Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.742 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
DNFTT
0
quote:

Wired schreef op 28 september 2018 16:15:

Zolang slot boven $264 maak ik me geen zorgen.
Als de productiecijfers 3e kwartaal tegenvallen dan gaat de 2e poot onder de stoel vandaan. De strop vd financiering wordt met iedere daling strakker aangetrokken.
[verwijderd]
0
Hmmm, als ze menteen maandag hun productie bekend maken kan dit alweer een goede V bodem geweest zijn... Als het tegenvalt, of Musk aftreedt, komt er nog een beter instapmoment. Dit merk gaat hoe dan ook verder groeien. Een dergelijk bedrijf dat door een tweet genekt wordt? Denk het niet.
[verwijderd]
0
Zelfs op 350kW laadpunten haalt de Jaguar I-Pace maar een piek van 85kW. Minder dan 1C (totale energiecapaciteit per uur). Lange dagreizen zijn daarmee een kleine ramp. Oh, en verbruik lijkt ook niet beter dan de grotere Model X die "overal" op ruim 115kW piek laadt.
De meeste keren zul je een I-Pace laden op een hypothetische maximum 50 kW, veel anders is er gewoon niet op deze aardkloot.

<1C laden.
Is dat wel een serieuze poging van Jaguar of toch weer een compliance car, zij het een deftige? Zo veel bombarie en dan een ronduit bedroevende accu in de auto stoppen? Of gaan ze het maximum Amperage nog eens opvoeren? Nu 201 A, sommige laders kunnen al tot 500A (als je een reis weet te plotten waarin je er eentje tegen komt).
Ter vergelijk: Hyundai Ioniq laadt met >2C. Model 3 met 1.5C.
voda
0
Tesla-taks stuwt verkoop dure elektrische auto’s

Dure elektrische auto’s gaan de laatste maanden van het jaar als warme broodjes over de toonbank. De bijtelling wordt vanaf 1 januari fors hoger en leaserijders willen die zogenoemde Tesla-taks voor zijn.

Ton Voermans 28-09-18, 17:26 Laatste update: 18:08

Tesla ziet de verkoop deze maand verdrievoudigen vergeleken met september vorig jaar. En Jaguar heeft in drie maanden tijd 3200 exemplaren van de nieuwe elektrische I-Pace verkocht, een suv met een vanafprijs van 80.000 euro.

Elektrische auto’s kennen een fiscale bijtelling van 4 procent, vanaf 1 januari geldt die lage bijtelling alleen nog over de eerste 50.000 euro. Alles boven dat bedrag krijgt een bijtelling van 22 procent, hetzelfde tarief als voor een benzine- of dieselauto. Een basis-Tesla kost 90.000 euro. Een aangekleder exemplaar met grotere batterij overstijgt de 100.000 euro ruim. Wie een Tesla wil leasen, kan door de Tesla-taks volgend jaar wel 500 euro netto per maand meer kwijt zijn voor het privégebruik.

Het leidt tot een ware run op de auto’s. Wie nog dit jaar een leasecontract afsluit, kan nog maximaal vijf jaar profiteren van de oude regels.

Tesla verkocht alleen al in september tot dusver 1288 auto’s, blijkt uit cijfers van de Rai Vereniging en Bovag, drie keer zoveel als in september vorig jaar. Het Amerikaanse merk wist in 2018 al 4927 peperdure elektrische auto’s te slijten en naar verwachting zal de verkoop de laatste drie maanden van het jaar hoog blijven.

Volgend jaar zal de verkoop echter zware klappen krijgen. Door de Tesla-taks, maar ook door de toenemende concurrentie. Tesla is niet langer alleen met luxe elektrisch auto’s die meer dan 400 kilometer met een volle accu kunnen rijden. Ook Audi en Mercedes komen eraan met luxe modellen.

,,Wij zijn voor dit jaar helaas uitverkocht’’, zegt Aldo van Troost van Jaguar. Ook de I-Pace is in comfort, actieradius en prijs een directe concurrent voor Tesla. De Tesla-tax zal wel iets doen met de verkoop, verwacht Jaguar. ,,Maar die stort niet in. Je kunt dan nog steeds een echte Jaguar van een ton rijden tegen een gemiddelde bijtelling van 13 procent.’’

Tesla, dat de handen vol heeft aan de van beursmanipulatie verdachte topman Elon Musk, wil niet reageren op de verkoopcijfers.

Audi brengt voor de jaarwisseling nog een volledig elektrische auto uit:

zie link voor video:

www.ad.nl/auto/tesla-taks-stuwt-verko...
DeZwarteRidder
1
'Musk zag op het laatst af van schikking in beursfraudezaak'

Gepubliceerd: 28 september 2018 15:36 Laatste update: 28 september 2018 18:19
Elon Musk had de aanklacht tegen hem vanwege beursfraude kunnen voorkomen. Op het allerlaatste moment zou de topman van Tesla donderdag niet akkoord zijn gegaan met een schikking met beurswaakhond SEC.

