Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
miniature
0
En ook nu geldt weer het motto( had ik ook met aandeel ARCELOR MITTAL) altijd maar dat willen onderbouwen met linkjes en uitspraken van de "belangrijke "mannen bij banken of wie dan ook, bla bla bla....gewoon kijken wat gebeurt er, KLM stijgt van enige maanden terug 4,- / 5,- eurootjes naar nu lekker 12,- plus en gaat echt nog veel verder echt de koers € 13,- wil ik voor een ieder uittekenen binnen 2 weken, echt en eind juli 26- 27- 28 -31 juli staat er een dikke dikke dikke € 14,- plus op de borden , hoezo en waarom , het is gewoon zo omdat KLM het gewoon super goed doet ! klaar ! Geniet van deze verdere mooie staag opbouwende koers, van 12.16 in een klein uurtje naar € 12,54 bingo en weer beetje terug naar de 12,35 en nu een uurtje voor DOW opening alweer € 12,43 met een slot vandaag van € 12,51 I will say "believe my mail !!! " gewoon lekker bijkopen en pas verkopen bij € 14,75
FPAK
0
Dat klopt ook wat je zegt. Ik short AirFranceKLM omdat ik niet geloof dat dit bedrijf het gaat redden. Ze kunnen nou eenmaal niet concurreren met de low budget maatschappijen (ook waarvan vele dubieuze bedrijfsmodellen hanteren). Niet te vergeten dat Air France en KLM beide ook zwaar gesteund worden door de overheden van Frankrijk en Nederland, anders bestonden ze al lang niet meer. AirFranceKLM is nou eenmaal een ouderwets lomp en log bedrijf, zoals KPN, die niet met de "snelle jongens" van vandaag de dag meekunnen. Vroeger kon KLM ook rekenen op loyale klanten maar die zijn er steeds minder, de wereld is aan het veranderen. Dit is mijn onderbouwing, en dit is de reden dat ik AirFranceKLM short. Nu is het ook makkelijk om de shorters als huilers en wat dan nog uit te maken, maar beleggen is gebaseerd op een toekomstvisie. Nu hebben vele geluk dat ze een half jaar geleden een aandeel hebben gekocht die inmiddels is verdriedubbeld. Dit is niet op basis van visie, maar geluk. Gefeliciteerd, maar op basis van geluk moet je niet gaan beleggen.
gerrit 69
0
Nog steeds een mooie uptrend en de luchtvaartshow gaat volgens het boekje.
Eerste koersdoel binnen 2 maanden naar de € 15,00
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
Stephan
0
quote:

gerrit 69 schreef op 30 juni 2017 14:33:

Nog steeds een mooie uptrend en de luchtvaartshow gaat volgens het boekje.
Eerste koersdoel binnen 2 maanden naar de € 15,00
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
Mooi toch voor de kleine beleggers dat koers omhoog gaat.
Van mij mag het naar de €20,-
Stephan
0
quote:

FPAK schreef op 30 juni 2017 14:28:

Dat klopt ook wat je zegt. Ik short AirFranceKLM omdat ik niet geloof dat dit bedrijf het gaat redden. Ze kunnen nou eenmaal niet concurreren met de low budget maatschappijen (ook waarvan vele dubieuze bedrijfsmodellen hanteren). Niet te vergeten dat Air France en KLM beide ook zwaar gesteund worden door de overheden van Frankrijk en Nederland, anders bestonden ze al lang niet meer. AirFranceKLM is nou eenmaal een ouderwets lomp en log bedrijf, zoals KPN, die niet met de "snelle jongens" van vandaag de dag meekunnen. Vroeger kon KLM ook rekenen op loyale klanten maar die zijn er steeds minder, de wereld is aan het veranderen. Dit is mijn onderbouwing, en dit is de reden dat ik AirFranceKLM short. Nu is het ook makkelijk om de shorters als huilers en wat dan nog uit te maken, maar beleggen is gebaseerd op een toekomstvisie. Nu hebben vele geluk dat ze een half jaar geleden een aandeel hebben gekocht die inmiddels is verdriedubbeld. Dit is niet op basis van visie, maar geluk. Gefeliciteerd, maar op basis van geluk moet je niet gaan beleggen.
Succes met shorten we gaan naar de €14 a €15,- tot Q2 cijfers.
Maar eerst nog paasagiers aantallen binnenkort en dan stijgt AF/KLM weer €0.30 tot €0.40ct.
miniature
0
quote:

