Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

PAPA JOE schreef op 7 mei 2020 17:15:

édezwarte ridder
Ik zeur niet man
Ik doe al jaren hetzelfde met andere aandelen
Maar dit aandeel wilde ik absoluut long gaan
Leer eens om te quoten.
PAPA JOE
0
[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
[verwijderd]
0
Ik zei het gisteren nog het dubbele wat ik zei 2 procent winst vandaag triestig gesteld dit aandeel . Iemand een pakje lucht hebben ? De rest stijgt en wij blijven zitten met noppes ????????????????wachten zal hopelijk lonen maar de vraag is hoe lang nog ?
belegger1981
0
quote:

Mikel schreef op 7 mei 2020 17:49:

Ik zei het gisteren nog het dubbele wat ik zei 2 procent winst vandaag triestig gesteld dit aandeel . Iemand een pakje lucht hebben ? De rest stijgt en wij blijven zitten met noppes ????????????????wachten zal hopelijk lonen maar de vraag is hoe lang nog ?
Volledig mee eens,als je andere aandelen ziet bij goeie resultaten zie je meteen reactie op de beurs.
Begrijp ik ook niet goed??
harryhol
0
quote:

belegger1981 schreef op 7 mei 2020 17:59:

[...]
Volledig mee eens,als je andere aandelen ziet bij goeie resultaten zie je meteen reactie op de beurs.
Begrijp ik ook niet goed??
We kunnen allerlei redenen verzinnen, maar begrijpen doet niemand het.
JdeFL
0
• Euronav heeft er een geweldig stevig kwartaal opzitten, waardoor er 1,1 dollar dividend per aandeel kan worden betaald in juni (12% rendement). De cijfers klopten de verwachtingen, dankzij een nettowinst van 218 miljoen dollar (verwacht: 179 miljoen dollar), een bedrijfskasstroom (EBITDA) van 316 miljoen dollar (verwacht: 301 miljoen dollar) en een bedrijfswinst (EBIT) van 234 miljoen dollar. De gemiddelde huurprijs voor de VLCC-vloot bedroeg 72.750 dollar per dag. Tot nu toe in het tweede kwartaal verdiende die VLCC-vloot vlot 95.000 dollar per dag (huidige huurprijs: 103.473 dollar per dag) en werd 71% van de beschikbare dagen vastgelegd. De Suezmaxvloot ving gemiddeld 65.400 dollar per dag. “Kopen”-advies en 12,5 euro koersdoel blijven behouden. • (Bolero)
DeZwarteRidder
0
quote:

belegger1981 schreef op 7 mei 2020 17:59:

[...]
Volledig mee eens,als je andere aandelen ziet bij goeie resultaten zie je meteen reactie op de beurs.
Begrijp ik ook niet goed??
Flow Traders had nog veel betere cijfers en daar gebeurde hetzelfde, nl een flinke koersdaling.
AG08
0
Stap toch gewoon uit als de openingsquote hoog is en stap terug in als het wat gedaald is. Opening was 9%, toch mooi
PJ takeiteasy
0
Zo'n ongeduldige bende! Relax! Als je gelijk hebt, komt het in orde.
Als je long in opties hebt.... iets minder. Daar is timing iets te belangrijk. (Ik gebruik geen opties meer omdat mijn timing meestal iets te vroeg is en dan is de vervaldag voorbij voor de verwachte beweging er is)
Waarom dit aandeel niet omhoog gaat? (terwijl ik er ook in geloof, laat dat duidelijk wezen) Toch een paar vraagjes die ik mij stel :
- Overhang van de familie Saverys? Zij zijn hun aandeel aan het afbouwen. (Waarom? , als het toch zo goed gaat) .
- Dividend yield wil niets zeggen. Het hoge dividend is duidelijk tijdelijk. Hoewel er argumenten zijn om positief te zijn over de middellange termijn, zal dit toch niet aan dergelijke hoge niveaus zijn (tweede kwartaal waarschijnlijk wel nog beter dan Q1, daarna gaat dat toch zwaar milderen) .
- wat met de echt lange termijn?
- ik begrijp ook niet echt de keuze om de stock niet af te boeken.
Twoane
0
quote:

AG08 schreef op 7 mei 2020 18:55:

Stap toch gewoon uit als de openingsquote hoog is en stap terug in als het wat gedaald is. Opening was 9%, toch mooi
De koers zal maar leuk worden eens de volatiliteit weg is :-). Tot dan ga ik gewoon blijven bijkopen. Straks mijn matras eens uitschudden...
[verwijderd]
0
Berichtje business insider v 5 mei

Op verschillende plaatsen in de wereld wordt het beeld van de kustlijn gedomineerd door tientallen olietankers die doelloos ronddobberen. Ook dat is een uitvloeisel van de coronacrisis die heeft gezorgd voor een plotselinge implosie van de vraag naar energie.

