CEO verantwoordelijk voor is!
hovenier
0
De procedure van meldingen doen van foute postbezorging is niet klantvriendelijk, maar klantonvriendelijk.
2 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.