SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - 3e kwartaal 2018 (SBM nieuws)

1.122 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 53 54 55 56 57 » | Laatste
Chela
1
@De Zwarte Ridder plaatste een bericht uit de Telegraaf over Boskalis op het Boskalis forum.
Ik citeer daaruit deze interessante alinea van CEO Berdowski:

„We zijn in verkennende gespreken met SBM Offshore voor het vervoer van drie FPSO’s, drijvende olieboorinstallaties. Dat is de kant die we op willen. We hebben nu net een FPSO voor Petrobras van Korea naar Brazilië vervoerd, dus de markt ziet nu ook dat dit kan. Mogelijk investeren we in een tweede Vanguard, mochten we die opdrachten binnenhalen.”

Ik lees hierin de mogelijke intentie van SBM Offshore het transport van toekomstige (Chinese) Fast4Ward hulls door Boskalis te laten doen, te beginnen met de momenteel in aanbouw zijnde FPSO hull voor Liza2.
Berdowski heeft het over drie FPSO's... dat klinkt toch vrij concreet.



ff_relativeren
0
quote:

Chela schreef op 17 augustus 2018 10:40:

@De Zwarte Ridder plaatste een bericht uit de Telegraaf over Boskalis op het Boskalis forum.
Ik citeer daaruit deze interessante alinea van CEO Berdowski:

„We zijn in verkennende gespreken met SBM Offshore voor het vervoer van drie FPSO’s, drijvende olieboorinstallaties. Dat is de kant die we op willen. We hebben nu net een FPSO voor Petrobras van Korea naar Brazilië vervoerd, dus de markt ziet nu ook dat dit kan. Mogelijk investeren we in een tweede Vanguard, mochten we die opdrachten binnenhalen.”

Ik lees hierin de mogelijke intentie van SBM Offshore het transport van toekomstige (Chinese) Fast4Ward hulls door Boskalis te laten doen, te beginnen met de momenteel in aanbouw zijnde FPSO hull voor Liza2.
Berdowski heeft het over drie FPSO's... dat klinkt toch vrij concreet.



Hoi @ Chela,

behalve transport van nieuwbouw FPSO's kan Boskalis ook op zoek zijn naar transport van oude FPSO's die uit de lease gaan -en letterlijk uit de vaart genomen worden (voor decomissioning).

Nieuwe Fast4Ward Hull + einde lease .. kan Boskalis best aan 3 transportopdrachten komen -als SBM daar niet al een vaste contractor voor heeft-.

Chela
0
quote:

ff_relativeren schreef op 17 augustus 2018 15:55:

[...]
Hoi @ Chela,

behalve transport van nieuwbouw FPSO's kan Boskalis ook op zoek zijn naar transport van oude FPSO's die uit de lease gaan -en letterlijk uit de vaart genomen worden (voor decomissioning).

Nieuwe Fast4Ward Hull + einde lease .. kan Boskalis best aan 3 transportopdrachten komen -als SBM daar niet al een vaste contractor voor heeft-.
Zou ook kunnen natuurlijk.
Dutchtenor
0
Beetje ongewone koersstijging, maar nergens nieuws te vinden. Iemand een verklaring (behalve dan dat de huidige koers eigenlijk te laag is)?
rationeel
0
Chela
0
rationeel
0
ValueChaser
0
Dat zou mooi zijn, maar is geen realistische gedachte zolang de Braziliaanse corruptiezaak niet zonder verdere kleerscheuren gesloten is.

Tot die tijd zal €15-16 zo'n beetje het maximaal haalbare zijn.
dmv
0
Het lijkt me niet dat SBM, met haar zwakke backlog en relatief veel FPSO's einde contract, niet zo maar gaat gokken op een markt. Ik neem aan en hoop voor (de beleggers in) SBM dat een aantal projecten al verder zijn dan wij kunnen zien, Liza 2, nieuwe PB projecten..

UK independent Premier Oil is in serious talks with Norway’s BW Offshore about the supply of a floating production, storage and offloading vessel for its $1.5 billion Sea Lion project off the Falkland Islands.

Industry sources said SBM Offshore — which was originally expected to provide the 80,000 barrels per day FPSO, having completed a front-end engineering and design exercise — is understood to be out of the running.

On Sea Lion, Premier and BW “have not signed anything yet”, according to a source, but the two parties are said to be “getting quite close” to concluding a deal.

It is unclear why SBM is no longer involved. However, one view in the market is that because the company is now allowed to compete for Petrobras projects in Brazil — the world’s biggest FPSO market — Sea Lion has become much less of a priority than when the floater market was in the doldrums.

Upstream was told that, after hearing about SBM’s change of heart, BW approached Premier about working on Sea Lion and the two companies agreed to progress talks further.

One source argued that, compared to SBM, “BW is probably more suited to Premier in the way that they work”.
Chela
0
quote:

dmv schreef op 23 augustus 2018 08:57:

Het lijkt me niet dat SBM, met haar zwakke backlog en relatief veel FPSO's einde contract, niet zo maar gaat gokken op een markt. Ik neem aan en hoop voor (de beleggers in) SBM dat een aantal projecten al verder zijn dan wij kunnen zien, Liza 2, nieuwe PB projecten..
Het Sea Lion project had zo op het oog denk ik wel wat 'puntjes' voor SBM:
- Break even-prijs en operationele kosten/bbl flink hoger dan elders
- Met 80.000 b/d wellicht te klein voor SBM
- geopolitiek risico Falkland?

Het is natuurlijk gissen maar het laten vallen (zo zie ik het) van Sea Lion
lijkt mij dus zeker geen gok. De voorspoedige ontwikkelingen in Guyana en het tekenen van de leniency-deal in Brazilië spreken voor zich. Daar liggen de prioriteiten.
Brazilië of geen Brazilië.
Kostunrix
0
DMV, dank voor het plaatsen. Handig hoor, iemand met toegang tot Upstream.
Was in eerste instantie, na het bericht van Chela, bang voor een daling. Dat sbm zich terug zou trekken had ik nooit gedacht; deze fpso was immers lange tijd onze hoop in bange dagen.
Het komt wel een beetje hautain over; hoop maar dat DMV gelijk heeft en dat er achter de schermen al het eea in de pijplijn zit.
Chela
0
quote:

Kostunrix schreef op 23 augustus 2018 09:55:

Het komt wel een beetje hautain over;
Hautain?
Niets van dat, gewoon selectief winkelen..:-)
1.122 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 53 54 55 56 57 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 13,920
Verschil +0,190 (+1,38%)
Hoog 14,020
Laag 13,800
Volume 568.259
Volume gemiddeld 530.029
Volume gisteren 458.060