KLM en TU Delft werken aan vliegtuigontwerp

Door AFN op 3 juni 2019 09:56 | Views: 3.028

SEOUL (AFN) - KLM en de TU Delft werken samen aan een nieuw vliegtuigontwerp: de Flying-V, een zeer energiezuinig type vliegtuig voor lange afstanden. Daarover hebben president-directeur van KLM Pieter Elbers en de decaan van de Delftse Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek afspraken gemaakt op het jaarcongres van de brancheorganisatie IATA in Seoul.

Het gaat om een toestel in een opvallende v-vorm, waarbij de passagierscabine, het vrachtdek en de brandstoftanks zijn geïntegreerd in de vleugels. Dit ontwerp verbruikt door een betere aerodynamische vorm en een lager gewicht 20 procent minder brandstof dan de Airbus A350, het meest moderne vliegtuig van nu. Er zouden ruim driehonderd passagiers in kunnen.

De Flying-V is ontworpen als een vliegtuig van de toekomst, gericht op het verduurzamen van de luchtvaart. De partijen willen in oktober een vliegend schaalmodel en een segment van het interieur op ware grootte presenteren tijdens de KLM Experience Dagen op Schiphol. Over het project zijn geen financiële details gemeld.

Reacties

10 Posts
MartijnN1932
1
quote:

pietje-2005 schreef op 3 juni 2019 09:59:

Als ze hem maar geen Flying-V-Max gaan noemen ! ;-)
Ik hoop dat ie door Fokker gebouwd gaat worden..

Revive Fokker!
[verwijderd]
1
De KLM is toch een gebruiker van vliegtuigen. Ik zou het ontwerpen maar aan boeing of airbus overlaten.
Eerdat zo'n brainstorm vliegtuig in de productie komt , kost 15 jaar + honderden miljarden.
Kan de KLM zich dat permitteren, ik denk dat ze blij mogen zijn als ze het hoofd boven water kunnen houden
No-nonsense
0
Kan de KLM zich niet beter bezighouden met het verlagen van de kosten van de huidige vliegtickets? De KLM gaat dit toch nooit bouwen, want vliegtuigen bouwen doen ze niet? Dit soort hobbyisme kost slechts geld.
Ronald Engels
0
De meest energie zuinige en meest low noise vliegtuigen zijn de Bombardier CS 200 en CS 300, nu helaas voor 51 % in handen van Airbus wegens financiele druk Bombardier, verbruik 22 % lager en 14 decibel minder herrie als vliegtuigen Embraer, Boeing en huidige niet moderne Airbus toestellen.

M.v.g.
[verwijderd]
0
voor mijn gevoel zou ik toch een dicte driehoek dan maken als je toch al een V-shape maakt, dan wel met zeer open ruimte in dat 3e been, evt. alleen maar een licht 3-hoekige aluminiumbalk voor veel meer sterkte in het geheel ,maar ja Delft berekent anders en die onderschat ik niet.
[verwijderd]
1
Ik denk eigenlijk dat de KLM alleen maar een beetje mee speelt, om van het gezeur van die klimaat figuren af te zijn. Zo laten ze zien hoe druk zij met het probleem bezig zijn
Zheng He
1
Als KLM niet gedwongen wordt zal het alleen Boeings kopen; net zoals Ford vroeger: elke kleur is goed, als het maar zwart is.
[verwijderd]
0
quote:

Zheng He schreef op 3 juni 2019 16:36:

Als KLM niet gedwongen wordt zal het alleen Boeings kopen; net zoals Ford vroeger: elke kleur is goed, als het maar zwart is.
Ik denk eerder dat de KLM door onze EU dictators en onze moeder, Air France gedwongen word Airbussen te kopen.
We zijn geen vrij land meer, maar een kolonie v/d E.U., daar hebben linkse partijen vrijwillig voor gekozen
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.