Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

joostUSA
0
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 10:09:

Weet iemand nog leuke aandelen die wel potentie hebben op een leuke stijging binnen niet al te lange termijn? Shell begint met de dag saaier te worden om te volgen. Hoor graag van jullie.
Doe je eigen onderzoek, niet op een forum vragen naar adviezen iedereen heeft zijn eigen agenda. Maar tip van mijn kant mag altijd; ik zeg ASR hehe :)
boldie
0
quote:

Timborius schreef op 16 oktober 2020 10:22:

[...]

Het argument "bevolking heeft toch energie nodig" is niet meer voldoende.
Het blijft een kwestie van "vraag" en "aandbod". En hier kan de balans nog wel een tijd niet evenwichtig zijn. Hoe lang de imbalans er zal zijn blijft de vraag waar momenteel niemand het correcte antwoord op heeft.
dat is ook de reden dat we staan waar we nu staan maar denk je echt dat straks verbruik niet naar stabiele situatie gaat en toeneemt? Ik ga er wel vanuit dat verbruik met 25% weer gast toenemen tov nu. Maar goed stel je bouwt nu Shell flink als je begint denk ik niet dat je de plank misslaat. Bodem tja wie kan dat voorspellen. Durf risico wel aan om op deze koers maandelijks bij te kopen en bij flinke dreun flink grotere hap. Desnoods alleen maar shell. Maak mij niet uit.
Midweekhandelaar
2
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 10:09:

Weet iemand nog leuke aandelen die wel potentie hebben op een leuke stijging binnen niet al te lange termijn? Shell begint met de dag saaier te worden om te volgen. Hoor graag van jullie.
Op dit forum hebben we het over Shell. Voor andere aandelen moet je op andere fora kijken. Ik kan je wel tips geven: Fortis, imtech, Lehman Brothers en Enron.
Bas2012
1
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 10:09:

Weet iemand nog leuke aandelen die wel potentie hebben op een leuke stijging binnen niet al te lange termijn? Shell begint met de dag saaier te worden om te volgen. Hoor graag van jullie.
Lekker speculeren in Fastly oid of Fivver of iets in die categorie
optiejunky
1
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 10:09:

Weet iemand nog leuke aandelen die wel potentie hebben op een leuke stijging binnen niet al te lange termijn? Shell begint met de dag saaier te worden om te volgen. Hoor graag van jullie.
Lithium Americas ( LAC)

Stijgt soms 15% daalt soms 10% per dag
Gaat in 2021 LI produceren in mijn 1 en bezit nog op een groot stuk grond in Nevada, waar het binnenkort wel/niet oordeel krijgt om mijn 2 te bouwen. Erg Volatile...

Maar ik verwacht een enorme eindejaarsrally voor Shell; zeker na 22-23 October

Zembla
0
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 09:08:

[...]

Helemaal mee eens. Daarom zie we nu voornamelijk een opmars in elektrische auto's. Rijden op waterstof is heel inefficiënt. Maar laat sommigen maar denken dat rijden op waterstof de toekomst is. Alle grote automerken zullen het wel mis hebben, en zetten voor niets in op elektrische auto's. Piet de particulier weet het gelukkig beter.
Ik begrijp overigens dat Shell dat natuurlijk niet ziet zitten. Geen tankstations meer, geen vloeibaar goedje wat je kan verkopen.

Waterstofauto's is een onzinnig concept, maar zoals je zegt houden sommigen vast aan een toekomst met waterstof. Ze zien niet dat de toekomst allang begonnen is en dat dit om elektriciteit draait. Het is makkelijk transporteerbaar (in tegenstelling tot waterstof), het is goedkoop transporteerbaar (in tegenstelling tot waterstof), het kan direct gebruikt worden in alle electrische apparaten (in tegenstelling tot waterstof) en dan speelt ook nog het gemak, de efficiëntie, de eenduidigheid, en dat het voortbouwt op bestaande betrouwbare technologie, etc, mee.