FPAK schreef op 30 juni 2017 14:28:

Dat klopt ook wat je zegt. Ik short AirFranceKLM omdat ik niet geloof dat dit bedrijf het gaat redden. Ze kunnen nou eenmaal niet concurreren met de low budget maatschappijen (ook waarvan vele dubieuze bedrijfsmodellen hanteren). Niet te vergeten dat Air France en KLM beide ook zwaar gesteund worden door de overheden van Frankrijk en Nederland, anders bestonden ze al lang niet meer. AirFranceKLM is nou eenmaal een ouderwets lomp en log bedrijf, zoals KPN, die niet met de "snelle jongens" van vandaag de dag meekunnen. Vroeger kon KLM ook rekenen op loyale klanten maar die zijn er steeds minder, de wereld is aan het veranderen. Dit is mijn onderbouwing, en dit is de reden dat ik AirFranceKLM short. Nu is het ook makkelijk om de shorters als huilers en wat dan nog uit te maken, maar beleggen is gebaseerd op een toekomstvisie. Nu hebben vele geluk dat ze een half jaar geleden een aandeel hebben gekocht die inmiddels is verdriedubbeld. Dit is niet op basis van visie, maar geluk. Gefeliciteerd, maar op basis van geluk moet je niet gaan beleggen.
Het is niet op basis van geluk beleggen, als wel dat je moet weten dat af-klm zich de komende tijd 1-3 jaren zich gaat toeleggen op de intercontinentale vluchten waar veel geld te verdienen valt, de kleine vluchten zijn niet meer winstgevend, want iedereen wil zo goedkoop mogelijk vliegen, zekfs de bijstand moeders en voedselbank personen willen een keertje vliegen liefst voor € 25,- naar Mexico ofwel dat levert niets meer op daar is easy-jet voor gekomen en vele andere, AF-KLM gaat het midden en hogere segment bestoken waar veel geld is te verdienen en ja dart zal er voor zorgen dat AF-KLM boven de rest zal uitstijgen , goede ( wellicht wat duurdere) service, hogere winsten, kosten reductie en dat betekent dat koers klm gaat snel ( 6 mnd. max) naar de €15,- en daarna snel hoger
FPAK
0
Kijk, eindelijk iemand met onderbouwing. Ok, we delen niet dezelfde mening maar jou visie is ook zeker een mogelijkheid.
Stephan
0
Miniature je vergeet kerosine prijs te vermelden.
Met de huidige crudeoil prijs is dat vette winst voor de vliegmaatschappijen.
Zolang crudeprijs maar onder de €50 dollar blijft :)
gbakl
0
The long haul markets from Europe have recently seen a number of new brand names, particularly in the value end of the range, including Norwegian, Eurowings and IAG's new brand – Level. The successful establishment of a new brand will require investment, and will take some time.

Boost also to be Air France-KLM's digital laboratory
Air France-KLM group CEO Jean Marc Janaillac has also identified another role for Boost, "an innovation laboratory for the whole group in terms of processes and customer experience".

Air France-KLM's recognition of the importance of a digital strategy is important, and welcome in today's digital world. However, it is alone among Europe's five largest airline groups in not having a distinct and dedicated digital innovation incubator/accelerator programme.

See related report: Europe's big five airline groups embrace disruption via digital innovation; some more than others

IAG has its Hangar 51 accelerator programme in partnership with L Marks, an innovation specialist and early stage investor, and has recently invested in two new technology companies. easyJet has a partnership with the incubator Founders Factory and has selected two travel startups for its accelerator programme.

The Lufthansa Group established its Innovation Hub in 2014 and started a new partnership with the Californian startup investor ‘Plug and Play’ in 2016. While these three groups chose external partners, Ryanair has its in house Labs team, set up in 2014.

By contrast, Air France-KLM's decision to assign the role of digital laboratory/incubator to Boost gives the perception that it does not view this key strategic area with the same importance as do its leading European peers. The new Boost airline is yet to launch operations, while Europe's four other large airline groups are pressing ahead with what look like their more concerted approaches to digital strategy.

Air France-KLM's ambitions for Boost are limited by its pilots
Air France expects Boost to generate similar unit revenue to that of the mainline operation. It will have the same customer satisfaction targets as Air France, which are to improve its net promoter score from 25 at the end of 2017 to 50 at the end of 2020.

For an unknown brand, particularly one that is targeting a younger demographic, these aims could present a challenge.