Volgens nieuwszender CNBC had Musk zijn functie voor twee jaar moeten neerleggen en een boete moeten betalen in de schikking. Hij had dan geen schuld hoeven bekennen.

Musk zou er vanaf hebben gezien omdat hij het voor zichzelf niet kon verantwoorden, meldt CNBC op basis van bronnen rond de zaak. De Amerikaanse beurswaakhond diende vervolgens een klacht tegen hem in.

De SEC verwijt Musk dat hij onder meer via Twitter heeft gesuggereerd dat hij Tesla van de beurs wilde halen. De koers van het aandeel steeg daarop met 11 procent.

De oprichter van de producent van zelfsturende auto's heeft beleggers misleid met zijn uitlatingen, luidt de aanklacht. De beursexit ging uiteindelijk helemaal niet door.

Het aandeel Tesla kreeg vrijdag flinke klappen op Wall Street als gevolg van de SEC-aanklacht. Halverwege de handelsdag stond het aandeel 11 procent lager.
[verwijderd]
0
Het mooie is dat Musk verweten wordt fout te informeren. Maar een handelaar in aandelen heeft toch ook zichzelf te informeren?
Musk vindt dat hij ethisch en transparant gehandeld heeft en gaat het gevecht aan, Tesla steunt hem.
En als hij zou moeten aftreden, is dat niet gewoon beter voor Tesla en Musk? Geen gedoe met shorters, gewoon focus op visie en engineering. Wat veel mensen al langer van hem vragen. En de rol waarin hij meer positief verschil kan maken. Ironisch dat er nu extra redenen bij komen om Tesla toch van te halen.
DeZwarteRidder
0
quote:

Skater schreef op 29 september 2018 11:53:

Het mooie is dat Musk verweten wordt fout te informeren. Maar een handelaar in aandelen heeft toch ook zichzelf te informeren?
Musk vindt dat hij ethisch en transparant gehandeld heeft en gaat het gevecht aan, Tesla steunt hem.
En als hij zou moeten aftreden, is dat niet gewoon beter voor Tesla en Musk? Geen gedoe met shorters, gewoon focus op visie en engineering. Wat veel mensen al langer van hem vragen. En de rol waarin hij meer positief verschil kan maken. Ironisch dat er nu extra redenen bij komen om Tesla toch van te halen.
Zonder Musk stort Tesla in elkaar, dus hij kon onmogelijk een schikking aangaan met de SEC.

Ik voorzie een chapter 11-aanvraag.
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 29 september 2018 11:53:

Het mooie is dat Musk verweten wordt fout te informeren. Maar een handelaar in aandelen heeft toch ook zichzelf te informeren?
Musk vindt dat hij ethisch en transparant gehandeld heeft en gaat het gevecht aan, Tesla steunt hem.
En als hij zou moeten aftreden, is dat niet gewoon beter voor Tesla en Musk? Geen gedoe met shorters, gewoon focus op visie en engineering. Wat veel mensen al langer van hem vragen. En de rol waarin hij meer positief verschil kan maken. Ironisch dat er nu extra redenen bij komen om Tesla toch van te halen.
Zonder Musk is de hype over en gaat de koers naar een realistische waardering. Dan sta je zo onder de $100.
De koers van Tesla staat zo hoog omdat de groei wordt ingerekend. Maar er is geen geld voor groei! Als het mee zit kunnen ze hun schulden betalen. Ik zie het aandeel eerst crashen en dan voor een prikkie overgenomen worden door China.
Want ja de auto's zijn prachtig. Alleen de financiele situatie waarin het management het bedrijf heeft gebracht is dat zeker niet.
[verwijderd]
0
I-Pace is best schokkend slecht voor lange afstanden. De Hyundai Ioniq verbruikt veel minder en laadt alleen misschien op de >150kW palen iets trager nominaal dat I-Pace. In km/u laadt Ioniq onderweg echter altijd sneller en ze hebben dezelfde palen ter beschikking. 31kWh tegenover 90kWh, maar over 1200km naar Noord-Italië zal Ioniq gewoon winnen, zeker met een zware rechtervoet. Die auto kost minder dan de helft!
Jag belooft dat ze de snelheid nog gaan opschroeven, maar het is geen goed begin zeker bij een dorstige auto voor zijn formaat.
DeZwarteRidder
0
quote:

Skater schreef op 29 september 2018 11:53:

Het mooie is dat Musk verweten wordt fout te informeren. Maar een handelaar in aandelen heeft toch ook zichzelf te informeren?
Musk vindt dat hij ethisch en transparant gehandeld heeft en gaat het gevecht aan, Tesla steunt hem.
En als hij zou moeten aftreden, is dat niet gewoon beter voor Tesla en Musk? Geen gedoe met shorters, gewoon focus op visie en engineering. Wat veel mensen al langer van hem vragen. En de rol waarin hij meer positief verschil kan maken. Ironisch dat er nu extra redenen bij komen om Tesla toch van te halen.
Musk heeft gewoon mensen opzettelijk belazerd; er zullen dus een groot aantal schadeclaims worden ingediend door hierin gespecialiseerde advocatenkantoren.
[verwijderd]
0
Ik denk niet dat hij opzettelijk zo onverstandig communiceerde.