Mijn visie op elektrisch rijden van de toekomst:

Een klleine solid state accu met actieradius van 300 KM (meer kan, maar minder zelfs ook!). Opladen gaat supersnel bedraad maar ook contactloos. Dit kan op speciaal daarvoor bestemde parkeerplaatsen, maar ook aangelegd in de weg. Dit betekent rijdend opladen als dat beter uitkomt. De Formule E techniek... Betalen gaat automatisch (als je daarvoor kiest), of anders middels filtering op smartphone of het display in de auto etc. Verzin het maar, want het kan nu ook al. De auto bepaalt waar je het beste kan laden (tijdsbesparend) enz.

Iedereen die denkt dat Shell niet achter de feiten aan loopt steekt zijn kop in het zand. De lobby van de oliemaatschappijen is gebroken, overheden investeren in duurzame energie en de elektrificatie heeft de voorsprong. Dit zegt niets over de koers, die zal heus nog wel gaan stijgen (hoop ik voor jullie). Zeker ook omdat grote investeerders er zonder kleerscheuren uit willen. Maar dat boeit mij niet veel want ik heb deze aandelen niet. Ik kwam hier alleen maar langs vanwege een TV uitzending gisteren. Ik ben nu echt weer weg. Succes verder met beleggen.
pakman
1
quote:

Zembla schreef op 16 oktober 2020 10:38:

[...]

Ik begrijp overigens dat Shell dat natuurlijk niet ziet zitten. Geen tankstations meer, geen vloeibaar goedje wat je kan verkopen.

Waterstofauto's is een onzinnig concept, maar zoals je zegt houden sommigen vast aan een toekomst met waterstof. Ze zien niet dat de toekomst allang begonnen is en dat dit om elektriciteit draait. Het is makkelijk transporteerbaar (in tegenstelling tot waterstof), het is goedkoop transporteerbaar (in tegenstelling tot waterstof), het kan direct gebruikt worden in alle electrische apparaten (in tegenstelling tot waterstof) en dan speelt ook nog het gemak, de efficiëntie, de eenduidigheid, en dat het voortbouwt op bestaande betrouwbare technologie, etc, mee.

Mijn visie op elektrisch rijden van de toekomst:

Een klleine solid state accu met actieradius van 300 KM (meer kan, maar minder zelfs ook!). Opladen gaat supersnel bedraad maar ook contactloos. Dit kan op speciaal daarvoor bestemde parkeerplaatsen, maar ook aangelegd in de weg. Dit betekent rijdend opladen als dat beter uitkomt. De Formule E techniek... Betalen gaat automatisch (als je daarvoor kiest), of anders middels filtering op smartphone of het display in de auto etc. Verzin het maar, want het kan nu ook al. De auto bepaalt waar je het beste kan laden (tijdsbesparend) enz.

Iedereen die denkt dat Shell niet achter de feiten aan loopt steekt zijn kop in het zand. De lobby van de oliemaatschappijen is gebroken, overheden investeren in duurzame energie en de elektrificatie heeft de voorsprong. Dit zegt niets over de koers, die zal heus nog wel gaan stijgen (hoop ik voor jullie). Zeker ook omdat grote investeerders er zonder kleerscheuren uit willen. Maar dat boeit mij niet veel want ik heb deze aandelen niet. Ik kwam hier alleen maar langs vanwege een TV uitzending gisteren. Ik ben nu echt weer weg. Succes verder met beleggen.
duidelijke uitspraak van iemand die zich nog steeds niet verdiept heeft in Waterstof en wat er op DAT gebied al allemaal gaande is in de Nieuwe Wereld, blijf in je Cocoon zou ik zeggen hahahahah
[verwijderd]
0
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 10:09:

Weet iemand nog leuke aandelen die wel potentie hebben op een leuke stijging binnen niet al te lange termijn? Shell begint met de dag saaier te worden om te volgen. Hoor graag van jullie.
Waarom zijn er altijd die 'snelle winsten' nodig? De S&P 500 heeft de beste rendements- risicoverhouding. Zo moeilijk is beleggen niet.