On the cost side, its targeted unit cost differential to Air France would put it among the more efficient legacy/full service operators, but not among the LCCs. This should be a minimum aim for the whole group.

This chosen model for the Boost project, between a low cost airline and the existing Air France product, may partly reflect the reality that the group's hands are tied by pilot agreements when it comes to setting up a true low cost long haul operation.

If done properly, the new airline should provide Air France-KLM with an opportunity to do things differently, not only in terms of better cost efficiency, but also in terms of fostering a culture of innovation.

However, the group's ambition for Boost is limited in scope, and it will always have to keep one eye on Air France pilots before any further development of the business. This half way house has many precedents - few of which succeeded.

die hele "visie" is opgehangen aan het welslagen van "Boost" en het omzeilen van alle beren op de weg.
verder is juli DE stakingsmaand voor de Fransen sinds de bestorming van de bastille en VOOR de halfjaarcijfers 28juli weten we al weer veel meer.
gbakl
0
punt voor miniature, je zat wel heeeel dicht bij de slotkoers vandaag!
maar ik neem geen long turbo's mee het weekend in, mooi niet.
FollowTheMoney
0
Een andere mening / een ander inzicht.
Ik heb posities ingenomen (o.a. dmv puts 21dec2018) die uitgaan van een daling binnen 2 maanden.

Voor overname ben ik voor dit aandeel niet bang, die kans is naar mijn mening klein. We zitten al een hele tijd in een positieve trend en grotendeels omdat veel particulieren op dit aandeel duiken (geef ze geen ongelijk, maar er is een tijd van komen en er is een moment van gaan.. en ook ik weet dat moment niet ..want ik heb geen glazen bol); het percentage institutionele beleggers is in ieder geval op dit moment 28,14%.

Zodra de kwartaalcijfers afwijken van de hoge verwachtingen en/of op het moment dat de Franse werknemers gaan staken door beslissingen van Macron (of AK zelf ..is vaker gebeurd en die kans is, mijn inziens, vele mate groter dan een overname...) en/of omdat de komende weken particuliere beleggers geld gaan opnemen (aandelen verkopen) voor hun vakantie, dan hoop ik op dat moment, met mijn ingenomen posities, te profiteren van de daling die daarop volgt (mede door het sneeuwbaleffect van de particuliere belegger).

Ook dit aandeel zal geen uitzondering zijn voor het fenomeen "correctie" na 5 maanden van stijging.... en dan is een daling van -30 a -45% best mogelijk; zie 2008/2011/2014/.. 2017 ?! in de historie/koersgrafiek van dit aandeel. Ook andere beurslievelingen (met veel potentie) is het onlangs nog overkomen.

Ook de cijfers qua personeel tov bijvoorbeeld Ryanair/Luchthansa is voor mij een teken dat AK er in algemene zin tov de concurrent minder goed voor staat.

Personele verhoudingen AK/Ryanair:
www.bolero.be/uploads/cache/optim/upl...

Binnen 4 weken zijn er momenten(kwartaalcijfers/vooruitzichten/stakingskeuzes) waarbij ik meer inzicht ga krijgen of dat ik een goede of een foute beslissing heb gemaakt. En geven deze momenten niet genoeg duidelijkheid in positieve/negatieve zin. Dan ga ik mijn posities zeker uitbreiden. Ik ga nu eerst de komende 3 weken eens rustig afwachten voordat ik nieuwe stappen ga ondernemen.

P.S. Ook een stijging, komende weken, tot 14 a 15 euro sluit ik gezien het verloop van de koers trouwens ook niet uit. Fingers crossed voor ieders inzicht.
miniature
0
quote:

gbakl schreef op 30 juni 2017 17:37:

punt voor miniature, je zat wel heeeel dicht bij de slotkoers vandaag!
maar ik neem geen long turbo's mee het weekend in, mooi niet.