Zolang hij zich Not-the-CEO kroont en als grootste aandeelhouder en vliegende keep-engineer het gezicht blijft, lopen de fangirls niet weg. Grote partners als financiers hebben liever een saaie CEO die goede keuzes maakt dan een wietrokende autist-savant. Tesla gaat echt niet onder als één werknemer teruggezet wordt.

www.youtube.com/watch?v=EXHKgq5N1PY
HyperChange founder Galileo Russell goes on Cheddar to discuss the implications of Elon Musk's fraud charges from the SEC, stemming from Tesla's proposed privatization. Interview took place live from the NYSE on 9/29/2018.
pardon
0
Musk weg bij Tesla in schikking met SEC
6 min geleden in BUITENLAND

WASHINGTON - Elon Musk en Tesla hebben zaterdag een schikking getroffen met de Amerikaanse beurswaakhond SEC. Als onderdeel van de schikking moet Musk binnen 45 dagen aftreden als bestuursvoorzitter van Tesla en mag hij die functie drie jaar lang niet vervullen. Ook moeten Musk en Tesla ieder een boete 20 miljoen dollar betalen.

Als onderdeel van de schikking moet Musk binnen 45 dagen aftreden als bestuursvoorzitter van Tesla en mag hij die functie drie jaar lang niet vervullen.
Als onderdeel van de schikking moet Musk binnen 45 dagen aftreden als bestuursvoorzitter van Tesla en mag hij die functie drie jaar lang niet vervullen.? REUTERS
De SEC had Tesla en Musk aangeklaagd nadat Musk had getwitterd dat hij het bedrijf bij een prijs van 420 dollar per aandeel van de beurs wilde halen. Het geld van de boetes zal ten goede komen aan investeerders die schade hebben geleden.
DNFTT
0
quote:

Skater schreef op 29 september 2018 17:23:

Ik denk niet dat hij opzettelijk zo onverstandig communiceerde.
De reden waarom is voor mij niet relevant, in zijn positie kan dit gedrag gewoon niet.
RaWi
0
Tesla houdt dus wel zijn wietrokende CEO. Alleen bestuursvoorzitter af. Koers zal wel wat herstellen, maar de boete valt wel in q3, zal er nog winst uitkomen?
Skater, ik heb me niet aan mijn woord gehouden, heb de putjes vrijdag met mooie winst verkocht. Nu wachten op de koersstijging, en met de winst weer terugkopen. Want financieel blijft het een zinkend schip, dat soms veel water over pompt, maar onderhuids lekker dan lek is.
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 29 september 2018 17:23:

Ik denk niet dat hij opzettelijk zo onverstandig communiceerde.

Hij communiceert bijna altijd heel onverstandig.
Dus moet het wel opzet zijn!
Hij mist alle doelstellingen. Hoeveel model 3 auto's zouden er nu van de band rollen volgens het originele plan? Hoe vaak is er al winst voorspelt? Wanneer kwam de Tesla Semi op de markt? Keer op keer faalt hij. Toch wordt hij op handen gedragen.
Tesla lijkt op een sekte. Allemaal ja knikkers die blind achter de grote leider aan lopen. Daarom ga ik niet beleggen in Tesla. Dat heeft namelijk niets met beleggen te maken.
Mr sponge
0
Wow. Ik kijk net even naar de Model 3 tracker.. ca 2K per week!
Ze gingen toch opschalen naar de 6K per week? Of is het geld op en kunnen ze geen onderdelen meer kopen? Of zijn er geen vrachtwagens om de auto's weg te brengen en brengt Musk ze nu zelf weg?
Of ze trekken de hele voorraad leeg om een winst te maken...
DeZwarteRidder
0
quote:

Mr sponge schreef op 30 september 2018 10:11:

Wow. Ik kijk net even naar de Model 3 tracker.. ca 2K per week!
Ze gingen toch opschalen naar de 6K per week? Of is het geld op en kunnen ze geen onderdelen meer kopen? Of zijn er geen vrachtwagens om de auto's weg te brengen en brengt Musk ze nu zelf weg?
Of ze trekken de hele voorraad leeg om een winst te maken...
Het bereiken van 5000 stuks per week, was duidelijk een eenmalige prestatie die waarschijnlijk grotendeels nep was en in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.
7.742 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 22:00
Koers 168,290
Verschil -1,890 (-1,11%)
Hoog 172,120
Laag 166,370
Volume 109.815.725
Volume gemiddeld 100.534.623
Volume gisteren 75.580.637