Heel wat olie zit in supertankers die voor de kusten in de VS, Europa en Azië wachten tot ze hun lading kunnen afleveren bij raffinaderijen.

Door de lockdowns die in veel landen sinds de tweede helft van maart van kracht zijn, is het lucht- en wegverkeer drastisch afgenomen en is de industriële productie in veel gevallen op een laag pitje gezet.

De mondiale opslagcapaciteit van ruwe olie bedraagt ongeveer 4,3 miljard vaten van 159 liter. Daarvan is zo’n 90 procent benut, volgens het Noorse adviesbureau Rystad Energy. Mogelijk is binnen enkele weken de volledige capaciteit bezet.
Vegeta777
0
www.zacks.com/amp/stock/news/916551/i...

Ben er vandaag zelf ingestapt met 2070 stuks @ 9,66€ grootste vergissing ooit!
Het algemeen sentiment is gwn negatief alle andere olietankers aandelen dalen hard wrm zou Euronav dan stijgen? Tankertarieven zijn in dalende lijn olieprijs in stijgende lijn, hopelijk crasht de olieprijs dan stijgt Euronav weer anders zullen ze gwn naar 5-7€ gaan, hou er ook rekening mee dat er een 2de corona golf kan komen dan zakt heel de beurs weer eens in elkaar en zal het herstel nog erg lang op zich laten wachten... Hopelijk komt er snel een werkend vaccin dit zou erg positief zijn voor de beurs maar denk ni dat het rap beschikbaar zal zijn. Euronav zie ik op korte termijn stijgen als de olieprijs wat mee zit maar op lange termijn zie ik dit echt niet goed komen... Trump die zwaar zal bashen op China bvb.... Persoonlijk wacht ik nog 1-2 weken af en verkoop ik ze desnoods met verlies... Fingers crossed...
Poly’dor
0
Als ik dat artikel lees Vegeta777 lijkt mij de enige logische verklaring dat er voor miljoenen dollars door hedgefondsen put options zijn gekocht op Euronav voor juni aan 10 dollar. Als Euronav teveel boven de 10 dollar stijgt lijden ze zo’n zwaar verlies dat ze eenvoudiger met gecontroleerde shortacties het aandeel persé onder die 10 dollar willen houden, en er zijn genoeg angsthazen die eens speculeren op het tankerverhaal die dan mee uitstappen, omdat ze het niet begrijpen en teleurgesteld zijn. Je ziet op de bied en ask vaak een overgewicht op kopers, waarna bij de verkoperszijde een verkoop enkele keer begint te pinken en er een massale sell of plaats vindt. Ik denk dat er veel geld mee gemoeid is en ze van die opties niet meer afgeraken.
belegger1981
0
quote:

Vegeta777 schreef op 7 mei 2020 19:53:

www.zacks.com/amp/stock/news/916551/i...