dank je, had nog even gehoopt om 17.11 uur koers was toen € 12.50 zou leuk zijn als dit echt de slotstand gaat worden, maar 12.485 ben ik zeer tevreden mee, en is 99,0% bij de 12.50.
Vooruitzichten komende week , we gaan traag maar mooi gestaag verder en komende vrijdag7 juli is € 12.80 een feit en ergens voel ook dat we een kleine € 13,00 gaat bereiken.
gbakl
0
vreemd dagje voor de turbo-volgers, achteraf.
er was een positieve start door die koersdoel-kruisraket en dan weet je al dat er stoplosses gaan sneuvelen (mijn verwachte koersdoel tussentijds 12,56 euro)en rond 0930uur werd er flink met volume gesmeten en kwamen we op 12,44 niveau en even later nog 140.000 stuks in no-time en 12,545 gehaald terwijl SL 12,50 overleden was en stoploss 12,55 hing te bungelen...
dan denk je dat komt straks wel weer aan de beurt, (net) niet dus.
"I love it when a plan comes together" en vandaag was een dag met veel net-niet momenten als je je limieten straks zet en niet de hele dag met je snufferd voor de monitor zit.
toch een mooi aandeel met kansen alle kanten op en zelden een saaie dag.
helaas wel flink onder invloed van koersdoel-kunstjes en uitmelken van elk positief berichtje zolang de flow erin zit.
-overnames is geen sprake van, zelfs geen geruchten.
-een stakingsdreiging was in het verleden nooit van veel invloed op de koers maar er komt een moment dat negatieve berichtgeving erin hakt.
-enorme volumes in turbo-long en dat moet een keer omslaan (marktwerking) en gratis geld bestaat niet op de beurs.
-zodra de kans zich voordoet wordt er aan de boom geschud en zijn de laatst gekochte aandelen laaghangend fruit.
miniature
0
Slot AMERIKA op $ 14,42 >= in eurootjes circa € 12,68 dus met een beetje geluk gaan we maandag in ieder geval weer prettig omhoog richting de € 12,60/70
Komt allemaal goed die € 13,- staat er echt vrijdag 7 juli
miniature
0
Verdubbelen, nou ? de komende tijd ? en wat bedoel je met komende tijd ? 6 mnd of toch eerder 12 mnd, ? en verdubbelen is dus naar de € 25,- ? oeps, dat lijkt me erg veel hoor, stijgen ja , echt ik zie zeker de € 16,- eind december nog wel verschijnen, maar € 25,- eind juni 2018 ? oke alles is mogelijk maar laten we nu eerst even rustig maar vooral leuk en ruimschoots de € 13.50 over 2 weken aantikken en eind juli de € 14,-wat zeer zeker gaat gebeuren !!!
effegenoeg
0
quote:

miniature schreef op 2 juli 2017 20:06:

Verdubbelen, nou ? de komende tijd ? en wat bedoel je met komende tijd ? 6 mnd of toch eerder 12 mnd, ? en verdubbelen is dus naar de € 25,- ? oeps, dat lijkt me erg veel hoor, stijgen ja , echt ik zie zeker de € 16,- eind december nog wel verschijnen, maar € 25,- eind juni 2018 ? oke alles is mogelijk maar laten we nu eerst even rustig maar vooral leuk en ruimschoots de € 13.50 over 2 weken aantikken en eind juli de € 14,-wat zeer zeker gaat gebeuren !!!

Tien jaar terug stonden we op 34€
Bedrijf zit in een stormachtige groeifase.
gbakl
0
sorry dat ik dit jubel en hosanna uurtje even moet verstoren.
AirFrance moet inderdaad snel groeien anders gaan de piloten massaal staken, want ze zijn jaloers op de KLM groeicijfers en KLM is helaas maar 1/3 deel van deze holding en de macht en de arrogantie zit bij het Franse deel.
de A340 is een kerosine slurper evenals de B747 en moeten snel vervangen worden dus stevige investeringen.
het sprookje "Boost" van Janaillac kan wel eens snel een luchtkasteel blijken, leuk bedacht om tijd te winnen en de partijen rustig te houden.
en zo zijn er nog vele uitdagingen en alles moet kloppen willen de aandelen deze hausse vasthouden.
het 1e halfjaar was qua aandeel het meest succesvolle ooit en nu begint het 2e halfjaar, nieuwe ronde.
miniature
0
Klopt inderdaad dat AF-KLM in een stormachtige groeifase zit, echter we moeten dezen groeifase wel goed laten aansturen en ik geloof zeer zeker dat we binnen 4-5 weken de € 13,50 zijn doorbroken om daarna redelijk snel ( 4-6 weken ) de 15,- aan te tikken met wel ook weer terugval de bekende up's en Down's, en ja ergens in december staat 100% zeker een dikke € 16,- op de borden, en misschien nog wel iets meer ook !
3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mei 2024 17:39
Koers 10,700
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,785
Laag 10,580
Volume 884.675
Volume gemiddeld 2.017.310
Volume gisteren 884.675