Er zijn wel een paar bedrijven die je kunt shorten, maar dat gaat gepaard met een hoog risicio. Dan kun je net zo goed in Shell beleggen en twee jaartjes wachten. Ook een hoog risico (!). Of in crypto gaan handelen. Of roulette spelen.
SanderW123
0
Aangezien ik dit artkel nog niet voorvij heb zien komen:

Probleemfabriek Shell ligt ook rest van jaar stil
In het kort
Drijvende gasfabriek Prelude van Shell in Australië wordt pas op zijn vroegst in 2021 weer opgestart.De fabriek ligt al sinds februari stil als gevolg van technische problemen.Shell heeft dit jaar al miljarden dollars afgeschreven op het project.
De drijvende gasfabriek Prelude van ShellRDSA€10,74+0,28% in Australië, die al sinds februari dit jaar stilligt, zal ook de rest van het jaar buiten werking zijn. Het geplaagde miljardenproject wordt pas op zijn vroegst in het eerste kwartaal van 2021 weer volledig opgestart. Dat heeft Shell bevestigd.

'De volledige productie wordt niet voor het eind van het jaar verwacht. Prelude is een project met een levensduur van een een aantal decennia en onze focus is op het leveren van continue prestaties op lange termijn', aldus Shell in een persverklaring.

Prelude, dat naar schatting ongeveer $17 mrd heeft gekost, leverde tot nu toe vooral problemen op voor Shell. Het bedrijf rapporteerde alleen al tussen mei 2018 en oktober datzelfde jaar, voorafgaand aan de ingebruikname, zeventien incidenten bij de offshore toezichthouder. Die classificeerde ze als 'gevaarlijke voorvallen'.

Technische problemen
De toezichthouder kwam in actie nadat bij een inspectie aan het licht was gekomen dat Shell niet voldoende maatregelen had genomen om apparatuur waar onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden, te isoleren van de rest van de installaties. Shell heeft de gevraagde procedureverbeteringen doorgevoerd, maar kreeg in de tussentijd te maken met een nieuw probleem in de elektriciteitsvoorziening.

Sinds de officiële ingebruikname in 2019 heeft Prelude daardoor slechts enkele ladingen vloeibaar gas (lng) geleverd. Dat is een fractie van wat Prelude kan produceren. De fabriek heeft een capaciteit van 3,5 miljoen ton lng per jaar, ongeveer 10% van de totale lng-capaciteit van Shell.

'Gedenkwaardig staaltje ingenieurswerk'
De problemen brengen Shell in grote verlegenheid, aangezien Prelude binnen, maar ook buiten Shell gezien wordt als een van de meest technologisch hoogstaande projecten in de olie- en gassector. Shell-topman Ben van Beurden duidde het het project eerder aan als een 'gedenkwaardig staaltje ingenieurswerk'.

Eerder dit jaar maakte Shell bekend voor miljarden dollars af te schrijven op Prelude, mede als gevolg van lage olie- en gasprijzen. Het Japanse Inpex, dat een belang houdt van 17,5% in Prelude, schreef in augustus nog omgerekend ruim $1,2 mrd af op Prelude.

Prelude, waarin ook het Japanse Inpex, Korea Gas en het Taiwanese CPC deelnemen, pompt aardgas op onder de zeebodem, maakt dat ter plekke vloeibaar en verscheept het naar afnemers in vooral Azië. De drijvende fabriek heeft een lengte van bijna een halve kilometer.

Shell heeft een belang van 67,5% in Prelude

fd.nl/ondernemen/1361076/probleemfabr...
[verwijderd]
0
Hier een interessant filmpje (ongerelateerd aan Shell) voor de forumleden die haten op tech.. om je horizon te verbreden;

www.youtube.com/watch?v=uTNZiFgUa_Q
leesmee
0
quote:

Snodaar schreef op 16 oktober 2020 11:02:

1000 stuks shell gekocht op 10.69 prima!
Vandaag? Hoe dan? Op de beurs?
[verwijderd]
0
quote:

Snodaar schreef op 16 oktober 2020 11:02:

1000 stuks shell gekocht op 10.69 prima!
Knap, we zijn vandaag niet onder de 10,71 geweest. Mogelijk een typfout?
boldie
0
quote:

Namy schreef op 16 oktober 2020 10:55:

[...]
Waarom zijn er altijd die 'snelle winsten' nodig? De S&P 500 heeft de beste rendements- risicoverhouding. Zo moeilijk is beleggen niet.