Ben er vandaag zelf ingestapt met 2070 stuks @ 9,66€ grootste vergissing ooit!
Het algemeen sentiment is gwn negatief alle andere olietankers aandelen dalen hard wrm zou Euronav dan stijgen? Tankertarieven zijn in dalende lijn olieprijs in stijgende lijn, hopelijk crasht de olieprijs dan stijgt Euronav weer anders zullen ze gwn naar 5-7€ gaan, hou er ook rekening mee dat er een 2de corona golf kan komen dan zakt heel de beurs weer eens in elkaar en zal het herstel nog erg lang op zich laten wachten... Hopelijk komt er snel een werkend vaccin dit zou erg positief zijn voor de beurs maar denk ni dat het rap beschikbaar zal zijn. Euronav zie ik op korte termijn stijgen als de olieprijs wat mee zit maar op lange termijn zie ik dit echt niet goed komen... Trump die zwaar zal bashen op China bvb.... Persoonlijk wacht ik nog 1-2 weken af en verkoop ik ze desnoods met verlies... Fingers crossed...
Ik ben er enkele dagen geleden ingestapt aan 11,15€ en vandaag ook enkele aan 9,68€.
Ik weet bijgod niet meet wat ik er moet van vinden.
Dacht toch op een verhoging na het nieuws van vandaag maar niks is minder waar.
Ik moet de 10,72€ halen om te verkopen anders serieus met verlies.
Ik heb het forum doorbladerd en de één is ook al positiever ingesteld in dit aandeel dan de ander.
Had er een goed gevoel bij bij mijn aankoop maar dit gevoel is stilaan aan het wegzakken na vandaag.
Poly’dor
0
De tactiek is inderdaad zoals zwarte ridder, die ook al lang meegaat , zei, ‘s morgens verkopen en ‘s avonds goedkoop terugkopen en ondertussen opties veilig proberen stellen en daar verlies beperken, en zoveel mogelijk beleggers ontmoedigen. Dit ruikt naar koersmanipulatie en inside kennis, dat zou verklaren dat sommige grotere aandeelhouders hierom uitstappen, die weten wel eerst hun geld veilig te stellen en al de kleine meelopers beleggers zijn de verliezers
Twoane
0
quote:

belegger1981 schreef op 7 mei 2020 20:10:

[...]

Ik ben er enkele dagen geleden ingestapt aan 11,15€ en vandaag ook enkele aan 9,68€.
Ik weet bijgod niet meet wat ik er moet van vinden.
Dacht toch op een verhoging na het nieuws van vandaag maar niks is minder waar.
Ik moet de 10,72€ halen om te verkopen anders serieus met verlies.
Ik heb het forum doorbladerd en de één is ook al positiever ingesteld in dit aandeel dan de ander.
Had er een goed gevoel bij bij mijn aankoop maar dit gevoel is stilaan aan het wegzakken na vandaag.
Als je long zit, dan kan ik geen reden bedenken tot negativiteit. En zelfs kortetermijn zal die contango niet van de ene op de andere dag verdwijnen. Huidige contango ondersteunt nog steeds reeds van minimaal 45K en dat is zeker niet slecht.

Sit back, relax and enjoy the ride

[verwijderd]
0
Order voor morgen weer ingesteld als ze nog ff zakken koop ik bij .weet ook niet waaarom
Maja dan wacht ik tot juni en dividend meepakken en
Dan augustus de cijfers
Verpatsen met
Hopelijk wat winst
Vegeta777
0
Dat gevoel heb ik ook en waarschijnlijk de meeste die Euronav in hun portfolio hebben, enige weg naar omhoog dat ik zie is dat de olieprijs eind mei volledig crasht of dat Amerika volgende week komt met een veel groter overschot aan olie dan verwacht.

Euronav is en blijft een sterk bedrijf eh een van de beste moest het erg slecht gaan gaan hun concurrenten eerst kopje onder en wint Euronav fors maar dit is dan wel op de erg lange termijn maar zoals ik al zei zie ik Euronav op korte termijn niet sterk stijgen als de olieprijs zo door blijft stijgen
Thole
0
De redenering dat als de olie omhoog gaat, dat Euronav dan naar beneden gaat, is mijn inziens verkeerd (fundamenteel gezien). Anders zijn we sowieso gedoemd een keer. Ik vind het logischer om te kijken naar olieconsumptie tov olieproductie. Zo lang olieproductie hoger is, is er extra storage nodig op schepen. Zodra deze groot genoeg is, is er denk ik, samen met de vele oude schepen, meer dan genoeg buffer om de rates hoog te houden zelfs al is er dan een periode minder nood aan transport.
[verwijderd]
0
Ik kijk net naar de olieprijs is de hele dag gestegen van 10 u tot 7 u deze avond . Toen de bel 20 open was . En nu staat hij terug op hetzelfde niveau als gisteren avond dus die 2 dollar voor een vat kan het toch ook niet maken dat we zo zakken .
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 15,870
Verschil +0,350 (+2,26%)
Hoog 15,890
Laag 15,530
Volume 58.088
Volume gemiddeld 221.562
Volume gisteren 43.784