Er zijn wel een paar bedrijven die je kunt shorten, maar dat gaat gepaard met een hoog risicio. Dan kun je net zo goed in Shell beleggen en twee jaartjes wachten. Ook een hoog risico (!). Of in crypto gaan handelen. Of roulette spelen.
probleem is dat iedereen denkt bodem te kopen valt het tegen dan dikke paniek
boldie
0
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 11:09:

[...]

Knap, we zijn vandaag niet onder de 10,71 geweest. Mogelijk een typfout?
blijkbaar voorkennis lol
leesmee
0
quote:

boldie schreef op 16 oktober 2020 11:18:

[...]blijkbaar voorkennis lol
Inmiddels zou het kunnen..
Cornel1959
0
quote:

PieterDerksen schreef op 16 oktober 2020 09:08:

[...]

Helemaal mee eens. Daarom zie we nu voornamelijk een opmars in elektrische auto's. Rijden op waterstof is heel inefficiënt. Maar laat sommigen maar denken dat rijden op waterstof de toekomst is. Alle grote automerken zullen het wel mis hebben, en zetten voor niets in op elektrische auto's. Piet de particulier weet het gelukkig beter.
Goedemorgen Pieter. Het si inderdaad veel efficienter om elektrisch te rijden. Alleen kost in Nederland het zeker 10 jaar om het elektriciteitsnet geschikt te maken. En een godsvermogen. Gaat voorlopig niet aan begonnen worden. In veel andere landen van Europa zal het nog trager gaan zo niet onmogelijk blijken. En in azie en afrika gaat het helemaal niet lukken. Daar zitten ze nog met lampen op batterijen. En dat is ook een heel groot deel vd markt. Dus word nog heel ingewikkeld. En om waterstof als brandstof te gebruiken gemaakt van overtollige wind en zonne energie wat op grote schaal toepasbaar is lijkt me ook niet eenvoudig. Denk dat het nog zeker 50 jaar gaat duren voor die omslag wereldwijd gemaakt kan worden.
kooning
0
Inmiddels weer bijna een half %in de min. Ik wist wel dat er iets niet klopte toen ik vanmorgen keek en Shell op een 0,2% in de plus zag staan. Vandaag onder de 10,50€ sluiten. Begin volgende week door de 10€ en daar gaan we dan lang niet meer boven komen denk ik. Ik moet en zal dat ordertje op 7,50€ binnen harken. Ik denk dat rond dat niveau de bodem ongeveer zal liggen mits ze dividend uitkeren. Zo niet dan zal dat nog een paar eurootjes lager liggen.
Acor
0
quote:

kooning schreef op 16 oktober 2020 11:32:

Inmiddels weer bijna een half %in de min. Ik wist wel dat er iets niet klopte toen ik vanmorgen keek en Shell op een 0,2% in de plus zag staan. Vandaag onder de 10,50€ sluiten. Begin volgende week door de 10€ en daar gaan we dan lang niet meer boven komen denk ik. Ik moet en zal dat ordertje op 7,50€ binnen harken. Ik denk dat rond dat niveau de bodem ongeveer zal liggen mits ze dividend uitkeren. Zo niet dan zal dat nog een paar eurootjes lager liggen.
Ja hoor, Shell op 5,50 geloven jullie zelf af en toe wel wat je typt?
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3306 3307 3308 3309 3310 3311 3312 3313 3314 3315 3316 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:38
Koers 34,405
Verschil +0,445 (+1,31%)
Hoog 34,445
Laag 34,165
Volume 4.541.944
Volume gemiddeld 7.054.327
Volume gisteren 4.602.900